Ervaringen met Metformine

metformine

Diabetes type 2 (353 meningen)
Diabetes type 1 (158 meningen)
Prediabetes (5 meningen)

Bojan Nikolik (15-08-2015)

26-01-2024 | Man | 80

27-05-2019 | Vrouw | 79
Diabetes type 2
vier dagen metformine geslikt...hoorde toen van keer Diabetes 2 om! Leefstijl en voeding totaal verandert, veel beweging en sport (CURVES 4 keer in de week) binnen 6 weken was waarde 11.4 gezakt naar 7.7.... en nu volhouden om de suikerwaarde nog verder naar beneden te krijgen...vooral GEEN PILLEN SLIKKEN want van het een komt het ander

08-11-2018 | Vrouw | 79
Diabetes type 2
mijn leven betekent nog maar weinig

14-07-2020 | Man | 78
Apneu
Ik ben suikerpatient, en heb abneu.

02-01-2024 | Vrouw | 77
Diabetes type 2
Voel me niet prettig bij dit medicijn. Ben gestopt. Geen spierpijn, misselijk heid vermoeidheid meer. Ga praten met mijn arts. Kreeg dit medicijn zonder dat men weet of mijn nieren goed werken.

14-05-2021 | Man | 77
metformine (20mg)
Werk goed

15-03-2018 | Man | 75
Diabetes type 2
Sinds 3 jaar gebruik ik Metformine wegens Diabetes type 2. Ik heb me intussen met de bijwerkingen verzoend want er schijn geen echte vervanger te zijn voor Metformine is mij verteld. Deze zijn: vermoeidheid; lelijke smaak en adem; rode vlekken in gezichtl veel plassen, maar voel me zonder Metformine over het geheel beter. Nu gebruik ik sinds 4 dagen Metformine van een an[lees meer...]der merk nl.: Aurobinda. Nu heb ik iedere morgen na het opstaan er lichte hoofdpijn bij gekregen. Ik vraag me af of dit aan het het andere Metformine-middel ligt. Ik heb het bij de apotheek nagevraagd. Nee zeggen ze daar het is hetzelfde effectieve middel. Dit is zo, maar kan het niet aan de vulstof waar de pillen van gemaakt zijn liggen? Weten ze niet. Basta;-(

24-07-2017 | Man | 75

05-07-2017 | Man | 75
Diabetes type 2
Na de diagnose "Diabetes Melitis Type 2" (2011) begonnen met de inname van Metformin. Aanvankelijk dagelijks 2x 250mg, al snel overgegaan naar dagelijks 3x 850mg. Met deze dosering is mijn suikerziekte prima onder controle. Vanaf dag 1 heb ik darmklachten gehad. Deze namen in hevigheid toe en werd in 2015 tijdens mijn vakantie in Engeland zo ernstig dat acuut medisch ingr[lees meer...]ijpen noodzakelijk werd. Mijn dikke darm bleek verstopt door een gezwel. Na verwijdering ervan ben ik doorgegaan met de inname van Metformine 850mg 3dd. De pijnklachten als eerder genoemd zijn verdwenen. Dit medicijn veroorzaakt bij mij geen bijwerkingen.

17-01-2021 | Vrouw | 74
Diabetes type 2
ik gebruikte jaren metformine van Teva. na de berichten over evt.vervuiling heb ik zelf om een ander merk gevraagd en kreeg Aurobindo, direkt na gebruik kreeg ik zware hoofdpijn die niet overging met paracetamol en diclofenac, ik ben na 2 weken gestopt en weer overgegaan op Teva en na ongeveer 1 week was de hoofdpijn verdwenen. ik heb de hulpstoffen van beide merken nagezo[lees meer...]cht en de enige stof die gelijk was in beide merken was Povidon (E1201). ik heb in het verleden ook korte tijd Gliclazide gebruikt en bij dit middel had ik ook zware hoofdpijn en spierpijn.

03-10-2020 | Vrouw | 74
Diabetes type 2
Na de pil ingenomen te hebben krijg ik na vijf minuten al hoofdpijn. Daar heb dan de hele dag last van ook mijn zicht is wazig. Dacht dat het aan mijn bril lag. Ook heb ik een opgezwollen buik. Ik heb een onprettig gevoel bij dit medicijn. Volgens internet zou er kankerverwekkende stof in zitten. Ga met de arts overleggen. Ik wil dit niet meer.

03-08-2020 | Vrouw | 74
Diabetes type 2
Neem 3 x daags metformine 850 en dat al jaren. Nu is paar mnd terug mijn dosis verhoogd omdat mijn suiker gin schommelen. Kreeg eerst glizaride maar daar kwam ik in 2 weken 5 kg bij en veel hoofdpijn. Ik slikt al 2 x daags metformine 850 en dat werd nu 3 x daags . Vanaf die tijd heb ik veel last van diaree. De praktijk ondersteune die ik had is met pensioen gegaan en heb n[lees meer...]u een andere en die zegt doodleuk aan de telefoon dat al die controles niet nodig zijn. Mijn nierfunctie is niet goed en heb veel klachten over de bijwerkingen. Heb na de verandering van de medicijnen geen controle meer gehad vanaf dec 2019. Is niet nodig zegt ze. Heb kontakt opgenomen met de huisarts en die zou doorgeven dat ze mij moest bellen. Dat was vorige weeg maar nog niks gehoord. Wil ze niet meewerken ga ik veranderen van huisarts want dit is niet meer normaal.

14-12-2018 | Man | 74
Afslanken - overgewicht
Kan mijn suiker beter regelen. Heb geregelt deraria maar als ik geen metformine neem moet ik vaak een laxceer middel nemen.

22-07-2017 | Man | 74
Diabetes type 2
Al vanaf het begin problemen met de stoelgang( diarree). Nu , na zoveel jaren, alleen naar buiten met slikken van loperamide 3 capsules per keer. Vermoeidheid en gewoon nergens zin in. Probeer mijn huisarts te overtuigen om een ander medicijn dan Metformine, uit te proberen. Tot nu toe zonder succes. Zal de druk opvoeren, want ik ben het spuug zat. Ik ervaar het als "dit [lees meer...]is geen leven meer". Bovendien blijft mijn glucose veel te hoog. Inmiddels begonnen aan insuline, 30 eenheden per dag .Weinig tot geen effect op glucose. Blijft aan de hoge kant 10-12. Denk zelf aan Trajenta of Jardiance om te proberen als alternatief voor metformine.

21-06-2019 | Man | 73
nvt

07-03-2018 | Vrouw | 73
metformine (1000mg)
Diabetes type 2
Zie bijwerkingen. Inmiddels ben ik er mee gestopt. Ik spuit ook nog 4x per dag insuline.