Epilepsie (154 meningen)
Bipolaire stoornis (37 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)
Manische episode (1 mening)

28-07-2016 | Man | 32
Epilepsie
Omdat ik epilepsie heb en het middel Depakine Grono 500 gebruik(te). En in de bijsluiter stond dat je door dit middel overgewicht kon gaan krijgen. Zij mijn neuroloog op een geven moment tegen mij, wil je Topamax een keer proberen? Daar krijg je geen overgewicht klachten van (soms kun je daar zelfs van afvallen). Ik wilde dat wel eens proberen en na 4 en halve maand was ik[lees meer...] weer thuis. Maar werd door het minste of geringste boos, en later kwamen er ook stemmen in mijn hoofd. Hier door raakte ik in een GGZ instelling en daar kozen ze weer voor Depakine Grono 500.

01-06-2016 | Vrouw | 26
Epilepsie
Ik ben 26 en gebruik sinds mijn 14e Depakine. Ik heb Juviniele myoclonische epilepsie waar absances aan vooraf gaan. Met de depakine is de epilepsie super onder controle. Echt een top medicijn!! Ik lees hier enkel de nare verhalen over medicijnen en dus hierbij een positief bericht!! Ik heb geen insulten. Wel afgebouwd maar kreeg weer een insult nu het chronisch is, hoef i[lees meer...]k niet meer te stoppen. Ik gebruik 500 mg 1x.

21-09-2015 | Vrouw | 60
valproinezuur (300mg)
Manisch-depressieve stoornis
Het medicijn Depakine Chrono 300 gebruik ik al trouw 10 jaar. Het is voor mij bedoeld om stemmingsstoringen tussen manische en depressieve perioden stabiel te houden. Ik gebruik tegen depressie ook nog Lamotregine en Clomepramine als anti-depressie-middel. Ik neig eerde naar de depressieve dan naar de manische kant. Het kan zijn dat ik als bijwerking van Depakine voortdu[lees meer...]rend schokjes in armen, handen en benen ervaar. Vooral in bed. Ook na inspanning kan ik bv niet netjes schrijven. Ik ben benieuwd of iemand naders dit ook heeft. Binnenkort ga ik naar een neuroloog voor dit probleem. Ik ervaar die schokjes als zeer vervelend.

14-07-2015 | Vrouw | 55
Epilepsie
Na een hartoperatie in dec 2013 heb ik in de avond een hersenbloeding gehad. Later die nacht een epileptische aanval. Hiervoor een half jaar depakine geslikt en in overleg met de neuroloog die ik toen had afgebouwd. Tot december 2014 ging het goed want toen ben ik tijdens mijn werk niet goed geworden en met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Onderweg een epilepti[lees meer...]sche aanval gehad en in het ziekenhuis nog een. Dit is mij later verteld want dat heb ik niet bewust meegemaakt. Sindsdien slik ik depakine en ben ik onder controle bij een andere neuroloog.

31-05-2015 | Vrouw | 50
Bipolaire stoornis
depakine helpt mij redelijk goed, heb nog wel last van schommelingen, maar daar kom ik nooit vanaf. het grote nadeel dat ik zeker 20 kilo aangekomen ben en wat ik ook probeer de kilo's willen er niet af, wie heeft dit ook help.

03-05-2015 | Vrouw | 24
valproinezuur (800)
Epilepsie
Al sinds m'n 14de epilepsie, kreeg eerst keppra maar dan kreeg ik enkel meer aanvallen. Nu met desalniettemin zeer goed onder controle. Enkel wel last van vermoeidheid en veel haaruitval bij het kammen van mijn haar... Heb een keer 3 maanden m'n medicatie niet ingenomen, gewoon, het ging goed en uit gemak ofzo, maar dan toch weer een aanval gehad dus nu zeer therapietrou[lees meer...]w!

15-02-2015 | Man | 48
Epilepsie
Depakine beviel goed. Ik ben leraar en moest een semester 's-avonds les geven. In deze periode heb ik 3 aanvallen gekregen waarvan 1 op de fiets met een ongeluk tot gevolg. Geen blijven de schade maar wel op advies specialist overgestapt op Keppra. Dat is medicatie die erg onrustig maakt en me ongelukkig maakte. Nu slik ik een combinatie vaan Depakine(1500mg p/d) en Kepra[lees meer...](100mg p/d). Is te doen maar ik sport vrijwel elke dag (m.n. yoga maar ook roeimachine en zwemmen), ga vroeg naar bed en eet gezond. In 2002 epilepsie gekregen door hersenvliesontsteking. Het veranderd je leven. Dat is ook wat je moet doen; je leven veranderen en aanpassen aan de situatie. Dit is een proces waar iedereen doe epilepsie krijgt zich aan over moet geven.

31-10-2014 | Man | 20
Epilepsie
slik deze pillen nu al 10 jaar '2x500mg p/d' sinds mijn eerste aanval als kind en heb enkel 2 andere aanvallen gehad beide door het niet innemen van medicatie op lange termijn en eentje daarvan was ook door slaaptekort. Als kind '10j' nam ik deze pillen en heb nooit een probleem gehad, enkel wat slaperigheid. tot op ongeveer mijn 17de begon ik mijn haar beetje per beetje t[lees meer...]e verliezen en kan me nu ook wat minder goed concentreren. Het grootste verschil tussen het nemen en niet innemen van deze medicatie is als ik de medicatie niet inneem voelt het voor mij aan alsof ik in een droom zit, terwijl ik me goed in mijn vel voel als ik ze wel inneem. Ik word liever kaal en slaap wat langer dan dat ik om de zoveel een aanval krijg. Voor de vrouwen vind ik het wel wat erger voor hun haar...

30-09-2014 | Vrouw | 45
Epilepsie
Van Depakine word ik moe, warrig en soms labiel, ik ben ongeveer de helft van mijn haar kwijt en ben ook aangekomen. Toch zijn het voor mij bijwerkingen die ik maar op de koop toeneem, ik heb namelijk sinds het gebruik geen aanvallen meer gehad.

12-07-2014 | Vrouw | 43
valproinezuur
Al jaren ben ik een zware migraine patient . Varierend van 8 tot 12 aanvallen per maand . De meest mogelijke medicatie, voeding, alternatieve circuit, geprobeerd en wegen bewandeld. Sinds ruim 4 maanden begonnen met depakine . Begonnen met een dosering van 500 mg per dag , na 2 maanden werden de aanvallen lichter en waren ze goed te bestrijden in combi met naratriptan ( wa[lees meer...]t voorheen niet altijd het geval was ) maar nog steeds had ik behoorlijk veel aanvallen per maand, dus besloten om de dosering te verhogen naar 1000 mg pd. Ik kreeg enorm veel vreet buien, wat me heeel veel kilo's heeft opgeleverd en mijn haar is kroesig, krullend geworden en momenteel heb ik veel haaruitval. Het zijn niet de leukste bijwerkingen . Ondertussen al 5 weken aanvals vrij . Ik krijg weer een leven, wat een verademing . De bijwerkingen neem ik voor lief.

05-01-2014 | Man | 46
Epilepsie
Gebruik Depakine nu meer dan tien jaar. In het begin had ik voornamelijk last van de enorme vreetbuien. Ik kon uitgebreid lunchen en dan naar de stad gaan en er dan gerust weer een Hema worst halen. Natuurlijk had dat gevolgen voor mijn gewicht. Op een gegeven moment woog ik 112kg waarna het stabiliseerden op 106kg. Nadat ik mij zelf heel langzaam van 3 op 2 pillen had[lees meer...] gezet voelde ik mij veel beter en vlogen de kilo,'s eraf dankzij een streng dieet en discipline. Het gewicht is nu stabiel op 89/90kg. Wel merk ik dat ik snel tijden lang depressief kan zijn, futloos, moe en snel aangebrand. Dit jaar ga ik proberen de neuroloog te overtuigen verder te mogen minderen of zelfs te stoppen.

10-09-2013 | Man | 39
Bipolaire stoornis
Ik heb eerst Litium gebruikt, maar daar kreeg ik spierkrampen (in o.a. nek) van. Erg vervelend. Daarna ben ik Depakine Chrono 500 mg, 3 st. per dag en 1x Zeprexa 2,5 mg gaan gebruiken. Voordeel: stabiliteit en rust > stemmingswisselingen en relatief weinig bijwerkingen. Nadeel: gewichtstoename (10 kg), sneller vermoeid, het feit dat je überhaupt medicatie moet slikken (nad[lees meer...]elig voor je mindset). Ik heb het ook getroffen met mijn Psychiater die ook zelf een bi-polaire stoornis heeft/gehad. Dus inlevingsvermogen is erg zeker.

24-08-2021 | Man | 42
valproinezuur (150mg)
Epilepsie
Nadat ik een (Flits) van een fotograaf, kreeg met 1.1/2 jaar. Een vermoedelijke tijdens buiten spelen, zomaar in slaap vallen. En met ogen open slapen. midden op de dag. EEG scan in 1980-1982 bleek de testjes op beeldscherm televisie met lichtjes en geluidjes, mijn hersens ALLES perfect te werken. IKZELF kreeg gevoel alsof ik van afstand [De Wereld] zag, en Mij Niet [lees meer...][In De Wereld bevind] Depakine van 3x per dag afbouwend in 3.5 jaar naar 1x per dag. ben ik geheel van epilepsie af gekomen. Enige wat over gehouden heb.. De Therapie, die zich uit [Gek Zijn Op disco Flitslichten] Flits en zwaailampen van Autoś ed. Disco house muziek ook. De Depakine zorgde ervoor dat ik meer in het leven ben .. dan na afstand kijk,. Mijn toen ¨Jeugdarts¨ is volledig arts geworden en vlak voor hij met pensioen ging, heb ik hem verteld dat bij mij PDD-nos geconstateerd is. De CommunicatieStoornis(PDD-NOS) is een onderdeel van de epilepsie. IK kijk zelf na mensen die nu in epliepsie zitten, en herken direct het missende oogcontact. Zodra die energie waarneming weg is, gaat een beginnend aanval bij andere vaak te zien zijn. Wat mij opvalt, zijn huidige arts/huisarts, die wel 20-30 medicijnen hebben voor epilepsie ETC. en dat terwijl met juiste mg met 1-DEPAKINE alle 20 pillen overvloedig zijn. (..) (RED. mijnmedicijn: Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. Medicijngebruik en dosering dienen via een voorschrijvend arts plaats te vinden.)

05-08-2021 | Man | 16
valproinezuur (300mg/ml)

07-06-2020 | Vrouw | 63
Bipolaire stoornis
Ik gebruik dit middel al jaren . Ik slik dit samen met Natriumvalopraat 300 mg wat in principe hetzelfde is. Ik gebruik DEPAKINE CHRONO , dit geeft een gereguleerde afgifte over de hele dag. Ik gebruik dit middel al vele jaren, ben de tel kwijt geraakt. als je denkt last te hebben van dementie: Bij mij is dat vaak leeftijd gerelateerd (ik ben nu 63) Gewoon niet op woo[lees meer...]rden komen en vergeetachtigheid. Vergeetachtigheid komt trouwens steeds meer bij de jeugd voor, we verwerken nu per dag ongeveer evenveel informatie wat vroeger de mensen in een heel leven verwerkten.

14-03-2019 | Man | 35
valproinezuur (500mg)
ik had 1 tot 3 aanvallen migraine per week. Van huisarts propranolol (80 mg per dag) voorgeschreven gekregen, maar dat werkte niet. Neuroloog schreef ook depakine voor: de combi propranolol en depakine werkt voor mij heel goed. Weinig bijwerkingen en geen(!) migraine aanvallen meer gehad. Zodra ik afbouw of stop, komt de migraine weer terug.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum