pregabaline

30-08-2021 | Man | 72
pregabaline (150mg)

19-12-2018 | Man | 72
Artrose
Ik had zeer veel pijn en stijfheid bij het opstaan 's morgens. Het eerste half uur loop ik scheef van de pijn. Daarna trekt de pijn bijna helemaal weg. De pregabaline heb ik in verschillende sterktes geprobeerd: 75 mg, 1oo mg , 150 mg, 50 mg. Over het algemeen werkt de pijnstilling fantastisch: ik kan me bewegen zonder pijn. Echter de bijwerkingen worden steeds meer ,[lees meer...] ondanks het verminderen van het aantal mg'en. Uiteindelijk gestopt met dit middel i.v.m. de vele bijwrkingen.

25-12-2018 | Man | 75
Polyneuropathie
Sinds enige jaren last van chronische idiopathische axonale polyneuropathie ook wel CIAP genoemd. Dag en nacht brandende overgevoelige voeten. En de voetzolen voelen vreemd aan. Pregabaline geeft enige verlichting. En, niet als laatste, het verbeterd de stemming en maakt alles wat draaglijker. Oorzaak onbekend en aanleg waarschijnlijk erfelijk. Meer familieleden hebben er [lees meer...]last van. Kan ook voortkomen uit zeer overmatig alcoholgebruik en diabetes. Geef geen geld uit aan therapieën, want die zijn er niet...

30-08-2021 | Man | 76
pregabaline (25mg)
Ik ben dit voorgeschreven voor spierschokjes in de bilspier (zenuwtrekkingen in de bil) ten gevolge van lumbale isschias. Dit is volgens de voorschrijvende arts blijkbaar een zenuwpijn. Heb op voorhand de hele bijsluiter gelezen. Dit medicijn zou in mijn geval wel moeten werken als men leest waarvoor het dient.Tot nu toe heeft dit medicijn voor mij geen enkel effect. Het [lees meer...]enige waar ik elke dag mee geconfronteerd wordt zijn de bijwerkingen. Ik ben dus helemaal niet tevreden over de effectiviteit. Eigenlijk is het enige wat effectief is zijn de bijwerkingen. Hopelijk hebben anderen positievere ervaringen.

10-03-2017 | Vrouw | 76
pregabaline (75mg)
Reeds na enkele dagen had dit middel al effect.Ik ben mijn arts zeer dankbaar.

29-12-2019 | Man | 77
pregabaline (300mg)
Polyneuropathie
Na een herniaoperatie kreeg ik een ziekenhuis bacterie infectie. 3 maanden een zware antibiotica kuur na ongeveer een jaar nog met ernstig rugpijn ben mij linker arm en handsoes te tintelen. ook mijn linker been en voet kregen daar last van. daarna begon er een brandende pijn op de huid mijn benen. Neurologisch onderzoek wees uit Poly neuropathie Begonnen met 1x 75mg en [lees meer...]50mg Tramadol, geen effect. opgehoogd naar 2x 150mg en 100mg Tramadol. Dit gaf eerst wel wat verlichting, maar na enkele maanden werd het minder. Nu 2x 300mg en 2x 100mg Tramadol LP en tussen door 1000mg Paracetamol. Dit is voor mij nu dragelijk ik loop beter en het branderige gevoel op de huid van mijn benen is bijna weg. De er is zelfs een licht verbetering in het linker been opgetreden. Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, maar ik ben snel moe en heuvel op lopen kost veel inspanning en is pijnlijk..

03-03-2018 | Man | 77
pregabaline (25mg)
Allergie
Ondertussen heeft het suizen, druk op mijn beide oren wisselende beelden, hevig bij opstaan bij intensief bezig amper opvallend, bij neus snuiten/klaren van de oren veel gekraak. Of er verband is: Volgens internist-die het voorschreef- is het zeer wel mogelijk. Amper 1 uur na mijn eerste capsule traden oorsuizingen en gehoorstoornis op, nog 2 erna toen gestopt, weken[lees meer...]lang wisselend lichte tot ernstige doofheid aan één oor

07-02-2018 | Vrouw | 77
pregabaline (75mg)
steeds terug kerende depressies tijdens opname deze medicatie voorgeschreven voel me steeds ziek probeer af te bouwen is een crime ben 77 heb het gevoel dat men mij maar laat modderen trek vaak genoeg aan de bel. ben erg verdrietig dat men niet begrijpt dat ik me zo ziek voel denk toch dat de pregabaline de boosdoener is

20-08-2020 | Man | 79
pregabaline (225mg)
Longkanker
Uitgezaaide longkanker. Chemotherapie en aansluitend immuun therapie. Uitbehandeld in ziekenhuis. Nu thuis behandeling met huisarts en palliatieve verpleegkundige. Kwaliteit van leven neemt steeds verder af maar geniet nog van iedere dag. Nu aan de rolstoel. Kan ik weer naar buiten.

14-12-2019 | Man | 80
pregabaline (75mg)
Val een aantal keren per dag in een diepe slaap . Als ik dan wakker word ben ik volledig de weg kwijt . Maar de zenuw pijn in mijn been is wel weg .

02-10-2021 | Man | 85
pregabaline (75mg)
Rugpijn die ondanks 6 X een “blok” gezet in het UZA Antwerpen niet vermindert. Dit middel voorgeschreven door de huisarts. Heb vooral s’nacht veel minder pijn waardoor ik beter slaap . Vaak ook wat langer.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum