metformine

Diabetes type 2 (321 meningen)
Diabetes type 1 (157 meningen)
Prediabetes (2 meningen)

Tolbutamide (34 meningen)

Bojan Nikolik (15-08-2015)

07-03-2018 | Vrouw | 73
Diabetes type 2
Zie bijwerkingen. Inmiddels ben ik er mee gestopt. Ik spuit ook nog 4x per dag insuline.

28-12-2017 | Vrouw | 15
Suikerziekte (type 2)
Ik gebruikte 500 mg metformine na het middageten. Ik had altijd na het innemen geen energie meer. Na jaren gebruik had ik helemaal geen eetlust meer dus ik ben veel afgevallen. Het was te zwaar voor mij ik begon ongeveer toen ik 13 jaar was en gestopt met 15 jaar. Nu ik gestopt ben heb ik vaak darm klachten maar is om andere reden denk ik.

23-12-2017 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
3x daags 500 mg is voor mij de maximum dosis omdat ik anders darmklachten krijg.

23-12-2017 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Metformine van het merk Aurobindo heb ik een keer tussendoor gehad en kreeg van deze tabletten erg veel bijwerkingen. In de vorm van misselijkheid en diarree. Metformine van het merk Teva heb ik geen last van.

05-12-2017 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Bijna meteen bijwerkingen, misselijk en hoofdpijn. Zéér nare bijwerkingen

04-12-2017 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
In stappen opgehoogd naar de huidige dosering. Bloedsuiker is gedaald maar nog niet optimaal. De enige bijwerking (zachtere ontlasting) is voor mij te verwaarlozen.

22-09-2017 | Vrouw | 47
Diabetes type 2
Er is helaas geen alternatief voor diabetes type 2. Ik ben vooral insuline resistent. Dus naast leefstijl verandering (gezond eten, bewegen, niet roken en drinken) is er geen ander medicijn

18-09-2017 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Sinds 2 weken gebruik van metformine. Nu nog in de fase van instellen. De suikerspiegel daalt. Weinig klachten van bijwerkingen. Tot op heden tevreden met gebruik.

04-09-2017 | Vrouw | 62
metformine (850mg)
Diabetes type 2
Heel veel last van winderigheid wat ik niet kan inhouden en er zo hard uitfloepen of ik nou op visite ben of in een winkel. Mijn sociale contacten en boodschappen doen staan op een zeer laag pitje. Heb ze eerst 3x daags geslikt. Slik het nu 1 x daags 's avonds voor het slapen gaan. Gaat nu iets beter. Veel verschil in leveranciers, iedere 3 maanden een andere leverancier.

26-08-2017 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Veel mensen krijgen last van diarree, maar bij mij was het obstipatie en dat is volledig uit de hand gelopen! Na 10 dagen geen ontlasting heb ik allerlei poedertjes, pilletjes en zelfs 3 x een klysma gedaan... nog steeds lijken mijn darmen volledig stil te staan. Ik doe nu drie dagen achtereen 8 zakjes macrogol in 6 uur tijd... en hoop er het beste van. Ook had ik zware b[lees meer...]enen (lopen kostte me ineens veel moeite - erg eng om mee te maken). Ik moest met de metformine stoppen en nu dus op zoek naar een alternatief, maar eerst snak ik ernaar de ontlasting weer op gang te krijgen! Huisarts en diabverpleegkundige hadden beiden nog nooit gehoord dat metformine ook tot obstipatie kan leiden!

18-08-2017 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Mijn bloedsuikerspiegel daalde niet navenant. Wel veel last van de bijwerkingen: misselijkheid, maag- en darmproblemen, geen eetlust en bittere smaak in de mond. Twee dagen na gestopt te zijn waren de bijwerkingen geheel verdwenen. Metformine heeft totaal niet gedaan waarvoor ik het maanden heb ingenomen. Ondanks het slecht eten niets afgevallen. Nu overstappen op een ande[lees meer...]r medicijn of wellicht met voeding en meer bewegen mijn bloedsuiker naar beneden brengen. Ik verwacht dat de laatste optie de beste voor mij gaat zijn. Heb het helemaal gehad met medicijnen.

24-07-2017 | Vrouw | 71
Diabetes type 2
ik gebruik 11 jaar metformine eerst 2x500 en nu het laatste half jaar 3x500. het is onmogelijk voor mij om normaal te leven. Voor 12.00 uur in de morgen kan ik de deur niet uit: 4 tot 5x ontlasting. En ook 's middags gaat dat soms door. Indien ik in de morgen weg moet, neem ik de dag daarvoor geen metformine in, net als de morgen dat ik weg moet. Ik stop er mee. Het is ee[lees meer...]n vreselijk middel en na het zoveelste ongelukje stop ik er mee.

29-05-2017 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Gestart met Metformine in aug 2016. Begonnen met 2 x 500 Mg per dag, 2 maanden later verhoogd naar 1 x 500 Mg in de ochtend en 2 x 500 Mg in de avond. Viel niet goed, diarree, boeren, opgeblazen, krampen in benen in de nacht. Na 2 weken terug naar 2 x 500 Mg. Bloedsuikerwaarden blijven pieken. Nooit een mooie waarde. In maart 2017 Glicazide erbij 1 x per dag 30 Mg. Binnen [lees meer...]4 weken 2 kg zwaarder geworden, weer mee gestopt. Vanaf april zelf gestart met 750 Mg Metformine in de ochtend en 750 Mg Metformine in de avond. Heb ook fikse haaruitval sinds 2016, weet niet of dit ook te maken heeft met het gebruik van Metformine. Tot op heden nog steeds haaruitval.

19-03-2017 | Vrouw | 66

30-01-2017 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
Wordt er ziek van. Veel diaree, maagproblemen, misselijkheid en vermoeidheid. Metformine sinds 2 september 2016 nu een week moeten stoppen vanwege zware diarree, maagproblemen, misselijkheid en vermoeidheid.

18-01-2017 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Geen last van bijwerkingen.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (544) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum