Metformine

metformine

Diabetes type 2 (315 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (1 mening)

Metformine

Bojan Nikolik (15-08-2015)

27-02-2020

Diabetes type 2

ik kreeg te horen dat ik diabetes 2 had,waardes tussen 7 en 12. ik moest 1 metformine per dag bij het avondeten innemen.Na een paar dagen diarree als water,ik voel het niet aankomen met als gevolg dat ik soms de wc niet haal.De maagpijn na een week is niet te harden ,ik slaap niet meer van die pijn,ik kan geen houding in bed vinden om de pijn te minderen.na 2 weken gestopt[lees meer...] met metformine,sorry die maagpijn is ondragelijk geworden.ik hoef geen medicijnen meer,ik ben er nu veel te bang voor geworden.ik doe nu een dieet.
12-01-2020

Diabetes type 2

Ik slik 2x 1000 mg Metformine per dag sinds 10 jaar. Eerst veel last van darmen en opgezette maag etc. nu daar minder last van. Wel een ernstig B12 tekort opgelopen met als gevolg veel zenuwpijn in handen en voeten, lichtflitsen (aura's) in de ogen, en een hele lange waslijst aan andere klachten. Kreeg na lang zelf puzzelen en aandringen bij de huisarts b12 test. Bleek in[lees meer...] hoog tempo te dalen en al veel te laag. Duurde 2 jaar voor de zenuwpijnen redelijk weg waren. Krijg nu nog maandelijks B12 injecties. Kijk eens op internet bij B12 tekort en klachten of u uw klachten hierin herkent. Ga dan eerst naar de huisarts om een B12 test te laten doen voordat u zelf begint met B12 tabletten te slikken. Uw waardes zullen dan niet meer goed te meten zijn. En laat u niet afschepen met: zenuwpijn hoort nu eenmaal bij diabetes!
20-08-2019

Diabetes type 2

Ik neem sinds 3 weken metformine 850 . Heb eigenlijk geen bijwerkingen en ben op die 3 weken met dieet natuurlijk 2,4 kg afgevallen.
27-05-2019

Diabetes type 2

vier dagen metformine geslikt...hoorde toen van keer Diabetes 2 om! Leefstijl en voeding totaal verandert, veel beweging en sport (CURVES 4 keer in de week) binnen 6 weken was waarde 11.4 gezakt naar 7.7.... en nu volhouden om de suikerwaarde nog verder naar beneden te krijgen...vooral GEEN PILLEN SLIKKEN want van het een komt het ander
25-05-2019

08-04-2019

Metformine (metformine)

Ik probeer al enige jaren af te vallen zonder succes. Daarom niet zo lang geleden naar de endocrinoloog geweest en daar onderzoeken laten doen. Daaruit bleek dat mijn insulinespiegels schommelen en dat dat de reden zou kunnen zijn dat ik moeilijk gewicht kan verliezen. Kort daarna ben ik gestart met Metformax 850 mg (2x 1/2e tablet per dag momenteel). In het begin had ik n[lees meer...]iet / geen problemen. Nu ongeveer een maand verder en ik merk wel dat er zicht enkele verschijnselen voordoen. - kortademigheid: drukkend gevoel op de borst - hoofdpijn (niet vaak - maar als ik er heb dan doet het wel veel pijn) - vermoeidheid - razende honger (beperkt - maar toch) Ik hoop dat dit zal overgaan na verloop van tijd. Momenteel ben ik nog niets afgevallen, maar ik ben ook niet verdikt. Binnenkort ga ik op controle bij de dokter om na te gaan of het medicijn effect heeft.
28-01-2019

Metformine (metformine)

ik vind de medicatie heel goed hoor
28-01-2019

Metformine (metformine)

omdat ik diabetes en ik ben blij dat zei er achter zijn gekomen ik moet nu ook insuline spuiten er bij
11-01-2019

Insulineresistentie

Na een week alle dagen te nemen voel ik geen verschil, het is de bedoeling dat het mijn bloedsuikerspiegel meer stabiel houd maar ik neem het 's avonds na het eten en na een uur ben ik heel misselijk,dorstig en vermoeid tot ik 's morgens terug opsta.
08-11-2018

Diabetes type 2

mijn leven betekent nog maar weinig
16-09-2018

12-03-2018

Diabetes type 2

Ineens kreeg ik Diabetes type 2 vanwege een cocktail van andere middelen, dat is de oorzaak. Op dat moment woog ik door die medicatie 135 kilo. Ik kreeg te horen dat ik nu ook nog diabetes had, ben gaan afvallen en actievere levensslijn op na gaan houden en zo in aantal jaren 71 kilo afgevallen en van metformine, de andere medicamenten en diabetes af gekomen
10-03-2018

Diabetes type 2

Ik slikte eerst glicolazide, maar dat werkte niet en had veel naardere bijwerkingen als metformine. Ik heb de internist zelf voorgesteld om metformine te gaan gebruiken. Mijn glucosewaarden zijn omlaag gegaan en ik ben behoorlijk tevreden. Sommige bijwerkingen zoals moeilijke stoelgang zijn lastig. Met de andere bijwerkingen kan ik leven, maar het is wel vervelend. Iemand [lees meer...]schreef hier vermoeidheid na het eten, dat heb ik de laatste tijd ook. Ik moet me erop instellen en dan valt er mee te leven. Ik weet niet wat de effecten, dwz qua bijwerkingen op de lange termijn zijn, dwz als je het middel lang gebruikt.
07-03-2018

Diabetes type 2

Zie bijwerkingen. Inmiddels ben ik er mee gestopt. Ik spuit ook nog 4x per dag insuline.
28-12-2017

Suikerziekte (type 2)

Ik gebruikte 500 mg metformine na het middageten. Ik had altijd na het innemen geen energie meer. Na jaren gebruik had ik helemaal geen eetlust meer dus ik ben veel afgevallen. Het was te zwaar voor mij ik begon ongeveer toen ik 13 jaar was en gestopt met 15 jaar. Nu ik gestopt ben heb ik vaak darm klachten maar is om andere reden denk ik.
23-12-2017

Diabetes type 2

3x daags 500 mg is voor mij de maximum dosis omdat ik anders darmklachten krijg.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum