Ervaringen met Femoston continu

estradiol / dydrogesteron continu

Bij  OvergangX

Premature menopauze (6 meningen)

Diane-35 (211 meningen)
Femoston (186 meningen)
Angeliq (34 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (13 meningen)

06-05-2023 | Vrouw | 53
Overgang
Ik gebruik het nog niet zo lang, 1,5 mnd. Ik heb nu een soort van menstruatie die nu 5 dagen gaande is, is dit normaal? Hoelang duurt het doorgaans bij jullie? Of kan ik beter stoppen?

01-03-2023 | Vrouw | 56
Overgang
Al jaren overgang bezig .. Geen (nacht) zweten had toen wel last van erge hartkloppingen stemmingswisselingen en het niet in slaap kunnen komen was het ergste qat er is .. Gebruik vanaf okt vorig jaar femoston continu 1/5 kreeg na 4 mnd een bloeding /menstruatie pijn wist niet meer hoe dat voelde maar niet fijn rest van klachten gelukkig niet meer of in vele mindere m[lees meer...]ate Helaas heb ik nu weer een menstruatie ( na 3/4 weken weer) helaas elke mnd tot nu toe bloedingen ...HA zei toen ik de pil kreeg dat kans heel klein was dat ik doorbraakbloedingen zou krijgen nou helaas wel ...ik maak me daar wel wat zorgen over ...moet nu een week stoppen met Femoston continu en dan mag ik hem weer verder slikken..vreemde is wel heb nu 1 dag geen Femoston geslikt en ik kon niet in slaap komen zou het aan het slikken van 1 keer geen pil slikken liggen? Hopend blijft het bij 1 nacht Iemand hier ervaring mee? Hoor het heel graag De groetjes

20-11-2022 | Vrouw | 54
Overgang
Ben sinds een paar maanden begonnen met femoston omdat ik heel slecht sliep en heel veel last had van mijn gewrichten. Ik had niet erg veel last van opvliegers wel was ik ook heel somber. Al deze klachten zijn zo goed als verdwenen. Dus ben daarom heel tevreden over het gebruik van femoston. Wel heb ik erg veel last gekregen van extreem veel haaruitval en zou daarom missc[lees meer...]hien willen stoppen maar ben bang dat de andere klachten weer terugkomen. Zijn er misschien ook nog andere die als bijwerking haaruitval kreeg en zo ja of dat ook over gaat

05-07-2022 | Vrouw | 53
Overgang
Na meer dan een jaar geen menstruatie meer te hebben gehad en de ergste overgangsklachten weg waren, begon plots de hele ellende opnieuw. Opvliegers, nerveus, vermoeid, spierpijn en slecht slapen, alles was er weer. Na onderzoek bij de gynaecoloog ben ik femoston 2/10 gaan slikken, de overgansklachten verdwenen voor het grootste deel al snel, helaas had ik wel een erg pijn[lees meer...]lijke bloeding na de wisseling van pilsoort binnen 1 strip. Na een jaar mocht ik over op de femoston 1/5. En hoe fijn is dat. Alle klachten die er nog waren verdwenen helemaal. Ik voel me herboren. Na korte tijd kreeg ik helaas wel wat last van hele lichte doorbraak bloedingen, soms 3 maanden niet, dan 2 in 3 weken. Niet ernstig, wel vervelend. Er wordt nu toch aanvullend onderzoek gedaan, er lijkt niks aan de hand, maar dat onderzoek moet dat wel bevestigen.

15-01-2023 | Vrouw | 58
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Overgang
Minder opvliegers , wel haaruitval .gevoelige borsten en buik.

25-09-2022 | Vrouw | 57
Overgang
Al 4,5 jaar in de overgang. Veel opvliegers en vanaf begin dit jaar niet fatsoenlijk meer geslapen. Veel moe, pijnlijke gewrichten, droge ogen. Eerste week van gebruik nog niet veel verandering. Na 2 weken kon ik eindelijk weer eens een nacht doorslapen en ik heb geen opvliegers meer. Na 4 weken gebruik spontaan zeer heftige bloedingen met buikpijn en rugpijn.

14-11-2021 | Vrouw | 51
Overgang
Na een aantal jaren voor mij acceptabele overgangsklachten veranderde dit. Van 1a 2 nachten minder goed slapen naar 4a 5 nachten. Ook kreeg ik flinke stemmingswisselingen, concentratie problemen, een soort mist in mijn hoofd. Ik kende mezelf niet meer terug. Dat veranderde toen ik op advies van de overgangsconsulente i.o.m HA Femoston 1/5 ging gebruiken. Ik sliep weer bet[lees meer...]er op een enkele slechte nacht na, stemming verbeterde. Na 3 maanden ontstond er licht vaginaal bloedverlies, dit kwam steeds vaker en heviger voor. Na 4 maanden keerden klachten waar ik het voor ging gebruiken terug. Dat icm bloedverlies maakte dat ik besloot te stoppen met Femoston. Voor het bloedverlies moest ik onderzoek laten doen, behalve stress geen afwijkingen. Na het stoppen met Femoston stopte ook het bloedverlies en bleven klachten redelijk stabiel.

24-03-2023 | Vrouw | 56
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Overgang
Redelijk vergelijkbaar verhaal: al een jaar geen menstruatie, wel erge opvliegers en zweten hele dag. Femoston continu gekregen. Naar spul, ik was vd opvliegers af maar kreeg er veel voor terug. dus weer gestopt: na 5 dagen werd ik ongesteld en nu ‘vrolijk’ weer om de 4-5 weken ongesteld. En dat op m’n 56’e….