Ervaringen met Lyrica

pregabaline

Bij  RugklachtenX

Aangezichtspijn (32 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

20-01-2019 | Vrouw | 63

20-01-2019 | Vrouw | 63
pregabaline (150mg)
Rugklachten
Die mevr van 28 ,jaar dat kon mijn verhaal zijn, had precies dezelfde klachten .Mijn afbouw is begeleid door psyschiater in het rode kruis ziekenhuis Beverwijk afd psyschiatrie .Moest afbouwen van de oxynorm en de lyrica, dat ging in eerste instantie heel goed had geen lasts van afkickverschijnselen , daardoor mocht ik eerder naar huis. don 15 nov kwam ik thuis niets aa[lees meer...]n de hand nog to de zaterdag toen begon de hel.Heeft 2 mnd geduurd .Heb die zaterdag ziekenhuis gebeld en gevraagd kan het nog bijwerking zijn van de afbouw ,nee dat was uitgesloten dat kon niet. Heb toen de huisartsenpost gebeld en uitgelegd dat ik het gevoel had gek te worden van dat rotgevoel,kreeg diazapam dat hielp gelukkig iets het was tenminste dragelijk maar na een paar dagen hielp dat al niet meer . De huisarts gebeld kreeg ik lorazepam enparoxentine dat moest helpen tegen de paniek en angstaanvallen maar dat zou pas gaan werken na zo,n 4 weken. Ik zei hoe kom ik die weken door .Mijn huiusarts heeft crisesopvang Lentis in Groningen gebeld.Psyschiater kwam erachter dat ik lerica hebt gebruikt hij zei denk dat de afbouw van de lerica niet op de goed manier is afgebouwd. Hij heeft gelijk contact met huis arts opgenomen en gezegd dat ik weer met de lyrica moest gaan starten .Ik had altijd 300mg op een dag we zijn begonnen met 3 keer 75 mg. Ik nam mijn eerste lerica om kwartover 4 en na 1,5 uur was het gevoel weg . Het voelde wel eerst heel raar want na een half uur begon de lyrica te werken het voelde aan als een soort golfbeweging het kwam en het ging maar het bleef steeds langer weg en zoals ik al zei na 1,5 was ik van het rotgevoel af helemaal . Wat een opluchting , maar zag tegen de volgende ochtend opwant s,avonds zakte het altijd wat af maar zodra ik wakker werd s,ochtends was het er weer .Weer een strijd om de dag door te komen verschrikkelijk. Maar goed werd s,ochtends wakker en durfde het haast niet te geloven maar het bleef weg en ben nu bezig met de afbouw van de lorazepam .Dat was mijn verhaal inhet kort.20 jan 2019 Als er mensen zijn die het willen delen..... (privé gegevens verwijderd - ivm privacy)

12-04-2017 | Vrouw | 69
Rugpijn
Ik heb erg veel pijn in de rug en nek wat doortrekt naar mijn armen en rugpijn naar mijn benen. Kan slecht zitten en ben uitgeput van de pijn.

20-09-2016 | Vrouw | 25
Rugklachten
In maart 2015 van de neurochirurg 2 x 75 mg Lyrica per dag voorgeschreven gekregen ivm een dubbele hernia in de rug die niet operabel is. Had puur rugpijn en geen uitval benen etc. Moest het sowieso 3 maanden gebruiken, omdat het blijkbaar even nodig heeft om te werken. Ik merkte eigenlijk geen verschil na een aantal maanden en besloot om het af te gaan bouwen (in overleg[lees meer...]). Al snel werd ik doodziek, zo misselijk dat ik niet meer kon functioneren. Daar mijn zus ging trouwen en ik getuige was, toch weer besloten om tijdelijk op te bouwen, omdat ik dit niet kon gebruiken op zo'n belangrijke dag. Al met al is er 9 maanden overheen gegaan, voordat ik weer besloot te stoppen met het medicijn. Ik wist wat me te wachten stond, dus ik was enorm angstig. De dosis die ik innam was niet heel hoog, maar heeft mijn lichaam totaal op de kop gezet. Ik heb een afbouwschema van mijn apotheek gekregen en via die manier zou ik slechts 10 mg per week afbouwen (bijv elke dag innemen, behalve zaterdag, en dan iedere week een dag minder) zodat het langzaam zou gaan en weinig bijwerkingen zou krijgen. Nou, dat werkte dus voor geen meter! Misselijk, beroerd, me totaal afgezonderd voor alles en iedereen. Weken niet gefunctioneerd. De dagen dat ik dus geen lyrica innam waren verschrikkelijk. Tussendoor bleek ik onverwachts zwanger te zijn, midden in mijn afbouwschema. Lyrica mag absoluut niet tijdens de zwangerschap ingenomen worden en uiteindelijk is deze zwangerschap ook geëindigd in een miskraam, wat waarschijnlijk met de lyrica te maken heeft. Uiteindelijk naar de apotheek heengestapt en geëist dat ik mocht afbouwen met stappen van 25 mg per week (deze variant is alleen beschikbaar voor mensen met ernstige nierproblemen, ik heb maar 1 nier en dat was eerst niet belangrijk genoeg, veel stennis om geschopt). Met 25 mg per week afbouwen ging het redelijk, maar nu ik er 6 weken helemaal vanaf ben komt pas de echte klap. Ik ben extreem depressief en heb angst/paniekaanvallen. Blijkbaar wordt lyrica ook voorgeschreven aan mensen die kampen met angst en dit heeft bij mij blijkbaar iets gecreëerd wat er eerder niet was. Lyrica wordt gebruikt om mensen te helpen met afkicken van bijv. methadon, heroine etc. Dit middel zou verboden moet worden, want mijn leven ligt momenteel echt in duigen, door een verschrikkelijk rotpilletje! Ik adviseer iedereen om NIET te beginnen met dit vergif.

29-01-2017 | Man | 89
Rugklachten
Helaas geen vermindering rugpijn. Lopen alleen nog maar met rollator, erg onzeker met lopen, overweeg te stoppen op korte termijn.

10-08-2018 | Man | 53
Rugklachten
was eerst verslaafd aan de morfine pillen , na afkicken nu op de lyrica, soms komt de pijn er doorheen ,

10-11-2017 | Man | 73
Rugklachten
Middel voorgeschreven i.v.m. Lumbaal stenoze in L4 en L5. het middel helpt wel maar voor hoelang ??

12-01-2017 | Man | 76
pregabaline (150mg)
Rugklachten
goed te verdragen. Wel gewicht toename. pijn verdwijnt in grote mate in benen na rugoperatie die niet helemaal gelukt is.