carbamazepine

Epilepsie (68 meningen)
Aangezichtspijn (25 meningen)
Bipolaire stoornis (3 meningen)
Psychose (2 meningen)

Bojan Nikolik (19-07-2015)

15-10-2018 | Vrouw | 82
Aangezichtspijn
DE pijn gaat op en neer bij veel pijn 3 tabletten per dag, dan is het te verdragen, dan weer een tijd je minder tot geen pijn. NU weinig pijn dus maar een tablet.

12-10-2018 | Vrouw | 49
Epilepsie
Ik gebruik carbamazepine inmiddels al weer jaren.En dan wel van leverancier Apotex.Daar waak ik ook zeer voor.In het verleden kreeg ik regelmatig pillen van andere leveranciers mee maar daar voelde ik me minder wel bij.Ik gebruik het voor mijn epilepsie,inmiddels zit ik weer op 900 MG per dag...is 3 en een halve pil per maaltijd.De epilepsie is daar zo goed als mee onder c[lees meer...]ontrole op een enkel incident na..Behalve moeheid geen andere bijwerkingen.

04-10-2018 | Man | 52
carbamazepine (100mg)
Bipolaire stoornis
Slik nu 2x100mg Carbamezepine dagelijks i.v.m. bipolaire stoornis, omdat lthium en clozapine het niet meer onder controle hielden. De bedoeling is dat "we" gaan verhogen naar 400 mg per dag in stappen van 50 mg (elke 6 weken?) om de bloedspiegel van plm 4 te bereiken. Krijg van de apotheek vaak weer ander merk. Nu apotex, kan zomaar de volgende keer Novartis - Tegretol [lees meer...]zijn of PCH. Anderen hebben problemen met merkwisselingen of ik lees dat de kwaliteit van de carba achteruit is gegaan de laatste tijd (zie deze site). 2 vragen: 1. wie heeft er klachten over merkwisselingen en 2. wie heeft last van bijwerkingen vermoeidheid en slaperigheid? TH

12-09-2018 | Vrouw | 31
Epilepsie
Vanaf 2004 heb ik epilepsie. De eerste 8 jaar carbamezepine TEVA ingenomen. Helemaal geen problemen mee gehad, nooit aanvallen gehad. Vanaf 2012 ongeveer kreeg ik een ander merk (goedkoper denk ik) en sindsdien een aantal aanvallen/absences gehad. Ook last van moeheid, sufheid, wazig kijken en stemmingswisselingen. Wel moet ik er bij zeggen dat ik na elke aanval die ik had[lees meer...] de medicatie werd verhoogd.

26-08-2018 | Man | 58
Epilepsie
sinds ik carbamazepine verminder voel ik mij beter, geestelijk sterker en heb ik weer eetlust. en heb ik weer zin om te leven want met/ door dit medicijn voelde ik mij onder druk gezet en wil ik hier van af. dit medicijn gebruik ik al circa 50 jaar, ik merk dat de kwaliteit van dit medicijn slechter wordt dit de registratiehouder is novartis pharma b.v.

22-07-2018 | Vrouw | 23
carbamazepine (500mg)
Aangezichtspijn
Voor mijn aangezichtspijn ben ik eerst begonnen met 2x 100mg per dag. Dit had weinig effect. Door de huisarts is mijn dosis toem veranderd naar 2x 200mg per dag, hier had ik wel baad bij maar had alleen last van mijn hoofd bij veel inspanning. Echter had ik wel een vervelende bijwerking: namelijk, mijn nek werd dik en mijn buik ook een beetje. Na overleg met de neuroloog t[lees meer...]och noog de 800mg per dag gegaan. Dit haalt wel de pijn aardig weg, maar weet niet wat voor effect dit heeft op de bijwerkingen.

27-06-2018 | Man | 70
Aangezichtspijn
Ik heb jarenlang met kaakpijn naar de tandarts gelopen. Ik heb zelfs een kies laten trekken. De pijn werd alleen maar erger. Uiteindelijk heeft de tandarts me verwezen naar de kaakchirurg. Deze stelde de diagnose aangezichtspijn en verwees me naar de neuroloog. Aan een hersenscan was niets te zien en zij verwees me naar het pijnbehandelcentrum. Daar adviseerde zij mij Caba[lees meer...]macepine te gebruiken. Dat hielp echt tegen de pijn. Zij heeft mij ook behandeld met een injectie door de zenuw. Dat hielp een half jaar en de pijn kwam daarna weer terug. Weer Carbamacepine gebruikt en opnieuw de zenuwbehandeling. Dat hielp weer een half jaar. De pijn is nu weer terug en ik gebruik weer Carbamacepine. Dit medicijn helpt bij mij echt tegen de pijn. Ik moet alleen geen alcohol meer gebruiken, want na twee drankjes kan ik dan niet meer op mijn benen staan. Dus een goed middel tegen alcoholverslaving ook. Ik heb ook veel last van obstipatie.

02-04-2018 | Man | 41
carbamazepine (500mg)
Epilepsie
Geen effect de aanvallen zijn niet gestopt of minder geworden maar als ik er mee stop krijg ik extra zware aanvallen van epilepsie, en zijn we er achter gekomen samen met de optcien dat de ogen erdoor minder snel scherpstellen als je bv aan het scrollen bent op de pc moet ik dat heel heel langzaam doen.ander kan ik niets lezen. Ik ben nu geopereerd hersenoperatie en sinds [lees meer...]dien aanvalsvrij maar de medicijnen hebben nooit geholpen.

07-03-2018 | Vrouw | 14
carbamazepine (100mg)
Neurofibromatose
Ben met 50 mg gestart, dit heeft niet geholpen. Na het ophogen naar 100 mg ging het compleet mis. Die avond heb ik veel moeten overgeven en ik kon niet eens op m'n eigen benen staan, het medicijn heeft uiteindelijk geen effect gehad op de pijn.

03-03-2018 | Vrouw | 68
Aangezichtspijn
Als bijwerking een zeer ernstige allergie. Openbaarde zich pas na 6 weken. 5 dagen in ziekenhuis gelegen. Mijn hele lichaam zat onder. Mag nu 6 maanden prednison slikken

27-02-2018 | Vrouw | 54
Hersentumor
Advies specialist was om Carbamazepine Sandoz retard tablet 200 mg te gaan gebruiken vanwege tumor in hoofd. Beleid is gebruik van medicatie om mogelijke uitval te voorkomen. Na opbouwfase nu 2x 1,5 tablet van 200 mg per dag ochtend en avond. Eerste uren na inname vaak vlagen van misselijkheid en duizeligheid. Gevoel van algehele dufheid en extreme moeheid. Volgens special[lees meer...]ist is gewenningstijd 1-5 weken. Nu 4e week. Voelt of middel mogelijk erger is dan de kwaal.

01-01-2018 | Man | 51
carbamazepine (200mg)
goede medicijn bij werking wel eens moe wel beter als medicijn apotex

13-12-2017 | Vrouw | 59
Epilepsie
Het lijkt of carbamazepine de laatste jaren rotzooi is geworden! Vroeger werkte het beter. Momenteel is er alleen hele goedkope troep rond de carbamazepine die niet werkt. Ik krijg de laatste 7 jaar ongeveer steeds meer aanvallen hierdoor. En dus ook ernstige. Precies vanaf het moment dat fabrikant TEVA haar retard tabletten stopte. Aanvallen van epilepsie , ook aanvalle[lees meer...]n die ik niet voel aankomen. Heel veel angsten. Oorsuizen. Labiel zijn.

23-10-2017 | Vrouw | 42
Aangezichtspijn
Ik heb verschillende medicatie gebruikt alleen dit hielp. Gebruik 3x pd 200mg pillen.. anders is de pijn niet te verdragen. Bij mijn zit het in mn rechter gezicht. Voornamelijk onderkaak, tong, neusvleugel en voorhoofd... moeilijk eten, praten, kan mn neus niet snuiten .. ik kan niet spontaan mijn kinderen kroelen ... verschrikkelijk.. maar deze pillen verminderd de pijn e[lees meer...]en hele stuk waardoor ik meer rustig word.

07-08-2017 | Vrouw | 29
Trigeminusneuralgie
Dit medicijn is voor mij een geschenk uit de hemel. Ik heb weken mijn vreselijke pijnen moeten doorstaan, zo hevig dat ik mezelf wat kon aandoen. Nooit eerder heb ik dit soort pijn ervaren. Na mijn zoveelste dokterbezoek en samenstellingen van pijnstillers en medicatie, geen effect, zelfs niet met tramadol! De pijn kwam er gewoon los doorheen! Na de 2 maal op de spoed bela[lees meer...]nd te zijn eindelijk een spoedarts en verpleger die mijn klachten serieus namen (aangezien ik eerder die dag ook al op de spoed was geweest, daar een baxter toegediend had gekregen en een nieuwe zwaardere samenstelling van pijnstillers, maar totaal geen effect hadden) en besloten om me een morfine spuit te geven. Na ongev. 15 minuten had ik eindelijk na weken een pijnloos moment en een volledige nacht kunnen doorslapen. De spoed arts wist bijna 100% zeker dat het trigeminusneuralgie was. Ze verwees me door naar een neuroloog en schreef carbamazepine voor samen met morfine tabletten zodat ik de medicatie kon opbouwen en de pijn wat onder controle kon houden. Na 2 weken kon ik zonder morfine en was ik zo goed als pijnvrij! Intussen heb ik ook een scan van de hersenen genomen en de vaststelling van de spoed arts klopte!

20-01-2017 | Vrouw | 25
Epilepsie
Hallo allemaal, Medio juli 2016 werd ik snachts 'wakker' bij de spoedeisende hulp in het ziekenhuis. Mijn vriend is (gelukkig) wakker geworden door mijn vreemde ademhaling en schokkende bewegingen tijdens het slapen. Na diverse onderzoeken in het ziekenhuis (1 EEG (in plaats van 3) en 1 MRI) was het voor mijn neuroloog duidelijk: temporaalkwab epilepsie. Ik heb da[lees meer...]arvoor drie keer verspreid over 1 jaar een absance gehad vlak voor het in slaap vallen maar wist toen niet dat dit met epelepsie te maken had, die link legde ik pas toen ik de diagnose kreeg. Het is nu een half jaar geleden, ik heb sinds het gebruiken van medicijnen geen aanval of absances gehad, maar ik heb er nog veel moeite mee om erover te praten, tegen bekenden én vreemden. Als eerste medicijn is vanwege mijn leeftijd en geslacht gekozen voor carbamazepine, omdat een eventuele zwangerschap mét dit medicijn het minst kwaad kan. Op dit moment hebben wij geen kinderwens maar dit kan over een jaar of 5 wel anders zijn en mocht carbamazepine voor mij goed werken hoefde ik niet over te stappen. Helaas was het na 4 maanden proberen niet haalbaar om door te gaan met de medicijnen, ik heb geen aanvallen meer gehad maar de bijwerkingen werden mij te veel. Het woog niet op tegen het feit dat ik ''mijn oude ik'' niet meer voelde. Mochten er leeftijdsgenoten zijn die zich ook zo voelen/voelde contact willen opnemen met mij dan sta ik hier voor open. Het lijkt mij fijn om met iemand te praten die zich het zelfde voelt of heeft gevoeld. Veel liefs en sterkte! Brenda

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum