pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (155 meningen)
Gabapentine (135 meningen)

10-04-2016 | Vrouw | 34
Polyneuropathie
Prima medicijn qua effectiviteit, echter wel wat bijwerkingen welke langdurig redelijk sterk aanhielden, welke ivm langdurig gebruik minder gewenst. Echter pijnstillende werking prima.

14-03-2016 | Man | 40
Polyneuropathie
Werkt redelijk. Door lyrica kan ik dagelijks functioneren. Kan niet 1x overslaan, want dan word je redelijk licht in het hoofd. Ook alcohol gaat niet goed in combinatie met dit middel.

10-12-2015 | Vrouw | 41
Polyneuropathie
Voorgeschreven gekregen voor neuropathie in voeten na chemo. Had geen enkel effect maar zorgde dat ik me voelde alsof ik in een cocon zat. Alles ging langzaam langs mij heen. Zeer moe, duf en afgevlakt. Afgebouwd en uiteindelijk gestopt.

08-05-2016 | Vrouw | 43
Polyneuropathie
Ik heb als diagnose dunne vezel neuropathie en poly neuropathie. Dit gaf erg veel verschillende klachten, maar de diverse soorten pijn waren het meest aanwezig. Ik gebruikte zelf via de huisarts tramadol en paracetamol. Met onvoldoende resultaat. Ik kwam bij de neuroloog en kreeg daar lyrica voorgeschreven. Eerst 2x daags 75mg, maar daar merkte ik niets van. Daarna dosis [lees meer...]verdubbeld, maar nog matig resultaat.

03-02-2016 | Vrouw | 45
Polyneuropathie
Ik had vreselijke dikke benen, gevoelloze voetzolen (op watten lopen), heel veel pijn, alsof benen in brand stonden, kon niets om benen verdragen (beddengoed, sokken e.d.). Toen naar vaatchirurg en die besloot 2 x daags 4 tabletten Lyrica voor te schrijven, en dat hielp geweldig! Benen werden minder pijnlijk, en niet meer dik, maar wel enorm last van bijwerkingen, eerst eu[lees meer...]forisch, een ''high'' gevoel, naarmate de weken vorderden, nam dat af en werd ik erg kortademig, bang, benauwd op de borst en dacht dat ik doodging door te weinig zuurstof, dat werden al snel hyperventilatie aanvallen, zo erg dat in 3 dagen alles is afgebouwd tot 0 tabletten, dat was zeer verstandig, want ik kon weer normaal denken en geen hyperventilatie meer gehad, benen nooit meer last van gehad; een pluspunt, maar vanwege bijwerking wil ik dit evt. in toekomst nooit meer en raad het mijn omgeving ten zeerste af!

21-03-2016 | Vrouw | 48
Polyneuropathie
Ik heb een maand lang 1 X 75 mg gebruikt voor de nacht. In die tijd duloxetine en 25 mg seroquel afgebouwd die ik eerst gebruikte tegen de pijn en om te slapen. Lyrica werkt zoveel beter. Ik smeer ook emla op mijn voeten, als de pijn door de lyrica breekt. Nu in de ochtend 75 mg en avond 2 X 75mg. Beetje loom is enige bijwerking. Bevalt me wel. En de tandarts bezoeken is[lees meer...] zoveel minder pijnlijk. Onverwachte meevaller.

12-08-2017 | Vrouw | 50
Polyneuropathie
Ik ben vorig jaar gestopt door bijwerkingen. Was zo duizelig. Daarna gabapentine en carbamazepine gebruikt. Niet tevreden. Nu met 25 MG per keer opgebouwd en voila. Geen bijwerkingen! Zit nu op 2 x 75 en moet nog verdubbelen. Neem ik weken de tijd voor. Te erge pijn bestrijd ik met emla crème tussendoor. Wel zijn mijn gehoor en zicht behoorlijk verslechterd. Blijkbaar komt[lees meer...] dat door die op ine eindigende meds. Zoeken ze nog uit. Bouw dit heeel langzaam op en af om de Lyrica hel te voorkomen.

27-06-2015 | Man | 50
Polyneuropathie
Aangezien ik 4 verschillende soorten van opiaten inneem om de 4 uur. Vanwege orthopedische pijnen. En nu reeds een 2 a 3 maanden vanwege poly neuropathie pijnen in voeten en handen neurontin ook gabapentin witte product naam gebruikt, heb 3x 300 Mg en dit 3 x per dag en dan 's nachts 1 x 300 Mg dat zijn dus 10 x 300 Mg per dag van moest innemen en nog vreselijke restpijne[lees meer...]n had. Moet ik nu eerlijk toegeven met lyrica ben ik tot nu toe al reeds beter af. Ik herhaal tot nu toe. Ik hoop dat het zo blijft, ik ben van schaal 10 naar een 6 gegaan super toch het voelt goed te weten dat de pijn minder kan na jaren zoveel pijn te hebben. Ik zeg lyrica super goed je krijgt een 10+.

24-11-2015 | Vrouw | 51
Polyneuropathie
geeft bijwerking, maar zolang de voordelen opwegen tegen de nadelen blijf ik dit middel gebruiken. Ik kan weer zo goed als pijnvrij bewegen

05-09-2015 | Vrouw | 51
Polyneuropathie
Ik slik dit middel nu 5 dagen, is het normaal dat de pijn niet minder wordt?

22-02-2020 | Vrouw | 55
pregabaline (300mg)

08-02-2018 | Man | 55
pregabaline (300mg)
Polyneuropathie
Ik schrik me kapot vandaag. Ik slik al een tijd, in overleg met de huisarts, 3x 450 mg/dag lyrica icm 3 x 150 mg zaldiar per dag. Het recept was 3 x 300 lyrica en 4 x 100 zaldiar. Zaldiar = 75 ,% tramadol en 25 % paracetamol. Bijwerkingen zijn er volop, belangrijkste is vergeetachtigheid. Belde gisteren de huisartsassistente ineens dat lyrica maar 3 x 300 mag zijn, ik vraa[lees meer...]g hoe dat zit, krijg ik reactie van pijnarts (geweldige kerel!!!!) dat 600 mg lyrica per dag het max is. Teruggaan naar 900 gaf al direct merkbare verergering. Wat nu te doen? Wat kunnen de gevolgen zijn van die veel te lange blijkbaar veel te hoge dosering?

14-11-2019 | Man | 57
Polyneuropathie
na chemo ivm darmkanker last van tintelende handen en voeten. eerst oxicodon gebruikt (2 x 10 mg), werkte nauwelijks. Vervolgens lyrica gaan gebruiken en oxicodon afgebouwd naar 2 x 5mg. aanzienlijke minder last van tintelingen, met name in de handen aanzienlijk verbeterd, voeten ook minder maar nog wel aanwezig. nadeel is dat je er ietwat slomer/vergeetachtig van wordt, m[lees meer...]aar in zeer geringe mate, dit weegt niet op tegen de voordelen. helaas wel verslavend, je merkt snel als je vergeet in te nemen. maar heb niet de behoefte om telkens meer in te nemen. de keuze genomen om dit voorlopig zo te blijven gebruiken en zie over tijd wel of ik kan afbouwen. ben geen voorstander van medicijngebruik, maar beter betere kwaliteit van leven met dit medicijn(en). Gebruik nu ongeveer een jaar, zie over aantal maanden wel wat er gebeurt als ik de dosis probeer te verlagen.

20-02-2017 | Vrouw | 57
Polyneuropathie
sinds oktober neuropathie aan de voeten en in de kuiten. Is ontstaan door het gebruik van simvastatine. Begonnen met Amitriptyline, maar hier werd ik erg slaperig van. Sinds het gebruik van Lyrica, tesamen met Tramadol, zijn de klachten dragelijk. geen bijwerkingen

02-09-2015 | Vrouw | 57

15-01-2016 | Man | 59
Polyneuropathie
Mijn man kreeg last van black-outs die ong. 4 seconden duurde en dat min. 5 keer per 24 uur, tevens kreeg hij problemen met praten, slikken en ademen. Na 5 maanden(veel te lang gewacht) naar de dokter gegaan. Na 6 maanden lang allerlei specialisten zonder resultaat gehad te hebben is hij gestopt met Lyrica, na 5 weken zonder medicijn waren de black outs en andere bijwerki[lees meer...]ngen verdwenen, voor ons genoeg reden om te zeggen dat deze veroorzaakt werden door de Lyrica. In het begin al gevraagd of het de Lyrica kon zijn, op dat moment gebruikte hij dit medicijn ong. 4 maanden waarvan 1 maand 2 tabletten, omdat het medicijn steeds minder hielp uiteindelijk naar 4 tabletten gegaan, niet wetende dat dit medicijn alle ellende veroorzaakte. Bijwerkingen werden bij de 4 tabletten niet erger.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum