valproinezuur

Epilepsie (160 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

17-05-2018 | Man | 19
valproinezuur (450mg)
Ik werd gemiddeld 3x per week rond een uur of 4 's nachts wakker en voelde ik een migraineaanval opkomen. Dit begon met tintelingen in de armen en benen en moeite met spreken. Later kwam telkens een heftige migraineaanval opzetten. Na eerst medicatie te slikken die helpt tijdens te aanval ben ik overgestapt op preventie-medicatie nadat ik op gesprek kwam bij de neuroloog. [lees meer...]Die schreef mij deze medicatie voor. Eerst kreeg ik 300 mg voorgeschreven maar mijn aanvallen kwamen hier nog doorheen. Sinds ik de 450 mg slik ben ik al bijna anderhalf jaar migrainevrij!

19-03-2018 | Man | 50

06-03-2018 | Man | 32
MS (multiple sclerose)
Door multipele sclerose heb ik epileptie gekregen en daar kreeg ik diphantione voor wat ik maar een korte kkn gebruiken, de neuroloog schreef mij toen depakine voor. In een jaar tijd ging ik van 66 kilo naar 97,2 kilo door de depakine en ik at maar weinig meer want ik werdgewaarschuwd voor gewichtstoename. Na overleg met de neuroloog overgegaan naar Keppra maar van K[lees meer...]eppra gleed ik in een diepe depressie dus moest ik weer terug naar depakine maar nu helpt de depakine mij niet niet meer zo goed terwijl de bijwerking weer volop aanwezig zijn. Mijn advies voor jullie, als je een alternatief kan krijgen voor depakine EN keppra dan zou ik die aannemen.

28-02-2018 | Man | 63
Epilepsie
werkt zeer goed, alleen de vervelende bijwerking van het trillen van de handen is extreem vervelend

08-02-2018 | Man | 43
valproinezuur (500mg)
Sinds maart 2003 leed ik eerst aan ernstige epileptische aanvallen die veroorzaakt werden door een bijna fatale overdosis Distraneurine..Na 3 weken in een coma gelegen te hebben (+2 min zuurstofgebrek in de hersenrn)moest ik 2 jaar lang revalideren omdat ik praktisch geen controle meer had over mijn motoriek.Ook mijn kortgeheugen-termijn was flink aangetast maar door zorgv[lees meer...]uldige en uitputtende oefeningen werd mijn leven terug wat normaal.Enkel de migraine die ik over hield eraan was en is soms nog steeds zeer ernstig van aard.Vele specialisten hebben doorheen de jaren Depakine (Valproïnezuur)voorgedchreven en in t begin hielp dit wel goed.Maar ik denk dat als men dit middel jarenlang neemt,dat de werking vermindert doordat ons lichaam eenvoudigweg protesteert tegen chemicaliën.Na 6 jaren liefst 3 tot 4 pillen per dag in te nemen verdween de epileptie volledig doch het was in de 1e plaats nooit een aangeboren aandoening maar een zelfgecreeërde door drugmisbruik/verslaving.Ik heb nooit t gevoel gehad dat depakine goed helpt tegen migraine,want ik meen dat het tevens niet alleen zeer slecht is voor de lever,nieren en de hersenen zelf,maar ook de vervelende bijwerkingen zijn t niet waard om dit middel te gebruuken.Migraine is nog steeds een vraagteken bij specialisten omdat men de oorza(ken)ak niet voor 100%weet te vinden tot nu toe..er bestaat een waslijst van medicamenten hiertegen maar ze zijn allen slechrs preventief en experimenteel,dus migraine-patienten kunnen enkel hopen dat de medische wereld en pharmaceutica voldoende geld wil investeren om deze vaak onbegrepen en vaak zeer pijnlijke aandoening te kunnen genezen of in ieder geval leefbaarder te maken want niemand wens ik dit toe..tegenwoordig neem ik enkel nog af en toe een sumatriptan,maar ook dit helpt nauwelijks.

09-12-2017 | Vrouw | 45
valproinezuur (300mg/ml)
Bipolaire stoornis
Ik gebruikte depakine en het werkte niet. Maar wij dachten dat het wel iets deed. De abnormale vermoeidheid schreef men toe aan mijn bipolaire stoornis maar achteraf is dit de depakine geweest. Omdat ik in 2009 stopte en toen veel minder moe was.

05-11-2017 | Man | 38
Epilepsie
Hoi, Ik gebruik ook depakine vanwege insulten die ik de laatste paar jaar heb. Ik zie dat iedereen er vermoeid van wordt, maar daar heb ik helemaal geen last van... Ik heb helemaal geen insulten meer gehad sinds ik het gebruik en drink er gerust nog ff wat biertjes bij zonder ergens last van te hebben. Ik vind het de perfecte oplossing!

10-07-2017 | Vrouw | 54
Bipolaire stoornis
Ik weet sinds 2009 dat ik een bipolaire stoornis type I met (ultra) rapid cycling heb. Na enige tijd zoeken en uitproberen zijn we bij depakine uitgekomen als meest effectieve middel. Dat wil echter niet zeggen dat ik volledig stabiel ben. Heb nog regelmatig opstoten van zowel depressieve als manische aard. Ik heb ook een eetstoornis (binge eating) en ben door het eetlust [lees meer...]opwekkend effect van de depakine terug last beginnen krijgen van (vr)eetbuien en ben 30 kg aangekomen. Verder herken ik nu niet echt bijwerkingen, maar ik ben bang voor wat het op de lange termijn in mijn lichaam doet. Ik vind het vreselijk dat ik die medicatie nodig heb, maar zonder lukt het helemaal niet.

07-07-2017 | Vrouw | 30
valproinezuur (300mg)
Manisch-depressieve stoornis

25-05-2017 | Vrouw | 50
valproinezuur (1000mg)
Oogmigraine
Steeds ernstige hoofdpijn aanvallen nav PTC ( Pseudo Tumor Cerebri) Lumbaalpunctie wilde ik niet meer dus hebben de artsen besloten Depakine chrono te proberen. Ik ben begonnen met 500 mg 2 x pd. Ik heb in 2012 een maagverkleining gehad. Ik ben 40 kilo afgevallen. Toen kwamen de hoofdpijnen weer heftig terug heeft men het verhoogd naar 1500 mg pd ook dit hielp niet. Toen [lees meer...]werd het 1000 mg 2x pd en sindsdien geen hoofdpijn aanvallen meer. Ik heb wel lichaamspijnen maar of dat bijwerkingen zijn. Geen idee

09-04-2017 | Vrouw | 62
valproinezuur (300mg)
Oogmigraine
Vanaf 1993 heb ik deze hevige oogmigraines. Ik heb toen een paar chemische middelen geprobeerd op voorschrift van een specialist. Geen een hielp en te vaak had ik onprettige bijwerking - tot flauwvallen aan toe! De laatste 20 jaar ben ik mijn bed in gegaan, met een hete kruik aan mijn voeten; bij het begin van de oogmigraine, altijd met aura - draaiende driehoekjes in een [lees meer...]cirkel, zwart-wit en in kleur, de enorme pijnen zorgden dat ik 1 tot 3 dagen in bed moest blijven. In die tijd gebruikte ik alleen af en toe paracetamol -zetpil; dat hielp zeer wisselend; omdat ik op andere chemische medicijnen niet of slecht reageerde, ben ik op zoek gegaan naar homeopatische medicijnen, deze hebben tot november vorig jaar goed geholpen; in november jl. kreeg in 7 dagen tijd 4x oogmigraine en in januari in 4 dagen 3 x, dat was zeer heftig. In februari kreeg ik Depakine / Valproaat chrono voor geschreven; ik was knock out - sliep veel, afwezig; geen energie maw een zombie... Daarnaast vele bijwerkingen op maag en darm, in mijn spieren; mijn tinnitus werd en bleef erger dan voorheen; mijn r. oog "werkte" anders; ik kon moeilijker scherp zien of lezen - ik kon niet meer op woorden komen alsof er een deken over en tussen mijn hersenen zat - afschuwelijk! En zo nog een aantal bijwerkingen. Een paardemiddel en het zit nog steeds in mijn lichaam! Dus regelmatig een schoonmaak - water- of sapdag.

15-02-2017 | Man | 48
Bipolaire stoornis
Na 13 jaar lithiumgebruik begonnen mijn nieren steeds slechter te werken. Ben overgegaan naar depakine. Lang uitgesteld vanwege mogelijke bijwerkingen. Uiteindelijk bijna geen bijwerkingen gehad: droge mond aan het begin en word wat sneller moe merk ik. Maar de wereld is voor mij open gegaan! Rust in mijn hoofd, dat vooral. Veel minder dwangmatige trekken en minder prikkel[lees meer...]baar. Maar ik gebruik het pas een maand. Ben benieuwd hoe lang ik stabiel kan blijven. Ik gebruik depakine in combinatie met wellbutrin.

13-01-2017 | Man | 59
valproinezuur (750mg)

23-10-2016 | Man | 59
Bipolaire stoornis
gebruikt 28 jaar lithium carbonaat vanaf mijn 31 ste jaar, Bipolair 1. 3 zware opnames. Na de 3de opname is Lithium voorgeschreven met Fluanxol, in 1998 werd fluanxol vervangen door Quetiapine (een verbetering). Camcoliet (Lithiumcabonaat) veroorzaakt nierfalen, diabetes insipidus en maakt nog meer kapot. Lithium is er nu drie maanden uit en ik voel me nu veel beter. Wel[lees meer...] is de vervanger van lithium een jaar gelden opgestart door Decapine.

28-09-2016 | Vrouw | 39
valproinezuur (1300mg)
Manisch-depressieve stoornis
Sinds mijn 20ste weet ik dat ik bipolaire ben. Ik slik al 20 jaar lithum en ben een ruime tijd stabiel gebleven( ± 10 jaar) Mijn leven was ook aardig stabiel. Van lithum geen bijwerkingen. In 2012 kreeg ik helaas weer een manie. En ook in 2014, 2 manieën kort achter elkaar. Kwam door scheiding en verhuizing. Psq Zaandam vond dat lithium te weinig bescherming gaf en rade [lees meer...]mij aan om naast lihium depakine te slikken. Sinds november 2015 ben ik daar mee begonnen. Sindsdien heb ik last van moeheid, veel willen slapen en overdag ook daarvoor kiezen. Depressief/somber, woede aanvallen (zonder reden!) Gewichtstoename (8 kilo) door continue te willen eten en door de moeheid. Ik sporte altijd 3/4 keer in de week. Maar door hoe ik me voelde kon ik niets meer en wilde ik ook niet. Haaruitval (wat maar niet stopt) volg een cursus psycho-educatie en mijn leven is aardig stabiel aan het worden. Lees dat velen dezelfde bijwerkingen heeft. Wilde ook echt stoppen met medicatie. Maar gelukkig heb ik geleerd dat ik beter kan kiezen voor stabiliteit. En dat bijwerkingen erbij horen en ook na een tijdje verminderen. Ben nu een aantal maanden verder. Gelukkig heb ik veel minder last van de bijwerkingen en voel ik me een stuk gelukkiger. Ben er nog niet. maar heb weer vertrouwen erin dat ik weer de oude wordt. Ik denk dat het bij mij een combinatie van beide is geweest. Zowel een depressie als bijwerkingen. Ik kan het gewoon goed relativeren voor mezelf en geef alles de tijd. Sinds vorige week weer gesport en voel me een stuk beter daardoor. Wat kilo's kwijt raken is mijn volgende stap!! Want door afvallen wordt ik ook weer een stuk gelukkiger. En op die manier accepteer ik mijn ziekte en medicatie.

21-09-2016 | Man | 17
valproinezuur (750mg)
Stemmingswisselingen
Mijn zoon gebruikt dit middel sinds een paar maanden. Heeft het vroeger gebruikt als anti epileptica, nu tegen de impulsdoorbraken en stemmingswisselingen. Voorzichtig gestart qua dosering, nu op 2x daags 750 mgr. Ik vond hem op de vorige dosering (2x 500 mgr) al meer vermoeid, maar nu is het helemaal erg. Hij is verstandelijk beperkt en kan niet goed aangeven hoe hij zich[lees meer...] voelt, rent ook altijd maar door. Nu dus zeer opvallend dat hij veel op de bank hangt en ook tussendoor zelf naar bed gaat. Sinds afgelopen weekend zegt hij zelf ook zo vreslijk moe te zijn. Ik ga morgen de arts maar bellen om te kijken of de dosering omlaag kan. Het heeft wel enigzins effect op zijn stemming in positieve zin.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum