valproinezuur

Epilepsie (160 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

19-09-2016 | Man | 41
valproinezuur (100mg)
Epilepsie
Gedurende mijn jeugd en jong volwassenheid, heb ik een leuke waslijst aan anti epileptica geslikt. Op aanraden van diverse Specialisten, een mishandelende vader en dito broer. Jammerlijk, is mijn broer tevens huisarts. De gehele lijst, heb ik ervaren als een martel methode, als epilepsie dat al niet op zichzelf is, in welke vorm dan ook. Zo heeft de gehele lijst identiek[lees meer...]e bijwerkingen en al is mijn laatste ervaring met een ander middel, met Depakine had precies hetzelfde kunnen doen: +/- 21 uur slapen per dag, op de voorgeschreven dosis. Natuurlijk neemt het de insulten weg, maar in welke lage dosering dan ook, je bewustzijn verandert in dat van een zombie (mijn ervaring). Elke specialist, zal bij de diverse diagnoses het volgende hebben gezegd: "Gebruik geen Alcohol" en verder zal hij zijn pillen pushen. Hij zal je niet vertellen wat Alcohol werkelijk is of hoe het ontstaat: Gist of gisting. Als levenslang epilepsie slachtoffer, blijk ik een Gist intolerantie te hebben en heb mijn dieet daarop aangepast en ben nu minimaal 10 jaar insult vrij zonder medicijnen. Echter, indien ik mijn dieet regels (zwaar overtreed) kan ik binnen twee weken weer een insult krijgen. Grote voordelen: Ik leef bewuster dan onder invloed van big farma, belangrijker, in blijheid en boosheid kan ik mij nu veel meer laten gaan, waar dat voorheen werd afgestraft met een insult. Verliefdheid, heb ik nog niet uitgeprobeerd, omdat dat, epilepsie technisch, een spreekwoordelijke hel is. De eerste is stap is een verwijzing naar een diëtist en die te vragen naar een anti histamine dieet. Het uiteindelijke dieet zal niet bestaan uit room en taartjes, dus je zal er veel voor moeten laten staan en krijgt vanzelf een Dautzen Kroes figuur of erger. Vanzelfsprekend, gebruik je het huidige medicijn de komende jaren nog als back up, als je de verleiding van een broodje kaas, blikje RedBull, kopje koffie, een biertje of een van die vele gistende voeding middelen niet kunt weerstaan.

11-09-2016 | Man | 56
Bipolaire stoornis
Na voorschrijven van zeer hoge doses voor te lange tijd "achteraf geconcludeerd" zit ik nu al jaren met problemen in bewegen. Lopen is zeer pijnlijk. Ben aan het afbouwen. bewegen gaat beter, maar pijnlijk zijn mijn benen nog steeds. In crisissituatie is doses vaan 3000 mg dagelijks voor geschreven. eenmaal afbouw naar 2500 mg gehad en dat ben ik 13 jaar blijven slikken.[lees meer...] Neem ik specialisten kwalijk, nu slik ik 1400 mg en heb ik geen manische klachten. Heb ook 1000 mg geprobeerd maar toen kreeg ik weer suïcidale gedachten. wil uiteindelijk naar zo rond de 1250 mg gaan. Spieren blijven nog pijnlijk. Ik ben gewoon vergiftigd. Nu via homepatie proberen te ontgiften/

06-09-2016 | Man | 39
Epilepsie
ik voelde mij daar goed bij

14-08-2016 | Man | 32
Epilepsie
hallo ik ben de moeder en verzorgster van arjan downsyndroom. Arjan had in het begin haaruitval, maar dat is weer terug. Maar hij heeft veel last van anaalfisuur, van alles geprobeerd om er vanaf te komen, maar ik krijg heel vaak te horen das jammer. Is er hier iemand die weet wat ik moet doen? Want dat probleem geeft weer nachtelijke epileptie. nu zit arjan 1 week aan de [lees meer...]diazepam 5mg, gaat een stuk beter nu, maar het probleem anaalfisuur is nog niet opgelost.

28-07-2016 | Man | 32
Epilepsie
Omdat ik epilepsie heb en het middel Depakine Grono 500 gebruik(te). En in de bijsluiter stond dat je door dit middel overgewicht kon gaan krijgen. Zij mijn neuroloog op een geven moment tegen mij, wil je Topamax een keer proberen? Daar krijg je geen overgewicht klachten van (soms kun je daar zelfs van afvallen). Ik wilde dat wel eens proberen en na 4 en halve maand was ik[lees meer...] weer thuis. Maar werd door het minste of geringste boos, en later kwamen er ook stemmen in mijn hoofd. Hier door raakte ik in een GGZ instelling en daar kozen ze weer voor Depakine Grono 500.

28-06-2016 | Man | 38
Epilepsie
Dit medicijn is wat ik al jaren gebruik en met een enkele tablet erbij van 2 keer daags keppra kom ik er zo wel redelijk uit, hiernaast gebruik ik nog Diazepam rectioles

20-06-2016 | Man | 57
valproinezuur (300mg)
Bipolaire stoornis
Depakine was eigenlijk bedoeld om het gebruik van Lithium (Priadel) te vermijden. Het kon mij echter niet voldoende beschermen tegen stemmingswisselingen.

01-06-2016 | Vrouw | 26
Epilepsie
Ik ben 26 en gebruik sinds mijn 14e Depakine. Ik heb Juviniele myoclonische epilepsie waar absances aan vooraf gaan. Met de depakine is de epilepsie super onder controle. Echt een top medicijn!! Ik lees hier enkel de nare verhalen over medicijnen en dus hierbij een positief bericht!! Ik heb geen insulten. Wel afgebouwd maar kreeg weer een insult nu het chronisch is, hoef i[lees meer...]k niet meer te stoppen. Ik gebruik 500 mg 1x.

06-04-2016 | Vrouw | 21
valproinezuur (1000mg)
Heb dit medicijn ongeveer 8 maanden gebruikt. Hielp goed tegen de migraine, maar helaas is al mijn haar uitgevallen. Het gekke is dat dit pas na 7 maanden begon. Ik wist ook niet zeker of het dus door de medicijnen kwam, maar de huisarts denkt van wel. Mu ben ik 4 maanden gestopt en is mn haar langzaam aan het terug groeien. Ik ben altijd licht blond geweest met sluik haar[lees meer...], en nu heb ik donkerblond droog haar wat niet in model te brengen is. Ik vind het echt heel erg dat mijn haar zo erg is uitgevallen en het duurt me ook echt te lang voor het weer terug komt. Het ziet er nog steeds niet uit.

11-03-2016 | Vrouw | 46
Epilepsie
De epilepsievorm die ik heb gaat niet gepaard met schokken of tongbeet. Nee, ik 'val flauw' wat waarschijnlijk komt door een op dat moment opkomende bewustzijndaling. Dat gaat zó snel bij mij dan, dat ik niet altijd tijd heb om te kunnen reageren dat ik iets voel aankomen. Omstanders kunnen beter maar 112 bellen voor alle zekerheid (indien dit op straat gebeurt). De kans o[lees meer...]p een aanval is bij mij groter als ik mij gestrest voel of moe (oververmoeid). De medicatie is in Januari 2016 verhoogd, omdat ik toen een aanval kreeg thuis. Gelukkig hoefde ik niet naar het ziekenhuis, maar de neuroloog zei wel dat ik medicatieverhoging moest hebben (deze dosering is nu dus 2000MG per dag totaal). Ik heb zeker 'last' gehad van de verhoging. Voorheen slikte ik al 1600 MG per dag, maar dat is opgeschroefd dus naar 2000MG per dag. Dat verschil merkte ik wel in het begin. Maar nu is mijn lichaam er aan gewend en ik zal deze medicatievorm dus voorlopig blijven gebruiken. Het enige is dat mijn Depakinespiegel in mijn bloed te hoog is. Deze mag 100 zijn, maar is bij mij 110. Als ik te veel last zou krijgen van die hoge depakinespiegel dan moet ik een medicijn er bij gaan gebruiken wat de depakinespiegel verlaagd, maar voorlopig wil ik dit niet, want elke medicatie die ik slik is toch weer 'rotzooi voor mijn lichaam' (alhoewel ik besef dat medicatie nodig is om mijzelf gezond te houden). Ik neem de medicatie meestal met een beetje ranja (aardbeiensmaak) in, omdat ik de medicatie zelf wat bitter (dus vies) van smaak vind.

03-02-2016 | Man | 58
Bipolaire stoornis
er is nog weinig onderzoek gedaan naar het afkicken van 30 jaar lang Lithium gebruik, om dit goed op te vangen gaat Lithium eruit en Depakine erin, over een duur van een jaar. ben 3 maanden verder en er is nog niets merkbaar. i.v.m. nierfalen en diabetisch insipidus.

02-02-2016 | Vrouw | 60
valproinezuur (300mg)
Bipolaire stoornis
Ervaringen: goed. Minder stemmingswisselingen en meer stabiliteit. Helaas ontwikkelde zich mede door de depakine bij mij parkinsonisme. Ik probeer daar goed mee om te gaan. Depakine laten staan is voor mij geen optie.

23-01-2016 | Vrouw | 28
Epilepsie
ik heb mijn ervaringen ook neergezet bij keppra 500, ik neem namelijk de beide medicaties samen. ik voel me depressief, angstig, kan soms moeilijk stappen, heb faalangst, vermoeid, dikwijls moet ik in de namiddag 2 uur slapen omdat ik zo moe ben. vroeger kon ik paardrijden, zwemmen en aan allerlei activiteiten deelnemen, nu is het dikwijls moeilijk om een hele dag wakker t[lees meer...]e blijven en wat bezig te zijn. ik kom bijna niet meer buiten en voel me geisoleerd.

21-01-2016 | Vrouw | 39
Stemmingswisselingen

10-11-2015 | Vrouw | 54
valproinezuur (500mg)
was zeer tevreden tot migraine terug kwam, toen ben ik gaan afbouwen met het medicijn en ben naar een osteopate gegaan, ben nu zo tevreden geen migraine meer vanaf de eerste behandeling.

07-11-2015 | Man | 50
Epilepsie
tot 2000 had ik veel aanvallen, ook voortdurende, aanval op aanval. Depakine, samen met Lamictal werkt zo goed dat ik geen aanvallen meer heb. Door een verkeersongeval was ik al trager. De medicijnen maken me dus nog veel suffer, maar ik kan als alleenstaande vader 2 kinderen opvoeden.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum