Ervaringen met Rivotril

clonazepam

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (22 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)
Slapeloosheid (9 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

10-12-2014 | Vrouw | 69
clonazepam
Ik neem al 14jaar Revotril twee maal één halve per dag, heb rugoperatie en nek operatie achter de rug. Mijn manule therapeut wil dat ik afbouw voor die spierpijnen die constant blijven? rapper gezegd dan gedaan wil het ook wel sedert 3 weken ben ik stilletjes bezig met afbouwen niet te doen echt een ramp had er nooit mogen mee beginnen en raad het ook iedereen af om met d[lees meer...]it te beginnen. Heb ook wel vragen kan ik het ooit afbouwen weet dat ik veel geduld zal moeten hebben en het langzaam moet doen? Kan er mij iemand soms raad gegeven hoe ik het verder moet doen of wat te doen in de plaats.

06-11-2014 | Man | 51
clonazepam
Dit is levensgevaarlijk spul! Als ik had geweten wat dit uiteindelijk met je doet, was ik er nooit aan begonnen. Ik heb het jaren gebruikt en kreeg last van allerlei dingen, met name extreme vermoeidheid en spierproblemen en ademhalingsproblemen. Zolang je het gebruikt heb je het niet door. Totdat je wilt stoppen. Dat is echt de hel! NOOIT maar dan ook NOOIT coldturkey sto[lees meer...]ppen. Gebruik het afbouwschema van benzo.uk.org en hou jr daar strikt aan. Na langdurig gebruik wordt je echt gek als je ineens stopt. Het is niet te beschrijven door welke hel je moet als je gaat stoppen. Ik ben nu afgelopen oktober 2014 gestopt na afbouw van 7 maanden! Het heeft m'n hele zomer verknalt en ik voel me nog steeds depressief maar de wil om van deze troep af te komen is groot. In amerika heet het Clonopin. Tik maar eens in op youtube en google "withdrawal Clonapin". Zonder dat je het weet ben je een echte junk. Het is nog erger dan afkicken van Heroine of cocaine. Daar ben je in een paar maanden vanaf. Dit kan jaren duren voordat je weer enigszins normaal bent. Mijn advies: NOOIT AAN BEGINNEN! ZEER maar dan ook ZEER verslavend! In het begin fantastisch, maar het keert zich absoluut tegen je. Voor iedereen die wil afbouwen of al bezig is met stoppen: ik weet waar jullie doorheen gaan. En mijn gedachten zijn bij jullie. Het is echt een veel te potente benzo en artsen weten het niet. 1mg clonazepam is equivalent aan 10 mg diazepam. Dus erg sterk dit spul en de halfwaardetijd is kort, waardoor je overdag rare dingen gaat doen.

30-08-2014 | Vrouw | 58
clonazepam
5 jaar gebruikt wegens hevige zenuwpijnen in voeten.......,was zeer tevreden, geen bijverschijnselen dacht ik...... tot op een dag de onrust over kleine dingen ANGSTEN werden,...... het medicijn RIVOTRIL afgebouwd en uiteindelijk gestopt met een grote depressie als gevolg ......angst en waandenkbeelden maar na 18 maand helemaal uitgeklaard en nu weer de gelukkige persoon [lees meer...]die ik vroeger was en de hevige zenuwpijnen zijn door heel veel rusten en goede voeding(zoveel mogelijk zuren en gisten uit de voeding weren) zo goed als genezen! NB huisdokter volgde de medicatie op maar wist niet waarover ik sprak toe ik vertelde over mijn angsten.......Laat ons zeggen ,.eigen gezond verstand is de beste huisdokter!!

