Ervaringen met Lamotrigine

lamotrigine

Ziek voelen keelproblemen oorsuizen vermoeidheid moeite met het vinden van woorden rusteloze benen

Bipolaire stoornis (40 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)
Oogmigraine (1 mening)

Bojan Nikolik (04-05-2015)

31-07-2022 | Man | 32
Bipolaire stoornis
Bij elke verhoging diverse klachten. Gezien ik niet kan reageren op geplaatste artikelen: voor mensen die dit ook ervaren . (RED mijn medicijn, U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u als u eerst een account hebt. Deze account is kosteloos en uw gegevens blijven anoniem) .

20-07-2022 | Man | 32
Bipolaire stoornis
Aan het opbouwen met lamotrigine voor angst en een bipolaire stoornis. De opbouw valt mij erg zwaar bij elke verhoging toename van klachten die na 2 weken weer zakken. Wie heeft deze ervaring ook ?

15-12-2021 | Vrouw | 32
Epilepsie
Lamotrigine opgebouwd, waarna de bijwerkingen vrijwel verdwenen. Toch bleven de aanvallen komen (wel minder vaak), daarom met de neuroloog besloten om de dosering te verhogen. Ik voel me vreselijk. Ik was vergeten wat een verhoging met je doet. Het voelt alsof de zwaartekracht me naar beneden trekt, wat enorm vermoeiend is. Alles wat ik toch probeer te doen is te veel. D[lees meer...]an krijg ik enorme hoofdpijn, word misselijk en moet ik absolute rust nemen. Ik hou me vast aan het feit dat dit minder zal worden, zoals het bij de lagere doseringen ook was. Hebben anderen dit ook?

12-02-2018 | Vrouw | 32
Bipolaire stoornis
Sinds 2017 bipolaire stoornis type 2 ultra rapid cycling en angststoornis geconstateerd. I.o.m psychiater bij dit middel gekomen. Sinds oktober langzaam opgebouwd. Langzaamaan huiduitslag gekregen (rode droge vlekken vooral op handen en onderbenen en 1 vlek op de romp). Opgebouwd naar 200mg met 2 tabletten van ieder 100mg. Huiduitslag werd erger (roder, droog,opgezwollen e[lees meer...]n soms pijnlijk) i.o.m psychiater weer afgebouwd naar 100mg en nu met pillen van 4x25mg p.d. huiduitslag is nog niet verdwenen maar wel stukken minder. Ik heb het idee dat er echt een verschil is tussen de 25mg en de 100mg variant. Ik ben te kort bezig met deze medicatie om te kunnen zeggen of het werkt. De pieken en dalen zijn in ieder geval niet meer zo ernstig en de scherpe randjes zijn er vanaf .

13-10-2017 | Man | 32
Epilepsie
Onze zoon gebruikt sinds 14 dagen Lamotigine 2x per dag. Hij voelt zich goed, alleen slechter inslapen. Hij moet het vd arts opbouwen tot 100 Mg per dag. Nu gaat het heel goed geen epileptische aanvallen meer, kan hij het dan bij deze dosis laten en niet verhogen?

30-07-2022 | Man | 33
Bipolaire stoornis
Zit nu op 200 mg. Toename van angst, hoofdpijn, duizelig, misselijk en gevoelige slijmvliezen

07-06-2016 | Man | 33
Bipolaire stoornis
Na langzame opbouw zit ik nu op 100mg merk nog geen verbetering. De psychiater zei dat het nog opgebouwd zou kunnen worden tot 400mg. Ik hoop dus dat het uiteindelijk een dosering gaat helpen.

24-09-2015 | Vrouw | 33
lamotrigine (300mg)
Bipolaire stoornis
Ik neem nu deze medicatie sinds een jaar, zeer langzaam opgebouwd tot 300mg. Het positieve effect is nu pas stilaan merkbaar, veel minder diepe dalen en mindere hoge pieken, lang nog niet stabiel. Weet ook niet of ik meer moet verwachten. Maar beterschap is er zeker, de scherpe randjes zijn er van af, ook deels met het leren leven met deze ziekte. Weinig bijwerkingen, soms[lees meer...] gevoel watten in mijn hoofd te hebben, maar of het met deze medicatie te maken heeft is niet zeker. Opmerkelijk met de overschakeling van 200mg naar 300mg was deze bijwerking heel heftig wat nu veel minder frequent voorkomt. Verdraag je het medicament goed is het de moeite waard om het te proberen, maar het kan bij sommige personen heel lang duren wanneer het effect heeft soms zelfs na vanaf 1 of langer volgens mijn psychiater.

12-04-2014 | Man | 34
Epilepsie
Goedendag, Ik ben de Keppra aan het afbouwen. Ik gebruikte 2x 1000 mg per dag. Ik ben oplopend met de lamotrigine begonnen en neem 2x 100 mg per dag. Ik voel mij soms heel goed en dan weer vermoeid mijn hoofd word draaierig/vermoeid. Ik kan het niet uitleggen. Ik zou graag wat informatie willen hebben erover. Ik ben de Keppra verder aan het afbouwen. Is het misschi[lees meer...]en de Keppra die mij dat gevoel geeft? AUB. ik wil echt wat antwoorden hebben. Ik word er op den duur zo moe van. Ik wil werken, maar de mens ziet dit wat je hebt als een heel groot gebeuren dat ze je op den duur niets meer willen aanbieden. De aanval die ik kan krijgen is letterlijk als ik loop blijf ik voor een seconde of 5 staan en ben niet bij. Ik gooi niet met dat wat ik in mijn handen hebt.

10-04-2013 | Vrouw | 34
Epilepsie
ik wordt gauw misselijk van de medicijnen innemen ik moet ze in water uiteen laten vallen en dan opdrinken. daar gaat vaak een beker limonade achter aan. ook veel last van droge mond. en zie soms toch wel dingen die er niet zijn. eerder slikte ik kepra., maar werd daar depressief van. deze medicijnen gaat wel veel beter dan de kepra. ik heb 1 x een aanval gehad. dankz[lees meer...]ij de medicijnen niks meer gehad.

31-08-2017 | Vrouw | 35
lamotrigine (50mg)
Oogmigraine
Ik heb een vervelende soort van migraine, waar ik soms dagenlang aanvallen van kreeg. Dagenlang geen goed zicht en uitval van spraak. Na de aanvallen erg depressief. Het belemmerde mij erg in doen en laten. Ik had ook het gevoel dat ik bij tijden overprikkeld was. Na gebruik van Lamotrigine heb ik nooit meer een aanval gehad. Wat ben ik blij met dit medicijn! Ik heb meer [lees meer...]rust in mn hoofd en zit vele malen beter in mn vel!!

02-03-2015 | Vrouw | 35
lamotrigine (50mg)
Chronische depressie
30 jaar lang hebben ze me allerlei medicatie gegeven... niks hielp tot ik 4 jaar geleden Lamotrigine kreeg tijdens opname in een kliniek en met een lage dosering van 50 mg ga ik nu al jaren op één lijn door het leven kan genieten, kan verdriet voelen maar heb niet meer die mega ernstige up of mega ernstige down. De dokter wil gaan afbouwen maar heb gezegd dat ik daar niet [lees meer...]aan meedoe. Heb ik eindelijk na zoveel jaren depressies en ongelukkig zijn een middel gevonden waardoor ik zelden nog last van depressies heb. Nee Lamotrigine is echt mijn redding!

22-06-2013 | Vrouw | 35
Epilepsie
Na jaren gebruik van Depakine ben ik, mede door de bijwerkingen, i.o.m. neuroloog Lamictal gaan gebruiken. Ik ervaar geen/ weinig gewichttoename, slaap goed en wordt uitgerust wakker. Gelukkig wel weer zin in seks, dat was minder tijdens gebruik tijdens gebruik van Depakine. Na ruim vier jaren geen aanval te hebben gehad, is dit helaas in januari weer 1x gebeurd. Voor mij [lees meer...]geen reden om op te hogen of over te gaan op een ander medicijn. Ik ervaar het als vrouwvriendelijk.

09-05-2016 | Man | 36
lamotrigine (150mg)
Epilepsie
Eind 2014 heb ik een hersenbloeding gehad als gevolg van een avm, een aangeboren afwijking. Daarvoor heb ik een hersenoperatie ondergaan en is de afwijking in zijn geheel weggehaald waardoor ik geen risico meer loop in de toekomst. Als gevolg van littekenweefsel bij de hersenen helaas wel epilepsie overgehouden. Tussen 1 november 2015 en 1 mei 2016 in totaal 4 grote aan[lees meer...]vallen gehad. Heel erg kloten omdat je altijd 'gezond' was. Sinds de eerste aanval depakine 750 mg 2x daags gehad, na de 2e aanval dosering verhoogd naar 1000 mg per dag. Na de 3e aanval ter ondersteuning keppra 250 mg 1x daags erbij gekregen. Bijwerkingen depakine waren vooral gewichtstoename, spiertrillingen, angstig. De keppra gaf mij enorm veel psychische bijwerkingen. Het angstzweet brak mij uit, paniekaanvallen, erg onrustig van binnen. Daar zijn we na 2 weken mee gestopt. Bij diezelfde controle bleek dat mijn leverwaarden op 2 punten 4x zo hoog waren dan gebruikelijk bij mij. Dit kwam door de depakine. In overleg met de neuroloog een plan opgesteld om de depakine in 8 weken af te bouwen en de lamotrigine op te bouwen tot 100 mg. De eerste tijd totaal geen last gehad op wat vermoeidheid na. Nadat de depakine was afgebouwd en ik volledig op de lamotrigine 100 mg 1x daags was overgestapt had ik ook weer veel vermoeidheid, zeker ook aan mijn linkerzijde. Dit is sinds de hersenbloeding mijn aangedane zijde. Verder heb ik last van dingen wazig zien, het gevoel hebben dat je er niet bent terwijl je er wel gewoon bent uiteraard, veel kleine pijntjes in spieren, soms wat lichte trillingen in lichaam. Daarnaast slaat bij mij de onzekerheid toe waardoor je bij elk gevoel wat angstig wordt. Na 2 weken kreeg ik op 1 mei jongstleden toch weer een grote aanval. Opnieuw richting ziekenhuis en dosering wederom verhoogd, nu naar 150 mg 1x daags. Dit gebruik ik nu ruim een week. De bijwerkingen voel ik behoorlijk. Vooral de vermoeidheid, wazig zijn, soms dizzy, afwezig en kleine pijntjes in lichaam. Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben. Heb geen idee of dit past bij dit medicijn en of ik hier gewoon even doorheen moet en dit met de tijd beter wordt..... Lees wel dat het soms lang kan duren voordat iets onder controle is en je je weer prettig voelt bij de medicatie. Daarnaast besef ik me wel dat ik in een fase zit waarin medicatie op mijn lichaam moet worden afgesteld. Maar ik wil me zo graag weer lekker voelen. Heeft iemand hier ervaring mee??

05-07-2021 | Vrouw | 37
Epilepsie
Met alle negatieve verhalen die je hier leest wil ik ook graag mijn verhaal vertellen. De lamotrigine moet heel langzaam opgebouwd worden, hierdoor had ik lang last van de bijwerkingen, bij elke ophoging ging het weer even achteruit. Ik voelde me een zombie, alles was te veel, prikkelbaar, moe, ondanks 10u slaap alsnog heel slaperig. Al deze klachten zijn nu ik uit de op[lees meer...]bouwfase ben en een stabiele dosis heb over!! Ik voel me weer mijzelf en heb weer energie. Ik hoop dat dit de mensen die aan het opbouwen zijn een hart onder de riem steekt; het wordt echt beter!

11-11-2013 | Man | 37
Epilepsie
Hi, Ik gebruik al een hele poos dit medicijn maar ik heb de keppra afgebouwd omdat ik daar depri en passief van werd en ondernam niets, leefde in een soort van roes. Nu alleen nog Lamotrigine, ik ben dit medicijn van 100 mg aan opbouwen naar 200mg. 1e Week met 25 mg ochtend en avond extra. Dit per week ophogen met 25mg tot 2 x 200 pd. Ik merk dat ik af en toe dui[lees meer...]zelig ben en heb overdag op t werk een raar gevoel in mijn hoofd. Af en toe emotioneel. Maar dat kan ik onder controle houden. Weet iemand of die bijwerkingen komt door het opbouwen en gaan die klachten over? Met de 2x 100 had ik geen klachten. Ik onderneem wel meer, activeren en sta positief in t leven.