carbamazepine

Epilepsie (68 meningen)
Aangezichtspijn (25 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

08-01-2017 | Vrouw | 21
carbamazepine (300mg)
Epilepsie
Mijn naam is Nicole. Ik ben 21 jaar oud en slik sinds mijn 12e medicatie tegen mijn epilepsie. Ik heb autosomaal dominant frontaal- (voorhoofdskwab), temporaalkwab (slaapbeenkwab) epilepsie. Dit houdt in dat ik het alleen tijdens mijn slaap heb. Ik slik sinds 2008 op en af de medicatie met de werkzame stof "Carbemazepine" en deze voldoet tot zover uitstekend tegen de epile[lees meer...]ptische aanvallen. Zowel de myoclonische als de tonisch- clonische aanvallen zijn zichtbaar minder geworden. Wel ondervind ik veel bijwerkingen van dit medicijn. Ik ben minder geconcentreerd aanwezig 's ochtends, erg vermoeid, heb een aantal bloedafwijkingen en ben erg 'stoned' na inname van de medicatie. Ik slik 2x300mg per dag, hoe hoger de dosis, hoe erger de frequentie van de bijwerkingen toeneemt. Ik neem de diureticum variant. Ik raad dit aan om zo kosten te besparen, omdat de medicatie helaas onder het eigen risico valt.

06-01-2017 | Vrouw | 49
Epilepsie
Neem het al sinds mijn 14de in, eerst tegretol dan dit en ben nu al zes jaar volledig aaanvallenvrij.

12-11-2016 | Man | 55
carbamazepine (2)
Epilepsie
Vanaf mijn 10e jaar gebruik ik deze medicijn, daar ik nu 55 jaar ben. De laatste 8 jaar werkt deze medicijn steeds slechter waardoor de aantal bijwerkingen steeds meer toenemen. Het was 400 mg. die ik samen met de medicijn Clobazam 10 mg slik, daar ik deze laatste nog steeds slik. Ik ben nu bezig met het afbouwen van deze medicijn en zit nu op de 100 mg, daar deze ve[lees meer...]rvangen is door de medicijn Topamax 100 mg die ik reeds 5 maanden slik. Ook nog steeds met de medicijn Clobazam 10 mg. 2x daags.

15-10-2016 | Man | 60
Epilepsie
Na 1 uitgelokte grandmal (klas vol doorgedraaide leerlingen) door neuroloog, 30 jaar geleden, voorgeschreven 3x200 mg/dag. Door de daarna optredende absences (4/jaar) dacht ik epilepsie te hebben. Tot ik twee jaar geleden op diverse neuro-sites las dat dit medicijn absences kon veroorzaken. (Mij nooit verteld). Dit is volgens mij een levensgevaarlijke bijwerking (verkee[lees meer...]r). Ik heb daarop de dosering in 6 maanden naar 0mg teruggedraaid en heb de laatste 1 1/2 jaar geen absence meer gezien. Tijdens het afbouwen 1 onttrekkingsaanval gehad die ik goed voelde aankomen en mij de tijd gaf rustig op bed te gaan liggen. Werd stijf wakker met tongbeet. M.a.w. Word nooit overmoedig tijdens het afbouwen en neem de tijd in maanden. Ik dacht ik kan van 200 direct naar 0 mg (Niet dus).

28-08-2016 | Vrouw | 56
Aangezichtspijn
Werkt prima bij (acute) aangezichtspijn. In het begin (vanwege de pijn) te snel opgebouwd en dat gaf klachten zoals: heel erg suf, duizelig, wazig zien, vreselijk moe en slaperig. Na een week dosering afgebouwd naar 3x 100 mg per dag en na 2 weken naar 2x 100 mg per dag en dat gaat goed. Vermoeidheid neemt af, alleen moet ik wel iets tegen obstipatie innemen helaas. Ik ge[lees meer...]bruik het nu bijna 3 weken. Voel nog wel dat de pijn op de achtergrond aanwezig is, dus heb het nog wel nodig, maar wil geen hogere dosering gebruiken, omdat ik nu bijna geen bijwerkingen meer heb.

05-08-2016 | Man | 69
Aangezichtspijn
Vanaf de eerste inname kreeg gebruiker abrupt diarree welke de tijd van inname bleef voortduren. Later werd dit middel vervangen door Tegretol (200) mg waarna de diarree minder werd, maar niet ophield. Tegenwoordig blijft het gebruik van tegretol tot indien nodig

22-06-2016 | Man | 51
Aangezichtspijn
Het medicijn helpt op zich goed tegen de aangezichtspijn, alleen vind ik (en mijn omgeving) de bijwerkingen erg vervelend: neerslachtig, prikkelbaar, vergeetachtig en warrig.

16-06-2016 | Man | 65
Epilepsie
geleidelijk gebruik opbouwen, niet ineens stoppen, innemen tijdens eten

12-05-2016 | Man | 53
carbamazepine (400mg)
de tergertol cr geeft een ammoniak lucht aan mijn zweet en moet elk jaar een nieuwe kussen kopen voor mijn bed. Verder wel tevreden.

06-04-2016 | Man | 48
Epilepsie
sinds gebruik medicijn aanvallen bijna weg, maar veranderde ook van stemming en karakter, was totaal de oude persoon niet meer. Was soms agressief naar gezin en collega's, wat ook tot conflicten leidde op de werkvloer.

31-03-2016 | Vrouw | 58
carbamazepine (20mg/ml)
Epilepsie
Voorgeschreven gekregen door neuroloog na uitgebreid neurologische onderzoek. Diagnose: neurologische symptomen zonder aantoonbare neurologische afwijkingen. Na de start met de carbamazipine langzaam aan somber tot ernstig depressief geworden. Na 2 maanden met spoed in psychotherapie. Therapie duurde ruim een jaar. Na een jaar van inname vermoedde ik een relatie tussen h[lees meer...]et medicijn en de depressie. Op eigen initiatief gestopt en binnen 2 weken was de depressie zo goed als verdwenen. Ik raad iedereen die met carbamazepine start goed op te letten op stemmingsveranderingen!! Depressie is geen picknick :(

08-01-2016 | Man | 40
Epilepsie
In begin kietelingen achter ogen en bij neus, later niet meer/heel soms.

15-12-2015 | Vrouw | 59
Epilepsie
ondanks de hele nare bijwerkingen toch epileptische toevallen. Huisartsenpost is langs geweest, onmiddellijk staken, het had mijn dood kunnen zijn, ben ook met ambulance ziekenhuis ingestuurd.

30-10-2015 | Man | 53
carbamazepine (250mg)
Epilepsie
Naarmate ik ouder word, merk ik dat het medicijn Carbamazepine minder goed werkt. Ook bij een hogere dosering. Dit medicijnprobleem is ontdekt mede dankzij de darmspecialist die zo het vermoeden had dat de bijwerkingen van dit medicijn wel eens de oorzaak kan zijn van mijn maag / darmenpijn en de hele onderrug. Ook het aantal aura's (misselijkheden) komen weer terug, waard[lees meer...]oor ik denk dat dit medicijn niet meer bij me werkt.

09-10-2015 | Vrouw | 49
Aangezichtspijn
Helpt niet helemaal omdat ik dit maar 1 x daags wil gebruiken i.v.m. bijwerkingen, suf, slaap enz. eigen keuze om dit maar 1 x daags te gebruiken, wel zeer tevreden, pijn is op de achtergrond aanwezig

14-06-2015 | Vrouw | 27
Epilepsie vrij šŸ˜€