Epilepsie (154 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)
Manische episode (1 mening)

14-06-2015 | Vrouw | 62
valproinezuur (100mg)
Epilepsie
krijg steeds meer last van tremoren en weer aankomen dus moet nu na 39 jaar eens gaan overwegen iets anders te gaan gebruiken?

31-05-2015 | Vrouw | 50
Bipolaire stoornis
depakine helpt mij redelijk goed, heb nog wel last van schommelingen, maar daar kom ik nooit vanaf. het grote nadeel dat ik zeker 20 kilo aangekomen ben en wat ik ook probeer de kilo's willen er niet af, wie heeft dit ook help.

26-05-2015 | Man | 68
valproinezuur (40mg)
Duizeligheid
Depakine voorgeschreven gekregen door de Neuroloog, omdat ik vaak duizelig was. 1x per dag 1 tablet 40 mg. Het medicijn had een gunstig resultaat. Na ong. 20 jaar gebruik wilde ik stoppen, omdat ik geen klachten meer had. De huisarts vond dat ik toch maar door moest gaan met Depakine, omdat de duizeligheid weer terug kon komen. In 2013 kreeg ik last van cocentratieprobl[lees meer...]emen en vergat veel. Bij de Internist terecht gekomen en ik moest onmiddellijk stoppen met Depakine. (niet afbouwen!?) Scan en testen gehad. Uitslag van geriater: We denken aan Alzheimer. Maar het kan ook een Depressie zijn. Is Depakine hiervan de oorzaak? Wij hebben geen duidelijk antwoord gekregen!

12-05-2015 | Vrouw | 25
valproinezuur (500)
Epilepsie
Ik heb voor ongeveer anderhalf jaar depakine chrono 500 geslikt. Ik kreeg last van de bijwerkingen, ontzettende honger elke keer daardoor ongeveer 8 kg aangekomen. Het liefste lag ik de hele dag op de bank te slapen en had last van depressies. Door het medicijn voelde ik me niet meer hetzelfde. Voor de aanvallen werkte het goed. Geen last van schokken of van grote aanvalle[lees meer...]n gehad. Maar door de bijwerkingen voelde ik mij niet meer hetzelfde.

11-05-2015 | Man | 65
valproinezuur (750mg)
Epilepsie
Dit medicijn ben ik gaan gebruiken in combinatie met lamictal. Dit omdat de lamictal alleen niet voldoende bleek. Opgebouwd tot 2 maal 800mg per dag. Mijn klacht bleef echter bestaan. Steeds weer hele kleine aanvalletjes. Het enige wat ik constateerde was dat ik enorm depressief werd, zelfs neiging tot zelfmoord. Tot op dat moment had ik totaal niet in de gaten dat h[lees meer...]et aan de depakine kon liggen.(Het gebruik was in jaren opgebouwd). Toen ben ik op eigen initiatief de depakine af gaan bouwen in een tijdsbestek van ongeveer 4 maanden.(wel in overleg met de specialist). Toen kwam ik erachter dat alle ellende aan de depakine moet hebben gelegen. Ik voel me nu weer geweldig en veel minder last van mijn epilepsie. Ik leef nu ook een stuk relaxter.

03-05-2015 | Vrouw | 24
valproinezuur (800)
Epilepsie
Al sinds m'n 14de epilepsie, kreeg eerst keppra maar dan kreeg ik enkel meer aanvallen. Nu met desalniettemin zeer goed onder controle. Enkel wel last van vermoeidheid en veel haaruitval bij het kammen van mijn haar... Heb een keer 3 maanden m'n medicatie niet ingenomen, gewoon, het ging goed en uit gemak ofzo, maar dan toch weer een aanval gehad dus nu zeer therapietrou[lees meer...]w!

28-04-2015 | Man | 35
Epilepsie
Ik heb wel regelmatig, dat ik extreem moet ben en dat ik niet bij geslapen kom. Ik ben echt al op alles getest, maar daar komt uit dat ik kern gezond ben (ondanks dat ik rook).

18-03-2015 | Vrouw | 35
valproinezuur (500mg)
Bipolaire stoornis
Granulaat vind ik nou niet echt super, al die kleine korreltjes die in het glas blijven hangen en in je mond... Maar ach dat is nou eenmaal niet anders. Tot nu toe merk ik er niet veel van, ik heb nog net zoveel energie als voorheen, weinig slaap nodig. Maar het is wel iets rustiger in mijn hoofd. Verder is mijn eetlust totaal verdwenen. Ik wordt al misselijk als ik et[lees meer...]en zie, heb buikpijn en diaree, maar ik slik het nu pas 2 weken dus wie weet veranderd dat nog.. Ben wel al 4 kilo lichter.

15-02-2015 | Man | 48
Epilepsie
Depakine beviel goed. Ik ben leraar en moest een semester 's-avonds les geven. In deze periode heb ik 3 aanvallen gekregen waarvan 1 op de fiets met een ongeluk tot gevolg. Geen blijven de schade maar wel op advies specialist overgestapt op Keppra. Dat is medicatie die erg onrustig maakt en me ongelukkig maakte. Nu slik ik een combinatie vaan Depakine(1500mg p/d) en Kepra[lees meer...](100mg p/d). Is te doen maar ik sport vrijwel elke dag (m.n. yoga maar ook roeimachine en zwemmen), ga vroeg naar bed en eet gezond. In 2002 epilepsie gekregen door hersenvliesontsteking. Het veranderd je leven. Dat is ook wat je moet doen; je leven veranderen en aanpassen aan de situatie. Dit is een proces waar iedereen doe epilepsie krijgt zich aan over moet geven.

26-01-2015 | Vrouw | 3
Epilepsie
Ik heb het idee, dat min dochter zeer veel negatieve bijwerkingen heeft van dit medicijn. Ze heeft veel haargroei op de rug. Ze heeft last van gedrag en stemmingswisselingen, huiduitslag. Ook heeft ze verminderende eetlust, gauw blauwe plekken en heb ook het idee dat ze minder goed hoort.

08-12-2014 | Man | 39
Epilepsie
Al meer dan 30 jaar slik ik Depakine en Tegretol tegen epilepsie. Het werkt bij mij uitstekend. Ik heb geen enkele last meer van aanvallen. Hoewel ik wel wat ben aangekomen en wat vermoeider ben heeft dat, tegen het wegblijven van de aanvallen voor mij geen enkele naam. Ik bij uiterst tevreden over het medicijn.

22-11-2014 | Man | 59
valproinezuur (250mg)
Epilepsie
Begin 2014 voorgeschreven vanwege veel abcances die voortkwamen uit stress in de werksituatie. Ik gebruik ook Lamotrigine 450 mg per dag en Frisium 20mg Ik ervaar het medicijn in eerste instantie als prettig maar merk dat ik er wat druk en agressief wordt. Dit is niet goed als ook hartklachten hebt Het medicijn is wat plakkerig en smaakt wat zout. Ik hoop het medicijn[lees meer...] in overleg binnenkort weer te kunnen afbouwen of stoppen.

31-10-2014 | Man | 20
Epilepsie
slik deze pillen nu al 10 jaar '2x500mg p/d' sinds mijn eerste aanval als kind en heb enkel 2 andere aanvallen gehad beide door het niet innemen van medicatie op lange termijn en eentje daarvan was ook door slaaptekort. Als kind '10j' nam ik deze pillen en heb nooit een probleem gehad, enkel wat slaperigheid. tot op ongeveer mijn 17de begon ik mijn haar beetje per beetje t[lees meer...]e verliezen en kan me nu ook wat minder goed concentreren. Het grootste verschil tussen het nemen en niet innemen van deze medicatie is als ik de medicatie niet inneem voelt het voor mij aan alsof ik in een droom zit, terwijl ik me goed in mijn vel voel als ik ze wel inneem. Ik word liever kaal en slaap wat langer dan dat ik om de zoveel een aanval krijg. Voor de vrouwen vind ik het wel wat erger voor hun haar...

02-10-2014 | Man | 18
Epilepsie
Mij werd op m'n 16de verteld dat ik epilepsie had na 2 aanvallen met een week er tussen. Eerste depakine gekregen. 2x per dag 2 pillen van 300mg. Wat een troep zeg... -oververmoeid (veel slapen smiddags) -flinke haaruitval tot kale plekjes en dun haar(niet erg fijn op je 16de) -extreem slechte concentratie (aan compleet andere dingen gaan denken in een 1-op-1 gesprek)[lees meer...] Ben overgegaan op Keppra. Werkt voor mij hartstikke prima met een heel stuk minder bijwerkingen.

30-09-2014 | Vrouw | 45
Epilepsie
Van Depakine word ik moe, warrig en soms labiel, ik ben ongeveer de helft van mijn haar kwijt en ben ook aangekomen. Toch zijn het voor mij bijwerkingen die ik maar op de koop toeneem, ik heb namelijk sinds het gebruik geen aanvallen meer gehad.

17-09-2014 | Vrouw | 50
valproinezuur
In het begin had ik er baat bij, maar hoe langer ik het gebruikte werd de werking minder.