Epilepsie (147 meningen)
Bipolaire stoornis (33 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)
Manische episode (1 mening)

28-09-2013 | Man | 38
Epilepsie
Tijdens een zaalvoetbalwedstrijd ging ik 12 jaar geleden plots out. ik was fit, deed veel aan sport dus de schrik was groot. het was een aanval van ruim 30 minuten, na veel onderzoek bleek het dus epilepsie te zijn. iK kreeg depakine 500 voorgeschreven, ik nam de pillen slecht in..ik kon niet accepteren dat ik pillen nodig had om te functioneren. Dom en naïef van me, ik [lees meer...]kreeg nog een aantal aanvallen, max drie per jaar. Ik ging de pillen nu goed innemen en de pillen werken absoluut goed, de bijwerkingen zijn wel vervelend. Ik heb last van stemmingswisselingen, grof in taalgebruik..ik kan ontploffen van het een op andere moment, moe, lusteloos , gewichttoename, weinig energie etc. TIP voor lotgenoten wat je te weinig hoort..als je rookt, stop AUB.. Ik ben sinds 3 jaar gestopt en heb geen aanval meer gehad. Roken heeft absoluut invloed, dat heeft geen neuroloog tegen mij gezegd en heb ik wel naar gevraagd..ik kreeg voor een roker een onbevredigend antwoord..ja he is altijd beter om niet te roken pffff dat wil een verslaafde roker dus niet horen ...helaas sinds 12 jaar wel bijna 20 kilo aangekomen.

10-09-2013 | Man | 39
Bipolaire stoornis
Ik heb eerst Litium gebruikt, maar daar kreeg ik spierkrampen (in o.a. nek) van. Erg vervelend. Daarna ben ik Depakine Chrono 500 mg, 3 st. per dag en 1x Zeprexa 2,5 mg gaan gebruiken. Voordeel: stabiliteit en rust > stemmingswisselingen en relatief weinig bijwerkingen. Nadeel: gewichtstoename (10 kg), sneller vermoeid, het feit dat je überhaupt medicatie moet slikken (nad[lees meer...]elig voor je mindset). Ik heb het ook getroffen met mijn Psychiater die ook zelf een bi-polaire stoornis heeft/gehad. Dus inlevingsvermogen is erg zeker.

29-07-2013 | Vrouw | 32
Epilepsie
Ik gebruik Depakine sinds mijn 14e jaar en nog altijd( nu 32 jaar). Sinds 6 jaar ben ik volledig aanvalsvrij. Ik heb altijd alcohol genuttigd tijdens het gebruik, en voor mij(!) is dit altijd zonder problemen geweest. Na enkele jaren aanvalsvrij te zijn heb ik mijn rijbewijs gehaald en ook heb ik geen verdere problemen in het verkeer. Bijwerkingen zijn zover ik kan oordele[lees meer...]n niet bij mij bekend.

07-07-2013 | Man | 42
valproinezuur
Hallo, Ik slik sinds een paar dagen depakine. Ik heb nu ineens ontzettend veel behoefte aan slaap. Kan dat door het medicijn komen?

08-05-2013 | Vrouw | 40
Epilepsie
Bij mij is een aantal maanden geleden epilepsie vastgesteld en hiervoor heb ik 2 maanden geleden Depakine gekregen. Van een vriendelijk zorgzaam mens veranderde ik in een agressief monster, mijn relatie en baan hebben onder grote druk gestaan, tot we ontdekte dat het door de Depakine kwam. Het komt kennelijk niet vaak voor, maar het komt voor, karakterverandering, wees hie[lees meer...]r op bedacht! Verder had ik vreselijk onbedwingbare vreetbuien, en ben 8 kilo aangekomen in 6 weken tijd. Ik ga nu over op lamotrigine, daar lees ik betere berichten over.

07-05-2013 | Man | 40
Schizofrenie
Ik kreeg 6ml Depakine per dag en dat is om onbekende reden verhoogd naar 9ml per dag en ik wotrd er misselijk van.

06-05-2013 | Man | 28
valproinezuur
Sinds ik Depakine Chrono (3 x 500mg) slik ben ik pas echt stabiel geworden.. Heb in het verleden ook lithium geslikt wat wel goed werkte maar daar kreeg ik zo'n diarree van dat ermee moest stoppen. Ik gebruik medicijnen voor een schizoaffectieve stoornis / bipolair type. Ik slik Depakine samen met Abilify en Fluvoxamine en die combinatie werkt erg goed.

21-04-2013 | Man | 4
Epilepsie
Mijn zoon van 4 had last van Rolandische epilepsie. Hiervoor kreeg hij Depakine voorgeschreven. Tijdens het gebruik heeft hij geen aanvallen meer gehad. Wel heeft hij last gehad van ernstige bijwerkingen. Hij kon van heel lief ineens heel boos worden ("ik maak je dood") en dat soort dingen. Daarnaast lag hij eind van de middag al bijna te slapen, dus hij werd er ook heel m[lees meer...]oe van. Hij veranderde van karakter door de Depakine. Tijdens de duur van het gebruik werd de dosering ook steeds verhoogd, omdat een aantal bijwerkingen werden toegeschreven aan de epilepsie. Later bleek dat dit door de Depakine kwam. Na het stoppen met de Depakine veranderde zijn karakter snel tot hoe hij normaal was, echt heel duidelijk. Dit gold ook voor het slapen: van het een op andere moment was de moeheid eind van de dag voorbij. Onderschat de Depakine niet.

10-04-2013 | Vrouw | 22
Epilepsie
Ik heb vanaf mjin 14e last van epilepsie. Ik heb veel soorten medicijnen geprobeerd maar niets hielp. Depakine in een vrij hoge dosering werkte het beste van allemaal maar was voor mij helaas ook niet zo succesvol dat ik helemaal van mijn epilepsie af was. Ik kreeg erg veel bijwerkingen zoals veel gewichtstoename (ik woog op een gegeven moment 115 kilo zonder dat ik daar i[lees meer...]ets aan kon doen!) Ik had last van haaruitval, trillende handen en benen en het ergste van allemaal, ik kon heel neerslachtig zijn. Gelukkig verwees de neuroloog mij door naar het SEIN en heb ik sinds vorig jaar een Nervus Vagus Stimulator waardoor ik geen medicijnen meer slik en vrijwel helemaal van al mijn epilepsieklachten af ben !

30-03-2013 | Man | 48
Epilepsie
In 2008 heb ik een openhartoperatie ondergaan, tengevolge van een aangeboren afwijking van de metralisklep. Deze afwijking is pas aan het licht gekomen in Juli 2008. Dwz. dat zowat 65% van mijn bloed terugkeerde in het hart ipv. naar de organen en spieren te gaan. Resultaat na al die jaren, een veel groter hart letterlijk(figuurlijk ook zunne) 2010 hartritmestoornis tenge[lees meer...]volge van de ingreep. In 2011 op 13 augustus(ja de 13de) zware epilepsieaanval gedaan(eerste keer). Blijkt dat dit een onbewust trauma is in de hersenen ook ten gevolge van de zware ingreep in 2008. Dan begonnen met Depakine, 2X1 per dag van 500mg 's morgens en 's avonds. Volgens de bloedwaarde van het Valproïnezuur in de hersenen, dosering moeten verhogen naar het max. 4X500mg/pd. 's morgens en 's avonds. Thuis geweest van 13 augustus 2010 tem. oktober 2012...Daarna opnieuw gaan werken(produktieverantwoordelijke) dus stress, lange dagen, verantwoordelijkheid en af en toe nog kopzorgen in het weekend over nieuwe modellen enz... waren mij niet vreemd. Had nog wat vakantiedagen staan en heb dit kunnen regelen dat ik van november tot aan de kerstcongé geen enkele volle week moest werken, kwestie van inloop te hebben na iets meer dan een jaar op non-actief. In de nacht van 3 op 4januari 2012( op 4 jan. zou ik opnieuw fulltime gaan werken) hersentrombose gedaan(herseninfarct)...Weer tengevolge van...bloedklonter uit het hart door ingreep 2008. Anderhalve week ziekenhuis en zware dosis bloedverdunners, gelukkig zonder fysieke of mentale gevolgen, maar wel duidelijk merkbaar op de hersenscan. Hup opnieuw thuis en weer een pilletje bij(marcoumar) zware bloedverdunner. Omdat het werk dat ik uitvoerde met zwaar snijgereedschap was en dus gevaarlijk voor mij, in onderling overleg met de adviseur van het ziekenfonds, neuroloog, en de bedrijfsarts na 25 jaar dienst, waarvan 20jaar verantwoordijke job moeten opgeven. Nu onlangs in januari 2013 terug toestemming gekregen om te gaan werken, en na een 10tal CV's opnieuw aan de slag als begeleider van een 15tal mensen in een beschutte werkplaats. Dus opnieuw verantwoordelijke, maar veel minder stress!! Ook onlangs hart laten kontroleren en alles prima. Wat Depakine nu betreft, in December beginnen afbouwen en opbouw met Lamictal(produkt met minder bijwerkingen. Voel me voorlopig nog steeds goed en Depakine na 2 1/2jaar afgeschaft! Idd. er zijn bijwerkingen bij dit geneesmiddel, bij mij gewichtstoename(weegschaal gaat nu terug naar beneden), concentratiestoornissen en emotionele toestand. Allebei nu ook veel beter geworden en bijna verdwenen. Maar ondanks alles(Heb nog meniscusoperatie gehad en een brise moeten dragen omdat de knie niet goed geneesde in 2012, congé naar de vaantjes) blijf ik positief denken en hoe je het ook draaid of keert dit is nog altijd het beste geneesmiddel!!! Ik geniet nu met volle teugen van iedere dag die mij gegeven wordt, of het nu mooi of slecht weer is, maakt niet uit. En wat betreft de nevenverschijnselen op briefjes, ga eerst na wat je zelf voelt als minder of bijwerking en zoek pas daarna op het briefje naar de verschijnselen en sla de rest over, anders ga je ze allemaal hebben, 't zit gewoon in het koppie van de mens, dus tussen de oren!!! Wij mensen zijn nu éénmaal zo, als een ander rijk is willen wij dat ook zijn, ons arm voelen willen we niet en als je op het briefje leest dat je kans hebt om arm te zijn, zult u zich ook zo voelen. Dus lees allen het rijke en laat het arme achterwege. Rijk ben je niet met een miljoen euro, maar wel met een glimlach, een goeiedag aan jouw vriendinnnen of vrienden en een teder moment met jouw geliefde!!! Nog één tip voor wie gaat werken: Ga niet werken om geld te verdienen, maar verdien geld met te werken!! heel groot verschil tussen beiden. Met vriendelijke groet.

19-03-2013 | Vrouw | 53
Hoofdpijn
Na ernstige hoofdpijn met braken waarvan de aanvallen steeds sneller op elkaar volgeden. Naar de neuroloog gestuutd en door onderzoek geconstateerd dat er geen gezwel of ontsteking in mijn hoofd zat, Depakine voorgeschreven gekregen en nu alleen nog maar 's morgens lichte hoofdpijn die ook vrij snel weg is. Heerlijk........Mag over een maand proberen af te bouwen.

17-02-2013 | Vrouw | 42
Epilepsie
Omdat ik moeilijk pillen slik was voor mij de Depakine een drama. Maar goed, liet het spul oplossen in water waardoor inname makkelijker werd. Continu braken er toevallen doorheen waardoor mijn arts maar bleef verhogen. Na een aantal jaar een nieuwe neuroloog en eindelijk over op Keppra. Ook niet ideaal, maar wel aanvalsvrij.

15-02-2013 | Vrouw | 46
Epilepsie
Ik slik depakine al sinds mijn 17 de, daarvoor slikte ik tegretol voor mijn epilepsie aanvallen had er soms vier op een dag, kwam bij epilepsiecentrum de kempenheaghe in heeze terecht, kreeg toen naar onderzoek daar depakine voorgeschreven van mijn neuroloog, sindsdien nooit geen aanval meer gehad. Ben nog steeds blij met dit medicijn, ik heb hier gelukkig geen bijwerkinge[lees meer...]n van.

31-01-2013 | Vrouw | 40
Epilepsie
Ben heel erg moe en ben 10 kilo aangekomen. Veel stemmingswisselingen. Geprobeerd over te stappen naar kepra maar dit lukt niet. Zodra ik ging minderen met depakine kreeg ik heel veel aanvallen.

30-01-2013 | Man | 60
Beroerte

12-01-2013 | Man | 37
Epilepsie
in het begin hebben ze bijna alle soorten medicatie gegeven tegen mijn epileptie-geen verbetereing gehad . nu neem ik al een tijdje decapine 500 chrono en lamictal 200 . 2x per dag. mijn bijwerkingen zijn steeds moe zijn, gewichtstoename, beven,agressief, in mezelf gekeerd.niets kunnen onthouden? liegen. ik was vroeger een enorm graag geziene gast met een enorm uithoudin[lees meer...]gs vermogen, zelfzeker,rustig. nu ik moet maar een beetje stresse hebben en ik lig op de grond. ik voel mij zo alleen op de wereld nu. Heb er soms allemaal geen zin meer in! en een nieuw medicijn proberen durf ik niet . heeft er soms al iemand nieuwe medicijnen geprobeerd ?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum