pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

22-02-2020 | Vrouw | 55
pregabaline (300mg)

15-08-2017 | Vrouw | 63
Polyneuropathie
Een raar middel waar ik heel ziek en misselijk van werd. Dat leek me dus niet de bedoeling. Deed niet wat het moest doen, nl pijnbestrijding. Voor mij nooit meer

12-08-2017 | Vrouw | 50
Polyneuropathie
Ik ben vorig jaar gestopt door bijwerkingen. Was zo duizelig. Daarna gabapentine en carbamazepine gebruikt. Niet tevreden. Nu met 25 MG per keer opgebouwd en voila. Geen bijwerkingen! Zit nu op 2 x 75 en moet nog verdubbelen. Neem ik weken de tijd voor. Te erge pijn bestrijd ik met emla crème tussendoor. Wel zijn mijn gehoor en zicht behoorlijk verslechterd. Blijkbaar komt[lees meer...] dat door die op ine eindigende meds. Zoeken ze nog uit. Bouw dit heeel langzaam op en af om de Lyrica hel te voorkomen.

20-02-2017 | Vrouw | 57
Polyneuropathie
sinds oktober neuropathie aan de voeten en in de kuiten. Is ontstaan door het gebruik van simvastatine. Begonnen met Amitriptyline, maar hier werd ik erg slaperig van. Sinds het gebruik van Lyrica, tesamen met Tramadol, zijn de klachten dragelijk. geen bijwerkingen

08-05-2016 | Vrouw | 43
Polyneuropathie
Ik heb als diagnose dunne vezel neuropathie en poly neuropathie. Dit gaf erg veel verschillende klachten, maar de diverse soorten pijn waren het meest aanwezig. Ik gebruikte zelf via de huisarts tramadol en paracetamol. Met onvoldoende resultaat. Ik kwam bij de neuroloog en kreeg daar lyrica voorgeschreven. Eerst 2x daags 75mg, maar daar merkte ik niets van. Daarna dosis [lees meer...]verdubbeld, maar nog matig resultaat.

10-04-2016 | Vrouw | 34
Polyneuropathie
Prima medicijn qua effectiviteit, echter wel wat bijwerkingen welke langdurig redelijk sterk aanhielden, welke ivm langdurig gebruik minder gewenst. Echter pijnstillende werking prima.

09-04-2016 | Vrouw | 75
Polyneuropathie
Enkele jaren geleden werd er voor een medische reden een EMG genomen. Deze toonde o.a. een polyneuropathie graad 4 aan. De pijn en ook voosheid in voeten en benen waren al langer aan de gang maar omdat ik een chronische rugpijnpatiente ben en hiervoor een morfinepomp heb + andere pijnstillers en medicijnen + alle dagen minstens één spuit morfine of één caps Oxynorm, werd [lees meer...]niet aan polyneuropathie gedacht, tot op de dag van de EMG... De huisarts heeft onmiddellijk Lyrica voorgeschreven à rato van 600 mg per dag. De pijn in mijn voeten is voor +/- 50% verdwenen, de voosheid verergert en ik heb hoe langer hoe meer last van slapen... Ik spreek hier niet over de chronische lagerug pijnen e.a. Ben benieuwd hoe het de rest van mijn leven verder moet. Ik kan mij nog moeilijk alleen behelpen. Ik heb hulp van verpleging, poetsdienst, strijkdienst, en vooral mijn echtgenoot die mij dag en nacht helpt.

27-03-2016 | Vrouw | 60
Polyneuropathie
Had eerst lichte brandende benen en armen. Dat werd steeds erger. Mijn kleding deed zeer, was net of ik schokjes stroom kreeg. Mijn huisarts die ik eerst had gooide het op spanning, had ook heel veel hartkloppingen met overslag, dus ik dacht het kan wel. maar geloofde het niet echt, ben toen teruggegaan naar de cardioloog en heb met een holterkastje gelopen en ja had over[lees meer...]slag en kreeg medicijnen. ben overgestapt naar een anderen huisarts en bleek dat ik neuropathie had, met deze medicijnen gaat het nu beter, maar het is niet over maar wel dragelijk. heb het ook in mijn handen, dat is wel erg lastig en zeer pijnlijk.

21-03-2016 | Vrouw | 48
Polyneuropathie
Ik heb een maand lang 1 X 75 mg gebruikt voor de nacht. In die tijd duloxetine en 25 mg seroquel afgebouwd die ik eerst gebruikte tegen de pijn en om te slapen. Lyrica werkt zoveel beter. Ik smeer ook emla op mijn voeten, als de pijn door de lyrica breekt. Nu in de ochtend 75 mg en avond 2 X 75mg. Beetje loom is enige bijwerking. Bevalt me wel. En de tandarts bezoeken is[lees meer...] zoveel minder pijnlijk. Onverwachte meevaller.

03-02-2016 | Vrouw | 45
Polyneuropathie
Ik had vreselijke dikke benen, gevoelloze voetzolen (op watten lopen), heel veel pijn, alsof benen in brand stonden, kon niets om benen verdragen (beddengoed, sokken e.d.). Toen naar vaatchirurg en die besloot 2 x daags 4 tabletten Lyrica voor te schrijven, en dat hielp geweldig! Benen werden minder pijnlijk, en niet meer dik, maar wel enorm last van bijwerkingen, eerst eu[lees meer...]forisch, een ''high'' gevoel, naarmate de weken vorderden, nam dat af en werd ik erg kortademig, bang, benauwd op de borst en dacht dat ik doodging door te weinig zuurstof, dat werden al snel hyperventilatie aanvallen, zo erg dat in 3 dagen alles is afgebouwd tot 0 tabletten, dat was zeer verstandig, want ik kon weer normaal denken en geen hyperventilatie meer gehad, benen nooit meer last van gehad; een pluspunt, maar vanwege bijwerking wil ik dit evt. in toekomst nooit meer en raad het mijn omgeving ten zeerste af!

10-12-2015 | Vrouw | 41
Polyneuropathie
Voorgeschreven gekregen voor neuropathie in voeten na chemo. Had geen enkel effect maar zorgde dat ik me voelde alsof ik in een cocon zat. Alles ging langzaam langs mij heen. Zeer moe, duf en afgevlakt. Afgebouwd en uiteindelijk gestopt.

24-11-2015 | Vrouw | 51
Polyneuropathie
geeft bijwerking, maar zolang de voordelen opwegen tegen de nadelen blijf ik dit middel gebruiken. Ik kan weer zo goed als pijnvrij bewegen

05-09-2015 | Vrouw | 51
Polyneuropathie
Ik slik dit middel nu 5 dagen, is het normaal dat de pijn niet minder wordt?

02-09-2015 | Vrouw | 57

19-07-2015 | Vrouw | 66
Polyneuropathie
Na 3x kort achter elkaar geopereerd te zijn, waarbij ik telkens een epidurale pijnlijn kreeg, ging het bij de laatste mis. Er werd een zenuw geraakt die grote gevolgen had in mijn rug doorlopend naar hele linkerbeen. Zou vanzelf over gaan, uiteindelijk bij pijnpoli terecht gekomen en oxycodon gekregen 3x 10mg. Aangezien de klachten nauwelijks verdwenen naar andere neuroloo[lees meer...]g die polyneuropathie vaststelde. Gestart met lyrica en al vrij snel resultaat, ben nu oxycodon gelukkig aan het afbouwen. Ben zeer blij met lyrica gebruik!

13-06-2015 | Vrouw | 81
Polyneuropathie
Ik gebruik sinds kort Lyrica en ik word er vreselijk slaperig van. De pijn van de neurolpathie, waarvoor ik morfine gebruikik is zo goed als weg na ca. 20 jaar en dat is erg fijn, maar de duizelihgheid en de slaperigheid van Lyrica zijn onplezierig. Ik weet niet of ik moet doorgaan of niet. Ik ga de volgende week naar de huisarts om uitleg

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum