Ervaringen met Metformine

metformine

Diabetes type 2 (353 meningen)
Diabetes type 1 (158 meningen)
Prediabetes (5 meningen)

Artrose
Ouderdoms suiker.

22-06-2019 | Man | 71
metformine (500mg)
Veel extra huidproblemen de verergering psoriasis. Ga begin juli maar weer eens naar de specialist. Heel veel extra huidproblemen rode plekken..gezwollen plekken hoofdzakelijk op beide armen.en benen en rug. naast mijn psoriasis heb ik dus een aardig probleem. Hoe los je dat op? Niet innemen van Metformine is geen opie

14-02-2018 | Man | 71
Laatste 5 jaar samen met insuline spuiten is dit redelijk onder controle

24-07-2017 | Vrouw | 71
Diabetes type 2
ik gebruik 11 jaar metformine eerst 2x500 en nu het laatste half jaar 3x500. het is onmogelijk voor mij om normaal te leven. Voor 12.00 uur in de morgen kan ik de deur niet uit: 4 tot 5x ontlasting. En ook 's middags gaat dat soms door. Indien ik in de morgen weg moet, neem ik de dag daarvoor geen metformine in, net als de morgen dat ik weg moet. Ik stop er mee. Het is ee[lees meer...]n vreselijk middel en na het zoveelste ongelukje stop ik er mee.

28-02-2021 | Man | 70
Diabetes type 2
Ik maak me zorgen dat ik zo vermager. Al 9kg.

05-05-2017 | Man | 70
Diabetes type 2
Heb sinds enkele jaren Diabetes type 2. Kreeg 2 Metformine tabletten per dag. Weinig effect. Geen gewichtsverlies, de bloedsuikerwaarde daalde niet. Kreeg wel flinke last van oncontroleerbare diarree, veel lucht in de darmen. Het middel was veel erger dan de kwaal. Ben er subiet mee gestopt. Zit nu met of zonder Metformine op een bloedsuikerwaarde van 7 +.

19-03-2023 | Man | 69
Diabetes type 2
Sinds 16 jaar bekend met DM2. Eerste 10 jaar geen medicatie, maar veel sporten en vermijden van overgewicht. Ging prima. Daarna toch verslechtering. Ondanks gezond gewicht. Eerst 1x 500 mg. Metformine, toen 2 dd en nu 3 dd. Weinig resultaat. Vaak diarree, vooral in de ochtend. Metformine belemmert de terug resorptie van gal en andere spijsverterings sappen in het laatste d[lees meer...]eel van de dunne darm. In de dikke darm wordt daardoor de terug resorptie van vocht beperkt, waardoor frequent dunne ontlasting ontstaat, soms met buikpijn. Voor mij een waardeloos medicament met veel onaangename neveneffecten en nauwelijks effect op de glucose spiegel in het bloed. Gebruik nu naast de Metformine ook 60 mg. Gliclazide per dag. Dat helpt beter. Maar het blijft tobben….

10-11-2021 | Man | 69

01-01-2021 | Vrouw | 69
Diabetes type 2
Ik woon in Engeland en sinds 2018 en heb een vraag. Ik ben diabetes 2 en heb ik slecht een aantal bloed onderzoeken gehad ,weinig of nauwelijks een gesprek dan behalve,voeding aan passen ,bewegen . Dat was het ongeveer. Tot 4 weken geleden toen waren mijn cijfers ,cholesterol,suiker weer veel te hoog/ Dus weer het zelfde verhaal met dit verschil dat ik i.p.v 2x dgs 2 m[lees meer...]etformine van 500 mg naar naar 2000 per dag moest. Sindsdien heb ik enorm veel pijn een soort spierpijn vooral in de nacht en dit suddert de hele dag door. Ik vraag mij af kan dit komen vanwege de hoeveelheid metformine of..... Alle info is van harte welkom ik zie door de bomen het bos niet meer. Een beter en liefdevol 2021 gewenst.

16-08-2021 | Man | 68

17-02-2020 | Man | 68
metformine (1000mg)

08-05-2018 | Man | 68
Diabetes type 2
heel veel buikpijn, regelmatig enorme buikloop, behoorlijk sterke vermoeidheid

10-06-2020 | Man | 67
Diabetes type 2
af en toe diarree, vochtvacthouden, benauwdheid

13-10-2017 | Man | 67
Diabetes type 2
Slik al vele jaren metformine in het begin was de dosering weinig, maar nu zit ik op 2000 mg per dag. Ik heb al een half jaar veel klachten, diarree, misselijkheid en buikpijn. Mijn dokter zegt daar moet je maar mee leren leven, ja hij heeft makkelijk praten. ik had op dit forum eerder gelezen voor gebruik gember, kaneel en honing. Dit is wonderfood de waarden zijn nu prim[lees meer...]a 3x daags een beker beetje water gemberwater puur 2 lepels kaneel en een schepje honing dat helpt goed.