Ervaringen met Rivotril

clonazepam

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (22 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)
Slapeloosheid (9 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

04-01-2017 | Vrouw | 46
clonazepam (2mg)
Epilepsie
Ik slik rivotril bij een voorbode van een insult. Ik voel het van te voren aankomen, als dat gebeurt neem ik 1 mg. en als het na 20 min. nog niet over is mag ik de andere helft, blijft het echter doorgaan moet ik een dokter bellen of eerder moet iemand voor mij een dokter bellen. Ik blijf altijd bij met een insult wat nogal uitzonderlijk schijnt te zijn. Als baby tot mijn[lees meer...] zesde had ik grand mal daarna ben ik er over heen gegroeid maar nadat ik in 1992 een beroerte heb gehad is het weer terug gekomen. Ik heb 2 jaar geen medicatie geslikt, omdat ik daarvoor al 2 jaar aanval vrij was maar kerstavond 2015 kreeg ik het in de hevigste vorm terug ik heb opnieuw 2 x dgs. 500 mg. kepra voorgechreven gekregen en ook zelf toen om de rivotril gevraagd, omdat t bij mij heel goed werkt en ben er dan ook heel tevreden over ik ga naar mijn bed als ik het heb ingenomen en kom de nacht goed door volgende dag lichte hoofdpijn maar dat is door de aanval en de inspanning daarbij, de volgende dag kan ik gewoon weer normaal functioneren en leef een gewoon leven.

03-10-2016 | Vrouw | 44
clonazepam (1mg/ml)
MS (multiple sclerose)

21-09-2016 | Man | 49
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
N.a.v. het Restless Legs Syndome heb ik Rivotril voorgeschreven gekregen. 0,5 mg tabletten in te nemen voor het slapen gaan. Begin augustus 2016 begonnen, eerste weken effectief en zo goed als geen problemen meer met in slaap vallen. Echter de oorzaak van de steeds erger wordende vermoeidheid en spierpijnen in voeten, benen, armen en schouders, denk u nu te moeten relater[lees meer...]en tot het gebruik van Rivotril. Door een toevalligheid dat ik niet tijdig bij de Apotheker geraakte, heb ik 2 dagen geen Revotril gebruikt, te weten dat langdurig stappen, trappen nemen, uit de auto stappen enz... op sommige momenten zeer pijnlijk en moeilijk was, kon ik deze ochtend zonder problemen de trap af, de avond ervoor moest ik me ook niet uit de zetel laten schuiven om op te staan en was ik al verrast, maar heeft me aan het denken gezet en ben zo terecht gekomen op dit forum. Hoop dat ik met deze de oorzaak van mijn spierpijnen en vermoeidheid gevonden heb, want was niet meer te verdragen, op aanraden van specialist staat er nog een fysiologisch en neurologisch onderzoek gepland, maar hoop met deze dat de oorzaak gevonden is. Te weten dat ik reeds 23 jaar diabeet ben en vreesde voor de mogelijke gevolgen zoals motorische polyneuropathie. Voor alle duidelijkheid heb ik maar 1 voorschreven verpakking van 50 tabletten Revotril gebruikt en hoop dat er op deze korte tijd geen ontwenningsverschijnselen zijn.

13-05-2016 | Vrouw | 40
Tinnitus
plotseling oorsuizen gekregen, niet door lawaai, misschien wel door stress (wie zal het zeggen). Wel bij de tandarts geweest, verstandskies laten trekken. Niemand die het weet. In het begin was het niet uit te houden, door dit middel is het rustiger geworden, acceptatie.

24-04-2016 | Man | 48
Trillen
Vroeger bij geboorte of zwangerschap een hersenbeschadiging gehad. Sinds mijn Thp plaatsing kreeg ik enorm last van trillingen in de spieren. Ook schoot mijn kop van de prothese er continu uit. Sindsdien slik ik rivotril 0,5 Mg tablet voor het slapen gaan. In 2015 beide heupen geheel gereviseerd en nog schiet de heup uit de kom. Dosering verhoogd naar 1 Mg voor het slapen[lees meer...]. Trillingen in spieren blijven en is sindskort ook overdag 0,5 Mg 's morgens. Medicijn geeft niet de werking waar het voor bestemd is. Inmiddels een anti luxatie brace op maat gemaakt. Op 18 mei word dit middel stopgezet ivm verslaving en geen effect!

07-04-2016 | Vrouw | 26
Fibromyalgie
Ik neem dit geneesmiddel al 3jaar. Eerst voor een diepere slaap te hebben. Nu het laatste jaar voor spierspasmen en spierpijnen over gans mijn lichaam. Ik nam steeds 1/2 van 0,5mg. Nu met die fibromyalgie neem ik 's avonds 0,5mg. En ik slaap 's nachts goed en ervaar al die jaren geen bijwerkingen. Het is helaas wel uitgewerkt 's morgens.

18-03-2016 | Vrouw | 70
Tinnitus
Zware allergische reactie op slechts 0,25 mg. Zware hoofdpijn, zeer rode huid onderarm, hart- en oorkloppingen die tot op heden voortduren. Wat een gevaarlijk spul is dit. Ik las ergens op internet dat 5% van de gebruikers een allergische reactie hebben.

22-02-2016 | Vrouw | 66
clonazepam (0,5mg)
Het begon met 's nachts krampen in mijn benen/voeten. Dit werd al erger tot ik totaal niet meer in bed kon liggen. Want meteen schoten krampen in mijn benen. Hele nachten beneden gezeten. Tot ik naar de neuroloog werd doorverwezen. Door middel van elektrische prikkels is de oorzaak gevonden. Pneumatische zenuwpijn. Hier gebruik ik dus Rivotril en Pregabalin voor. Ik begon [lees meer...]met 1 Rivotril en dit zijn er nu 3. Maar gaat goed.

23-01-2016 | Man | 63
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Heb jaren gewacht voordat ik rivotryl wilde nemen. Nu na al die tijd nog steeds zeer tevreden en boos op mezelf dat ik niet vroeger ben begonnen!

18-12-2015 | Vrouw | 47
Spierpijn
Zoals jullie in mijn vorige meningen kunnen lezen, nam ik 35druppels nu de 28ste sta ik 5m op o. Maar het blijft zwaar nog steeds de afkickverschijnselen, ik heb verschrikkelijke spierpijn, hoofdpijn, mijn hart dat ik zo voel overslaan, heb met een kastje gelopen nu dat ik weet dat het door de afbouwing komt, ben ik wat geruster want in het begin kreeg ik daardoor paniekaa[lees meer...]nvallen. Het rare gedoe dat ik gefikseert was op mijn mes en schaar dat is gelukkig al voorbij, was bang van mijn eigen. Heb veel last van stemmingswisselingen, vergeet nog erger dan vroeger, koorts maken snachts en overdag transpireren het warm hebben en dan het uiterste echt bevriezen, en zoals je ziet veel fouten schrijve,n soms het niet meer weten zelfs niet meer weten hoe ik dingen moet klaarmaken, echt niet te doen, geen lawaai en licht kunnen verdragen, soms als ik tv kijk is mijn zicht plots zo slecht kan ik niet eens de ondertiteling lezen, kan gewoon niet verder kijken, ik hoop dat dit alles snel voorbij zal gaan, ben tenslotte al 5m verder, ik hoop echt met onze ervaringen mensen zeker niet met dit medicijn starten groetjs

04-12-2015 | Man | 40
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
nadat ik niet meer op sifrol( pramipexol ) reageerde kreeg ik rivotril voorgeschreven, het werkte goedvoor de rls maar de bijwerkingen waren gewoon naar.ik moest ook in korte tijd snel verhogen om het onder controle te houden. ik raad het iedereen af is een naar medicijn.

03-08-2015 | Vrouw | 46
Spierpijn
zoals in eerde vermelde informatie nam ik 35 druppels ik stond al op 3 en ben nu sinds een week naar 0 gegaan ik had geprobeerd van 3 naar 2 en de volgende dag had ik al verschijnsels heb er terug 3 genomen ik was er niet klaar voor, ik heb dan de beslissing genomen ik wil dit niet nog 3 keer doorstaan en ben dus van 3 naar 0 gegaan. het is hard pijnlijk en zeer lastig maa[lees meer...]r zal blij zijn als ik er door ben hopelijk duurt het niet te lang, want ik ben dit zo moe ook omdat ik niets kan doen geen eetlust en toch moeten braken van alles een slechte smaak hebben en dan nog die stemmings wisselingen 1 voordeel ik durf tegen mensen die me te kort doen even men mening zeggen, voor de rest is het een hel als iemand mij informatie kan bezorgen hoelang de verschijnsels duren dat ik ergens iets weet dank u grtjs

13-07-2015 | Vrouw | 56
MS (multiple sclerose)
Slik rivotril 0,5 mgr al jaren voor de zenuwpijnen in m'n benen. Heb het in de loop vd jaren opgebouwd van 0,5 mgr tot nu 1,5 mgr per nacht. Ga nu over op 2 mgr per nacht, omdat de pijn weer aanwezig is en me slapeloze nachten bezorgd.

30-06-2015 | Vrouw | 46
Spierpijn
hallo ik gebruik al bijna 5j rivotril 2,5mg druppels ik stond op 35 druppels toen ik hier alles las heb ik besloten te stoppen want ik moet al met maschien slapen, ik stopte 42 keer per uur met ademen nu zit ik met hartritme stoornissen sta nu op 3 druppels en ik voel me zo rot het 1ne moment zit ik mezelf uit te lachen en het andere ween ik, ik kan niets doen weet soms ni[lees meer...]et meer hoe ik moet koken doe alles verkeerd kan moeilijk schrijven dus niet op de fouten letten. bij de minste inspannig ben ik draaierig braken overgeven noem maar op jeuk moest bij dokter zijn om 10u ik had men moto buiten gezet ben opgestapt maar niet vertrokken want het gaat niet en wil nu geen ongeval krijgen moto rijden is men ontstress moment maar het lukt niet ik steek vanalles uit kan me meer konsentreren en handen singellen en slapen altijd, heb overal pijn ben nu aan het wachten op men dokter had nog een temperatuur van 34,8 ik hoop dat ik vlug van de verslaving af ben nu donderdag en vrijdag naar gent moet met kastje lopen vor hart weet niet of k de reis met trein zal aankunnen nu zeker met die hitte grtjs

27-06-2015 | Vrouw | 55
Lage rugpijn
Ik slik al het 9 jaar dus, eerst 0,5 mgr. Nu 1 mg. Dus nog weinig! Zonder slaap ik niet. Accepteer het gewoon. Wat ik hier lees soms ! Ja dan zou ik als een zombie leven zoveel mgr!!

27-06-2015 | Vrouw | 55
Lage rugpijn
Al jaren aan de rivotril ivm rugpijn, beenpijn. slaapstoornissen, en tijdelijk restless leggs. Ik weet idd niet of het nog werkt, iig slaap ik zonder niet door! wel inslapen. heb eerst jarenlang maar 0,5 geslikt. toen jaren 1 mgr. en nu soms 1,5 mg. dus niet veel. en wil het zo houden. laatst was het vergeten en toch goed geslapen. meestal neem ik nu 1 mg. gaat ook [lees meer...]goed! zonder lukt niet . vooral voor het slapen nu.