Ervaringen met Lyrica

Bij  AngstX

Aangezichtspijn (32 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (190 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

28-02-2022 | Vrouw | 28
pregabaline (300mg)
Dit middel heb ik in oktober gekregen voor enorme angst, ben begonnen met 75 mg. Het leek of er een wereld voor me open ging, ik voelde me zoo goed. Na 2 tot 3 weken kwamen de depressieve gevoelens. Psychiater heeft het steeds verder opgehoogd tot 300 mg. Mijn klachten werden steeds erger en erger. Hierdoor hebben ze me moeten opnemen in een kliniek. In de kliniek over 5 w[lees meer...]eken tijd 250 MG afgebouwd. Was een enorme hell. Volgens de behandelaars waren het mijn eigen angsten en zat het tussen mijn oren. Er stond al een ontslag datum vast ondanks hoe ik me ook zou voelen. Was het hier totaal niet mee eens. En zag de meerwaarde er niet van in om nog een week te blijven. Ben de laatste 50 mg nu een goeie week gestopt. Jezus wat voel ik me klote zeg. Heel veel onrust, maagpijn, hoofdpijn, emotioneel. En alle dokters zeggen dat het na een week geen ontwenning meer zou mogen geven. Word ik nou gek of wat is dit ?! Ik lees op internet zoveel dezelfde klachten. Voel me zo onzeker.. iemand die mij info kan geven of wat dan ook ?

18-01-2022 | Vrouw | 42
pregabaline (150mg)
Nou ik ben het zo erg met je eens!! Ik kreeg oxycodon voor Mn rugpijn en ik kom er nooit meer vanaf, 2 x rehab gehad en nog steeds een hel im vanaf te komen, dit spul werkt erg goed ook voir depressies etc en voor de pijn , maar ze hadden me dit nooit mogen voorschrijven omdat ik al last had ven een erge depressie! Dn nu zit ik met de gebakken peren en ernstige slapeloo[lees meer...]sheid, ik heb dit middel al gehad, qeatiaoine, prozac, mirtazepine etc. Een hel is het , ik ga Nu beginnen met microdosing truffels, dit s bijna erg goed te weken voir je depressies, focus welbehagen en add klachten en zelfs voor het opvangen van onttrekkingsklachtsn, je hebt dan ook geen depressiva meer nodig als je gaat microdosing met truffels, paddestoelen , ayahesca puur natuur echt de moeite waard im er eens in te verdiepen. Succes en sterkte iig.

23-01-2021 | Man | 26
Angst
Eerst valium gekregen van dokter voor mijn angstoornis. Maar aangezien het niet zo gezond is overgestapt naar 2x 25 mg lyrica per dag. Haalt de scherpe randjes eraf maar ook niet meer. Net zoals bij valium het geval is misschien moet de dosis verhoogt worden voor een beter effect te hebben. Maar al bij al toch content van en GEEN bijwerkingen. Want daar was ik bang voor z[lees meer...]eker als je gans de lijst met bijwerkingen leest. Maar geen bijwerkingen persoonlijk waarschijnlijk door de lage dossis van 2 x 25 mg per dag.

06-01-2021 | Man | 50
pregabaline (300mg)
Angst
Ik ben heel tevreden van het medicijn. Ik neem meer dan de maximum aanbevolen dosis en voel me fantastisch. Het is alsof er een wereld voor mij open is gegaan. Eindelijk kan ik genieten van de dagdagelijkse dingen, en daar ben ik heel tevreden over. Vanaf mijn 16 de was het alsof ik in een wereld van angst heb geleefd. Ik durfde amper buiten te komen en had geen sociaal ne[lees meer...]twerk.Ik kreeg depressies en was suïcidaal. Ik had ook een alcoholprobleem. Ik overleefde in plaats van leven. Ik ben nu 50, en het leven begint nu pas. Ik ben energiek, positief, en de angst is tot een minimum herleid, ook depressies blijven weg. Mijn omgeving herkent me niet meer. Soms heb ik wel bij de piek een soort van roes, maar dat is draaglijk, en het gaat over. Ik heb het wel maanden moeten innemen voor ik enig effect had, dus volhouden is de boodschap.

27-09-2017 | Vrouw | 53
pregabaline (75mg)
Ik kreeg het middel voorgeschreven tegen hevige angstgevoelens. Toen ik door een aantal begin-bijwerkingen heen was, leek het wel wat te doen, maar vooral tegen depressie, matig tegen angst. Vervolgens ging het me psychisch te veel ontremmen. Ik werd soort van suïcidaal, ik werd heel erg prikkelbaar en dat is toen ook even goed misgegaan. Ik ben meteen gaan minderen en ha[lees meer...]d die suïcidale neigingen en enorme prikkelbaarheid al snel niet meer. Een andere bijwerking was dat ik nog meer last van mijn overactieve blaas kreeg dan ik al had en steeds moeilijker kon plassen. Voor mij geen Lyrica meer!!

13-01-2016 | Vrouw | 38
pregabaline (75mg)
Ik heb Lyrica voorgeschreven gekregen vanwege een gegeneraliseerde angststoornis. Ik vind het een verschrikkelijk middel. Het lijkt wel alsof ik drugs op heb; ik voel me wazig in mijn hoofd, ik heb het constant warm en mijn coördinatie is ook heel slecht, ik loop gewoon te wankelen, daarnaast krijg ik er hartkloppingen van waar ik dan weer angstig van wordt. Ook heel erg [lees meer...]last van oorsuizen en vergeetachtigheid; ik kom niet meer op de simpelste woorden. Ik neem ze niet meer! Volgende week heb ik een afspraak met mijn psychiater en ga dan om iets anders vragen.

14-07-2015 | Man | 61
pregabaline (75mg)
Lyrica kreeg ik aanvankelijk tegen zenuw- uitstralingspijn in mijn linkerbeen. Kwam vanuit mijn (versleten) rug. Tegelijkertijd merkte ik na een nacht slecht/matig slapen dat 150 mg. Lyrica mij prima de dag in helpt. Meer zin om iets te ondernemen. Nu ik in februari aan mijn rug ben geopereerd is er duidelijk minder/geen noodzaak Lyrica tegen pijn te slikken. Maar in overl[lees meer...]eg met de huisarts mag ik een maal daags twee capsules van 75 mg. innemen. Soms krijg ik hele heftige woedeaanvallen die ik geheel voor mijzelf houd. Dan moet ik echt even gaan zitten om daar afstand van te nemen. Er is momenteel niets waar ik mij kwaad over zou moeten maken.

09-01-2015 | Man | 42
pregabaline
Lyrica gekregen voor gegeneraliseerde angsstoornis en slaapproblemen. De eerste twee/drie dagen vond ik het fantastisch, lekker in een roesje. Slapen ging iets beter en dit bleef ook wel maar ik droomde enorm veel, geen nachtmerries maar wel intens. Bij 2 x 150mg werd ik erg raar in mijn hoofd, vooral 's nachts. Later alleen een capsule van 75mg voor de nacht genomen. Ui[lees meer...]teindelijk helemaal gestopt, leverde niks positiefs op en kreeg er ook hartkloppingen van. Ik slikte het in combinatie met Escitalopram waar ik overigens wel tevreden over ben!

02-08-2014 | Man | 31
pregabaline
Ik kreeg Pregabaline in eerste instantie voor (vermoedelijk) een zenuw die beknelt kon zitten. Maar ik had tevens last van een angst-stoornis. Deze nam af toen ik met Pregabaline starte.

25-01-2013 | Man | 31
pregabaline
Hoi allemaal, Mijn hele leven heb ik al last van angststoornissen, voel ik me anders dan anderen, kan niet genieten van dingen... ben gewoon niet gelukkig geweest. Daardoor ben ik dingen gaan doen die mijn kijk over het leven heeft verbreed. Maar die dingen hebben ook gezorgd voor psychoses, flinke depressies en negatieve gedachtes over mijn leven en of ik hier nog wel[lees meer...] wilde zijn. Mijn angststoornissen hebben ook flink effect gehad op mijn relatie die tien jaar heeft geduurd, de band tussen mij en familie waar ik bijna nooit kwam, vrienden waar ik zonder pardon geen contact meer mee opnam, mijn baan die ik op het spel had gezet. Soms waren er enkele maanden dat ik zo krachtig was dat ik na een korte tijd weer alles op een rijtje had. Ik was weer aangekomen, zag er goed uit, op het werk ging het goed en het contact met mijn familie was gevoelsmatig ook weer helemaal in orde. Omdat ik geen contact meer had opgenomen met mijn vrienden begon ik mij ongelukkig te voelen. Daardoor ging ik weer die dingen doen die ik daarvoor deed en begon alles weer van voor af aan. Ik slik dit middel (2 x per dag 75mg) nog maar een week en na een week zou dit middel duidelijk merkbaar moeten zijn of niet. Nou na de eerste dag waren mijn "negatieve" gedachtes stukken minder. Mijn creativiteit kwam weer terug wat natuurlijk ook te maken had met de rust in mijn hoofd. Heb voor het eerst piano gespeeld met een huis vol mensen zonder drank en geloof mij dat is bijzonder. Ook voelde ik me weer op mijn gemak bij alle mensen en was lekker vrolijk. Toen ik op straat en in winkels liep, was ik relaxt en niet ongemakkelijk. Op mijn werk praat ik meer met collega's en ben ook daar een stuk vrolijker, ook het werk gaat me goed af. Wel was ik laatst in een ruimte vol met mensen en wilde daar foto's maken en voelde me op schaal van 1 tot 10 een 4 voor wat betreft nervositeit maar dat zou zonder Lyrica een 10 geweest zijn dus ook daar een flinke verbetering in. De eerste dagen had ik wel af en toe een allergiebultje en was een beetje suf maar dit was absoluut niet ernstig. Op mijn werk kreeg ik de eerste dagen rond twaalf uur een vette inzakker maar voor tien minuten mijn ogen dicht en ik kon er weer tegenaan.Van concentratie problemen heb ik helemaal geen last, ik kan me nu juist beter concentreren. Heb in geen jaren een boek uitgelezen maar weet zeker dat me dat nu wel zou lukken. Heb eergisteren bij een gelegenheid drie flesjes bier op en een glas rode wijn en moet zeggen dat je inderdaad veel sneller een dronken gevoel krijgt. Verder kan ik gewoon autorijden, mijn zicht is prima en mijn reactievermogen ook maar ben van nature een rusteloos persoon dus misschien is dat een voordeel met het gebruik van Lyrica. Ik eet meer maar dat komt ook omdat ik twee weken geleden gestopt ben met roken maar over mijn gewicht maak ik me totaal niet druk over. Ik ben 1,82 meter lang en heb een gewicht van 64 kilo, dus daar kan nog een stuk meer bij voordat ik me zorgen hoef te maken. Sporten doe ik ook en zorg dat ik 's avonds actief blijf, bank hangen uit mijn werk tot voor het slapen gaan wil ik gewoon voorkomen omdat je dan in zo'n negatieve sleur komt. Ik blijf me zo goed als dat ik kan verdiepen hoe om te gaan met mijn angststoornissen en deze te verminderen. Lyrica geeft mij de rust om dat beter te kunnen doen en zorgt er hopelijk voor dat ik niet weer in een negatieve cyclus kom. Lyrica heeft zich voor mij al helemaal bewezen en ben dolblij dat het de gewenste effecten heeft bij mij. Ik hoop dat het bij jullie net zo goed werkt als bij mij en wens jullie veel geluk en gezondheid. Groetjes,

11-10-2012 | Man | 40
pregabaline
Lyrica is een zeer verslavend medicament! Op het internet staan veel geluiden die dit bevestigen. Niet voorniets wordt geadviseerd om het gebruik van dit middel af te bouwen en niet acuut te staken. Pfizer erkent inmiddels dat er enige afhankelijkheid kan optreden, vooral bij hogere doseringen i.c.m. langdurig gebruik, maar van verslaving zou geen sprake kunnen zijn... [lees meer...] Degenen die met het middel gestopt zijn, of een poging daartoe hebben ondernomen, zullen begrijpen wat ik bedoel. Wil je ooit van dit middel afkomen dan zul je heel langzaam moeten afbouwen, en dan nog loop je het risico om maandenlang dood en doodziek te zijn!

08-06-2012 | Vrouw | 27
pregabaline
Hallo, Ik slik vanaf 01-06-2012 150 mg lyrica. Ik ben heel benieuwd wat het medicijn gaat doen. Aangezien het voor zenuwpijn voorgeschreven word...maar ook voor een angststoornis. In nederland word het nog maar weinig voorgeschreven aan mensen met een angststoornis. In duitsland zijn ze er meer mee bekend. Ik heb voor dat ik met lyrica starte nog 2 andere antidepressiva[lees meer...]'s gebruikt. Efexor en Cymbalta. Van efexor kreeg ik enorm overgewicht en van cymbalta kreeg ik last van afgevlakte gevoelens. Ik hoop zo dat dit medicijn mij erdoor heen gaat helpen. Want ik ben al een jaar aan het sukkelen met mijn angst. Wil nu toch wel eens rust in mijn hoofd. (a) Ik zal het fijn vinden als er nog meer mensen zijn die wat informatie kunnen geven over lyrica, en het ook gebruiken voor een angststoornis. Gr,

14-04-2012 | Man | 27
pregabaline
Kreeg er hartkloppingen van, werd er nog zenuwachtiger van dan ik al was. Heb nu fluvoxamine (antidepressiva) naar volle tevredenheid!

15-02-2012 | Vrouw | 21
pregabaline
Ik slikte Lyrica tegen mijn angststoornis. Ik zag niet veel verbetering. In sommige situaties was ik wel wat minder angstig, maar ik weet niet of dat zo zeer door de lyrica kwam. Echter kreeg ik vervelende bijwerkingen. Ik hield vocht vast en wat ik vooral vervelend vond was een gebrek aan concentratie, het niet goed op woorden kunnen komen, gewoon niet helder kunnen nade[lees meer...]nken. Vanwege de bijwerkingen en het geringe effect ben ik gestopt. Stoppen was ook niet fijn. Afkickverschijnselen: slecht slapen, misselijkheid, nerveus gevoel, angsten, stemmingswisselingen.

10-01-2012 | Man | 50

20-12-2011 | Man | 65
Angst
Jarenlang heb ik last gehad van grote nerveuze onrust, zich manifesterend in Deze onrust concentreerde zich in mijn maag, ik voelde mij vrijwel dagelijks, vooral aan het begin van de dag, opgejaagd. Sinds 25 november 2011 gebruik ik op voorschrift van mijn psychiater, Lyrica, 75 mg. , 2 x per dag. Al vrijwel direct vanaf het begin voelde ik een sterke vermindering van mijn[lees meer...] nerveuze klachten. De eerste paar dagen had ik een soort van dronken gevoel, en had ik ineens wel wat meer last van hyperventilatie. Maar beide bijwerkingen komen, nu bijna vier weken later, niet meer voor. De nerveuze spanning is zo goed als verdwenen. Ik heb vertrouwen in mijn behandelaar; met hem ga ik de komende tijd bekijken wat er verder te doen is aan mijn beide stoornissen: angst en adhd.