Ervaringen met Carbamazepine

carbamazepine

slaperigheid gebrek aan energie trillingen

Aangezichtspijn (28 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

06-04-2016 | Man | 48
Epilepsie
sinds gebruik medicijn aanvallen bijna weg, maar veranderde ook van stemming en karakter, was totaal de oude persoon niet meer. Was soms agressief naar gezin en collega's, wat ook tot conflicten leidde op de werkvloer.

31-03-2016 | Vrouw | 58
carbamazepine (20mg/ml)
Epilepsie
Voorgeschreven gekregen door neuroloog na uitgebreid neurologische onderzoek. Diagnose: neurologische symptomen zonder aantoonbare neurologische afwijkingen. Na de start met de carbamazipine langzaam aan somber tot ernstig depressief geworden. Na 2 maanden met spoed in psychotherapie. Therapie duurde ruim een jaar. Na een jaar van inname vermoedde ik een relatie tussen h[lees meer...]et medicijn en de depressie. Op eigen initiatief gestopt en binnen 2 weken was de depressie zo goed als verdwenen. Ik raad iedereen die met carbamazepine start goed op te letten op stemmingsveranderingen!! Depressie is geen picknick :(

08-01-2016 | Man | 40
Epilepsie
In begin kietelingen achter ogen en bij neus, later niet meer/heel soms.

15-12-2015 | Vrouw | 59
Epilepsie
ondanks de hele nare bijwerkingen toch epileptische toevallen. Huisartsenpost is langs geweest, onmiddellijk staken, het had mijn dood kunnen zijn, ben ook met ambulance ziekenhuis ingestuurd.

30-10-2015 | Man | 53
carbamazepine (250mg)
Epilepsie
Naarmate ik ouder word, merk ik dat het medicijn Carbamazepine minder goed werkt. Ook bij een hogere dosering. Dit medicijnprobleem is ontdekt mede dankzij de darmspecialist die zo het vermoeden had dat de bijwerkingen van dit medicijn wel eens de oorzaak kan zijn van mijn maag / darmenpijn en de hele onderrug. Ook het aantal aura's (misselijkheden) komen weer terug, waard[lees meer...]oor ik denk dat dit medicijn niet meer bij me werkt.

09-10-2015 | Vrouw | 49
Aangezichtspijn
Helpt niet helemaal omdat ik dit maar 1 x daags wil gebruiken i.v.m. bijwerkingen, suf, slaap enz. eigen keuze om dit maar 1 x daags te gebruiken, wel zeer tevreden, pijn is op de achtergrond aanwezig

14-06-2015 | Vrouw | 27
Epilepsie vrij 😀

28-05-2015 | Vrouw | 23
carbamazepine (100mg)
Epilepsie
Ik ben halverwege 2013 met mijn vorige medicijnen gestopt en overgestapt op Carbamazepine. De medicijnen zijn erg klein en daardoor makkelijk in te nemen. Rond mei 2014 was mijn dosering redelijk hoog en daardoor kreeg ik heel veel dromen als bijwerking, daardoor ben ik overgestapt naar Lamotrigine. Dat ging een tijdje goed, maar sinds een half jaartje slik ik de combinati[lees meer...]e Lamotrigine en Carbamazepine, beide 2x 100 mg per dag. Dus in totaal slik ik 400 mg aan medicijnen per dag. Sinds ik deze combinatie slik, merk ik dat ik geen zin meer heb in seks en daar baal ik wel heel erg van. Helemaal omdat ik gisteren (27-05) weer een aanval heb gehad en de medicijnen waarschijnlijk omhoog moeten wat ik niet wil, dus waarschijnlijk weer kijken naar een ander soort. We blijven zoeken, maar we blijven hoop houden!

24-04-2015 | Man | 53
Epilepsie
Ben hedenochtend nuchter geprikt (zonder medicatie en voedsel) voor het medicijn carbamazepine. Dit vanwege de aanhoudende klachten als gewrichtspijn, spierpijn, hoofdpijn, schouderpijn, rugpijn, voetpijn. Met 10 dagen is de uitslag binnen. Gezien de wisselwerking van mijn lichaam kan het zijn dat dit medicijn een verkeerde werking heeft opgeleverd of zelfs afstootreacties[lees meer...].

13-04-2015 | Vrouw | 47
Aangezichtspijn
Carbamazepine. Door mijn Neuroloog voorgeschreven gekregen ivm aangezichtspijn. Hielp iedere keer na mijn inziens eventjes, daarna ophoging nodig. Nu kaakholtes laten schoonmaken. Omdat dichte kaakholtes wat bij mij het geval was een trigger voor aangezichtspijn zou kunnen zijn. Helaas niet het geval , het heeft niets geholpen het alleen nog erger gemaakt, ophoging carbam[lees meer...]azepine geprobeerd , het medicijn doet echter niets .

08-04-2015 | Man | 53
Epilepsie
Vandaag was ik voor de 4e keer bij de oogarts, daar dit nu voor een algehele uitgebreide onderzoek was. Gebleken is, dat ik geen oogprobleem op zichzelf hebt, maar dat ik door deze medicijn bijwerkingen blijft houden qua wazig zien, dubbel zien en last van het licht blijft houden. Sinds ik de schemerlampen niet meer gebruik, slaap ik beter en blijven de aanvalsmisselij[lees meer...]kheden van de epilepsie weg. Volgende week ben ik weer bij de neuroloog om dit te bespreken. Zolang mijn medicatie niet is bijgewerkt ( samen met de clobazan ), kan ik dus niet naar de opticiën toe voor een aangemeten bril, die ik overigens al meer dan 6 jaar niet kan dragen door de medicatie. Ik heb de neuroloog gevraagd voor een bloedonderzoek, een MRI-scan en daarna d medicatie aan te passen. Nu slik ik dus deze twee medicijnen, daar ik denk dat die niet meer goed samenwerken en dat er een derde medicijn erbij moet komen voor extra ondersteuning.

03-04-2015 | Man | 53
Epilepsie
De laatste 2 weken ben ik erachter gekomen dat ik last blijf houden van ( alle soorten ) schemerlampen. Dus ook spaarlampen en Tl-verlichting. De kans is erg groot dat ik last hebt van magneetveld van de verlichting. Ik vraag me af of de totale ( samen ) werking van deze medicijn ( samen met de medicijn clobazan, 2x 15 mg per dag ) nog wel goed voor me is. De laatste 4 [lees meer...]jaar ben ik alleen maar minder goed aan het worden. Zowel de te hoge dossering als de bijwerkingen zijn zo goed als bij mij de problemen. Ook de darmspecialist heeft zijn twijfels over de medicijn carbamazepine, gezien mijn spastische darm daar erg op reageert. Met 2 weken weet ik meer, als ik bij de specialist ben geweest en bij de oogarts, daar ook alles op gebied van de oogheelkunde ( behalve blind zijn ) mij geen goede ervaring geeft. Problemen zoals wazig zien, dubbel zien en trekkingen tot scheel willen kijken zijn dagelijks aan de orde.

02-04-2015 | Man | 53
Epilepsie
Sinds een week ben ik erachter gekomen over mijn aanhoudende epileptische klachten / aanvallen van waar deze om 2 redenen afkomstig zijn. Als eerste heb ik een darmonderzoek gehad, daar waar meteen gereageerd werd door de bijwerking van de medicijn Carbamazepine. Dat was voor mij de eerste notitie die ik op mijn lijstje hebt gezet als ik met 2 weken naar de specialist [lees meer...]moet. Dit vanwege de aanhoudende darmpijnen, en de zijkanten en mijn onderrug. Voor mezelf wist ik enigszins dat de dossering hiervan te hoog is. Te hoge dossering geeft ook meer bijwerkingen. Ten tweede ben ik erachter gekomen dat ik epileptische misselijkheden ( en aanvallen ) krijg als al mijn schemerlampen aan staan. Zowel in de ochtend als in de avond. Dit is, omdat dit elektrische verlichting is. Buiten op straat heb ik er geen last van, en loop ik ook ( uit voorzorg ) nog met een zonnebril op. En, sinds ik de schemerlampen hebt uitgeschakeld, iedere avond, slaap ik ook beter. Als ik wakker werd en de schemerlamp was aan, werd ik epileptisch misselijk wakker. Iedere ochtend weer. Daarom maak ik geen gebruik meer van de schemerlampen. Vanaf dat moment gaat het veel beter met me. Nu nog de te hoge dossering van deze medicijn aanpassen, daar ik dat met twee weken dat aan de specialist vraag. Hierdoor zal ook mijn oogproblemen kunnen halveren, daar problemen zoals wazig zien, dubbel zien en scheel willen kijken dan ook gehalveerd kunnen zijn. Ook de druk op mijn neusbeen blijft nu tot heden aanwezig.

19-03-2015 | Man | 60
Epilepsie
In m'n jeugd werd ik getroffen door epilepsie. Ik heb toen ongeveer alles geslikt wat er op de markt was: fenobarbital, valium, librium, en nog allerlei andere antieke dingen. Om wakker te blijven slikte ik een megadosis cafeïnetabletten. Toen kwam Carbamazepine op de markt en ik ging het slikken. Binnen een maand was ik aanvalsvrij en daarvoor 2 à 3 insulten en tientallen[lees meer...] absences per week. Ik slik het middel nu bijna 45 jaar. Goed spul! M'n broers en een dochter hadden ook epilepsie, ook aan de Carbamazepine (Vroeger Tegretol van Geigy).

12-03-2015 | Vrouw | 58
carbamazepine (500mg)
Stemmingswisselingen
gebruikelijke middelen werken niet bij mijn bipolaire stoornis en heb een redelijk tot goed resultaat met carbamazepine.

24-02-2015 | Man | 53
Epilepsie
Heb de afgelopen ( verkeerde ) medicijn geslikt waar ik niet van afwist dat dit een merkloze medicijn was in plaats van mijn eigen Tegretol. Het was het mer TEVA daar ook daarin Carbamazepine in zit. Blijkgelijk zijn het de hulpstoffen van de merkloze TEVA medicijn, de oorzaak van mijn toenemende klachten daar dit met de goede Tegretol dat niet was. Nu slik ik weer de [lees meer...]medijn Carbamazepine van de Tegretol CR ( Novartis ). Ook is de afgelopen 4 maanden mijn andere medicijn Frisium aangepast in plaats van 2x 20 mg naar 2x 15 mg. MIJN ADVIES IS : kijk extra heel erg goed welke medicijn je specialist voorschrijft, en controleer deze medicijn extra bij de apotheek of het wel de goede medicijnen voor je zijn in plaats van een merkloze medicijn. Dit is afkomstig van de zorgverzekeraar als het een andere merk is, omdat dat goedkoper is en vaak minder goed van kwaliteit. Vraag naar een patiëntverklaring aan je specialist, daar er niet achter de rug van de specialist en jou andere medicijnen gegeven mogen worden van een andere merk. Ik ga er de volgende maand er weer heen, en zal het aan de specialist er ook hierover er op doorgaan.