semaglutide

Jardiance (61 meningen)
Trulicity (48 meningen)

25-06-2022 | Vrouw | 73
Diabetes type 2
Ik ben 0,25 blijven gebruiken omdat de waarde wel gedaald is . Echt afgevallen ben ik er niet door. Bijwerkingen zijn vervelend en worden niet echt minder. Reden om de dosering niet te verhogen. Of ik dit nog heel lang blijf gebruiken weet ik niet. De bijwerkingen zijn erg bepalend voor mijn doen en laten.Zeker de plotseling optredende diarree vormt een belemmeri[lees meer...]ng om er op uit te gaan..

24-06-2022 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Derde week bezig met ozempic 0,25 in combinatie met 2 x 850 mg metformine en 1 x lantus 14E (voorheen 22E). Suikerwaarden zijn al beter. Bijwerkingen zijn al bij al nog te verdragen. ik had erger verwacht na wat ik hier allemaal las.... ik ervaar wel dat je pas last krijgt als je teveel blijft eten ook al ben je voldaan.... ben benieuwd naar de effecten op mijn gewicht[lees meer...] op termijn ..

20-06-2022 | Vrouw | 37
Afslanken - overgewicht
Doordat mijn schildklier zo goed als stil lag ben ik op 2 jaar tijd 30 kg bijgekomen. Op eigen houtje verschillende diëten geprobeerd en enkel door koolhydraten te minderen ben ik iets afgevallen maar nu blijf ik gewoon op gewicht. Van de endocrinoloog heb ik deze spuiten voorgeschreven gekregen om me te ondersteunen en mss nog een deel van mijn gewicht kwijt te geraken[lees meer...]. Het laatste jaar ook gediagnosticeerd met Bechterew en reuma en dit extra gewicht doet er niet veel goeds aan. De dag na 1e inspuiting ben ik Snachts misselijk geweest, waarschijnlijk door de reactie op de eerste dosis. Nu enkele dagen later gaat het beter en hongergevoel is ook serieus afgenomen. Tot nu toe krijg ik met moeite de helft nog binnen, en dan nog omdat ik toch iets moet eten. Tot nu toe kan ik nog niet veel zeggen dus ik ben wel benieuwd naar het resultaat na enkele maanden.

18-06-2022 | Vrouw | 57
semaglutide (1mg)
Afslanken - overgewicht
opbouw: 4 weken 0,25 mg, 4 weken 0,5 mg, vervolgens 1mg wekelijks nooit noemenswaardige bijwerkingen gehad (schuifbalk hiernaast werkt niet naar behoren) tegelijk volg ik een heel strikt dieet met weinig koolhydraten ik blijf mezelf nu en dan een glaasje wijn permitteren start 19/3/2022 nu 18/6/2022 3 maanden later: resultaat -22,4 kg aantal kg gewichtsverlies is rel[lees meer...]atief, hoe hoger begingewicht, hoe sneller je afvalt uiteraard

17-06-2022 | Vrouw | 41
semaglutide
Afslanken - overgewicht
Gebruik het nu 5 weken, 1 spuitje per week in de buik. Ben 4,9 kilo afgevallen. Neemt het hongergevoel weg en zit eerder vol waardoor ik minder eet. Afhankelijk van de hoeveelheid wat ingespoten wordt soms wat mottig, te vergelijken met zwangerschapsmisselijkheid in vlagen.

17-06-2022 | Vrouw | 33
Afslanken - overgewicht
Eerste maand in gebruik. Net 1 week ingespoten. Geen hongergevoel/snaai aanvallen vooral niet meer! Enkel last van darmen diaree af en toe. Verder tot nu toe alles goed. Ik heb een bmi van 33 dus benieuwd wat het ga geven na enkele weken. Spijtig geen terugbetaling van medicatie.

17-06-2022 | Vrouw | 33
Afslanken - overgewicht
Begonnen wegens overgewicht. Proberen diëten maar lukte niet. Nu 1 week mee begonnen met 0.25mg. Enkel diaree verder geen last. Geen hongergevoel veel dorst. Spannend wat het na enkele maanden gaat geven. Trouwens al 2kg af

14-06-2022 | Vrouw | 54
semaglutide (0,5mg)
Afslanken - overgewicht
Ik vind het prettig in gebruik. Hongergevoel is weg en de drang naar suiker is bijna nul. Ben in 4 weken bijna 7 kilo afgevallen, ik ga zeker nog even door. Heb wel af en toe last van een beetje diarree maar dat neem ik op de koop toe! Het zou zowiezo afnemen staat vermeld.

10-06-2022 | Vrouw | 73
Al 4 weken bezig, nog geen resultaat, ook niet minder honger

31-05-2022 | Vrouw | 39
Afslanken - overgewicht
Ik ben net mijn tweede week gestart en val niet meer af is dit normaal? Eerste week 600 gr Kan bijna niets eten, geen honger gevoel Bij mijn eerste prik kwam er een beetje bloed mee nu niet. Ik heb zeker hard en lang genoeg geduwd. Zou ik een tweede dosis durven zetten van o.25?

25-05-2022 | Vrouw | 58
semaglutide (0.5)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het om af te vallen en diabetes type 2 onder controle te krijgen. In het begin (eerste week met 0.25) wat misselijk geweest, nu gestart met 0.5. Ik kan geen vettig eten ruiken of eten, dat staat me tegen. Koffie smaakt en ruikt ook niet lekker. Ik zit snel vol, maar dat ervaar ik niet perse negatief. Waardes zijn al mooi gezakt na 5 weken (4 x 0.25 en 1x 0.[lees meer...]5)

22-05-2022 | Vrouw | 57
semaglutide (0.25)
Laatste duwtje om op ideaal gewicht te komen

21-05-2022 | Vrouw | 37
semaglutide (1,5mg)
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Ik heb Ozempic gespoten van januari tot mei Ik heb nu al twee weken geen ozempic meer gespoten, basically omdat het niet werkt (Indicatie was PCOS, Het werd zelfs erger en ik kwam zelfs bij!) Ik ben niet meer misselijk, heb geen hoofdpijn en migraine meer en heb terug energie! De misselijkheid was in het begin veel erger, verminderde wel, maar ging niet weg. het werd ee[lees meer...]n steeds, zeurende aanwezige misselijkheid. Niets ondraaglijk, maar wel heel erg lastig. Daarnaast had ik ook constant verschrikkelijk hoofdpijn, die regelmatig uitmondde in migraine (vermoedelijk omdat mijn suiker te laag stond)

19-05-2022 | Vrouw | 45
semaglutide (1mg)
Diabetes type 2
Sinds 28-02-2022 gebruik ik dit middel. De eerste 4 weken 0.25 daarna 0.50 voor 4 weken en nu 2 keer de 1 mg gespoten. Mijn ervaringen zijn dat ik dit middel zeer intens vind. Ben inmiddels 13,5 kilo afgevallen maar het valt me zwaar het misselijk zijn het overgeven het moe zijn. Het is afzien maar ik houdt vol al kost het me soms echt moeite.

14-05-2022 | Vrouw | 54
semaglutide (50)
Diabetes type 2
De eerste weken misselijk,overgeven en moe,wel 5 kilo er af en een paar cm omvang kwijt. De bijwerkingen blijven best lang vindt ik. Ik ben nu 7 weken bezig,maar nog steeds regelmatig misselijk en moe Maag geeft snel aan ik zit vol,ik at al niet veel,nu bijna niets. Lucht van eten maakt mij al kokhalzen,koffie is al helemaal een ramp,drink de hele dag water zelden iets[lees meer...] anders. Hoop wel dat bijwerkingen snel ophouden.

04-05-2022 | Vrouw | 62
semaglutide (25)
Diabetes type 1
bij werking vooral .duizdligheid.hoofdpijn misselijk

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum