Ervaringen met Pregabaline

Topamax (216 meningen)
Rivotril (191 meningen)

18-12-2019 | Vrouw | 70
pregabaline (75mg)
Voor de zenuwpijn in mijn benen na chemo helpt het gedeeltelijk. Kan iets verder lopen maar ben wel minder moe door de dag heen.

20-03-2022 | Vrouw | 71
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Voor mijn pds heeft het nog geen effect. Maar ik slaap eindelijk goed en wordt uitgerust wakker. Mijn spieren herstellen sneller en sommige zenuwpijnen zijn een stuk minder. Ik was in mijn slaap altijd aan het bewegen met mijn benen. Kon niet stilliggen. Dat is helemaal verdwenen. Te gek.

17-10-2019 | Man | 71
pregabaline (300mg)
Gordelroos
Heftige Trigeminus-Zoster-infectie met meningo-encefalitis. 16 dagen aan het infuus met Aciclovir. Nu is het zes maanden later en de pijn is dragelijk, dankzij de maximale dosis Pregabalin (600 mg) plus 2 x 500 mg Metamizol. Maar ik zit regelmatig te knikkebollen en mijn hoofd lijkt wel een zeef. Ik moet echt alles opschrijven, anders is het weg.... Hoop dat het niet per[lees meer...]manent is!

10-09-2019 | Man | 71
pregabaline (150mg)
Acute necrotiserende gingivitis (ANG, ANUG)
4weken opgezeten,heel weinig geslapen. Gebruik nu 600 Mg per dag ,eerst + 2 weken 300 Mg , nu 600 Mg. Somsnog wakker worden van pijn in rug en armen sinds. Pijnpoli 29 aug voor injectie voor rug. 2sept MRI cerivale wervelkolom,weet nog geen uitslag.

24-07-2022 | Vrouw | 72

30-08-2021 | Man | 72

01-05-2022 | Vrouw | 74
pregabaline (75mg)
Na inname liep ik al na twee uur rond als een zombie. Ben gestopt en heb het na twee dagen weer geprobeerd. Nu savonds ingenomen ipv smorgens. Ook nu weer snel duizelig en algehele malaise. In mijn geval is het middel erger dan de kwaal.

26-06-2023 | Man | 75
Hernia

17-09-2022 | Vrouw | 75
pregabaline (150mg)
Heb al 25 jaar zenuwpijn van welgeteld 1 zenuw. Vanuit 6 de borstwervel lopend naar voren onder rechter borst. Heb er al van alles aan laten doen ( A 4 tje vol ) Niets helpt! Wordt alleen maar erger. Heb maximale hoeveelheid tramadol geslikt en weer moeten afbouwen vanwege uiteindelijk geen resultaat. Nu begonnen met pregabaline. Zie dat het dezelfde kant opgaat als tramad[lees meer...]ol…. Gewenning! Dus nu ook weer gestopt. Moet gewoon leven met helse pijnen …vreselijk!!!

21-05-2022 | Vrouw | 76
pregabaline (25mg)
Gordelroos
de laagste dosis pregalabine bracht me al lichamelijk van de wijs.De pijn was niet voor 100% afwezig, maar voor mij draaglijk. Was gekluisterd aan huis door evenwichtsklachten, waardoor ik zeer onzeker op mijn benen stond. Ook na behandeling op de pijnpoli. Ben nu bezig met een voorzichtige afbouw van de 3e capsule, hetgeen al opleverde, dat ik weer naar buiten kan voor ee[lees meer...]n boodschap. De pijn is niet 100% verdwenen, maar voor mij draaglijk.

30-08-2021 | Man | 76
pregabaline (25mg)
Ik ben dit voorgeschreven voor spierschokjes in de bilspier (zenuwtrekkingen in de bil) ten gevolge van lumbale isschias. Dit is volgens de voorschrijvende arts blijkbaar een zenuwpijn. Heb op voorhand de hele bijsluiter gelezen. Dit medicijn zou in mijn geval wel moeten werken als men leest waarvoor het dient.Tot nu toe heeft dit medicijn voor mij geen enkel effect. Het [lees meer...]enige waar ik elke dag mee geconfronteerd wordt zijn de bijwerkingen. Ik ben dus helemaal niet tevreden over de effectiviteit. Eigenlijk is het enige wat effectief is zijn de bijwerkingen. Hopelijk hebben anderen positievere ervaringen.

29-12-2019 | Man | 77
pregabaline (300mg)
Polyneuropathie
Na een herniaoperatie kreeg ik een ziekenhuis bacterie infectie. 3 maanden een zware antibiotica kuur na ongeveer een jaar nog met ernstig rugpijn ben mij linker arm en handsoes te tintelen. ook mijn linker been en voet kregen daar last van. daarna begon er een brandende pijn op de huid mijn benen. Neurologisch onderzoek wees uit Poly neuropathie Begonnen met 1x 75mg en [lees meer...]50mg Tramadol, geen effect. opgehoogd naar 2x 150mg en 100mg Tramadol. Dit gaf eerst wel wat verlichting, maar na enkele maanden werd het minder. Nu 2x 300mg en 2x 100mg Tramadol LP en tussen door 1000mg Paracetamol. Dit is voor mij nu dragelijk ik loop beter en het branderige gevoel op de huid van mijn benen is bijna weg. De er is zelfs een licht verbetering in het linker been opgetreden. Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, maar ik ben snel moe en heuvel op lopen kost veel inspanning en is pijnlijk..

22-12-2021 | Man | 79
Polyneuropathie
Sinds enkele jaren last van CIAP met gevolg, o.a. afschuwelijk brandende voeten. Gebruik nu 3 jaar pregabalin 4 x 75 mg per dag.. Geeft, op wisselende momenten, enige verlichting van de pijn. Zowel lichamelijk als wel geestelijk geen enkele bijwerking geconstateerd. Ja, een ding, ik heb soms het gevoel dat articuleren tijdens een gesprek wat moeilijker gaat.

20-08-2020 | Man | 79
pregabaline (225mg)
Longkanker
Uitgezaaide longkanker. Chemotherapie en aansluitend immuun therapie. Uitbehandeld in ziekenhuis. Nu thuis behandeling met huisarts en palliatieve verpleegkundige. Kwaliteit van leven neemt steeds verder af maar geniet nog van iedere dag. Nu aan de rolstoel. Kan ik weer naar buiten.

14-12-2019 | Man | 80
pregabaline (75mg)
Val een aantal keren per dag in een diepe slaap . Als ik dan wakker word ben ik volledig de weg kwijt . Maar de zenuw pijn in mijn been is wel weg .

02-10-2021 | Man | 85
pregabaline (75mg)
Rugpijn die ondanks 6 X een “blok” gezet in het UZA Antwerpen niet vermindert. Dit middel voorgeschreven door de huisarts. Heb vooral s’nacht veel minder pijn waardoor ik beter slaap . Vaak ook wat langer.