Ervaringen met Pregabaline

pregabaline

wazig zien rode uitslag Gewichtstoename gewichtstoename vermoeidheid

Polyneuropathie (13 meningen)

Topamax (216 meningen)
Rivotril (191 meningen)

22-04-2022 | Vrouw | 44
pregabaline (75mg)
Pregabaline in combinatie met Venlafaxine 225mg geslikt. Werkte ondersteunend naast intensieve therapie bij Persoonlijkheidsstoornis NOA / obsessief compulsieve uitingen en angst/paniek. Afgebouwd nu nog 5ml ( drank) om in te slapen. Afbouwen gaat met ministapjes soms weer terug naar hogere dosering ( echt per ml) zodat slapen weer beter gaat. Door ADD moeite soms met s[lees meer...]lapen ( periodes)

27-03-2022 | Vrouw | 69
Her middel deed niets.

20-03-2022 | Vrouw | 71
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Voor mijn pds heeft het nog geen effect. Maar ik slaap eindelijk goed en wordt uitgerust wakker. Mijn spieren herstellen sneller en sommige zenuwpijnen zijn een stuk minder. Ik was in mijn slaap altijd aan het bewegen met mijn benen. Kon niet stilliggen. Dat is helemaal verdwenen. Te gek.

05-03-2022 | Vrouw | 50
pregabaline (75mg)
coctail aan medicatie gehad bij onhoudbare zenuwpijn door hernia. door de oxicodon en andere opiaten kon ik de eerste weken slapen en de pijn minder voelen. bij het wakker zijn waren de pijnen te scherp. nu na een aantal weken en een injectie voelt alles dof. de pijn zit nog in de verte. Het is net of er een waas zit over alles. of ik dag en nacht aan het slapen ben. ik wi[lees meer...]l zsm afbouwen van dit rotmedicijn. Maar het helpt om het dragelijk te maken. Ben wel ook aangekomen. maar dat heeft er mee te maken dat ik nauwelijks kan lopen.

23-02-2022 | Vrouw | 64
pregabaline (75mg)
Mij pijn is voor 85% verminderd,maar waarschijnlijk stop ik want de bijwerkingen ervaar ik als zeer vervelend.

15-02-2022 | Man | 42
pregabaline (150mg)
Zenuwpijn door ms. Na jaren pijnstillers te slikken, wat niet tot nauwelijks werkte blijkt dat het zenuwpijn is en pregabaline heeft een hoop veranderd. Bijna nooit meer pijn, maakt leven stuk fijner. Bijwerking was eerste week euphorish maar daar was mijn partner wel blij mee, haha Verslavend weet ik nog niet maar denk dat ik er nooit meer af kom ivm ms en das prima

27-01-2022 | Vrouw | 62
pregabaline (150mg)
Ik heb tal van aandoeningen, belangrijkste is Fybromyalgie en Artrose en botontkalking. Daarnaast tekenbeet gehad aantal jaren geleden. Heb last van chronische hernia op links en soms op rechts, etc. Waardoor ik last had van dusdanige zenuwpijnen, dat ik daardoor soms nachten in de weer was. Niet wist hoe ik moest liggen, zitten, staan en lopen. Alles deed mij verrotte ze[lees meer...]er. Niet te beschrijven. Zodoende ben ik langzamerhand in het traject beland van pijnstillers, waaronder Pregabaline, Oxycodon 5 mg (1-6 dg), Oxy 20 (3 dgs), Oxy 10 langdurig (2 dgs). Daarnaast nog Oxazepam (indien nodig 2 dgs) en Zetpil 1000 mg (4 dgs). Als ik ook maar één medicijn oversla per dag, dan draag ik daar gelijk de "pijn"-consequentie van. Gebruik ik alles naar behoren en op tijd, dan kan ik met de juiste dagindeling en géén stress, zeer goed de dag doorkomen. Ik heb eens geprobeerd om af te bouwen, maar dat ging jammergenoeg niet op. Binnenkort ga ik proberen, door een nieuwe manier van eten (100% gezond), in combi met astronautenvoeding, te zien of dit mij kan helpen om mijn leven weer beter op de rit te brengen. Dit samen met ondersteuning van mijn man en gebed. Anders zou ik het niet redden. Zo heeft ieder zijn of haar eigen verhaal. Ik wens een ieder veel sterkte toe met zijn of haar beslissingen. Reacties zijn welkom.

19-12-2021 | Man | 40
pregabaline (300mg)
Begonnen met 2x 75mg per dag in verband met meerdere hernias en vernauwingen in de onderrug. Dove benen en voeten en hevige zenuwpijn. Langzaam aan opgebouwd naar nu 2x 150 en 2x 75mg per dag het haalt de scherpe kantjes er een beetje vanaf en ik heb iets minder vaak uitval verschijnselen en kramp. Verder niet echt het idee dat ik last heb van bijwerkingen alleen ben ik [lees meer...]een poosje geleden abrupt gestopt om te kijken of het echt werkt. Dat is geen aanrader, last van heftig zweten hartkloppingen hoofdpijn slapeloosheid en koude rillingen terwijl ik het erg warm had. Rustig afbouwen is dus wel een aanrader als je ermee moet of wilt stoppen. Ik gebruik het nu weer dagelijks omdat dit het enige medicijn is wat een beetje helpt de klachten te verlichten. Heb inmiddels veel soorten medicijnen gebruikt zoals tramadol oxycodon en morfine deze hadden allemaal geen effect.

02-10-2021 | Man | 85
pregabaline (75mg)
Rugpijn die ondanks 6 X een “blok” gezet in het UZA Antwerpen niet vermindert. Dit middel voorgeschreven door de huisarts. Heb vooral s’nacht veel minder pijn waardoor ik beter slaap . Vaak ook wat langer.

07-09-2021 | Vrouw | 63
pregabaline (75mg)
De pijn is nog voelbaar, maar gedemd. Ik kan weer gewoon lopen. Zo fijn.

30-08-2021 | Man | 72

11-08-2020 | Man | 49
Hernia
2.5 jaar gelden begonnen met 2 x 5mg.langwerkend zit nu op 2 maal daags x 10 mg langwerkend en 6x 5 mg kort werkend plus 2maal daags 2 maal 75 mg pregabiline dat is voor de zenuwpijn. en nog steeds verrek ik van de pijn . uit behand in het ziekenhuis , ik vol een chronische pijn behandeling benaiud als de pest. geen hart problemen al 2 maal onderzocht . word er gek van. o [lees meer...]en natuurlijk 6 maal daags paracetemol voor de hoofd pijnen . die je er gratis bij krijg . daarnaast cesar therapie gevolg geen baat . .

11-08-2020 | Man | 49
Hernia
samen met oxycondon zie verhaal bij oxycodon

30-06-2020 | Man | 51
Hernia
Na eerst volgestopt te zijn met Naproxen en vanwege uitblijvende werking morfine achtige medicatie door arts uit ziekenhuis (in Breda) op Pregabaline gezet. Vanaf eerste inname al pijn vermindering en na langzaam dosis opbouwen van helse pijn naar een dragelijke situatie gekomen waardoor ik weer kon slapen. Na de operatie op gevoel na enkele weken de dosering langza[lees meer...]am verlaagd tot ik na een week of 8 de medicatie heb stop gezet. Ook nog een keer tijdens het afbouwen de dosering weer verhoogd omdat ik zelf een beetje teveel was gaan doen. Na 12 tot 24 uur merk je dat de pijn afneemt. Deze manier van afbouwen was uiteraard met toestemming van arts. Het werkt niet bij iedereen, maar als dit niet had gewerkt was er nog een ander medicijn geweest dat dan wel zijn doel had bereikt.

25-02-2020 | Man | 69
pregabaline (300mg)
Sinds de amputatie van mijn gehele linkerbeen bijna 5 jaar geleden had ik veel last van fantoompijn, felle pijnscheuten in mijn hiel of ander deel van mijn niet meer aanwezige lichaamsdeel. Na mijn laatste periodieke aanval had ik er genoeg van en ben naar mijn arts gegaan, vertelde wat er mis was en hij stelde pregabalnie voor wat eigenlijk ook bij epilepsie wordt voorg[lees meer...]eschreven, heb 1 keer een epileptiese aanval gehad, te beginnen met 150 mg om het lichaam te laten wennen en na 1/2 weken verhogen naar 300 mg. Nu na een maand ben ik meer ontspannen wat mijn spastische hand betreft, overgehouden van een herseninfarct 12 jaar geleden, had een klapvoet links, nu niet meer dus maar die "voet" plaagde me nog en nu al een tijd niet meer, soms iets maar niet als weleer. Ik ben heel blij. Eindelijk verlost van die levende nachtmerrie. Een middeleeuwse marteling kwam er bij in de buurt. De Here zij geprezen. Halleluja.

17-11-2019 | Vrouw | 41
Rugklachten
Al enkele maanden had ik last van pijnscheuten onderin mijn rug L4-L5 en deze werden steeds heftiger. Tramadol+ Diazepam van de huisarts werkte niet meer en uiteindelijk met uitval van mijn benen en zeer heftige pijnklachten via de Spoedeisende hulp op de afdeling neurologie ben beland waar ik op een combinatie van 4000mg paracetamol+ 2x daags 5mg oxycodon+ 2x daags 75 mg [lees meer...]Pregabaline werd gezet. Na 5 dagen ontslagen uit het ziekenhuis met de diagnose ernstige degeneratie tussenwervelschijf, oedeem en littekenweefsel op oude herniaoperatieplek van 12 jaar geleden, thuis medicatie gaan afbouwen en mee leren leven. Op advies van de huisarts Pregabaline afgebouwd maar ging volledig verkeerd, zonder dit medicijn binnen een paar uur weer aanvallen in mijn onderrug waardoor ik geen controle meer had over mijn benen en er doorheen zakte. Hierna zelf oxycodon en paracetamol in 4 weken tijd afgebouwd en nu nog steeds 2x daags 1 tablet Pregabaline slikken maar de aanvallen blijven nu gelukkig weg. Pregabaline lijkt dus bij mij op dit moment als enige te werken, ik ben er erg blij mee. In het begin was ik wat duizelig en vergeetachtig. Duizeligheid is langzaamaan weggegaan.