estradiol / dydrogesteron

Overgang (107 meningen)
Premature menopauze (7 meningen)

28-03-2022 | Vrouw | 54
Overgang
In verband met overgangsklachten zoals hevige migraine ben ik dit gaan slikken. Het duurde heel lang voor ik verschil merkte. Na 2 jaar bleek ik borstkanker te hebben. Moest er direct mee stoppen

25-09-2021 | Vrouw | 45
Premature menopauze
beste mede.lotgenoten ik neem femoston conti, mssch is het een tip? mssch dat je daarmee betere ervaring krijgt dan met het andere product of mssch moet je de dosering wijzigen? ik vraag me ook af op LT hoe het dan gaat, maar dat weet je niet vooraf. vr mij is het gewoon ook nodig ivm osteoporose, wat deels een gevolg was van al 8 j geen hormonen zelf meer aan te[lees meer...] maken en slecht dieet

03-08-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Zweetaanvallen stukken minder, daarvoor in de plaats opgeblazen buik, gezicht, stemmingswisselingen, gewichtstoename

01-06-2021 | Vrouw | 35
Hypoparathyreoïdie
Ik heb geen hypofyse meer. Slik femoston voor de vrouwelijke hormonen. Slikte eersrlt de pil maar al 17 jaar dag in dag uit. En weet kans op trombose is vanaf je 35ste groter. Vandaar overgegaan op femoston. Heb heel erge doorbraakbloedingen,ben lusteloos ,heb heel veel spierpijn en stemmingswisselingen. Gebruik nu 3 weken hoop dat gauw beter gaat. Maar weer aan de pil zie[lees meer...] ik ook niet echt zitten.

26-08-2020 | Vrouw | 67
Lichen sclerosus
Vanaf 2008 Angelique geslikt vanwege Lichen sclerose en om hart en vaatziekten en osteoporose tegen te gaan. Dit op voorschrift van mijn toenmalige gynaecoloog. Dit geslikt tot ca 2015 en toen overgegaan op Femoston continu. Dat was beter gezien mijn leeftijd, die nu 67 is, volgens de arts. Omdat ik begin 2015 dikke enkels en benen kreeg, moest ik steunkousen. Flink balen[lees meer...]. Gevraagd aan de huisarts door welke medicijnen dit kon komen. Verschillende dingen uitgeprobeerd, maar Femoston bleef buiten schot. Intussen ben ik ook van gynaecoloog veranderd ongeveer 4 jaar geleden. Vandaag bij de praktijkondersteuner van mijn huisarts geweest en benoemd dat ik merk dat ik meer vocht vasthoud. Ook gezegd dat ik wel van de hormonen af wil. Na overleg met de huisarts werd nu wel Femoston genoemd als mogelijke boosdoener voor het vocht vasthouden. Ik heb mijn huidige gynaecoloog hierover gebeld. Ik wil weten of dit gebruik de oorzaak kan zijn en of ik nu zomaar stoppen mag met deze hormoonbehandeling zonder al te grote reacties in mijn lijf. Ik ben nog niet terug gebeld, maar ben benieuwd of iemand anders hier ook ervaring mee heeft.

11-02-2020 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron (2/10)
Overgang
Ik ben al 5 jaar bezig ik heb verschillende medicijnen geprobeerd Mijn menstruatie waren heel erg zoveel bloedverlies dat ik echt thuis moest blijven. Andere klachten gewrichtspijn heel erg bang Geen zin in het dagelijks leven verschrikkelijk moe Niet meer ergens naar toe willen alleen boodschappen doen en weer terug Eindelijk na verschillende sterkte femoston te h[lees meer...]ebben geprobeerd Die niet helemaal werkte kreeg ik de pil voorgeschreven Het ging echt goed Maar nu moest ik stoppen van mijn gynaecoloog De klachten begonnen graag gelijk weer. Gebeld met mijn gynaecoloog Nu heb ik weer femoston 2/10 Ik hoop dat het mij gaat helpen Anders weet ik het echt niet meer!!!!!!!

01-07-2019 | Vrouw | 53
Overgang
Met het ‘betreden’ van de peri menopauze verdween mijn maandelijkse migraine maar daar kwam de hoge bloeddruk hartkloppingen spijsverteringsklachten en intense vermoeidheid alsof het een lijstje is dat afgestreept moet worden. Na het stoppen met de pil was daar emotionele instabiliteit en hevige spier- en gewrichtspijnen . Na vele doktersbezoeken kreeg ik eindelijk iets vo[lees meer...]orgeschreven: femoston 1/10. Waarom dat middel vroeg ik. Omdat dat was was artsen voorschrijven was het antwoord en anders kon ik de spiraal proberen. Nu na vijf maanden gebruik kan ik zeggen dat de scherpe kantjes eraf zijn. Maar dat is het dan ook. sporten zit er nog steeds niet in, te stijf en te pijnlijk en de menstruaties zijn hevig. Ik denk erover een menopauzepoli te bezoeken of een overgangsconsulente voor het hele verhaal. Dat zit niet in het basispakket. Slechte zaak dat huisartsen hier niet in opgeleid zijn.

27-05-2019 | Vrouw | 50
Overgang
Ik slik 1 Mg / 10 Mg en vraag me af of een lichtere variant niet beter voor mij is. Ik kom daar nu achter via deze site. Heb geen last meer van stijve gewrichten maar een opgeblazen buik en s’nachts hartkloppingen. In de eerste week werd ik ongesteld ik ben af en toe ook wat misselijk. Dit weekend kreeg ik een blaasontsteking waar ik nu antibiotica voor slik. Hoop ni[lees meer...]et dat dat ook een bijwerking is. Ik slaap slecht. Het wordt aangeraden om door te slikken. Ik zit nu op dag 17

22-05-2019 | Vrouw | 54
Overgang
Veel pijn in heup en rug onstaan na 12 dagen gebruik. Lichte afname van opvliegers, maar zeker niet verdwenen. Depressieve gevoelens terwijl ik die anders nooit heb! Ontzettend moe. Voor mij géén hulpmiddel, eerder het tegenoversgestelde.

18-09-2018 | Vrouw | 53
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Laatste half jaar vervelende klachten; depressief gevoel, niet kunnen slapen, doodmoe, pijnlijke menstruatie (die heel heftig was zo erg dat ik de deur niet uit kon, daarna veelal slijm) hallucinaties, vergeetachtigheid, nerveus onrustig gevoel, geen energie, nergens zin in, oorsuizen,veel dromen, licht in t hoofd, stijve spieren ondanks veel yoga. Lang naar acupunctuur [lees meer...]gegaan, dat haalde de scherpe kantjes eraf. Nu na zoveel vermoeidheid maar ns deze hormoontabletten gaan gebruiken op aanraden van een vriendin die er heel erg blij mee is. Zo zie je maar ieder mens is anders. Ik moet nog twee maanden (heb recept voor 3 mnd gekregen) dus ben benieuwd of het mij nog gaat helpen. Zo niet dan ga ik weer wekelijks naar de acupunctuur.

21-07-2016 | Vrouw | 58
Menopauze
Na 11 jaar menopauze klachten en het uitproberen van allerhande natuurlijke middelen, ook acupunctuur had ik uiteindelijk besloten van toch maar over te gaan op medicatie. Ik was begin dit jaar gestart met Oestrogel in combinatie met Utrogestan en was in de wolken...geen opvliegers meer, boordevol energie, mijn geluk kon niet op tot ik bloedingen kreeg, net zoals vroeger[lees meer...] "pijnlijke maandstonden". Ik heb nog alle mogelijke combinaties met de Oestrogel en Utrogestan geprobeerd, en ook rustpauzes ingelast, maar was elke maand weer "ongesteld". Na samenspraak met de gynaecoloog met Femoston Low gestart, maar nu na 15 dagen voel ik mij compleet uitgeput, ik kom gewoon moe mijn bed uit en heb zeer pijnlijke spieren en gewrichten. Ik zou het liefst een hele dag in bed blijven liggen, want ik ben de moed zo stilaan kwijt.

30-03-2016 | Vrouw | 54

12-08-2021 | Vrouw | 51
Overgang
Ik ben 51 en overgestapt van de anticonceptie pil naar femoston 0,5/2,5 op advies van de overgangsconsulent. Ik had ondanks de pil erg last van de overgang sliep niet meer, onrust in mijn lijf, en stemmingswisselingen .nu sinds 2 dagen aan de femoston heb wat last van misselijkheid en heb weinig energie. Ook wat somber . Hoop dat dit alleen in het begin is . En dat ik m[lees meer...]e snel weer mezelf voelt .

11-05-2021 | Vrouw | 34
estradiol / dydrogesteron (1mg/10)
Premature menopauze
Ik ben bijna 35 en na 30ste last van overgang en na 2 jaar van bloed onderzoeken in 2 ZH, interne en extrerne echo's is er POI/POF vastgesteld. Ging periode van acceptatie en verwerking in en wilde geen pillen en dat zeker 2 jaar na diagnose volgehouden, Nu toch 8 feb begonnen met Femeston 1/10, voorgeschreven door gyn. Nu dacht dat ik me beterder voelde maar vind ik last[lees meer...] heb van bijwerkingen: (Vagina schimmel in begin,)hoofdpijn,misselijk,vreselijk intens moe waardoor ik leven zwaar vind. Gevoel van zwakte en vermoeidheid. Lees er weinig over, meer mensen met die ervaring?

31-10-2020 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Na jaren van mezelf niet meer zijn anti depressiva verkeerde diagnose,werd ik 3 week terug ineens heel somber in het hoofd ,ik dacht dat ik gek werd.Ik wist dit is hormonaal,en de volgende dag een afspraak gemaakt.Normaal praten kon niet meer en barste ik in janken uit.Ik vroeg naar hormonen en heb femoston 1/10 gekregen.savonds mee begonnen.Het gaat iets beter vooral de [lees meer...]gejaagdheid is minder.Toch heb ik afgelopen week een overgang consulente gebeld,omdat mijn eierstokken zijn verwijderd en ik sinds 4 jaar geleden gestopt ben met estradiolpleisters,maakt mijn lichaam geen hormonen meer aan.Ze hoorde mijn verhaal aan en ze vond het vreselijk.Omdat ik zo angstig was,enz.enz.heb ik toch maar gebeld voor deskundig hulp.Ik heb voedings supplementen gekregen ,ook de bloedwaarden bekijkt ze.Ik ga eerst nog door met deze femoston zodra ik me weer wat beter voel,gaat ze over op estradiol en oestrogeen want dat is dat belangrijke hormoon.Misschien dat iemand hier iets aan heeft,en niemand is hetzelfde en reageerd anders.Ik ben wel naar een overgang specialiste gestapt want ik ben dat jaren gesukkel meer dan zat,door haar uitleg weet ik tenminste wat er aan de hand is!

08-06-2020 | Vrouw | 48
Gewrichtspijn
Sinds een week gebruik ik dit medicijn.nu krijg iknetelroos erbij. Iemand hiet ervaringen mee. Moet ik stoppen met het medicijn. Weet iemand of er een alternatief medicijn id

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum