Ervaringen met Rivotril

clonazepam

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (22 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)
Slapeloosheid (9 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

14-09-2018 | Vrouw | 40
clonazepam (2mg)
Lang verhaal maar de huisarts heeft. Mij te lang door laten lopen met darmklachten. De klachten werde steeds erger en ik werd maar niet serieus genomen. Uiteindelijk werder de klachten zo hevig dat ik op de spoed belande. Ook hier werd geen oorzaak gevonden voor mijn klachten. De 2de nacht kreeg ik een rare aanval waarin ik het gevoel had dat ik gelijk stopte met ademen.[lees meer...] Mijn hele lichaam verstijfde en alles stak en deed zeer. Erg in paniekngeraakt maar de zusters zeiden alleen "volgens mij lig je hier gewoon te hyperventlieren en ging daarna weer weg. 4 dagen lang niet durven slapen dus daar uiteindelijk zelf een psycholoog ingeschakeld omdat ik het niet meer zag zitten. en toen mocht ik ook nog naar huis Met oxazepam en temazepam naar huis gegaan maar aan het slapen veranderde niets. Uiteindelijk rivotril gekregen 2 mg die ik mag gebruiken als ik een aanval niet onder controle kan krijgen. Eergisteravond 1 gehad en prima geslapen . Wel zo dronken en sloom als een gympies toen het werkte. Vanmorgen weer 1 gehad omdat ik mijn zenuwen niet de baas kon. Weer dronken en loom maar een paar heerlijke uurtjes geslapen . Ik geloof dat het verslavend kan zijn maar dit is voor nu het enige middel waar ik wel op slaap en DAT heb ik nodig. Als het tijd is om af te kikker zien we dat dan wel weer

26-07-2018 | Vrouw | 54
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Omdat ik al vanaf mijn jonge jeugd slecht sliep en ik blijkbaar CVS had (gekregen?) schreef de specialist Rivotril voor om toch tenminste fatsoenlijk te slapen. Dat hielp. Wat ik pas onlangs uitvond (nadat ik reeds 4.5 maanden gestopt was): blijkbaar was het oorzaak van agressie in een asielzoekerscentrum en toen begreep ik plots... die onverklaarbare zelfmoord gedachten e[lees meer...]n - pogingen, de agressie... Ik was gestopt omdat ik onverklaarbare hoofdpijnen had gekregen en niets hielp. Ten einde raad stopte ik een paar nachten met Rivotril - en nam de slechte slaap erbij - en de hoofpijn bleef weg! De die hele Rivotril de deur uit. Ja, ettelijke weken 2 tot 4 uur per nacht geslapen, maar ik wilde doorzetten en dat is gelukt, sinds half juli slaap ik weer beter.

05-06-2018 | Vrouw | 30
clonazepam (2,5mg/ml)
Een Godsgeschenk als je niet kunt slapen en gewone inslapers niet werken, wordt je heel rustig en vrolijk van, + je slaapt als een roosje op wolkjes, maar is echt verslavend ! heel moeilijk om van af te blijven, en de drang om steeds meer te nemen, ik probeer het enkel te nemen indien nodig, maar ben er als tiener jare lang verslaafd aan geweest, er mee stoppen is wel hel.[lees meer...] Maar als je niks slaapt is dit wel een geschenk, wel zware bijwerkingen, niet helder denken, extreem moe zijn overdag, niet uit bed kunnen, meer vergeten dan anders. Je hebt ook zeer weinig energie overdag.

24-05-2018 | Vrouw | 67
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik Rivotril omdat ik rusteloze benen heb ( restless leg syndrome ) het helpt bijzonder goed, je ziet de bewegingen in de benen nog wel maar je hebt er geen last van. Ik kan niet slapen als ik de Rivotril niet heb ingenomen, ook al zie ik s'morgens pas dat ik de avond ervoor mijn medicijn vergeten heb, dan bedenk ik o, daarom kon ik niet slapen.

23-05-2018 | Vrouw | 66
clonazepam (0,5mg)
Ik heb al heel lang last van slapenloosheid. Echte slaappillen wil/ mag mijn huisdokter niet schrijven. Al de rest helpt niet. Deze winter last gekregen van wintertenen. De koude is voorbij, maar mijn tenen, voeten tot half mijn benen blijven singelen. Daarom heeft mijn huisdokter Rivotril 0.5 mg voor geschreven. Die tingeling in mijn voeten is beter en joepie ik slaap[lees meer...]. Het probleem is wel, dat ik van gans de dag niet klaar meer ben. Ik val in slaap waar ik zit. Ik neem nu op mijn eigen een half tabletje, maar ik ben nog niet klaar in den dag, alles gebeurd in een waas. Ook maak ik mij zorgen dat het dient voor epilepsie, wat ik niet heb, maar wat doet dat in je hersenen?

19-04-2018 | Man | 56
clonazepam (1mg/ml)
Polyneuropathie
Ik heb last van neuropathie in de benen dit middel geeft wat meer rust zodat ik een beetje beter kan slapen ik gebruik hiervoor nog een aantal medicijnen

30-03-2018 | Vrouw | 66
Ademhalingsproblemen
[redactie mijnmedicijn: tekst weggehaald aangezien het geen ervaring met het medicijn betreft]

19-03-2018 | Vrouw | 62
clonazepam (2mg)
Begonnen met 1 mg en eigenlijk al vrij snel op de voor mij juiste hoeveelheid 4 mg uitgekomen. Januari 2016. Ik heb een neurostimulator geïmplanteerd gekregen, maar helpt goed voor de heup- en beenpijn, echter stopt precies bij de enkel. Kon geen schoenen meer verdragen. De voet stond in brand of voelde aan als een ijsklomp. Wat vitamine’s gebruikt in samenspraak pijnpoli,[lees meer...] maar dat leidde tot geen baat erbij hebben. Toen schreef ze Rivotril voor. Bijsluiter gelezen, wilde er eigenlijk niet aan beginnen, maar toch gedaan. Ik verdraag mijn dekbed weer en ik verdraag een paar uurtjes mijn orthopedische laarzen per dag. Uiteindelijk er achter gekomen dat meer ook niet effectief is. Dus we houden het op 4 mg. Ik kies voor kwaliteit en niet voor kwantiteit, ik heb het leven lief en denk er ook niet over dit ooit af te bouwen.

12-03-2018 | Vrouw | 56
Epilepsie
Ik heb het voorgeschreven gekregen voor Exploding Head Syndrome. Helpt geweldig. Heb er geen last meer van. Begonnen met 2 mg, nu 6 mg, verdeeld over de dag ook om rustig van te worden. Ben er erg blij mee! EHS is afschuwelijk. Vanaf het moment dat ik Rivotril voorgeschreven kreeg, geen last meer van gelukkig.

02-03-2018 | Vrouw | 55
Epilepsie
Ik heb alle soorten epilepsie overgehouden aan 9 beroertes en 1 TIA ik ben sowieso al chronisch vermoeid en met clonazepam rivotril is dat dubbel zo erger ik slaap alleen nog maar ik heb meer last van de bijwerkingen dan van mijn epilepsie als ik die 2 tegen over elkaar moet opwegen dus ben het inmiddels ook aan het afbouwen zelf ik. Ben eerst van 2 naar anderhalf gegaan t[lees meer...]oen naar1 tablet ik zit nu op een half tablet maar de stoffen hangen nog te veel in mijn systeem dat ik zelfs nu nog last van de bijwerkingen heb moe depressief non actief veel slapen hoofdpijn nog steeds nog steeds misselijk al met al gezegt een rot medicijn zou verboden moeten zijn het maakt een junkie van je waar ik woonde dachten dat ik een junk was omdat ik altijd afwezig en versuft over straat naar de winkel ging dat heeft mij besloten om het af te bouwen ja ik had en heb afkick verschijnselen zo voel ik me fit zo slaat het weer om in vermoieidheid dat ik me bed weer in kijk dat is toch geen leven meer ik lag 7 dagen alleen nog maar op bed geen sosciaal contacten zelfs net mn kids niet omdat ik alleen maar sliep of slaap ik slaap me leven voorbij heb doordat ik depressief ben van de rivotril zelfmoord neigingen ze moeten een ander middel zoeken met minder bijwerkingen

19-02-2018 | Man | 34
Alcoholverslaving
Ik gebruik Rivotril om de zin in alcohol te verminderen, een voldoende sterke dosis geeft je net dat 'tipsy' gevoel waardoor je niet gaat drinken. Werkt rustgevend en ik slaap er ook beter door.

10-12-2017 | Vrouw | 28
Fibromyalgie
Ik kreeg Rivotril 0,5mg voorgeschreven in 2013 voor een diepere slaap. Dit werkte effectief. Ik kreeg last 2jaar later van spierpijnen, bij nader onderzoeken werd er fibromyalgie vastgesteld. Vermoeidheid was al jaren aanwezig. Ik begon met 1/2 co van 0,5mg en nu 4jaar later al een jaar ervan 1mg ‘s avonds. Dit werkt heel goed en het werkt overdag verder tot de middag. Dan[lees meer...] Begin ik weer last te krijgen van spierspasmen in mijn rug en mieringen in beide voeten. Als pijnstilling neem ik overdag 100mg Tramadol en 3g paracetamol. Met deze combinatie gaat het wel goed.

01-08-2017 | Vrouw | 61
clonazepam (2mg)
Heb een neurostimulator die helaas maar niet de zenuwpijn in mijn voet bereikt. Sinds februari 2016 de Rivotril, eerst begonnen met 1 mg, zit nu al ruim 1 jaar op 4 mg. Neem het 's avonds in en verdraag het dekbed en overdag mijn orthopedische laarzen met voetheffer. Ben erg blij met dit middel. Geen bijwerkingen ondervonden.

22-05-2017 | Man | 49
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen omdat ik tijdens een slaaponderzoek met CPAP dus geen apneu had, maar toch nog veel wriemelde met mijn voeten. Ik moet zeggen dat het mij vooral deugd doet minder spierspanning te voelen overdag, omdat ik mankte en enorme krampen heb normaal gezien als fibromyalgiepatient. Van die rusteloze benen verbetering merk ik niets ( ik[lees meer...] denk zelf dat het een beetje aan het verergeren is terug, meer mieren in mijn benen zowel s'avonds als s'ochtends). Wel ben ik uitermate tevreden over de spierspanning die minder is. Ik moet nu bespreken of ik de dosis moet opbouwen ivm RLS die erger aan het worden zijn. Ik wil het eigenlijk behouden omdat ik veel beter stap met minder spierspanning...

19-03-2017 | Vrouw | 57
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb het medicijn voor onrustige benen. Voor ik alles had gelezen over dit product was ik tevreden. Geen gedoe met mijn onrust in mijn benen, dat had ik als ik naar bed ging en kon er niet van slapen. Maar ik heb er zo'n baat bij, slaap lekker en ben 's morgens uitgerust. Maar nu ik dit allemaal lees huiver ik toch wel erg hoe slecht het is. Maar ik kan niet zonder, de g[lees meer...]edachte alleen al.

10-01-2017 | Man | 57
clonazepam (1mg/ml)
Angst
Ik zou hier ook beter van slapen, het is nu 2 uur in de nacht. Je zou toch denken? Ik ben in behandeling bij een neuroloog vanwege Parkinson.