pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (156 meningen)
Gabapentine (135 meningen)

13-06-2015 | Vrouw | 81
Polyneuropathie
Ik gebruik sinds kort Lyrica en ik word er vreselijk slaperig van. De pijn van de neurolpathie, waarvoor ik morfine gebruikik is zo goed als weg na ca. 20 jaar en dat is erg fijn, maar de duizelihgheid en de slaperigheid van Lyrica zijn onplezierig. Ik weet niet of ik moet doorgaan of niet. Ik ga de volgende week naar de huisarts om uitleg

14-11-2019 | Man | 57
Polyneuropathie
na chemo ivm darmkanker last van tintelende handen en voeten. eerst oxicodon gebruikt (2 x 10 mg), werkte nauwelijks. Vervolgens lyrica gaan gebruiken en oxicodon afgebouwd naar 2 x 5mg. aanzienlijke minder last van tintelingen, met name in de handen aanzienlijk verbeterd, voeten ook minder maar nog wel aanwezig. nadeel is dat je er ietwat slomer/vergeetachtig van wordt, m[lees meer...]aar in zeer geringe mate, dit weegt niet op tegen de voordelen. helaas wel verslavend, je merkt snel als je vergeet in te nemen. maar heb niet de behoefte om telkens meer in te nemen. de keuze genomen om dit voorlopig zo te blijven gebruiken en zie over tijd wel of ik kan afbouwen. ben geen voorstander van medicijngebruik, maar beter betere kwaliteit van leven met dit medicijn(en). Gebruik nu ongeveer een jaar, zie over aantal maanden wel wat er gebeurt als ik de dosis probeer te verlagen.

28-03-2019 | Man | 76

08-02-2018 | Man | 55
pregabaline (300mg)
Polyneuropathie
Ik schrik me kapot vandaag. Ik slik al een tijd, in overleg met de huisarts, 3x 450 mg/dag lyrica icm 3 x 150 mg zaldiar per dag. Het recept was 3 x 300 lyrica en 4 x 100 zaldiar. Zaldiar = 75 ,% tramadol en 25 % paracetamol. Bijwerkingen zijn er volop, belangrijkste is vergeetachtigheid. Belde gisteren de huisartsassistente ineens dat lyrica maar 3 x 300 mag zijn, ik vraa[lees meer...]g hoe dat zit, krijg ik reactie van pijnarts (geweldige kerel!!!!) dat 600 mg lyrica per dag het max is. Teruggaan naar 900 gaf al direct merkbare verergering. Wat nu te doen? Wat kunnen de gevolgen zijn van die veel te lange blijkbaar veel te hoge dosering?

12-04-2017 | Man | 70
Polyneuropathie
Gebruikte al jaren 1x per dag 150mg voorgeschreven door de neuroloog, die er gelijk bijvertelde dat er geen enkel medicijn tegen neuropathie in de benen en voeten bestaat. Maar om de nachten beter door te komen hielp het wel wat, na het jaren te hebben geslikt was de werking er van minimaal geworden. Bij een bezoek aan de internist kwam het ter sprake, hij stelde voor om e[lees meer...]en dubbele dosis te proberen, [2x daags 150mg] dat werkt wel weer, slaap stukken beter maar gezien de bijwerkingen neem ik het niet in als ik ga autorijden. Mijn bijwerkingen: suf, slaperig, draaierig, afwezig, controle verlies, alsof er watten in mijn hoofd zitten.

14-03-2016 | Man | 40
Polyneuropathie
Werkt redelijk. Door lyrica kan ik dagelijks functioneren. Kan niet 1x overslaan, want dan word je redelijk licht in het hoofd. Ook alcohol gaat niet goed in combinatie met dit middel.

15-01-2016 | Man | 59
Polyneuropathie
Mijn man kreeg last van black-outs die ong. 4 seconden duurde en dat min. 5 keer per 24 uur, tevens kreeg hij problemen met praten, slikken en ademen. Na 5 maanden(veel te lang gewacht) naar de dokter gegaan. Na 6 maanden lang allerlei specialisten zonder resultaat gehad te hebben is hij gestopt met Lyrica, na 5 weken zonder medicijn waren de black outs en andere bijwerki[lees meer...]ngen verdwenen, voor ons genoeg reden om te zeggen dat deze veroorzaakt werden door de Lyrica. In het begin al gevraagd of het de Lyrica kon zijn, op dat moment gebruikte hij dit medicijn ong. 4 maanden waarvan 1 maand 2 tabletten, omdat het medicijn steeds minder hielp uiteindelijk naar 4 tabletten gegaan, niet wetende dat dit medicijn alle ellende veroorzaakte. Bijwerkingen werden bij de 4 tabletten niet erger.

27-06-2015 | Man | 50
Polyneuropathie
Aangezien ik 4 verschillende soorten van opiaten inneem om de 4 uur. Vanwege orthopedische pijnen. En nu reeds een 2 a 3 maanden vanwege poly neuropathie pijnen in voeten en handen neurontin ook gabapentin witte product naam gebruikt, heb 3x 300 Mg en dit 3 x per dag en dan 's nachts 1 x 300 Mg dat zijn dus 10 x 300 Mg per dag van moest innemen en nog vreselijke restpijne[lees meer...]n had. Moet ik nu eerlijk toegeven met lyrica ben ik tot nu toe al reeds beter af. Ik herhaal tot nu toe. Ik hoop dat het zo blijft, ik ben van schaal 10 naar een 6 gegaan super toch het voelt goed te weten dat de pijn minder kan na jaren zoveel pijn te hebben. Ik zeg lyrica super goed je krijgt een 10+.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum