Ervaringen met Metformine

metformine

Diabetes type 2 (353 meningen)
Diabetes type 1 (158 meningen)
Prediabetes (5 meningen)

Gliclazide (74 meningen)

Bojan Nikolik (15-08-2015)

30-12-2022 | Man | 61
Diabetes type 2
Invm mijn overgewicht en hoge zuiker geen bijwerkingen.en ben nu op dieet.gaat goed.

07-08-2017 | Man | 61
Diabetes type 2
Bloedsuikerspiegel met 1 x daarna 2 x en nu 3 x per dag blijft schommelen tussen 9 en 7 gemiddeld ca. 8.4. Eigenlijk net zo slecht resultaat als zonder pillen. Onregelmatige stoelgang met krampen. Gelezen over hartklachten op langere termijn, om deze reden wil ik ermee stoppen.

29-04-2021 | Man | 60
Diabetes type 1
Ik heb niet zoveel bij werk

16-04-2020 | Man | 60
Prediabetes
vanaf begin ongemakkelijk gevoel,diarree en opgeblazen gevoel naderhand bulten en rode plekken met jeuk

01-04-2020 | Man | 60
Diabetes type 2
weinig verandering met deze medicijnen,alleen ernstige darmklachten

27-02-2020 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
ik kreeg te horen dat ik diabetes 2 had,waardes tussen 7 en 12. ik moest 1 metformine per dag bij het avondeten innemen.Na een paar dagen diarree als water,ik voel het niet aankomen met als gevolg dat ik soms de wc niet haal.De maagpijn na een week is niet te harden ,ik slaap niet meer van die pijn,ik kan geen houding in bed vinden om de pijn te minderen.na 2 weken gestopt[lees meer...] met metformine,sorry die maagpijn is ondragelijk geworden.ik hoef geen medicijnen meer,ik ben er nu veel te bang voor geworden.ik doe nu een dieet.

19-01-2024 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Rotmiddel. En wat ze je er over vertellen klopt niet. De bijwerkingen gaan helemaal niet over na twee weken, ook niet na zes weken, integendeel. Ze gaan alleen maar over als je minder van het middel inneemt. Pas toen ik de dosering halveerde ging het beter. Het helpt ook beslist niet om het tijdens het eten in te nemen. Dan ligt namelijk mijn maaltijd binnen Een uur weer [lees meer...]in de wc. Dat kan echt niet gezond zijn. Ik heb trouwens het doosje niet bij de hand dus ik weet ook niet wie de fabrikant is.

12-12-2023 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
nooit meer vaste ontlasting, bijna dagelijks diarree en buik- en darmkrampen, soms wel 10x per achter elkaar naar toilet moeten, regelmatig zeer vies ruikende winden en boeren, droge ogen, wazig zicht, vocht vasthouden, onderbroken slaap (wel 5-8 keer per nacht wakker en na een toiletbezoek slecht weer kunnen inslapen) en mede daardoor nooit uitgerust wakker worden, stram,[lees meer...] krakende gewrichten, gewrichtspijn, zenuwpijn, pijn in botten, zeer warme tintelende benen en voeten, zeer warme onderbuik na eten, verstoord temperatuurcentrum (beleving van warmte en kou verstoord), veel meer last van luchtwegen en allergieën. 10 jaar gebruikt heel veel bijwerkingen, werd steeds erger. veel bijwerkingen zonder dat ik doorhad dat het van dit medicijn kwam Ik heb dit uitgebreid getest in samenspraak met de arts, gestopt en na een periode weer begonnen. Klachten stopten toen ik gene metformine nam, en begonnen weer zodra ik het weer nam. Ik gebruikte het de laatste jaren op advies van mijn arts al om de dag, omdat ik dagelijks niet verdroeg.

09-11-2018 | Man | 59
Suikerziekte (type 2)

18-08-2017 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Mijn bloedsuikerspiegel daalde niet navenant. Wel veel last van de bijwerkingen: misselijkheid, maag- en darmproblemen, geen eetlust en bittere smaak in de mond. Twee dagen na gestopt te zijn waren de bijwerkingen geheel verdwenen. Metformine heeft totaal niet gedaan waarvoor ik het maanden heb ingenomen. Ondanks het slecht eten niets afgevallen. Nu overstappen op een ande[lees meer...]r medicijn of wellicht met voeding en meer bewegen mijn bloedsuiker naar beneden brengen. Ik verwacht dat de laatste optie de beste voor mij gaat zijn. Heb het helemaal gehad met medicijnen.

29-05-2017 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Gestart met Metformine in aug 2016. Begonnen met 2 x 500 Mg per dag, 2 maanden later verhoogd naar 1 x 500 Mg in de ochtend en 2 x 500 Mg in de avond. Viel niet goed, diarree, boeren, opgeblazen, krampen in benen in de nacht. Na 2 weken terug naar 2 x 500 Mg. Bloedsuikerwaarden blijven pieken. Nooit een mooie waarde. In maart 2017 Glicazide erbij 1 x per dag 30 Mg. Binnen [lees meer...]4 weken 2 kg zwaarder geworden, weer mee gestopt. Vanaf april zelf gestart met 750 Mg Metformine in de ochtend en 750 Mg Metformine in de avond. Heb ook fikse haaruitval sinds 2016, weet niet of dit ook te maken heeft met het gebruik van Metformine. Tot op heden nog steeds haaruitval.

07-05-2020 | Man | 58
Diabetes type 2
Dit middel heeft geen enkele invloed op glucose waarde.ik heb voor zekerheid andere leverancier gehad van zelfde metformine en wat bleek was dat 500mg van sandos beter werkt dan 850 mg van aurobindo.dit is dus erg vreemd.

08-05-2018 | Man | 58
Diabetes type 2
Met Metformine heb ik een stuk minder last van dorst en wazig zien en voel me lichamelijk een stuk beter, al heb ik 's avonds na het innemen wel last van meer vermoeidheid en slaap, maar of dit door de Metformine komt? Ik weet weet het niet... , ik ben sinds een half jaar Diabeet en kreeg toen deze Metformine, 1 x daags 1 tablet voorgeschreven .

12-04-2017 | Man | 58
Diabetes type 2
zeer makkelijk en helpt mijzelf perfect

27-09-2022 | Man | 57
metformine (1000mg)
Diabetes type 2
Al zeker 1 jaar lang. Heel veel bijwerkingen.

19-04-2020 | Man | 57
Diabetes type 2
Wat kan ik doen door de hele ergen hoofdpijn heb 's, avonds naar het eten.