Ervaringen met Depakine

valproinezuur

vermoeidheid handen trillen of trillen tijdens het rusten gewichtstoename

Bipolaire stoornis (39 meningen)
Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

28-06-2016 | Man | 38
Epilepsie
Dit medicijn is wat ik al jaren gebruik en met een enkele tablet erbij van 2 keer daags keppra kom ik er zo wel redelijk uit, hiernaast gebruik ik nog Diazepam rectioles

20-06-2016 | Man | 57
Bipolaire stoornis
Depakine was eigenlijk bedoeld om het gebruik van Lithium (Priadel) te vermijden. Het kon mij echter niet voldoende beschermen tegen stemmingswisselingen.

01-06-2016 | Vrouw | 26
Epilepsie
Ik ben 26 en gebruik sinds mijn 14e Depakine. Ik heb Juviniele myoclonische epilepsie waar absances aan vooraf gaan. Met de depakine is de epilepsie super onder controle. Echt een top medicijn!! Ik lees hier enkel de nare verhalen over medicijnen en dus hierbij een positief bericht!! Ik heb geen insulten. Wel afgebouwd maar kreeg weer een insult nu het chronisch is, hoef i[lees meer...]k niet meer te stoppen. Ik gebruik 500 mg 1x.

06-04-2016 | Vrouw | 21
valproinezuur (1000mg)
Heb dit medicijn ongeveer 8 maanden gebruikt. Hielp goed tegen de migraine, maar helaas is al mijn haar uitgevallen. Het gekke is dat dit pas na 7 maanden begon. Ik wist ook niet zeker of het dus door de medicijnen kwam, maar de huisarts denkt van wel. Mu ben ik 4 maanden gestopt en is mn haar langzaam aan het terug groeien. Ik ben altijd licht blond geweest met sluik haar[lees meer...], en nu heb ik donkerblond droog haar wat niet in model te brengen is. Ik vind het echt heel erg dat mijn haar zo erg is uitgevallen en het duurt me ook echt te lang voor het weer terug komt. Het ziet er nog steeds niet uit.

11-03-2016 | Vrouw | 46
Epilepsie
De epilepsievorm die ik heb gaat niet gepaard met schokken of tongbeet. Nee, ik 'val flauw' wat waarschijnlijk komt door een op dat moment opkomende bewustzijndaling. Dat gaat zó snel bij mij dan, dat ik niet altijd tijd heb om te kunnen reageren dat ik iets voel aankomen. Omstanders kunnen beter maar 112 bellen voor alle zekerheid (indien dit op straat gebeurt). De kans o[lees meer...]p een aanval is bij mij groter als ik mij gestrest voel of moe (oververmoeid). De medicatie is in Januari 2016 verhoogd, omdat ik toen een aanval kreeg thuis. Gelukkig hoefde ik niet naar het ziekenhuis, maar de neuroloog zei wel dat ik medicatieverhoging moest hebben (deze dosering is nu dus 2000MG per dag totaal). Ik heb zeker 'last' gehad van de verhoging. Voorheen slikte ik al 1600 MG per dag, maar dat is opgeschroefd dus naar 2000MG per dag. Dat verschil merkte ik wel in het begin. Maar nu is mijn lichaam er aan gewend en ik zal deze medicatievorm dus voorlopig blijven gebruiken. Het enige is dat mijn Depakinespiegel in mijn bloed te hoog is. Deze mag 100 zijn, maar is bij mij 110. Als ik te veel last zou krijgen van die hoge depakinespiegel dan moet ik een medicijn er bij gaan gebruiken wat de depakinespiegel verlaagd, maar voorlopig wil ik dit niet, want elke medicatie die ik slik is toch weer 'rotzooi voor mijn lichaam' (alhoewel ik besef dat medicatie nodig is om mijzelf gezond te houden). Ik neem de medicatie meestal met een beetje ranja (aardbeiensmaak) in, omdat ik de medicatie zelf wat bitter (dus vies) van smaak vind.

03-02-2016 | Man | 58
Bipolaire stoornis
er is nog weinig onderzoek gedaan naar het afkicken van 30 jaar lang Lithium gebruik, om dit goed op te vangen gaat Lithium eruit en Depakine erin, over een duur van een jaar. ben 3 maanden verder en er is nog niets merkbaar. i.v.m. nierfalen en diabetisch insipidus.

02-02-2016 | Vrouw | 60
Bipolaire stoornis
Ervaringen: goed. Minder stemmingswisselingen en meer stabiliteit. Helaas ontwikkelde zich mede door de depakine bij mij parkinsonisme. Ik probeer daar goed mee om te gaan. Depakine laten staan is voor mij geen optie.

23-01-2016 | Vrouw | 28
Epilepsie
ik heb mijn ervaringen ook neergezet bij keppra 500, ik neem namelijk de beide medicaties samen. ik voel me depressief, angstig, kan soms moeilijk stappen, heb faalangst, vermoeid, dikwijls moet ik in de namiddag 2 uur slapen omdat ik zo moe ben. vroeger kon ik paardrijden, zwemmen en aan allerlei activiteiten deelnemen, nu is het dikwijls moeilijk om een hele dag wakker t[lees meer...]e blijven en wat bezig te zijn. ik kom bijna niet meer buiten en voel me geisoleerd.

21-01-2016 | Vrouw | 39
Stemmingswisselingen

10-11-2015 | Vrouw | 54
valproinezuur (500mg)
was zeer tevreden tot migraine terug kwam, toen ben ik gaan afbouwen met het medicijn en ben naar een osteopate gegaan, ben nu zo tevreden geen migraine meer vanaf de eerste behandeling.

07-11-2015 | Man | 50
Epilepsie
tot 2000 had ik veel aanvallen, ook voortdurende, aanval op aanval. Depakine, samen met Lamictal werkt zo goed dat ik geen aanvallen meer heb. Door een verkeersongeval was ik al trager. De medicijnen maken me dus nog veel suffer, maar ik kan als alleenstaande vader 2 kinderen opvoeden.

28-10-2015 | Vrouw | 60
valproinezuur (300mg)
Hallo, Ik heb vanaf het begin problemen gehad met de medicatie, het sloeg gelijk op men darmen. Had een vreselijk strak gevoel in men gezicht, en had zenuwpijn al binnen een week. Maar ja, je hebt niks te vertellen, slikken het gaat over. Geheugen werd slechter en slechter, ogen idem. zelfs het exacte doen zoals ik al jaren leef, is men hele dagritme van streek. Een dagrit[lees meer...]me die ik zelf in men psychose kon houden. Ben ermee gestopt en ben er goed op vooruitgegaan, ben rustiger, niet zo opgefokt. Wat er nog is, is de zenuwpijn en het slechte geheugen, en de ogen. Maar dat zou ook blijvend kunnen zijn vanwege de psychose (hersenbeschadiging). Ik heb daarbij gelukkig men huisarts weten over te halen dat ik stopte met depakine gebruik. En hebben een afspraak gemaakt dat ggz, als er weer een manische psychose is, niet ingeroepen word, maar men omgeving aan moet geven naar de huisarts toe dat ik manisch aan het worden ben. Ik heb beloofd dat als dat gemeld wordt, ik een slaapmiddel krijg voor een paar nachten, zodat er op tijd ingegrepen is, doordat dan ook in te nemen. Zo hou ik het tegen dat er politiewagens, ziekenwagen en rechtzaak bij me thuis komt. Ik ben na veel lezen op internet erachter gekomen dat er andere manieren zijn om met psychose om te gaan dan met medicatie. Ik kan me daar helemaal in plaatsen dat psychoses je iets vertellen, en het werkt. Zou zeggen ga eens googlen op psychose anders, dan kan je het eens van een andere kant bekijken!

08-10-2015 | Vrouw | 17
Epilepsie
Slik depakine nu een half jaar en ben ruim 20 kg aangekomen. Ben nu net 1 dag begonnen met afbouwen depakine en opbouwen keppra.

21-09-2015 | Vrouw | 60
Manisch-depressieve stoornis
Het medicijn Depakine Chrono 300 gebruik ik al trouw 10 jaar. Het is voor mij bedoeld om stemmingsstoringen tussen manische en depressieve perioden stabiel te houden. Ik gebruik tegen depressie ook nog Lamotregine en Clomepramine als anti-depressie-middel. Ik neig eerde naar de depressieve dan naar de manische kant. Het kan zijn dat ik als bijwerking van Depakine voortdu[lees meer...]rend schokjes in armen, handen en benen ervaar. Vooral in bed. Ook na inspanning kan ik bv niet netjes schrijven. Ik ben benieuwd of iemand naders dit ook heeft. Binnenkort ga ik naar een neuroloog voor dit probleem. Ik ervaar die schokjes als zeer vervelend.

14-09-2015 | Vrouw | 22
Epilepsie
Vanaf mijn 10e gebruik ik al depakine (ik ben nu 22). Eerst ging het erg goed, ik had geen last van aanvallen meer en weinig bijwerkingen. Naarmate ik ouder werd en de dosis dus verhoogd werd namen de bijwerkingen ook toe, vooral de laatste 2 jaar. Ik ben in 2 jaar tijd wel 20kg aangekomen, ik ben extreem moe (slaap soms wel 15 uur per dag), ik voel me vaak depressief en h[lees meer...]eb hele erge trillende handen. Binnenkort heb ik een afspraak bij de neuroloog om te kijken of er een mogelijkheid is om andere medicijnen te proberen. Ik wil heel graag weten of iemand zich hierin in herkent.... Alstublieft laat het me weten!

09-09-2015 | Man | 45
valproinezuur (450mg)
Epilepsie
Gebruik nu al meer dan 30 jaar depakine 3 x 450 mg per dag tegen epilepsie. De dosering is in het begin twee keer omhoog gegaan wegens voortdurende aanvallen, echter sinds 1983 nu aanvalsvrij! (afkloppen). Ik ben heel tevreden over het middel, nauwelijks bijwerkingen, alleen mijn leverwaarden zijn licht afwijkend bij bloedonderzoek - dus maar geen alcohol drinken - en af e[lees meer...]n toe een lichte tremor. Het lastigste vind ik dat therapietrouw heel belangrijk is. Ik moet het 3 keer per dag innemen en het kan best lastig zijn om daar altijd aan te denken.