Ervaringen met Diane-35

04-03-2013 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ook mijn dochter kreeg deze pil op 12 jarige leeftijd voorgeschreven ivm ernstige acne , heeft hem tot haar 18e gehad . 2 weken na haar 18e verjaardag kreeg ze 2 Tia's en een herseninfarct !! Een kerngezonde jonge vrouw zomaar ineens !! Artsen hebben nooit wat kunnen vinden ze was gewoon kerngezond . Nu ik deze verhalen leest vallen de puzzelstukjes in elkaar , mijn dochte[lees meer...]r is redelijk hersteld maar zal de rest van haar leven hier last van hebben haar hbo opleiding kon ze niet meer gaan doen haar rijbewijs halen kon niet meer en fulltime werken is veels te zwaar geworden dat lukt niet meer . Ook leeft ze nog steeds met de angst dat het gewoon weer ineens zal/kan gebeuren . En nu blijkt dat de Diane 35 hier weleens de oorzaak van kan zijn en dit bij de makers bekend was en de aantallen slachtoffers acceptabel noemen ? Ze zich geen zorgen maken ? Deze moeten gestopt worden voor er nog meer slachtoffers vallen !!! Een verdrietige maar boze moeder

06-04-2023 | Vrouw | 28
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik raad deze pil zeker niet aan. Ja, hij helpt je zeer goed indien je niet zwanger wilt worden en puistjes verdwijnen als sneeuw voor de zon maar dat is het ook. Hier komen alle negatieve bijwerkingen: 1) Gewichtstoename 5 kg verdikt in zelfs geen 1 jaar tijd 2) Breder geworden aan heupen, borsten ook cup groter (heel raar hoe een pil je hele lichaam kan veranderen) 3)[lees meer...] Depressief gedachten - minder gelukkig (zelfs familieleden hebben dit door) 4) Stemmingswisselingen 5) Verlaagd libido 6) Geen energie, minder actief (constant willen slapen) Ik heb net beslist om ermee te stoppen, hopelijk niet al te veel bijwerkingen.

17-08-2020 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik ben net begonnen met Daphne pil (lijkt sterk op Diane), ik vroeg me af na hoeveel weken/maanden ik mijn acne zal zien verminderen.

01-03-2017 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Jarenlang heb ik de Diane-35 geslikt. Ik heb weinig bijwerkingen gehad, behalve dat er een paar kilo's bij zijn gekomen. Hiernaast heb ik dit vooral voor mijn acne voorgeschreven gekregen toen ik 14 was ofzo. Nu 8 jaar later heb ik af en toe een terugval van acne en dit werkt niet meer met de Diane 35 voor mij. Ik heb een ontzettend droge huid gekregen, misschien omdat het[lees meer...] het aanpak van talg tegengaat, wat bij mij nu averechts werkt. Hiernaast kon ik eerst deze pil lang doorslikken, maar ben ik gevoelig hier voor geworden. Ik moet nu altijd een stopweek inlassen. Ook heb ik de laatste tijd bloedingen gehad tijdens het pilstrip gebruik. Na jarenlang heb ik toch besloten over te stappen op een andere pil, wegens gezondheidsredenen. Ik heb angst weer acne terug te krijgen, maar als ik niet de keuze maak om ooit de stoppen , stop ik nooit. Het is nooit het juiste moment. Ik vind het ook een eng idee om de Diane nog heel mijn leven te gebruiken, vooral omdat het algemeen bekend is dat deze eigenlijk erg slecht voor je is. Ik begin binnenkort met de Marvelon, hiernaast een antibiotica kuurtje voor de vervelende pukkels, dus ik hoop dat dit gaat werken!

28-11-2014 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik begon met de Diane toen ik 15 was. Toen ik naar het buitenland ging werd het niet vergoed en ben ik gestopt. Een paar maanden later kreeg ik ontzettende buikpijn en de dokter daar dacht eerst dat het misschien een ontstoken dikke darm zou zijn. Ik kon niet lopen van de pijn. Uiteindelijk trok het weg en hebben ze me geadviseerd naar de gynocoloog te gaan. Heb ik niet ge[lees meer...]daan. Een maand later kreeg ik het weer en daarna weer, alleen elke keer wat minder. Toen ik 2 jaar later in Nederland ging wonen hoorde ik dat de Diane gevaarlijk was en mensen eraan waren doodgegaan. Het is ook niet slim of zelfs dom medicijnen te nemen waarbij de bijwerkingen niet zeker zijn (geld voor zo wat alle medicijnen) omdat je sommige bijwerkingen pas na 40 jaar kan zien.)

28-06-2014 | Vrouw | 36
cyproteron / ethinylestradiol (2/3535ug)
Acne/puistjes
Graag deel ik hier mijn positieve verhaal over het stoppen met de Diane-35 pil. Ik vond op dit forum een paar goeie tips die me geholpen hebben, dus ik hoop dat anderen nu ook iets aan mijn ervaring hebben. Ik ben op mijn 15e begonnen met de pil en twee jaar later, vanwege ernstige acne, overgestapt op de Diane-35 pil. Het hielp onmiddellijk en de acne verdween. Op mijn 26[lees meer...]e (tien jaar geleden) ben ik voor de eerste keer gestopt met de pil, omdat ik geen kunstmatige hormonen meer wilde slikken en verlangde naar een natuurlijke cyclus. Na twee maanden zat ik weer onder de acne en het leek zelfs nog heviger dan in mijn pubertijd: het zat niet alleen in mijn gezicht, maar ook op mijn kaaklijn, decolleté en rug. Ook was mijn haar ineens heel vet bij de hoofdhuid en zag het er dof en armoedig uit. Ik vond het vreselijk, ben meteen weer begonnen met de Diane-35 en dacht er de rest van mijn leven aan vast te zitten. Toch kwam dit jaar (10 maart om precies te zijn :-)) het onverwachte moment dat ik niet anders kon dan stoppen (ik heb de strip zelfs niet afgemaakt). Ik begon te voelen dat er iets in de weg zat; een blokkade, waar ik niet onder of uit kwam en die me belemmerde om het leven ten volle te ervaren. En er ontstond steeds meer weerstand op de momenten dat ik weer zo'n pilletje uit de strip drukte. Ik leefde heel gezond (vijf jaar geleden heb ik alle suikers, E-nummers en gisthoudende producten uit mijn voedingspatroon verwijderd en anderhalf jaar geleden ben ik veganist geworden), maar ondertussen slikte ik wel dit medicijn. Ik zocht op internet naar verhalen van andere vrouwen en tips om het ontpillen te ondersteunen en acne te voorkomen. Daardoor ontdekte ik monnikspeper en grote klis, die in mijn beleving de grootste bijdrage hebben geleverd aan het herstel van mijn natuurlijke hormoonbalans (en gave huid). Daarnaast gebruik ik teunisbloemolie, biergisttabletten en aloë vera sap (van De Tuinen, dus zonder suiker/kunstmatige toevoegingen) en is vanzelf de behoefte ontstaan om veel meer water te drinken; minstens twee liter per dag. Na het stoppen met de pil en mijn laatste doorbraakbloeding, begon ik me in de weken daarna al anders te voelen. Ik heb zo nu en dan een pukkeltje in mijn gezicht, maar de ernstige acne en ontstekingen van toen zijn uitgebleven. Mijn huid ziet er verrassend genoeg juist beter en stralender uit en hetzelfde geldt voor mijn haar. Ik heb inmiddels - drie maanden na de laatste pil - mijn eerste echte ongesteldheid (sinds twintig jaar) gehad en ben zo ontzettend blij dat ik deze stap heb durven zetten. Het voelt letterlijk alsof mijn buik open/van het slot is en er een nieuwe fase in mijn leven is aangebroken. Omdat ik tien jaar geleden onder de acne zat toen ik stopte en nu - na een aanpassing in mijn eet- en leefstijl - niet meer, ben ik ervan overtuigd dat stoppen met de Diane-35 pil voor iedere vrouw mogelijk is, zonder acne te krijgen. Als je nog geen aandacht aan een gezond eetpatroon besteedt, is mijn advies om eerst daar de nodige veranderingen in aan te brengen. Voeding - in alle opzichten/letterlijk en figuurlijk - heeft zoveel invloed op je lijf, hormoonbalans en energie... Daarna is het een kwestie van het nodige vertrouwen en goede ondersteunende (en vooral: natuurlijke) supplementen. Aangezien ik niet veel te besteden heb en de belangrijkste overgang achter de rug is, neem ik nu een lagere dosering supplementen (1x per dag) en dat werkt nog steeds prima. En wat betreft anticonceptie: op het moment dat ik een regelmatige cyclus heb, ga ik Persona gebruiken. Voor mij geen kunstmatige hormonen (en onderdrukking) meer! Dhyana (Red; URL verwijderd ivm werkwijze van dit platform. mvg, MijnMedicijn)

15-12-2013 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik gebruikte de diane 35 vanwege "lichte acné". Ik heb zelf om deze pil gevraagd; ik had een vriendin die hem ook nam en hij beviel goed. 5 Maanden geleden ben ik ermee gestopt, na een periode van 6 jaar. Ik wilde eigenlijk al eerder stoppen, maar de angst om acné terug te krijgen was groot. Achteraf gezien had ik tijdens gebruik ook nog steeds acné (in lichtere mate) [lees meer...]op voorhoofd en naast en op mijn neus. Na 5 maanden heb ik nog steeds niet veel meer acné, een enkele pukkel daargelaten. Het ging mij steeds meer tegen staan elke dag hormonen te gebruiken, ik had verder niet echt klachten of bijwerkingen, wel dat ik steeds minder zin had en kreeg vaker hoofdpijn. Dit is nu helemaal verdwenen en ik kan zeggen dat ik een goede keuze heb gemaakt. Voor alle vrouwen die twijfelen; ik zou zeggen probeer gewoon te stoppen, je kunt altijd nog terug.. Er zijn veel verborgen feiten die wij niet kennen, maar het is wel ons lichaam!

24-10-2013 | Vrouw | 33
cyproteron / ethinylestradiol (2/3535ug)
Ik heb van mijn zestiende (1995) tot begin dit jaar (2013) Diane-35 geslikt, vooral voor Acne (witkoppen en onderhuidse bulten). Na een eerdere stoppoging in 2002 ben ik heel snel weer teruggegaan naar mijn huisarts (die me had aangeraden te stoppen), omdat ik me weer een zestienjarige voelde. Wat konden ze mij bieden? Wederom Benzoylperoxide of opnieuw een tonic met daari[lees meer...]n antibiotica. Omdat ik dit absoluut niet zag zitten (de tonic werkte altijd maar een half jaar, daarna word je resistent, van de peroxide ging mijn huid helemaal kapot!) ben ik toen weer begonnen. Door de berichtgeving in 2013 ben ik in 2013 opnieuw gestopt. Mijn huid vond het in het voorjaar nog wel aardig, maar afgelopen zomer was een hel! Toch probeer ik vol te houden; ik ben voor hulp echter niet teruggeweest naar de huisarts. Die lossen alleen de gevolgen op, niet de oorzaak. Ik probeer nu via een schoonheidsspecialiste (goede reiniging) en goede producten (ik heb goede ervaringen met Dermalogica en Kanebo Sensai) de oorzaak aan te pakken: een vette huid. Ik wil hier absoluut geen reclame maken voor bepaalde merken, maar ik noem ze omdat er over het algemeen weinig geschreven wordt over oplossingen voor mensen die stoppen. En er zijn veel onwetende parfumerieverkoopsters, die absoluut niet weten wat een huid met acne nodig heeft. Bijwerkingen heb ik nooit gehad van Diane 35, geen hoofdpijn, geen haarverlies, geen trombose, geen stemmingswisselingen. Maar ik geloof wel degelijk dat het een medicijn is dat je niet al te vaak moet gebruiken!

23-08-2013 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
5 jaar geleden voor het eerste Diane geslikt. Na een scooterongeluk heb ik een trombosebeen gekregen. De dokters zeiden dat de pil hierin heeft kunnen meewerken. Verder had ik geen aanleg voor trombose(bloedtest factor V.. etc). Ernstige acne gekregen toen ik stopte. Na overleg met internist mocht ik toch weer de Diane slikken in combinatie met bloedverdunners (na heeeel l[lees meer...]ang zeuren). De diane hielp direct weer tegen acne. Echter sinds 3 maanden ben ik weer gestopt, omdat ik me in het algemeen niet lekker voelde. Ik weet niet of het aan de pil lag of aan de andere medicijnen(bloedverdunners), maar ik wilde gewoon geen hormonentroep meer slikken. Natuurlijk weer de acne-uitbraak gehad. Nu maar kijken voor andere oplossingen. Diane pil werkt goed tegen acne, je blijft weliswaar pukkels houden, maar het is ook geen definiteve oplossing. Als je stopt komt het gewoon weer terug(op enkele geluksvogels na). Denk er goed over na of je dit medicijn wilt gaan gebruiken. Nu maar hopen dat mijn algemene malaise gevoel vlug wegtrekt!

29-07-2013 | Vrouw | 44
cyproteron / ethinylestradiol
Jaren heb ik de diane pil gebruikt. Echter de laatste jaren kampte ik met steeds terugkomende blaasontstekingen en was ik erg moe. De ene na de andere antibiotica kuur kreeg ik voorgeschreven en zelfs stoppen met plassen was een groot gevolg. zo ernstig dat ik gecatheteriseerd moest worden. Een buik zo groot alsof ik 7 maanden zwanger was. De hele molen bij urologie doorst[lees meer...]aan. Totdat ik bij een vrouwelijke huisarts kwam en die zei gebruik jij de pil. Ik moest meteen stoppen. En het ongelooflijke is dat ik al maanden weer normaal kan plassen. Zo blij ben ik hiermee. Want die blaasontstekingen beheersten mijn leven en voelde me altijd ziek. Gelukkig voel ik me nu steeds beter worden.....

25-05-2013 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
14/15 jaar de Diane pil geslikt voor acne. Acne is helemaal verdwenen. Nu sinds 3/4 jaar gestopt en acne komt in alle hevigheid terug, erger dan het voorheen was. Ook is mijn cyclus nog niet op gang, al meer dan een 3/4 jaar niet ongesteld geworden. Voor puistjes werkt de pil fantastisch, maar zou hem echt afraden voor iedereen die niet op latere leeftijd vruchtbaarheidspr[lees meer...]oblemen en pukkels wil.

15-05-2013 | Vrouw | 19
cyproteron / ethinylestradiol
Ik neem de Diane 35 nu al ongeveer 1 jaar en besloot ook mijn ervaring hier neer te pennen. Ik besloot ze te nemen omdat ik best veel last had van acné in mijn gezicht en hiervan af wou. De diane 35 heeft enorm geholpen voor mijn acné, na een maand of 3 was het meeste verdwenen (Is nog een klein beetje, maar niets vergeleken met vroeger). Wat betreft de acne werkte deze p[lees meer...]il erg goed bij me. Jammergenoeg heb ik er ook veel negatieve bijwerkingen bijgekregen... Ik ben zo'n 15kg aangekomen (terwijl ik gezond eet/sport), voel me vaak depri/neerslachtig en merk gewoon dat deze pil veel invloed heeft op mijn humeur. Ik merk dat dit een erg zware pil is en zou ze echt niet aanraden als het is voor lichte acné want de voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Ik zou er ook graag mee stoppen maar vrees dat de puistjes ook weer terug zullen komen.. Concreet: Diane 35 werkte super bij me voor acné, maar de neveneffecten zijn niet te onderschatten... Bezin eer ge begint.

06-05-2013 | Vrouw | 39
Acne/puistjes
Ik heb 27 jaar lang de diane 35 geslikt ivm met echt hele ernstige acne. Ik heb de diane nu 27 jaar geslikt. Acne heb ik nooit Meer gehad, Maar wel hele erge haaruitval en migraine. Ik ben nu sinds ruim 4 maanden gestopt en de haaruitval is zo ernstig, dat ik zelf een haarwerk heb gekocht. tot nu toe is de acne nog niet terug, Maar dat kan nog komen volgens mijn arts. Hoop[lees meer...] het toch echt niet. Het einige wat super is, is dat de migraine verdwenen is. Ik will alleen Maar waarschuwen. Wil je je mooie haar houden, begin dan niet met de diane. Acne die verdwijnt is heerlijk, Maar geen haar Meer op je Hoofd en een pruik is Horror!

05-05-2013 | Vrouw | 16
Hoofdpijn
Tijd aan deze pil gezeten, merkte aan mezelf dat ik depressief werd. Snel huilen, druk maken om niks etc ik dacht dat ik gek werd! Ook nam mijn hoofdpijn toe, last van mijn nek en schouders zo erg dat ik een aantal magnesium pillen op een dag moest slikken om mijn spieren te ontspannen. Ik dacht allemaal dat dit niet aan de pil lag, maar nu ik overgestapt ben naar microgyn[lees meer...] 30 is er een wereld voor me open gegaan! Geen hoofdpijn meer, geen last aan mijn nek of schouders, weer hartstikke vrolijk niet meer snel verdrietig. Wat een opluchting! En de puistjes? Zijn net zo weinig als met de diane 35, dus waarom zou je niet gewoon overstappen op bijvoorbeeld microgyn 30 als deze pil zo negatief in de media word gebracht?

23-04-2013 | Vrouw | 24
cyproteron / ethinylestradiol
Ik ben nu 24 en slik de diane vanaf mijn 14de. Ik heb al een paar jaar erg last van migraine en de dokters snapte maar niet waarom. Ik heb er allerlei medicijnen voor gekregen (ze wist dat ik de diane slikte) ik ben in februari gestopt met de pil en sinds dien niet meer gemenstrueerd maar ook geen migraine aanvallen meer. Kun je nagaan wat een troep de diane pil is.

09-03-2013 | Vrouw | 16
cyproteron / ethinylestradiol
Hallo, mijn dochter is nu 16 jaar en gebruikt de Diana 35 nu zo'n 2 1/2 jaar , Toen mijn dochter 14 jaar was hebben we op advies van de huisarts Diana 35 voorgeschreven gekregen omdat ze last had van veel puistjes. Maar ze kreeg heel veel lichamelijke klachten; veel buikpijn , hoofdpijn, ze begon op een gegeven moment heel erg te hyperventileren tot opnames in het ziekenhu[lees meer...]is. Na heel veel onderzoeken bij de kinderarts en gynaecologen werd er elke keer weer gezegd spastische darmen en het zit tussen haar oren ,maar er is eigenlijk nooit een verband gezien met de Diana 35. Maar toen we dit hoorde is ze ook gelijk gestopt eens kijken hoe het de komende tijd met haar gaat dan weten we of het misschien toch bijwerkingen zijn.