Diane-35

cyproteron / ethinylestradiol

09-09-2013

Acne/puistjes

Hallo lezer, ik heb besloten mijn verhaal online te posten zodat ik mijn ervaring kan delen over de diane35 pil en hoop dat jullie er goed over nadenken voordat je überhaupt iets tot je neemt wat niet natuurlijk is (medicijnen). Ik kwam bij de huisarts en had regelmatig een wat onrustige huid. Voorheen gebruikte ik Femodeen maar daar kreeg ik haaruitval van dus de arts beg[lees meer...]on meteen over de Diane35. Ik wilde het best proberen dus ben ermee begonnen ondanks dat ik wist dat dit een best zware pil was (3e generatiepil). Mijn algehele gezondheid is verder goed, ik rook niet, drink niet, ben 23 jaar en fit. Na de eerste maand gebruiken merkte ik dat ik erg 'zware' en pijnlijke benen kreeg. Dit had ik nog nooit ervaren bij de vorige anticonceptie pillen die ik heb gehad (nuvaring, femodeen, micrigynon) . Dit werd erger met de maanden. Eerst dacht ik dat ik me aanstelde en dat het niet aan de pil kon liggen of dat dit misschien na de eerste 3 maanden over zou gaan. Ik ben een aantal keren naar de huisarts geweest en die lachte het weg. Hij zei dat dit vast zou komen door mijn lichaam maar absoluut niet door de pil. Uiteindelijk heb ik het door gebruikt totdat ik het bijna 2 jaar gebruikte. Ondertussen had ik nog een onrustige huid, wel had ik minder haaruitval, maar ben ook aangekomen ondanks dat ik minder en veel gezonder at. Het viel mij op dat ik door deze pil erg veel vocht vasthield wat ik voorheen nooit had gehad, Ik kreeg dikke enkels en paste zelfde niet meer in mijn laarzen. Mijn vingers waren worstjes. Ook kwam ik in gewicht aan terwijl ik niks veranderde in mijn eet en beweeg patroon. Ik liep hier een tijd mee door. En toen gebeurde er iets raars. Ik werd wakker midden in de nacht van een ontzettende pijn in mijn linker been(kuit). Licht aan gedaan, een hele paars rode plek die extreem veel pijn deed. Heb niet verder kunnen slapen en de huisarts die morgen meteen gebeld. De huisarts zei meteen dit kan de pil niet zijn dit is gewoon een gesprongen ader. Uiteindelijk naar huis gegaan en mezelf een deadline gesteld van een week. Als het dan niet weg zou zijn zou ik naar het ziekenhuis gaan of een andere arts. Nog binnen die week kreeg ik aan mijn andere been ook een extreme pijn , en ja hoor, ook een grote paarse plek. Nu had ik aan beide benen een grote paarse/ rode plek. De dokter kon mij niks beters vertellen dan dat het een bloeduitstorting was. Ook zei hij dat ik vocht vasthield maar dat dat ook vanzelf wel weer is overging. Uiteindelijk 1,5 jaar lang met klachten gelopen en toen dacht ik , ik wil het toch proberen, ik stop met de pil. Diane 35 in de prullenbak. De eerste week erna had ik al veel dunnere benen, de druk in mijn benen was weg, geen migraine aanvallen meer, geen hoofdpijnen, geen opgezette vingers en boven al, mijn huid werd super strak en viel af terwijl ik in dezelfde omstandigheden verkeerden als daarvoor (hetzelfde eten en drinken en bewegen)! momenteel zit ik aan de meest lichte pil (lovette) ik voel me beter, geen plekken meer op mijn benen gehad, geen hoofdpijnen en ik pas mijn laarzen weer. Ook ben ik 2 maten kwijt en pas ik al mijn oude kleding weer. Voordat ik overging naar de Lovette heb ik 4 maanden geen pil gehad en heb nog nooit zoveel positieve complimenten over mijn huid gehad. Het is super strak. Mijn tip, bedenk goed dat ieder medicijn dat je gebruikt niet natuurlijk is en dat je lichaam er heel heftig op kan reageren. Luister goed naar je lichaam en vergeet niet dat de pil niet zomaar iets is. Hormonen zijn nooit gezond.
11-03-2013

Borstkanker

Ik ben wel geschrokken van de verhalen op TV. Ik krreg de Diana 35 voor Hidradentis Supprativia, dit is een huidziekte. In 2005 werd ik geconfronteerd met borstkanker. Ook zoiets staat in de bijsluiter? Treurig mevrouw Schippers zou zo'n medicijn meteen van de markt moeten halen en verder onderzoeken doen voordat er nog meer slachtoffers vallen. Het is niet alleen de longe[lees meer...]mbolie. Ik vraag mij af bij wie we kunnen aankloppen. Mijn leven is drastisch veranderd sinds 2005, constant HS maar omdat ik een hormoongevoelige tumor had mag ik geen een hormoon meer hebben. Ik vraag mij nu af heb ik borstkanker gekregen van de Diana? Wie zal het zeggen. Krijgen wij gebruikers straks duidelijke antwoorden van mevr. Schippers of wordt er laks mee omgegaan?
06-03-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik ben op mijn twintigste met deze pil begonnen. Ik had al jarenlang puistjes, en werd daar erg onzeker van. Vlak voor ik met de Diane begon, werden de puistjes heftiger en ontwikkelde zich 'cystische acné', wat dus neerkomt op grote, harde schijven onder de opperhuid. Toen heeft de huisarts mij deze pil voorgeschreven, ben overgestapt vanaf microgynon. Binnen enkele weken[lees meer...] waren de cystes weg, en na een jaar was ik puistvrij. Helaas heeft deze pil ook voor mij veel bijwerkingen gehad; pigmentvlekken in mijn gezicht ('snor' en voorhoofd), lusteloos, geen libido, vlakke emoties, gevoelige huid, stemmingswisselingen, migraine, afwezig gevoel... Ik ben er nu net vanaf en hoop dat het allemaal weer een beetje rechttrekt. De eerste puistjes hebben zich al aangediend, maar dat moet ik er dan maar voor over hebben. Wil niet terug naar Diane-35, ik (en mijn vriend) had(den) geen leven meer.
05-03-2013

Allergie

Ik heb van mijn 13tot mijn 22ste ongeveer de Diane 35 geslikt vanwege puistjes en onregelmatige cycles Toen ik het slikte veel last van mijn buik gehad werd afgeschreven onder het mom spastische darm. regelmatig migraine aanvallen kwam aan en kreeg allergien Toen ik19 was ben ik zwanger geworden Met de diane 35 pil en tot 4en een halve maand was ik gewoon onges[lees meer...]teld tijdens mijn zwangerschap heb zonder dat ik het wist dus de pil dus vrolijk door geslikt gelukkig wel een gezonde zoon op de wereld gezed deze heeft alleen een paracetamol allergie Inmiddels ben ik 32 verga Nog steeds met regelmaat van de buikpijn en slapende benen Deze heb ik Een dag of 4 zwaar irritant lijkt net of je geen controle hebt over je benen de weekdag ik ongesteld ben en de weekender voor het verschrikkelijk warm twee jaar terug viermaanden met buik klachten gelopen bloed in mijn ontlasting aan toe wat het was mag Joost weten ze hebben het nooit kunnen vinden hierna kreeg ik nog meer allergie verschijnselen loop inmiddels met spuiten in mijn tas pillen en puffers om mijn allergien onder de knie te houden Zou dit allemaal door dat ene pilletje gekomen zijn die ik jaren heb geslikt ???
05-03-2013

Trombose

Hallo beste mensen, Ik heb zelf een ervaring met de diana 35 pil en trombose in mijn lies. Eind december 2011 kreeg ik enorme last van mijn rug,ben toen naar de dokter gegaan en ze zeiden het is een lichte hernia . Ik zou hiervoor pijnstillers krijgen. Maar mijn gevoel zij, dit is geen hernia,maar goed ik ben geen dokter. Heb de medicijnen niet geslikt, want ben daar ni[lees meer...]et zo van. Een paar dagen later werd mijn voet enkel erg dik en rood, het voelde niet goed voor mij, dus weer naar de dokter geweest!had op dat moment een invalster, ze keek en werd acuut door verwezen naar het ziekenhuis, om foto"s en een echo te laten maken van mijn voet, been. Daar aangekomen eerst een echo laten maken, ik vergeet nooit meer het gezicht van degene die mij heeft geholpen. En dacht dit is niet goed,ze ging een arts halen en hij zei slikt u de pil? ik zeg ja! Welke pil? Dus antwoord daarop diana 35! rookt u? Ja soms, maar vanaf die dag niet meer. Ik moest blijven want er zat een bloedprop in mijn lies. Die dag vergeet ik nooit meer! Onderzoeken gedaan, bloedonderzoeken enzv . Weer werd mij door een andere arts gevraagd u slikt de Diana 35 pil? Ja, moest een afspraak bij mijn eigen dokter maken voor een nieuwe andere pil. En hij zei, je hebt heel goed naar je lichaam geluisterd! En je bent op tijd hier. Van alles flitste er door mijn hoofd heen. Ze konden mij niet zo goed vertellen waar die trombose vandaan kwam, Ik weet nu wel beter. En dat is meer dan een jaar geleden en nu is het volop in het nieuws! Ze mogen van mij die pil uit de schappen halen, heb in die tijd van andere verpleegsters gehoord, dat het vaker voorkomt alleen nooit in de picture wordt gezet, vooral bij meiden van rond de 20 jaar. Die het zelf niet in de gaten hebben. Al goed ieder mens is anders! Dit wou ik even in het( kort) vertellen. Groetjes Iris
04-03-2013

Acne/puistjes

Ook mijn dochter kreeg deze pil op 12 jarige leeftijd voorgeschreven ivm ernstige acne , heeft hem tot haar 18e gehad . 2 weken na haar 18e verjaardag kreeg ze 2 Tia's en een herseninfarct !! Een kerngezonde jonge vrouw zomaar ineens !! Artsen hebben nooit wat kunnen vinden ze was gewoon kerngezond . Nu ik deze verhalen leest vallen de puzzelstukjes in elkaar , mijn dochte[lees meer...]r is redelijk hersteld maar zal de rest van haar leven hier last van hebben haar hbo opleiding kon ze niet meer gaan doen haar rijbewijs halen kon niet meer en fulltime werken is veels te zwaar geworden dat lukt niet meer . Ook leeft ze nog steeds met de angst dat het gewoon weer ineens zal/kan gebeuren . En nu blijkt dat de Diane 35 hier weleens de oorzaak van kan zijn en dit bij de makers bekend was en de aantallen slachtoffers acceptabel noemen ? Ze zich geen zorgen maken ? Deze moeten gestopt worden voor er nog meer slachtoffers vallen !!! Een verdrietige maar boze moeder
10-02-2013

Acne/puistjes

Hoi allemaal, Ik heb de Diane-pil voorgeschreven gekregen met o.a. ernaast differin nadat ik de spiraal/mirena eruit heb laten halen. Nu zo ongeveer 2,5 jaar geleden nadat ik in mijn begin twintiger jaren acne kreeg. Het bleek dat de spiraal de oorzaak was van mijn acne, waarvan dit soort klachten na een paar jaar op kunnen komen zetten. Bij mij dus het geval, helaas wa[lees meer...]nt de spiraal vond ik verder geweldig (dik 6 jaar gehad, na 2-3 jaar werd de acne pas duidelijk zichtbaar maar de link werd pas jaren later door de dermatoloog gelegd). In het begin ging alles goed met de pil, maar nu merk ik dat de bijwerkingen van de Diane-pil cumulatief oplopen. Ik ben moe, futloos, nooit meer zin in seks, hoofdpijn, drukkende pijn tussen schouderbladen, heb momenten dat ik heel erg down ben en last van mijn borsten (al borstonderzoeken gehad ivm knobbels, bleken opgezette klieren te zijn). Ik begin er bijna aan gewend te raken, maar dit is niet wie ik ben! Nu heb ik besloten helemaal te gaan stoppen met anticonceptie en hoop dat de acne niet terugkomt, waar ik eigenlijk wel een beetje vanuit ga gezien de oorzaak de spiraal was... Ben benieuwd!
10-02-2013

Trombose

Ik slikte al een tijdje de pil omdat ik gescheiden was en een vriend had en op mijn leeftijd geen zin had in kinderen, de kilo's vlogen eraan. En ik kreeg trombose ik moest accuut stoppen met de pil ik heb nog steeds last ervan ik ben al 2 keer geopereerd aan me been waar de trombose was.
01-03-2017

Acne/puistjes

Jarenlang heb ik de Diane-35 geslikt. Ik heb weinig bijwerkingen gehad, behalve dat er een paar kilo's bij zijn gekomen. Hiernaast heb ik dit vooral voor mijn acne voorgeschreven gekregen toen ik 14 was ofzo. Nu 8 jaar later heb ik af en toe een terugval van acne en dit werkt niet meer met de Diane 35 voor mij. Ik heb een ontzettend droge huid gekregen, misschien omdat het[lees meer...] het aanpak van talg tegengaat, wat bij mij nu averechts werkt. Hiernaast kon ik eerst deze pil lang doorslikken, maar ben ik gevoelig hier voor geworden. Ik moet nu altijd een stopweek inlassen. Ook heb ik de laatste tijd bloedingen gehad tijdens het pilstrip gebruik. Na jarenlang heb ik toch besloten over te stappen op een andere pil, wegens gezondheidsredenen. Ik heb angst weer acne terug te krijgen, maar als ik niet de keuze maak om ooit de stoppen , stop ik nooit. Het is nooit het juiste moment. Ik vind het ook een eng idee om de Diane nog heel mijn leven te gebruiken, vooral omdat het algemeen bekend is dat deze eigenlijk erg slecht voor je is. Ik begin binnenkort met de Marvelon, hiernaast een antibiotica kuurtje voor de vervelende pukkels, dus ik hoop dat dit gaat werken!
28-11-2014

Acne/puistjes

Ik begon met de Diane toen ik 15 was. Toen ik naar het buitenland ging werd het niet vergoed en ben ik gestopt. Een paar maanden later kreeg ik ontzettende buikpijn en de dokter daar dacht eerst dat het misschien een ontstoken dikke darm zou zijn. Ik kon niet lopen van de pijn. Uiteindelijk trok het weg en hebben ze me geadviseerd naar de gynocoloog te gaan. Heb ik niet ge[lees meer...]daan. Een maand later kreeg ik het weer en daarna weer, alleen elke keer wat minder. Toen ik 2 jaar later in Nederland ging wonen hoorde ik dat de Diane gevaarlijk was en mensen eraan waren doodgegaan. Het is ook niet slim of zelfs dom medicijnen te nemen waarbij de bijwerkingen niet zeker zijn (geld voor zo wat alle medicijnen) omdat je sommige bijwerkingen pas na 40 jaar kan zien.)
28-06-2014

Acne/puistjes

Graag deel ik hier mijn positieve verhaal over het stoppen met de Diane-35 pil. Ik vond op dit forum een paar goeie tips die me geholpen hebben, dus ik hoop dat anderen nu ook iets aan mijn ervaring hebben. Ik ben op mijn 15e begonnen met de pil en twee jaar later, vanwege ernstige acne, overgestapt op de Diane-35 pil. Het hielp onmiddellijk en de acne verdween. Op mijn 26[lees meer...]e (tien jaar geleden) ben ik voor de eerste keer gestopt met de pil, omdat ik geen kunstmatige hormonen meer wilde slikken en verlangde naar een natuurlijke cyclus. Na twee maanden zat ik weer onder de acne en het leek zelfs nog heviger dan in mijn pubertijd: het zat niet alleen in mijn gezicht, maar ook op mijn kaaklijn, decolleté en rug. Ook was mijn haar ineens heel vet bij de hoofdhuid en zag het er dof en armoedig uit. Ik vond het vreselijk, ben meteen weer begonnen met de Diane-35 en dacht er de rest van mijn leven aan vast te zitten. Toch kwam dit jaar (10 maart om precies te zijn :-)) het onverwachte moment dat ik niet anders kon dan stoppen (ik heb de strip zelfs niet afgemaakt). Ik begon te voelen dat er iets in de weg zat; een blokkade, waar ik niet onder of uit kwam en die me belemmerde om het leven ten volle te ervaren. En er ontstond steeds meer weerstand op de momenten dat ik weer zo'n pilletje uit de strip drukte. Ik leefde heel gezond (vijf jaar geleden heb ik alle suikers, E-nummers en gisthoudende producten uit mijn voedingspatroon verwijderd en anderhalf jaar geleden ben ik veganist geworden), maar ondertussen slikte ik wel dit medicijn. Ik zocht op internet naar verhalen van andere vrouwen en tips om het ontpillen te ondersteunen en acne te voorkomen. Daardoor ontdekte ik monnikspeper en grote klis, die in mijn beleving de grootste bijdrage hebben geleverd aan het herstel van mijn natuurlijke hormoonbalans (en gave huid). Daarnaast gebruik ik teunisbloemolie, biergisttabletten en aloë vera sap (van De Tuinen, dus zonder suiker/kunstmatige toevoegingen) en is vanzelf de behoefte ontstaan om veel meer water te drinken; minstens twee liter per dag. Na het stoppen met de pil en mijn laatste doorbraakbloeding, begon ik me in de weken daarna al anders te voelen. Ik heb zo nu en dan een pukkeltje in mijn gezicht, maar de ernstige acne en ontstekingen van toen zijn uitgebleven. Mijn huid ziet er verrassend genoeg juist beter en stralender uit en hetzelfde geldt voor mijn haar. Ik heb inmiddels - drie maanden na de laatste pil - mijn eerste echte ongesteldheid (sinds twintig jaar) gehad en ben zo ontzettend blij dat ik deze stap heb durven zetten. Het voelt letterlijk alsof mijn buik open/van het slot is en er een nieuwe fase in mijn leven is aangebroken. Omdat ik tien jaar geleden onder de acne zat toen ik stopte en nu - na een aanpassing in mijn eet- en leefstijl - niet meer, ben ik ervan overtuigd dat stoppen met de Diane-35 pil voor iedere vrouw mogelijk is, zonder acne te krijgen. Als je nog geen aandacht aan een gezond eetpatroon besteedt, is mijn advies om eerst daar de nodige veranderingen in aan te brengen. Voeding - in alle opzichten/letterlijk en figuurlijk - heeft zoveel invloed op je lijf, hormoonbalans en energie... Daarna is het een kwestie van het nodige vertrouwen en goede ondersteunende (en vooral: natuurlijke) supplementen. Aangezien ik niet veel te besteden heb en de belangrijkste overgang achter de rug is, neem ik nu een lagere dosering supplementen (1x per dag) en dat werkt nog steeds prima. En wat betreft anticonceptie: op het moment dat ik een regelmatige cyclus heb, ga ik Persona gebruiken. Voor mij geen kunstmatige hormonen (en onderdrukking) meer! Dhyana (Red; URL verwijderd ivm werkwijze van dit platform. mvg, MijnMedicijn)
15-12-2013

Acne/puistjes

Ik gebruikte de diane 35 vanwege "lichte acné". Ik heb zelf om deze pil gevraagd; ik had een vriendin die hem ook nam en hij beviel goed. 5 Maanden geleden ben ik ermee gestopt, na een periode van 6 jaar. Ik wilde eigenlijk al eerder stoppen, maar de angst om acné terug te krijgen was groot. Achteraf gezien had ik tijdens gebruik ook nog steeds acné (in lichtere mate) [lees meer...]op voorhoofd en naast en op mijn neus. Na 5 maanden heb ik nog steeds niet veel meer acné, een enkele pukkel daargelaten. Het ging mij steeds meer tegen staan elke dag hormonen te gebruiken, ik had verder niet echt klachten of bijwerkingen, wel dat ik steeds minder zin had en kreeg vaker hoofdpijn. Dit is nu helemaal verdwenen en ik kan zeggen dat ik een goede keuze heb gemaakt. Voor alle vrouwen die twijfelen; ik zou zeggen probeer gewoon te stoppen, je kunt altijd nog terug.. Er zijn veel verborgen feiten die wij niet kennen, maar het is wel ons lichaam!
24-10-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Ik heb van mijn zestiende (1995) tot begin dit jaar (2013) Diane-35 geslikt, vooral voor Acne (witkoppen en onderhuidse bulten). Na een eerdere stoppoging in 2002 ben ik heel snel weer teruggegaan naar mijn huisarts (die me had aangeraden te stoppen), omdat ik me weer een zestienjarige voelde. Wat konden ze mij bieden? Wederom Benzoylperoxide of opnieuw een tonic met daari[lees meer...]n antibiotica. Omdat ik dit absoluut niet zag zitten (de tonic werkte altijd maar een half jaar, daarna word je resistent, van de peroxide ging mijn huid helemaal kapot!) ben ik toen weer begonnen. Door de berichtgeving in 2013 ben ik in 2013 opnieuw gestopt. Mijn huid vond het in het voorjaar nog wel aardig, maar afgelopen zomer was een hel! Toch probeer ik vol te houden; ik ben voor hulp echter niet teruggeweest naar de huisarts. Die lossen alleen de gevolgen op, niet de oorzaak. Ik probeer nu via een schoonheidsspecialiste (goede reiniging) en goede producten (ik heb goede ervaringen met Dermalogica en Kanebo Sensai) de oorzaak aan te pakken: een vette huid. Ik wil hier absoluut geen reclame maken voor bepaalde merken, maar ik noem ze omdat er over het algemeen weinig geschreven wordt over oplossingen voor mensen die stoppen. En er zijn veel onwetende parfumerieverkoopsters, die absoluut niet weten wat een huid met acne nodig heeft. Bijwerkingen heb ik nooit gehad van Diane 35, geen hoofdpijn, geen haarverlies, geen trombose, geen stemmingswisselingen. Maar ik geloof wel degelijk dat het een medicijn is dat je niet al te vaak moet gebruiken!
23-08-2013

Acne/puistjes

5 jaar geleden voor het eerste Diane geslikt. Na een scooterongeluk heb ik een trombosebeen gekregen. De dokters zeiden dat de pil hierin heeft kunnen meewerken. Verder had ik geen aanleg voor trombose(bloedtest factor V.. etc). Ernstige acne gekregen toen ik stopte. Na overleg met internist mocht ik toch weer de Diane slikken in combinatie met bloedverdunners (na heeeel l[lees meer...]ang zeuren). De diane hielp direct weer tegen acne. Echter sinds 3 maanden ben ik weer gestopt, omdat ik me in het algemeen niet lekker voelde. Ik weet niet of het aan de pil lag of aan de andere medicijnen(bloedverdunners), maar ik wilde gewoon geen hormonentroep meer slikken. Natuurlijk weer de acne-uitbraak gehad. Nu maar kijken voor andere oplossingen. Diane pil werkt goed tegen acne, je blijft weliswaar pukkels houden, maar het is ook geen definiteve oplossing. Als je stopt komt het gewoon weer terug(op enkele geluksvogels na). Denk er goed over na of je dit medicijn wilt gaan gebruiken. Nu maar hopen dat mijn algemene malaise gevoel vlug wegtrekt!
29-07-2013

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

Jaren heb ik de diane pil gebruikt. Echter de laatste jaren kampte ik met steeds terugkomende blaasontstekingen en was ik erg moe. De ene na de andere antibiotica kuur kreeg ik voorgeschreven en zelfs stoppen met plassen was een groot gevolg. zo ernstig dat ik gecatheteriseerd moest worden. Een buik zo groot alsof ik 7 maanden zwanger was. De hele molen bij urologie doorst[lees meer...]aan. Totdat ik bij een vrouwelijke huisarts kwam en die zei gebruik jij de pil. Ik moest meteen stoppen. En het ongelooflijke is dat ik al maanden weer normaal kan plassen. Zo blij ben ik hiermee. Want die blaasontstekingen beheersten mijn leven en voelde me altijd ziek. Gelukkig voel ik me nu steeds beter worden.....
25-05-2013

Acne/puistjes

14/15 jaar de Diane pil geslikt voor acne. Acne is helemaal verdwenen. Nu sinds 3/4 jaar gestopt en acne komt in alle hevigheid terug, erger dan het voorheen was. Ook is mijn cyclus nog niet op gang, al meer dan een 3/4 jaar niet ongesteld geworden. Voor puistjes werkt de pil fantastisch, maar zou hem echt afraden voor iedereen die niet op latere leeftijd vruchtbaarheidspr[lees meer...]oblemen en pukkels wil.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum