Ervaringen met Rivotril

clonazepam

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (22 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)
Slapeloosheid (9 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

26-06-2015 | Vrouw | 77
Gewrichtspijn
Denk aan alles maar denk nu dat het van dit medicijn komt. Alles blijkt verder in orde. Laat niemand ajb dit medicijn nemen. Alle pammen zijn voor mij uit den boze. Hoelang duurt dit. Duizelig, pijnen terug.

24-06-2015 | Vrouw | 46
Nek- / rughernia
Heb dit middel 20 jaar geleden voorgeschreven gekregen ivm met hernia, had naast rugpijn tintelingen en doof gevoel in voet. Ik heb geen last van bijwerkingen. Dokter vertelde dat dit middel niet verslavend is, dat is het wel, je kan niet zomaar stoppen. Ik heb het nodig om beter de dag door te komen. Zit nu in overleg met de huisarts op 1 tablet maar valt tegen. Veel me[lees meer...]er getintel in de voet, en meer pijn in rug.

18-06-2015 | Vrouw | 34
clonazepam (2mg)
Zeer gevaarlijk medicijn. Niet langer dan 3 weken gebruiken. Heb ik helaas wel gedaan. Bijwerkingen zijn niet mals. Darmproblemen, maagproblemen, spierpijnen, wisselwerking met andere medicijnen is gevaarlijk. Zeer ernstig verslavend. Langdurig gebruik kan leiden tot een van de moeilijkste verslavingen. Afbouwen duurt maanden en maanden. Na afbouw heb je nog lange tijd las[lees meer...]t van depersonalisatie, fobieën, angsten (veel meer en ernstiger als voor het gebruik) geheugenverlies, fysieke klachten als spierpijnen in nek en schouders. Als ik de klok terug kon draaien... het is een hele sterke benzo. Vele malen sterker dan valium. Pas als je stopt merk je wat het met je lichaam heeft gedaan.

08-06-2015 | Man | 59
Oorsuizen
Ik heb dit middel gebruikt tegen oorsuizen na geluidstrauma.In het begin zeer ingrijpend dus je gaat allerlei kno artsen af om er vanaf te komen,Rotterdam,Gent,Antwerpen helaas zonder effect.Van al de pillen die ze voorschreven was dit nog wel de minst slechte,4 jaar geslikt voor het slapen gaan.ik viel wel snel in slaap maar het oorsuizen werd er niet minder van.Overdag s[lees meer...]uf loom en slaperig het ergste was dat ik na 4 jaar geen enkele seksuele prikkel meer had.Ben gestopt wat op zich al heftig was,trillen,dromen,angsten etc. ik ben er nu een jaar vanaf en voel me als herboren,ben weer mens in de beste zin van het woord,seksueel opzich alles weer perfect,voor mij nooit meer Rivotril.

07-06-2015 | Vrouw | 47
Epilepsie
Ik gebruik al vanaf mijn 12e Rivotril. Dit i.v.m. epilepsie. In eerste instantie schreef een neuroloog 2 mg voor samen met 500 mg Depakine. Aangezien ik complex partiële insulten heb, is de epilepsie moeilijk behandelbaar. Ik heb alle medicatie wat er is op dat gebied al gehad. Vaak ben ik bij de neuroloog geweest en deze kon mij dan niets bieden. We hebben toen de Rivotr[lees meer...]il opgehoogd. Van 2 mg naar 4. Van 4 mg naar 6. En van 6 mg naar 8. Toen wist ik nog niet dat dit gelijk staat aan 160 mg valium per dag. Nog maar net van bed en 's middags moest ik al weer liggen. Maar op een gegeven moment ben ik gaan afbouwen. Dit in overleg. Maar dat is veel te snel gegaan. In 2 weken tijd stond ik op nul. En dat heb ik geweten. Een cold turkey ....... Bijna alles wat je kunt bedenken kwam in één keer los. Spierpijn, angst, koorts, huilbuien en nog veel meer. Maanden heb ik in bed gelegen. Ik viel 15 kilo af. M'n haar is zo erg uitgevallen ..... het is nu nog niet zoals het voorheen was. Maar uiteindelijk, na die maanden, ging het beetje bij beetje beter. Ik werd een nieuw mens. En dat ben ik nog steeds. Blijf a.u.b. van die rotzooi af. Het is troep. Verslavend, ... uiteindelijk doet het helemaal niks meer. Maar stop je..... dan schreeuwt je lichaam om het spul. Je bent een verslaafde. En niet alleen met 8 mg. Ook met minder ...... Kijk uit !! En bouw maandelijks met een 8e deel heel langzaam af. Een tijdsbestek van een paar maanden, en dan gaat het goed. Nogmaals ..... Wees Voorzichtig !!!

31-05-2015 | Man | 57
clonazepam (1mg/ml)
Ik neem dit middel nu al 5 maand. De arts schreef dit voor om in te slapen. En dat samen met een AD. De arts schreef me zelf 3 mg voor. Gelukkig (?) nam ik maar 1 mg. Wat nog altijd 20mg diazepam is. Wist de arts wel wat hij voorschreef? Maar nu ik weet wat voor een gevaarlijk spul dit is, wil ik langzaam afbouwen. Maar dat zal niet zo gemakkelijk gaan. Bij een kleine ve[lees meer...]rmindering slaap ik maar 2 uur en voor de rest klaar wakker. Ook gloeiende ogen en het geluid wordt als storend ervaren. Bij vraag aan mijn arts of hij een afbouwschema wil opmaken, zegt hij dat ik daar nog niet sterk genoeg voor ben. Maar ook dat hij daar geen tijd voor heeft, want hij heeft immers nog een praktijk. Maar volgens mij weet hij ook geen raad. Op eigen houtje werken is spelen met vuur. Maar aan wie moet je raad vragen. Daarom wil ik zo vlug mogelijk afbouwen, maar vraag hulp en hoe zij het deden aan mensen die het geprobeerd hebben. Kan iemand mij helpen?

04-05-2015 | Man | 48
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik wil iedereen waarschuwen voor dit medicijn. Ik heb het bijna 5 jaar gebruikt in druppelvorm. Heel langzaam kreeg ik vreselijke klachten, zowel lichamelijk als psychisch. Ik had geen idee dat het aan het medicijn kon liggen. Geen enkele arts heeft er ooit iets over gezegd. Geheugenstoornissen, depressie, pijnlijke spieren, maag en darmproblemen, oogproblemen, gewrichtspr[lees meer...]oblemen, agressie etc etc. Ik heb jaren in een roes geleefd en gedacht dat ik voor altijd ziek zou blijven. Door goed te zoeken op het internet van alles te weten gekomen over dit medicijn en wat niet in de bijsluiter staat. Maar de bijwerkingen zijn heel ernstig bij langdurig gebruik. Je kunt er zelfs dementie door krijgen. Ik ben vorig jaar gestopt met een afbouwschema en nog steeds ben ik niet de oude. In het begin vond ik het een fantastisch medicijn, langzamerhand sloopt het je. Je wordt een junk zonder dat je het weet. Afbouwen is vreselijk moeilijk maar het kan wel. Schrik niet van de heftige ontwenningsverschijnselen. Na langzame afbouw voel je je na maanden pas beter. Maar het is het waard!

03-05-2015 | Vrouw | 34
Epilepsie
Ik heb deze gekregen tegen epilepsie, 's morgens krijg ik depakine 500 Mg en 's avonds rivotril. De eeg was schoon, maar toch wijzigde ze de medicatie. Ik werd neerslachtig. Zelfmoordpogingen gedaan. Ik val steeds om en ben zeer prikkelbaar. Elke dag zie ik het leven niet meer zitten. Het lijkt alsof je continue gedrogeerd bent en niet zelf kan denken. Ook heb ik dromen wa[lees meer...]arvan ik niet weet of ze echt gebeuren. Geheugen is zeer slecht waardoor het praten erg achteruit gaat. Ik ben op eigen initiatief nu gestopt, omdat het je leven kapot maakt, je bent niks meer waard, steeds moe en ga je slapen. Ik weiger dit medicijn.

27-03-2015 | Vrouw | 25
clonazepam (0,5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik deze medicatie tegen mijn rusteloze benen 's nachts. Het helpt me erg goed, heb door dit medicijn er bijna geen last meer van en kan redelijk goed door slapen. Eerst gebruikte ik 0,5 mg. 's ochtends en 0.5 mg 's avonds. maar daar word je overdag meer slaperig van. Nu gebruik ik het alleen voor de nacht. Ik ben er erg blij mee. Al wel geprobeerd af te bouwen ma[lees meer...]ar dat gaat totaal niet. dan doe ik geen oog meer dicht!

05-03-2015 | Vrouw | 38
MS (multiple sclerose)
het is een slaapmiddel en een spierverslapper tegelijk. langdurig gebruikt. achteraf bleek dat ik afhankelijk was geworden. het medicijn blijft 80 uur in je lichaam. dagelijks gebruik veroorzaakt een stapeleffect. het werkt dus 24/7 als je het elke dag neemt. je bent voortdurend verdoofd. als een junkie. je leeft door een waas. neemt beslissingen die niet bij je hor[lees meer...]en. met dit medicijn stop je niet zo maar. het is een zwaar ontwenningsproces. dat wist ik niet. cold turkey gaf vreselijke onttrekkingsverschijnselen. een nachtmerrie. begin er nooit aan. never. je valt omlaag tot een regelrecht junkiebestaan.

02-03-2015 | Man | 61
clonazepam (2mg)
Zeer verslavend probeer nu met huisarts af te bouwen maar dat valt zwaar tegen. Afkicken is afschuwelijk onrustig, hyperventileren, pijn in spieren erg trillen een en al ellende ik hoop dat het vlug wat beter gaat.

18-02-2015 | Vrouw | 50
Aangezichtspijn
heb al 7 jaar last van aangezichtspijn, 4 operaties gehad met weinig resultaat. nu staan er nog 2 operaties te wachten. hoop dat dat een beetje helpt want van depijn kom ik nooit meeer af.

15-02-2015 | Vrouw | 21
Spierpijn
Mijn eerste ervaring met dit medicijn was niet zo goed. Mijn dokter zei 'hiermee zal je minder pijn hebben in je spieren' maar vertelde er niet bij dat het werkelijk een spierontspanner was. Ik superblij en heb het direct genomen, samen met mijn schoonmama gaan solden maar was volledig van de kaart. Ik had een blik die door alles ging. Ik besefte nog alles maar ik stond n[lees meer...]iet goed op mijn benen, later kwam ik thuis en heb goed geslapen en de volgende dag wist ik niets meer van de vorige dag. Sommige flarden weet ik nu weer, maar ik zag de volgende dag een kleedje op tafel die ik blijkbaar gekocht had. Mijn schoonmoeder kwam enkele weken later in een mooie outfit en ik gaf haar een compliment. Ze keek vreemd want ik had het tunetje voor haar uitgezocht. Geheugenverlies is alsof je plots zo dom bent geworden. Later las ik het papiertje die erbij zat, het was helemaal geen pijnstiller maar een zware spierontspanner. Waar ik al enorm gevoelig voor ben (Wat de dokter wist :s) Nu neem ik die alleen eens savonds voor het slapen, maar heb nu last van nachtmerries en vooral bij het inslapen voel ik me alsof mijn lichaam een soort van elastische plasticine is. Ik word uit elkaar getrokken en het voelt pijnlijk aan. en als ik mijn ogen wil openen lukt dat niet, roepen gaat ook niet. Alsof ik vast zit in een droom. Na vele mentale worstelingen geraak ik uit die vreemde soort slaap. Echt vervelend en bangelijk wanneer je gewoon wilt slapen. Ik denk dat het beter is dat ik een andere medicatie krijg want ik wordt extra vermoeid van die pillen.

15-02-2015 | Man | 82
clonazepam
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na 3 jaar minder last maar toename van vreemde bijwerkingen , geen zin meer drift toch regelmatig last van krampen . Ga in overleg met huisarts middel afbouwen

11-02-2015 | Vrouw | 26
clonazepam
Ik heb ptss en ik hwb hyperventilatie en paniek aanvallen. Ik probeer het vaak zelf te doorstaan maar wanneer ik me te onrustig voel neem ik een benzodiapine en dat helpt mij dan heel goed.

02-01-2015 | Vrouw | 49
clonazepam
Hallo, Zat sinds april aan dit medicijn met vreselijke bijwerkingen. De klok rond slapen overal spierpijn en dood moe..niet voor uit te branden. Alles in mijn lijf voelde zwaar. Ik kreeg voor de nacht 2x2 mg nu blijkt dat ik te veel van dit middel heb gekregen en ben nu aan het afbouwen zit nu sinds 30 december op 3 mg en 13 januari ga ik naar 2 mg Nu is mijn conc[lees meer...]lusie dat dit raar spul is..kom slecht in slaap heb nog meer spierpijn...kan mijn armen niet aan het stuur van de fiets houden , zo,n pijn doet het. En mijn stemming is ook niet al te best...snel geïrriteerd en zo veel huilen en onrust en trillen. Herkent iemand zich hier in? Ik hoop het wel want dan ben ik niet de enige...enig idee hoelang dit nog gaat duren voordat ik weer een beetje mij zelf ben? Dit is echt niet leuk zo Alvast bedankt Groet, Diana