Ervaringen met Lyrica

pregabaline

Aangezichtspijn (32 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Gabapentine (166 meningen)

02-09-2015 | Vrouw | 57

19-07-2015 | Vrouw | 66
Polyneuropathie
Na 3x kort achter elkaar geopereerd te zijn, waarbij ik telkens een epidurale pijnlijn kreeg, ging het bij de laatste mis. Er werd een zenuw geraakt die grote gevolgen had in mijn rug doorlopend naar hele linkerbeen. Zou vanzelf over gaan, uiteindelijk bij pijnpoli terecht gekomen en oxycodon gekregen 3x 10mg. Aangezien de klachten nauwelijks verdwenen naar andere neuroloo[lees meer...]g die polyneuropathie vaststelde. Gestart met lyrica en al vrij snel resultaat, ben nu oxycodon gelukkig aan het afbouwen. Ben zeer blij met lyrica gebruik!

14-11-2019 | Man | 57
Polyneuropathie
na chemo ivm darmkanker last van tintelende handen en voeten. eerst oxicodon gebruikt (2 x 10 mg), werkte nauwelijks. Vervolgens lyrica gaan gebruiken en oxicodon afgebouwd naar 2 x 5mg. aanzienlijke minder last van tintelingen, met name in de handen aanzienlijk verbeterd, voeten ook minder maar nog wel aanwezig. nadeel is dat je er ietwat slomer/vergeetachtig van wordt, m[lees meer...]aar in zeer geringe mate, dit weegt niet op tegen de voordelen. helaas wel verslavend, je merkt snel als je vergeet in te nemen. maar heb niet de behoefte om telkens meer in te nemen. de keuze genomen om dit voorlopig zo te blijven gebruiken en zie over tijd wel of ik kan afbouwen. ben geen voorstander van medicijngebruik, maar beter betere kwaliteit van leven met dit medicijn(en). Gebruik nu ongeveer een jaar, zie over aantal maanden wel wat er gebeurt als ik de dosis probeer te verlagen.

28-03-2019 | Man | 76
pregabaline (150mg)

08-02-2018 | Man | 55
pregabaline (300mg)
Polyneuropathie
Ik schrik me kapot vandaag. Ik slik al een tijd, in overleg met de huisarts, 3x 450 mg/dag lyrica icm 3 x 150 mg zaldiar per dag. Het recept was 3 x 300 lyrica en 4 x 100 zaldiar. Zaldiar = 75 ,% tramadol en 25 % paracetamol. Bijwerkingen zijn er volop, belangrijkste is vergeetachtigheid. Belde gisteren de huisartsassistente ineens dat lyrica maar 3 x 300 mag zijn, ik vraa[lees meer...]g hoe dat zit, krijg ik reactie van pijnarts (geweldige kerel!!!!) dat 600 mg lyrica per dag het max is. Teruggaan naar 900 gaf al direct merkbare verergering. Wat nu te doen? Wat kunnen de gevolgen zijn van die veel te lange blijkbaar veel te hoge dosering?

12-04-2017 | Man | 70
pregabaline (150mg)
Polyneuropathie
Gebruikte al jaren 1x per dag 150mg voorgeschreven door de neuroloog, die er gelijk bijvertelde dat er geen enkel medicijn tegen neuropathie in de benen en voeten bestaat. Maar om de nachten beter door te komen hielp het wel wat, na het jaren te hebben geslikt was de werking er van minimaal geworden. Bij een bezoek aan de internist kwam het ter sprake, hij stelde voor om e[lees meer...]en dubbele dosis te proberen, [2x daags 150mg] dat werkt wel weer, slaap stukken beter maar gezien de bijwerkingen neem ik het niet in als ik ga autorijden. Mijn bijwerkingen: suf, slaperig, draaierig, afwezig, controle verlies, alsof er watten in mijn hoofd zitten.

14-03-2016 | Man | 40
Polyneuropathie
Werkt redelijk. Door lyrica kan ik dagelijks functioneren. Kan niet 1x overslaan, want dan word je redelijk licht in het hoofd. Ook alcohol gaat niet goed in combinatie met dit middel.

15-01-2016 | Man | 59
Polyneuropathie
Mijn man kreeg last van black-outs die ong. 4 seconden duurde en dat min. 5 keer per 24 uur, tevens kreeg hij problemen met praten, slikken en ademen. Na 5 maanden(veel te lang gewacht) naar de dokter gegaan. Na 6 maanden lang allerlei specialisten zonder resultaat gehad te hebben is hij gestopt met Lyrica, na 5 weken zonder medicijn waren de black outs en andere bijwerki[lees meer...]ngen verdwenen, voor ons genoeg reden om te zeggen dat deze veroorzaakt werden door de Lyrica. In het begin al gevraagd of het de Lyrica kon zijn, op dat moment gebruikte hij dit medicijn ong. 4 maanden waarvan 1 maand 2 tabletten, omdat het medicijn steeds minder hielp uiteindelijk naar 4 tabletten gegaan, niet wetende dat dit medicijn alle ellende veroorzaakte. Bijwerkingen werden bij de 4 tabletten niet erger.