14-08-2014 | Vrouw | 40
clonazepam
Ben platgegooid in 1998 met dit middel terwijl mijn klachten waarschijnlijk zijn ontstaan door te snelle ophoging van thyrax hormoon (mijn speculatie). Het hielp heel goed maar toen de verslaving intrad hielp het niet meer en ging het tegen me werken want tussen de doseringen door kreeg ik al onttrekkingen zonder dat ik minder of meer gebruikte dan voorheen, op een gegeven[lees meer...] moment werd dit zo erg dat ik niet meer kon functioneren en eigenlijk terug bij of of nog erger af was want je verliest je concentratievermogen totaal. Zeer verslavend!!! Ook als je niet afbouwt krijg je op een gegeven moment klachten, na gebruik van ongeveer 1-2 jaar. Pas op ajb met dit spul, probeer het te vermijden als het kan. Het heeft me 4 zware jaren gekost om af te kicken met behulp van valium, overgezet van 4 maal 0,5 rivotril naar 30 mg valium verspreid over de dag en dat langzaam afbouwen. Het is het zwaarste wat ik ooit gedaan heb, zelfs een latere afbouw van valium was niet zo zwaar als het stoppen met rivotril in die tijd. Niet meer slapen kunnen, 5 nachten niet slapen en in psychose komen, 4 jaar lang kwam alles zo sterk op me af, ik vraag me nog steeds af hoe ik het gedaan heb. Het was fijn dat iemand me hielp want ik werd ook nog veel angstiger dan ik ooit was geweest tijdens de afbouw, geluiden die hard klinken, erg overweldigend. Van alles ernaast moeten slikken om te slagen met stoppen; langwerkende anti epileptica, anti psychotica, anti depressieva, pijnstillers (codeine). Dit is een anti epileptica, onderschat dat niet, artsen schrijven het voor bij andere klachten zoals angstklachten maar dat vind ik geen goede zaak.

31-07-2014 | Man | 58
clonazepam
Heb al heel lang zenuwpijn door een aangeprikte zenuw in mijn linkerbeen. Allerlei middelen geprobeerd due werken tegen epilepsie, maar daar kan ik niet echt niet tegen en kreeg dus Rivotril van pijnspecialist . Werkt soms ook bij diabetici die zenuwpijn hebben in hun voeten. Ik ben er tevreden mee, het haalt de scherpe randen er vanaf. Ik kan weer slapen. Neem nu over[lees meer...]dag ook 1,5 mg en zo kan ik een dag doorkomen. Ik wil dit middel niet meer kwijt. Slapen is zo belangrijk om je dag door te komen.

30-07-2014 | Vrouw | 35
clonazepam (2,5mg/ml)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Begin er aub niet mee! Het is echt heel verslavend en je geraakt er bijna niet meer vanaf.ik heb het toen in de tijd gekregen voor onrustige benen s'nachts en neem het nu al een jaar of 16 en ben het gedurende 6 maand aan het afbouwen.Dit gaat echt met heel veel ontwenningsverschijnselen en het is echt niet gemakkelijk.Ik slaap amper,heb heel veel jeuk, hoofdpijn, concen[lees meer...]tratiestoornissen, oorsuizingen, gevoelige ogen, misselijk, en ga zo nog maar een paar bladzijden verder. Maar ik val nog liever dood dan toe te geven aan deze verslaving. Dus,begin er niet aan en er zal wel een ander alternatief zijn dan dit.

27-07-2014 | Man | 53
Beenkrampen
ben sedert lang alcoholverslaafd, en de beenkrampen (spasmen) zijn een gevolg hiervan. Ben nu in behandeling sedert 3 maanden, resultaten zijn ok Maar sexueel is er niet veel aan de hand (geen erectie, tot verdriet van mijn vriendin :-(

14-07-2014 | Vrouw | 30
Oorsuizen
Al jaren last van oorsuizen en gevoelig voor geluiden. Door rivotril te slikken is het gevoelig zijn voor geluiden bijna helemaal weg. Het geluid is niet weg, maar er valt mee te leven.

07-04-2014 | Vrouw | 58
clonazepam (0,5mg)
Heb dit middel voorgeschreven gekregen van pijnspecialist. De nachten gaan goed voor wat betreft het slapen. Ik neb begrepen dat het nog wel een poosje kan duren voor ik merk of het iets gaat doen tegen de zenuwpijn in mijn linkervoet. Alleen al dat ik normaal kan slapen maakt me blij. Nu hopen dat ik binnen een paar weken effect heb op de zenuwpijn.

10-01-2014 | Man | 8
Epilepsie
Mijn zoontje heeft epilepsie sinds hij 1 jaar oud is. Na diverse medicatie te hebben geprobeerd, is er naast Lamictal en Topamax ook Rivotril bij opgestart. Een zoektocht naar de juiste medicatie dus. Na jaren zoeken, gingen we naar een andere specialist, die ons aanraadde Rivotril af te bouwen. Nu het afgebouwd is, hebben we een heel ander kind. Voorheen dachten ze aan ad[lees meer...]hd, concentratieproblemen en hij vertoonde moeilijk gedrag en op school ging het niet vlot vooruit. Na de afbouw is hij rustiger, kan zich beter concentreren en maakt eindelijk vorderingen op school. Hij is vrolijk en zijn gedrag is top. Verschrikkelijk om te beseffen wat dergelijk medicijn met jouw kind kan doen!!

23-11-2013 | Vrouw | 45
clonazepam
Voor mijn CRPS type 2 heb ik al heel wat medicijnen gebruikt. De laatste die ik erbij kreeg was Rivotril voor de heftige spierkrampen / spasmen. Ik word er wel erg slaperig van (plusminus 30 min. na inname) maar de krampen / spasmen worden er vooralsnog niet minder van. We blijven hoop houden ...

06-11-2013 | Vrouw | 28
clonazepam
Sinds maart van dit jaar gebruik ik Rivotril. Ik krijg het voorgeschreven door de huisarts. Dit heeft twee redenen. Slapen en ontspanning van de spieren. Al vanaf 1994 heb ik een verbrijzelde elleboog. Veel pijn en daardoor slecht slapen, maar ook weet ik niet hoe ik moet liggen. Sinds maart van dit jaar heb ik een elleboog prothese. Het was van groot belang voor het ge[lees meer...]nezingsproces dat ik goed zou slapen. Vandaar de Rivotril. Ik slaap erg goed als ik het gebruik. Alleen wakker worden is lastig. Suf en vermoeid ben ik dan. Ook is het ontspannen van de spieren in mijn verbrijzelde armmerg lastig. Ook hier heeft Rivotril een goed effect op. Ik word er wel suffig van en dingen om mij heen lijken me minder te boeien. Dat kan heel prettig zijn, maar zorgt ook voor een negatief gevoel. Het dromen merk ik ook, ik heb geen nachtmerries maar wel vage dromen die ik niet goed thuis kan brengen. Ik las dat iemand iets zei over pijn in de rug door dit middel. Ik heb geruime tijd enorme pijn in mijn rug en ben erg nieuwsgierig of het door dit medicijn kan komen. Kan iemand mij daar iets over vertellen? Verder probeer ik het medicijn niet te nemen als het niet nodig is. Als ik niet hoef te werken of als ik vakantie heb neem ik het niet. Tenzij echt nodig. Hierdoor heb ik geen last van ontwenningsverschijnselen als ik het niet neem. Maar ik moet er wel streng in zijn voor mezelf, want zeker weten dat je slaapt is wel een heel prettig idee!

23-09-2013 | Man | 55
clonazepam
Gebruik Rivotril 2mg tablet sinds dertig jaar -destijds voorgeschreven door een neuroloog van het Lucas Ziekenhuis Amsterdam- eerst alleen tegen de zware migraine aanvallen. De laatste 5 jaar naar dagelijks eenmalig 0,5 mg omgeschakeld wegens een vervelend opspelende zeurderige pijn van linkerarm en borstzenuw. Rivotril werk prima en snel. Verslavend : ja, in mijn gev[lees meer...]al ernstig, vooral toenemend de laatste 3 jaar . Depressiviteit: ja, met vlagen. Prikkelbaarheid: absoluut. Binnenkort naar de huisarts en of specialist voor hoe nu verder.

03-07-2013 | Man | 53
clonazepam
Ik gebruik al een 5 tal jaren Rivotril Clonazpam voor RLS = Rusteloze benen syndroom (RBS) of Restless legs syndrome (RLS) . De symtomen zijn voor het grootste deel ( zou bijna zeggen bijna volledig verdwenen ) . Vanaf de eerste week had ik elke nacht vreselijke dromen .Mijn beide ouders waren net overleden en daarom dachten we dat deze dromen het gevolg waren van de ve[lees meer...]rwerking die er aan te pas komt als u uw beide ouders verliest op 10 weken . De dromen werden nachtmerries en zijn de laatste tijd verschrikkelijk . Het dromen over verschrikkelijke dingen zoals duivels , overleden mensen enz enz . Het is niet het dromen alleen . Ik wordt wakker al bevend van de schrik en ben er zo goed als zeker van dat ik ze gevoeld heb als ze in mijn rug aan het porren zijn , mijn dekens van mij sleuren , soms staat mijn bed te dansen . Ik kijk op de wekker en val terug in slaap . Terug die enge dromen . Wordt terug wakker en dan is er soms maar een uur of een half uur ertussen . Ik ben geen enkele morgen uitgeslapen . Ik kan me de nachtmerries heel goed herinneren als ik wakker ben . Dit al verteld tegen huisarts en die gaf me de raad om de Rivotril te nemen een uur of 2 voor het slapengaan . Een beter resultaat .... is er niet . Geloof me gerust als ik zeg dat ik elke avond als ik de dekens over mij trek denk .... wat zal het deze nacht zijn . Binnenkort moet ik terug op controle en ga toch vragen aan de huisarts of er niets anders te verkrijgen is dan Rivotril . Misschien een goed geneesmiddel , maar voor mij persoonlijk zijn de nachtmerries ( elke nacht ) verschrikkelijk . Mijn eerste medicijn dat ik heb ingenomen voor RLS daar moest ik van de hartspecialiste met stoppen wegens hartklachten .

12-06-2013 | Vrouw | 48
clonazepam
Ik gebruik nu al 2 jaar de helft van 0,5 rivotril.ik zou er zo graag meewillen stoppen mijn psychiater zegt dat dit niets meer doet , zijn er mensen op deze site die dit laatste stukje hebben weg gelaten zonder bijwerkingen , ik ben super tevreden geweest over dit medicijn heeft mij echt door moeilijke periodes heen geholpen

10-06-2013 | Man | 39
Epilepsie
Ik neem al jaren rivotril zij het in lage dosis omdat ik heel alert ben voor verslaving, ik ben hier ooit mee gestart omdat ik oftewel als gevolg van de anti-epilleptica die ik neem oftewel als gevolg van epilepsie die ik heb s'nachts nogal veel spiertrekkingen heb die me wakker houden. De eerste 5 jaar kon ik me behelpen met sporadisch clonazepam gebruik. Ondertussen hang[lees meer...] ik ondanks de zeer lage dosis, waarvoor ik moeite moet doen om ze zo laag te houden er volledig aan. Het werkt nog amper tegen de spiertrekkingen, maar als ik afbouw (hoe langzaam ook ) krijg ik op een gegeven moment paniek aanvallen tot en met flauwvallen toe. Ik kan gewoon niet minder dan 8mg nemen, en zelfs deze lage dosis leid er toe dat ik soms niet voor 12u s'middags functioneer. Afblijven...op termijn zeer verslavend...mijn concentratie heeft er ook onder te leiden, ik krijg ruglast omdat mijn spierspanning niet is zoals het hoort. Volgens mij kan je nog beter cannabis gaan gebruiken, je zou kunnen argumenteren dat dat drugs zijn. Maar laat je niet wijsmaken dat andere medicatie dat niet is. De reden dat je benzo's en SSRI geleidelijk moet afbouwen is omdat je in essentie een junk bent.