Epilepsie (160 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

28-04-2015 | Man | 35
valproinezuur (1000mg)
Epilepsie
Ik heb wel regelmatig, dat ik extreem moet ben en dat ik niet bij geslapen kom. Ik ben echt al op alles getest, maar daar komt uit dat ik kern gezond ben (ondanks dat ik rook).

18-03-2015 | Vrouw | 35
valproinezuur (500mg)
Bipolaire stoornis
Granulaat vind ik nou niet echt super, al die kleine korreltjes die in het glas blijven hangen en in je mond... Maar ach dat is nou eenmaal niet anders. Tot nu toe merk ik er niet veel van, ik heb nog net zoveel energie als voorheen, weinig slaap nodig. Maar het is wel iets rustiger in mijn hoofd. Verder is mijn eetlust totaal verdwenen. Ik wordt al misselijk als ik et[lees meer...]en zie, heb buikpijn en diaree, maar ik slik het nu pas 2 weken dus wie weet veranderd dat nog.. Ben wel al 4 kilo lichter.

15-02-2015 | Man | 48
valproinezuur (1000mg)
Epilepsie
Depakine beviel goed. Ik ben leraar en moest een semester 's-avonds les geven. In deze periode heb ik 3 aanvallen gekregen waarvan 1 op de fiets met een ongeluk tot gevolg. Geen blijven de schade maar wel op advies specialist overgestapt op Keppra. Dat is medicatie die erg onrustig maakt en me ongelukkig maakte. Nu slik ik een combinatie vaan Depakine(1500mg p/d) en Kepra[lees meer...](100mg p/d). Is te doen maar ik sport vrijwel elke dag (m.n. yoga maar ook roeimachine en zwemmen), ga vroeg naar bed en eet gezond. In 2002 epilepsie gekregen door hersenvliesontsteking. Het veranderd je leven. Dat is ook wat je moet doen; je leven veranderen en aanpassen aan de situatie. Dit is een proces waar iedereen doe epilepsie krijgt zich aan over moet geven.

26-01-2015 | Vrouw | 3
Epilepsie
Ik heb het idee, dat min dochter zeer veel negatieve bijwerkingen heeft van dit medicijn. Ze heeft veel haargroei op de rug. Ze heeft last van gedrag en stemmingswisselingen, huiduitslag. Ook heeft ze verminderende eetlust, gauw blauwe plekken en heb ook het idee dat ze minder goed hoort.

08-12-2014 | Man | 39
Epilepsie
Al meer dan 30 jaar slik ik Depakine en Tegretol tegen epilepsie. Het werkt bij mij uitstekend. Ik heb geen enkele last meer van aanvallen. Hoewel ik wel wat ben aangekomen en wat vermoeider ben heeft dat, tegen het wegblijven van de aanvallen voor mij geen enkele naam. Ik bij uiterst tevreden over het medicijn.

22-11-2014 | Man | 59
valproinezuur (250mg)
Epilepsie
Begin 2014 voorgeschreven vanwege veel abcances die voortkwamen uit stress in de werksituatie. Ik gebruik ook Lamotrigine 450 mg per dag en Frisium 20mg Ik ervaar het medicijn in eerste instantie als prettig maar merk dat ik er wat druk en agressief wordt. Dit is niet goed als ook hartklachten hebt Het medicijn is wat plakkerig en smaakt wat zout. Ik hoop het medicijn[lees meer...] in overleg binnenkort weer te kunnen afbouwen of stoppen.

31-10-2014 | Man | 20
Epilepsie
slik deze pillen nu al 10 jaar '2x500mg p/d' sinds mijn eerste aanval als kind en heb enkel 2 andere aanvallen gehad beide door het niet innemen van medicatie op lange termijn en eentje daarvan was ook door slaaptekort. Als kind '10j' nam ik deze pillen en heb nooit een probleem gehad, enkel wat slaperigheid. tot op ongeveer mijn 17de begon ik mijn haar beetje per beetje t[lees meer...]e verliezen en kan me nu ook wat minder goed concentreren. Het grootste verschil tussen het nemen en niet innemen van deze medicatie is als ik de medicatie niet inneem voelt het voor mij aan alsof ik in een droom zit, terwijl ik me goed in mijn vel voel als ik ze wel inneem. Ik word liever kaal en slaap wat langer dan dat ik om de zoveel een aanval krijg. Voor de vrouwen vind ik het wel wat erger voor hun haar...

02-10-2014 | Man | 18
Epilepsie
Mij werd op m'n 16de verteld dat ik epilepsie had na 2 aanvallen met een week er tussen. Eerste depakine gekregen. 2x per dag 2 pillen van 300mg. Wat een troep zeg... -oververmoeid (veel slapen smiddags) -flinke haaruitval tot kale plekjes en dun haar(niet erg fijn op je 16de) -extreem slechte concentratie (aan compleet andere dingen gaan denken in een 1-op-1 gesprek)[lees meer...] Ben overgegaan op Keppra. Werkt voor mij hartstikke prima met een heel stuk minder bijwerkingen.

30-09-2014 | Vrouw | 45
Epilepsie
Van Depakine word ik moe, warrig en soms labiel, ik ben ongeveer de helft van mijn haar kwijt en ben ook aangekomen. Toch zijn het voor mij bijwerkingen die ik maar op de koop toeneem, ik heb namelijk sinds het gebruik geen aanvallen meer gehad.

17-09-2014 | Vrouw | 50
valproinezuur
In het begin had ik er baat bij, maar hoe langer ik het gebruikte werd de werking minder.

16-09-2014 | Man | 54
Epilepsie
Heeft mijzelf goed geholpen, maar na meer dan 30 jaar komen er toch nog vervelende bijwerkingen. Eigenlijk horen deze na een paar weken over te gaan. De lijst van bijwerkingen in de bijsluiter is zeker niet compleet. Ik heb er veel over gelezen omdat de kennis hierover bij de huisarts voor mij onvoldoende was. Ik ben door bijwerkingen (o.a. trillende handen) mijn [lees meer...]werk kwijt geraakt. Men verdacht me van alcoholisme. Na meningsverschillen met mijn toenmalige neuroloog ben ik zelf gaan afbouwen. Levensgevaarlijk maar toen volgens mijzelf noodzakelijk. Ik ga nu over op een ander medicijn. Voorzichtig afbouwen, dat gaat ongeveer 3 maanden duren. Dit allemaal in de hoop dat mijn gezondheid er op vooruit gaat. Waarschuwing voor iedereen, gebruik dit niet met alcohol houdende dranken. Maag en darmklachten kunnen instaan door het gebruik van Depakine, drank maakt het waarschijnlijker dat het ook gebeurt.

12-07-2014 | Vrouw | 43
valproinezuur
Al jaren ben ik een zware migraine patient . Varierend van 8 tot 12 aanvallen per maand . De meest mogelijke medicatie, voeding, alternatieve circuit, geprobeerd en wegen bewandeld. Sinds ruim 4 maanden begonnen met depakine . Begonnen met een dosering van 500 mg per dag , na 2 maanden werden de aanvallen lichter en waren ze goed te bestrijden in combi met naratriptan ( wa[lees meer...]t voorheen niet altijd het geval was ) maar nog steeds had ik behoorlijk veel aanvallen per maand, dus besloten om de dosering te verhogen naar 1000 mg pd. Ik kreeg enorm veel vreet buien, wat me heeel veel kilo's heeft opgeleverd en mijn haar is kroesig, krullend geworden en momenteel heb ik veel haaruitval. Het zijn niet de leukste bijwerkingen . Ondertussen al 5 weken aanvals vrij . Ik krijg weer een leven, wat een verademing . De bijwerkingen neem ik voor lief.

23-05-2014 | Vrouw | 33
Epilepsie
door depakine begon mijn haar in een snelvaart overal op mijn lichaam uit te vallen, sliep constant, kon me niet concentreren en noem maar op, de aanvallen werden intenser en was gewoon niet meer leefbaar.

14-05-2014 | Man | 71
Bipolaire stoornis
vandaar toegevoegd valdoxan tegen depressiviteit ; seroquel toegevoegd tegen HYPOMANIE. Abilify toegevoegd om depakine te gaan vervangen .

19-02-2014 | Vrouw | 25
valproinezuur
Na vele andere medicijnen te hebben geprobeerd die helaas niets hielpen, werd Depakine mij aangeraden door mijn neuroloog. 2x 500 mg p.d. Hoofdpijn werd langzaam minder. Maar m'n haar viel uit en werd erg dun. Ook kwam ik ongeveer 7 kilo aan en mijn handen begonnen erg te trillen. Uit mezelf maar langzaam gaan afbouwen met telkens na 2 weken een half tablet minder sl[lees meer...]ikken. Hoofdpijn bleef gelukkig zoals het was (1x p.m. gemiddeld). Haar valt niet zo erg meer uit maar moet helaas wel weer goed aangroeien. Inmiddels 2 kilo weer kwijt maar de trilhanden willen helaas nog niet verdwijnen.

31-01-2014 | Vrouw | 51
Stemmingswisselingen
Dit middel heeft me goed geholpen bij mijn stemmingswisselingen. Heb dan geen bipolaire stoornis, maar wel last van stemmingswisselingen. Zo heb ik nu niet zoveel pieken en dalen en is mijn stemming wat meer golvend. Wat voor mij prettiger is om mee te leven. Dat ik nu regelmatig mijn bloedwaarde moet laten prikken hiervoor is een nodig bijkomstigheid. Ben blij met de[lees meer...]ze medicijnen, heb er weinig klachten en bijwerkingen van. en de dosis is langzaam opgebouwd naar de dosis waar ik nu opzit.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum