Epilepsie (154 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)
Manische episode (1 mening)

16-09-2014 | Man | 54
Epilepsie
Heeft mijzelf goed geholpen, maar na meer dan 30 jaar komen er toch nog vervelende bijwerkingen. Eigenlijk horen deze na een paar weken over te gaan. De lijst van bijwerkingen in de bijsluiter is zeker niet compleet. Ik heb er veel over gelezen omdat de kennis hierover bij de huisarts voor mij onvoldoende was. Ik ben door bijwerkingen (o.a. trillende handen) mijn [lees meer...]werk kwijt geraakt. Men verdacht me van alcoholisme. Na meningsverschillen met mijn toenmalige neuroloog ben ik zelf gaan afbouwen. Levensgevaarlijk maar toen volgens mijzelf noodzakelijk. Ik ga nu over op een ander medicijn. Voorzichtig afbouwen, dat gaat ongeveer 3 maanden duren. Dit allemaal in de hoop dat mijn gezondheid er op vooruit gaat. Waarschuwing voor iedereen, gebruik dit niet met alcohol houdende dranken. Maag en darmklachten kunnen instaan door het gebruik van Depakine, drank maakt het waarschijnlijker dat het ook gebeurt.

12-07-2014 | Vrouw | 43
valproinezuur
Al jaren ben ik een zware migraine patient . Varierend van 8 tot 12 aanvallen per maand . De meest mogelijke medicatie, voeding, alternatieve circuit, geprobeerd en wegen bewandeld. Sinds ruim 4 maanden begonnen met depakine . Begonnen met een dosering van 500 mg per dag , na 2 maanden werden de aanvallen lichter en waren ze goed te bestrijden in combi met naratriptan ( wa[lees meer...]t voorheen niet altijd het geval was ) maar nog steeds had ik behoorlijk veel aanvallen per maand, dus besloten om de dosering te verhogen naar 1000 mg pd. Ik kreeg enorm veel vreet buien, wat me heeel veel kilo's heeft opgeleverd en mijn haar is kroesig, krullend geworden en momenteel heb ik veel haaruitval. Het zijn niet de leukste bijwerkingen . Ondertussen al 5 weken aanvals vrij . Ik krijg weer een leven, wat een verademing . De bijwerkingen neem ik voor lief.

23-05-2014 | Vrouw | 33
Epilepsie
door depakine begon mijn haar in een snelvaart overal op mijn lichaam uit te vallen, sliep constant, kon me niet concentreren en noem maar op, de aanvallen werden intenser en was gewoon niet meer leefbaar.

14-05-2014 | Man | 71
Bipolaire stoornis
vandaar toegevoegd valdoxan tegen depressiviteit ; seroquel toegevoegd tegen HYPOMANIE. Abilify toegevoegd om depakine te gaan vervangen .

19-02-2014 | Vrouw | 25
valproinezuur
Na vele andere medicijnen te hebben geprobeerd die helaas niets hielpen, werd Depakine mij aangeraden door mijn neuroloog. 2x 500 mg p.d. Hoofdpijn werd langzaam minder. Maar m'n haar viel uit en werd erg dun. Ook kwam ik ongeveer 7 kilo aan en mijn handen begonnen erg te trillen. Uit mezelf maar langzaam gaan afbouwen met telkens na 2 weken een half tablet minder sl[lees meer...]ikken. Hoofdpijn bleef gelukkig zoals het was (1x p.m. gemiddeld). Haar valt niet zo erg meer uit maar moet helaas wel weer goed aangroeien. Inmiddels 2 kilo weer kwijt maar de trilhanden willen helaas nog niet verdwijnen.

31-01-2014 | Vrouw | 51
Stemmingswisselingen
Dit middel heeft me goed geholpen bij mijn stemmingswisselingen. Heb dan geen bipolaire stoornis, maar wel last van stemmingswisselingen. Zo heb ik nu niet zoveel pieken en dalen en is mijn stemming wat meer golvend. Wat voor mij prettiger is om mee te leven. Dat ik nu regelmatig mijn bloedwaarde moet laten prikken hiervoor is een nodig bijkomstigheid. Ben blij met de[lees meer...]ze medicijnen, heb er weinig klachten en bijwerkingen van. en de dosis is langzaam opgebouwd naar de dosis waar ik nu opzit.

30-01-2014 | Man | 60
valproinezuur (500mg)
Epilepsie
sinds mijn 55e jaar Epilepsie ( ik ben nu 60 jaar ) via de neuroloog van het het SEIN Depakine voorgeschreven gekregen. gewichtstoename, instabiel, emotioneel, hoofdpijn, tintelingen aan de rechterkant van mijn hoofd, gaten in mijn geheugen en vergeetachtig, en concentratie problemen. wie o wie heeft de oplossing?

29-01-2014 | Vrouw | 28
Epilepsie
Door een hersenoperatie heb ik plaatselijke epilepsie gekregen. De neuroloog schreef Depakine voor. Wat een troep! Ik sliep de hele dag door. Alleen maar moe en nergens zin in. Ik kreeg naast die lusteloosheid en vermoeidheid ook last van enorme vreetbuien. Ik at wel 8! keer per dag. Na het ontbijt of middageten at ik zo een patat met kaassoufleé tussendoor. Chips, cracker[lees meer...]s, pizza, tosti's! Niets was te gek. Dus binnen 3 maand was ik 12 kilo zwaarder. Niets aan dus. En het erge van alles is nog dat de aanvallen niet weg gingen. Dus ik moest keppra ernaast gaan slikken. Heb ik een tijdje gedaan. Nu viel mijn haar uit! Nog steeds vreetbuien en moe. Ik wilde stoppen met Depakine, maar de neuroloog zei dat ik dat beter niet kon doen. Heb ik uiteindelijk wel gedaan. Ik slik nu Keppra 2 keer per dag. In de ochtend 500 ml en in de avond ook 500 ml. Ik heb wel mijn aanvallen teruggekregen en heb het idee dat Keppra niets voor me doet. Ik spreek binnenkort de neuroloog en zit te denken aan lamotrigine. Iemand hier ervaringen mee?

14-01-2014 | Vrouw | 48
Epilepsie
Ik kreeg epilepsie na operatieve verwijdering van een gezwel uit mijn hersenenin maart 2012. Ik slikte daarnaast 3000mg keppra per dag en had geen last meer van (partieële) aanvallen. In september 2013 werd ik steeds stijver. Ik leek wel een parkinsonpatiënt. Ik was 's ochtends zo stijf als een plank en kon nauwelijks uit bed komen Ik kon mijn nek nauwelijks meer draaien. [lees meer...]Ook vertelden anderen mij dat ik een soort maskerachtige uitdrukking in mijn gezicht had gekregen. Deze bijwerking heet "Parkinsonisme". In overleg met de neuroloog, heb ik de Depakine langzaam afgebouwd: De eerste week 1 tablet in plaats van 2 tabletten per dag en het had gelijke resultaat. De stijfheid verdween en mijn lichamelijke prestaties verbeterden. dit is gemeten in de Revalidatiekliniek via een zogeheten 3 minuten test. Ik heb de Depakine helemaal afgebouwd en alle stijfheid is verdwenen. Mijn man heeft deze bijwerking na veel speuren op internet gevonde. Hoewel volgens Lareb.nl deze bijwerking heel veel voorkomt bij Depakinegebruik, had mijn arts het niet herkend. Tijdens het afbouwen heb ik geen aanvallen gekregen, maar ik gebruik nog wel Keppra.

05-01-2014 | Man | 46
Epilepsie
Gebruik Depakine nu meer dan tien jaar. In het begin had ik voornamelijk last van de enorme vreetbuien. Ik kon uitgebreid lunchen en dan naar de stad gaan en er dan gerust weer een Hema worst halen. Natuurlijk had dat gevolgen voor mijn gewicht. Op een gegeven moment woog ik 112kg waarna het stabiliseerden op 106kg. Nadat ik mij zelf heel langzaam van 3 op 2 pillen had[lees meer...] gezet voelde ik mij veel beter en vlogen de kilo,'s eraf dankzij een streng dieet en discipline. Het gewicht is nu stabiel op 89/90kg. Wel merk ik dat ik snel tijden lang depressief kan zijn, futloos, moe en snel aangebrand. Dit jaar ga ik proberen de neuroloog te overtuigen verder te mogen minderen of zelfs te stoppen.

11-12-2013 | Vrouw | 10
Epilepsie
Heeft 3 maanden prima gewerkt voor mijn 10 jarige dochter. Nu ineens weer aanvallen nachtelijke. Dosis verhoogd met halve pil in de avond 3 wkn terug. Geen verbetering nog steeds elke nacht kleine aanvallen. Zelfs een kleine aanval wakker wat ze nooit heeft. Afgelopen maandag weer een halve pil erbij in de ochtend. Het lijkt alleen maar erger te worden help! Heeft eerde[lees meer...]r keppra en clobazam gebruikt. Epilepsie in juli vastgesteld. Keppra maakte haar compleet verward en stopte de aanvallen niet. Clobazam stopte ook de aanvallen niet en veroorzaakte huiduitslag. Dacht echt dat depakine "het" middel voor haar was ,

02-12-2013 | Man | 60
Bipolaire stoornis
Al ruim 5 jaar gebruik ik Depakine Enteric 500mg tabletten in totaal 2500 mg per dag. Samen met seroquel 200 mg. per dag. Dit laatste is het laatste hals jaar afgebouwd tot 50 mg per dag. Ik wordt nu geconfronteerd met schade aan de kleine hersenen (rechter hemi sfeer) en plotseling dubbelzien. E.e.a. vermoedelijk door een kleine CVA oftewel ischemia. Is het langduri[lees meer...]g gebruik van een hoge dosering depakine risico verhogend mbt het krijgen van een cva?? Overigens heb ik het gevoel of mijn lijf op slot zit. Geen gevoel, nauwelijks emotie, ik voel me murw.

28-09-2013 | Man | 38
Epilepsie
Tijdens een zaalvoetbalwedstrijd ging ik 12 jaar geleden plots out. ik was fit, deed veel aan sport dus de schrik was groot. het was een aanval van ruim 30 minuten, na veel onderzoek bleek het dus epilepsie te zijn. iK kreeg depakine 500 voorgeschreven, ik nam de pillen slecht in..ik kon niet accepteren dat ik pillen nodig had om te functioneren. Dom en naïef van me, ik [lees meer...]kreeg nog een aantal aanvallen, max drie per jaar. Ik ging de pillen nu goed innemen en de pillen werken absoluut goed, de bijwerkingen zijn wel vervelend. Ik heb last van stemmingswisselingen, grof in taalgebruik..ik kan ontploffen van het een op andere moment, moe, lusteloos , gewichttoename, weinig energie etc. TIP voor lotgenoten wat je te weinig hoort..als je rookt, stop AUB.. Ik ben sinds 3 jaar gestopt en heb geen aanval meer gehad. Roken heeft absoluut invloed, dat heeft geen neuroloog tegen mij gezegd en heb ik wel naar gevraagd..ik kreeg voor een roker een onbevredigend antwoord..ja he is altijd beter om niet te roken pffff dat wil een verslaafde roker dus niet horen ...helaas sinds 12 jaar wel bijna 20 kilo aangekomen.

10-09-2013 | Man | 39
Bipolaire stoornis
Ik heb eerst Litium gebruikt, maar daar kreeg ik spierkrampen (in o.a. nek) van. Erg vervelend. Daarna ben ik Depakine Chrono 500 mg, 3 st. per dag en 1x Zeprexa 2,5 mg gaan gebruiken. Voordeel: stabiliteit en rust > stemmingswisselingen en relatief weinig bijwerkingen. Nadeel: gewichtstoename (10 kg), sneller vermoeid, het feit dat je überhaupt medicatie moet slikken (nad[lees meer...]elig voor je mindset). Ik heb het ook getroffen met mijn Psychiater die ook zelf een bi-polaire stoornis heeft/gehad. Dus inlevingsvermogen is erg zeker.

29-07-2013 | Vrouw | 32
Epilepsie
Ik gebruik Depakine sinds mijn 14e jaar en nog altijd( nu 32 jaar). Sinds 6 jaar ben ik volledig aanvalsvrij. Ik heb altijd alcohol genuttigd tijdens het gebruik, en voor mij(!) is dit altijd zonder problemen geweest. Na enkele jaren aanvalsvrij te zijn heb ik mijn rijbewijs gehaald en ook heb ik geen verdere problemen in het verkeer. Bijwerkingen zijn zover ik kan oordele[lees meer...]n niet bij mij bekend.

07-07-2013 | Man | 42
valproinezuur
Hallo, Ik slik sinds een paar dagen depakine. Ik heb nu ineens ontzettend veel behoefte aan slaap. Kan dat door het medicijn komen?