Epilepsie (68 meningen)
Aangezichtspijn (25 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

07-07-2011 | Vrouw | 29
carbamazepine
Sturge-weber syndroom (lichte vorm)
Over Carbamazepine hoor ik de minste klachten. Het is prettig omdat het mogelijk is de medicatie door te slikken bij zwangerschap, en het is een medicijn dat al lang op de markt is en zijn effectiviteit heeft bewezen.

10-05-2011 | Man | 22
carbamazepine
Gevolg van malformeuse, epileptie gekregen
ik heb in 2003 onder een voetbalwedstrijd een hersenbloeding gekregen als gevolg van een afwijking in mijn hersenen vanaf mijn geboorte. Na een verschikkelijke periode van coma, nadat ik hieruit "ontwaakte" was ik verlamd en kon niet praten toen volgde een reeks van verschillende onderzoeken en scans, operaties waarna ik weer gezond werd verklaard. Voor mijn hersenbloeding[lees meer...] ben ik altijd met sport bezig geweest dus ik was fit als maar kon, ik weet zeker dat mijn gezondheid en het accuut reageren op het ziekenhuis mij door de eerste operatie heeft gesleept. 6 jaar later kreeg ik onder een training mijn eerste Epileptische aanval, het was meteen de ergste aanval waardoor er een totale kortsleting in mijn hersenen ontstond. Er is mij toen Carbamazepine voorgeschreven waardoor mijn leven nogmaals in de soep viel, want ik moest mijn leven opnieuw veranderen, ik ben jong ging vaak opstap en drink graag alcohol. Met deze pillen mag ik niet meer drinken, (niet dat dit een probleem voor mij is, want als het beter voor mijn gezondheid is dan doe ik het ook!) Zit wel een jaar zonder rijbewijs want heb op 1januari 2011 mijn 2e aanval gehad(bekende datum onder epileptie patienten). Ik heb vanmiddag weer een afspraak bij de neuroloog voor een "controlegesprek", op dit moment gaat alles goed, slik mijn pillen op een vast moment op de dag, ga op tijd naar bed zodat ik minder vermoeid ben, heb wel nog stress maar dat is een ander stuk wat hopelijk ook minder gaat worden. Bij deze wil ik jullie bedanken dat ik hier mij kon uiten want normaal spreek ik hier niet vaak over. Met vriendelijke groet, J (Red; om privacyredenen is de naam uit de mening verwijderd)

21-02-2011 | Vrouw | 57
Epilepsie
nagenoeg geen last. al heel lang geen aanvallen. wel soms storingen ,dan ontspannen. zet niet door.

31-01-2011 | Vrouw | 63
Trigeminus neuralgie
Vreselijk ziek ben ik geworden hiervan. De eerste dag alleen maar hoofdpijn en een beetje duizelig. Vanaf de tweede dag ging het snel bergafwaarts met mij. Stekende hoofdpijn, duizelig, alsmaar braken, kon niet eten of drinken, geen smaak meer, wist niet meer waar ik mee bezig was en sloeg wartaal uit. Mijn kinderen brachten mij naar het ziekenhuis omdat ze het niet vertro[lees meer...]uwden. Daar werd geconstateerd dat ik een ernstige griep zou hebben! Maar volgens de huisarts waren het bijverschijnselen, de dosis was te hoog geweest voor iemand van 1.53 m. en 53 kg. Kreeg in het ziekenhuis ook nog zetpillen tegen het braken, maar daar werd ik nog veel duizeliger van. Heb ruim 2 weken nodig gehad om te herstellen en de verloren kilo's er weer bij te krijgen. Wonder: de aangezichtspijnen zijn weggebleven, maar vraag mij af wat het middel nog meer tewerkgesteld heeft in mijn functioneren.

31-12-2010 | Vrouw | 40
EPILEPSIE
overschakeling van trileptal( oxcarbazepine) na de slechte bijwerkingen van depakine nl 5kg gewichtstoename in 1 maand tijd. De dosis werd zo nu en dan aangepast naargelang mijn aura's. Ook werd dit in associatie gegeven met topamax dat na steeds wederkerende aura's werd opgedreven en waardoor ik 2 jaar mijn rijbewijs ben kwijt geraakt. Na lange tijd merkte mijn familie [lees meer...]en ik op dat ik last heb van korte termijn geheugen heb en dat ik me niet veel meer herinner waardoor ik meer en meer problemen krijg op het werk en daar ben je gewoon een nummer hoor !!

19-12-2010 | Vrouw
Onrust in mijn hoofd
na een jaar in de psychiatrie kreeg ik deze medicijnen en begon ik inderdaad te groeien. ik ging toen van 86 kilo naar108 kilo in ruim 3jaar tijd.ik ben nu vanaf eind oktober medicijn vrij en ik weeg nu weer 88 kilo en ik ben weer de oude sietske maar ik sta geestelijk veel sterker als voor 1995. ook mijn lichaam kan veel meer hebben .op mijn famillie kan ik elk moment ter[lees meer...]ug vallen. ook mijn vriendenkring denkt hier zo over. en ze zijn geweldig trots op mij. met mijn fam en vrienden heb ik een geweldig uniek contact op weten te bouwen!!

21-11-2010 | Vrouw
Overspannenheid
Ik kreeg in 1995 dit middel tegen teveel onrust in 2004 was de situatie zo verbeterd dat ik had kunnen stoppen! maar anderen beslisten anders. dus ging ik door.tot ik vorig jaar ging trouwen en door verhuizing een ander huisarts kreeg van haar mocht ik minderen dit deed ik dan ook direct! een hele wereld ging open voor mij. 6jaar teveel en te lang medicijnen. erg moeili[lees meer...]jk om dan te minderen. van 400mg naar 150mg in ongeveer 6en halve maand tijd het was erg pittig maar zeker de moeite waard! ik ben nu ongeveer 4 weken medicijn vrij ik ben in 1keer gestopt met 150mg naar niets. ik bleef erg bij de tijd en ik weet nu nog waar ik het over heb gehad. nl over de dingen die ik altijd had waargenomen en niet kon benoemen om dat ik in mijn eigen wereldje leefde.de zogenaamde autist! na het volledig stoppen kwam er een explosie van gevoelens naar buiten veel negatieve gevoelens door mensen opgelegd dus niet mijn eigen gevoelens! ook gevoelens van verdriet omdat ik teveel had gezien en niet bij machte was om te reageren en te helpen zoals ik wilde en van mijzelf gewend was voor deze medicatie! de afgelopen weken waren erg zwaar ook voor mijn man! nu ben ik weer mijzelf en de Sietske die ik kende van voor 1995 ondanks dat ik toen ziek werd. er ligt een moeilijke tijd achter ons. en we maken voorzichtig andere plannen voor onze toekomst .dit gaat met vallen en opstaan. en elkaar opnieuw leren kennen. onze toekomstplannen worden nu natuurlijk helemaal anders. en ondanks twijfel e.d. gaan we er helemaal voor! voor informatie geven sta ik altijd open en ben altijd bereid om te helpen!

28-10-2010 | Vrouw
Ter voorkoming psychose
Na meerdere psychoses eindelijk oorzaak ondekt. Krijg nu carbamazepine in combinatie met 2 andere ter voorkoming van een volgende. Ik functioneer normaal. Zorg alleen wanneer je psychose heb, dat je een goede psychiater heb.

22-10-2010 | Vrouw
Epilepsie
mijn dochter gebruikt dit middel sinds 2,5 jaar maar wat ik lees bij andere gebruikers is dat ze dit al jaren gebruiken, mijn vraag is waarom zo lang mijn dochter is er ook kilos van gegroeid en ik vind dit niet normaal

16-10-2010 | Man
Epilepsie
Gebruik al 11 jaar Carbamazepine. Kreeg op latere leeftijd last van epilepsie. Eerst depakine gebruikt, maar werkte niet voldoende. Voelde me daarbij niet goed en had het idee dat aanvallen gemakkelijk terug konden komen. Sinds het gebruik van Carbamazepine heb ik dat gevoel niet meer gehad en ben al ruim 10 jaar aanvalsvrij. Bijwerkingen vallen erg mee. Wel lijkt het of m[lees meer...]ijn korte-termijn geheugen niet optimaal functioneert. Ben snel vergeetachtig.

10-10-2010 | Vrouw
carbamazepine
Neuropatische pijnen aan de voeten
Al een aantal jaren heb ik last van zeer pijnlijke branderige voeten vooral in de avond als ik zit of lig. Na jarenlang niet begrepen te worden, plaspillen gehad, en iets aan mijn overgewicht gedaan kwam ik bij de neuroloog terecht, na diverse onderzoeken niets in het bijzonder gevonden, neuropathie niet ' echt' aangetoond. Toch word ik daarvoor behandeld, diverse medicij[lees meer...]nen gehad welke ook bij epilepsie gegeven worden die niet hielpen. Carvamazepine help redelijk als ik ze maar echt optijd slik. Het enigste zeer vervelende is dat ik enorm veel last heb van haaruitval. De oplossing van de neuroloog is: dan ga je toch gewoon minderen of stoppen met demedicijnen!!! Alsof ik deze rommel voor m'n lol slik

03-10-2010 | Vrouw
Psychiche klachten
door gebruik van 15 jaar en te hoge dosering veel last van woede aanvallen veel onrust in hoofd en lichaam veel last van het leven in mijn eigen wereld mijn organen werden bijna helemaal uitgeschakeld zoals nieren en de darmen mijn seksuele verlangens werden steeds minder totdat daar ook niets meer van over was veel last van teveel onrust om mij heen reageerde erg onvrie[lees meer...]ndelijk naar mensen doordat ik niet kon doen wat normaal was voor iemand van mijn eigen kunnen ik ben nu aan het afbouwen dit kost veel tijd en energie en inspaning mijn lijf word langzaam weer mijn lijf ook mijn organen werken weer veel beter mijn eetlust komt ook meer terug ook vond ik door de medicijn veel eten niet meer lekker zoals bepaalde koekjes of combinatie van voedsel ik begin steeds weer meer te genieten van mijn leven zoals het was voordat ik dit medicijn had door afbouwen alleen heb ik veel terug ook ben ik afgevallen en mijn krachten zijn ook weer terug kortom het leven is weer een feest als ik in 1995 had geweten dat ik door dit medicijn zoveel narigheid zou krijgen had ik het helemaal anders gedaan1

02-10-2010 | Vrouw
Pschychiatrise klachten
ik kreeg deze medicijn tijdens mijn opname in 1995 ik ben begin van dit jaar gaan afbouwen van 400mg naar nu 150 mg 's morgens 50mg en 'savonds 100mg het afgelopen half jaar had ik veel last van allergie en ook van mijn darmen wel ben ik nu veel rustiger in mijn hoofd en in mijn lijf ik slaap ook veel beter ik kreeg deze medicijn tegen onrust en om beter te kunnen slap[lees meer...]en door het lange gebruik veel nare ervaringen

21-09-2010 | Man
Trigeminus neuralgie
stekende zenuwpijnen bij neus en bovenkaak. dankzij dit medicijn is de pijn binnen vier dagen weg. Ben wel wat duizelig en moe.

20-07-2010 | Vrouw
Epilepsie
Hallo gebruik al sinds mijn pubertijd ongeveer van af 13 jaar denk ik, dit middel. Maar dan de cr versie. Heb ook andere middelen gebruikt maar dit werkt toch wel het beste. Bij alle tabletten is er wel een bijwerking maar bij deze het minst. Ook tijdens zwangerschap gebruikt.. maar toen hadden op de laatste weken mijn hormonen de overhand. Nare ervaringen gehad. Maa[lees meer...]r rust nemen is ook zeer belangrijk. Mijn dochter en ik hebben erg baat bij dit middel. Zij gebruikt het nml ook.

13-05-2010 | Vrouw
Epileptie

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum