Ervaringen met Femoston

estradiol / dydrogesteron

misselijkheid vermoeidheid maagpijn voor misselijkheid/braken verlies van smaak hoofdpijn buikkrampen

Overgang (138 meningen)
Premature menopauze (7 meningen)

11-12-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Hallo, in verband met erg depressieve klachten, ( geen opvliegers o.dat ik al AD slik) ben ik na diverse therapieen/gesprekken met psycholoog (1e diagnose was burn-out) zo'n 4 weken geleden begonnen met Femoston continu. Ik heb nu het idee dat de depressieve gevoelens wel verminderd zijn, maar heb nu een onrustig en gejaagd gevoel. En ontzettend veel hartkloppingen. Zou di[lees meer...]t kunnen komen door de beginfase en zal het overgaan na langere tijd gebruik ? Lees overal dat je het de tijd moet geven. Iemand ook ervaring dat de klachten de eerste weken verergeren ?

19-11-2022 | Vrouw | 50
Overgang
Reden dat ik begon met Femoston waren opvliegers (30 per dag) en nachtzweten en slecht slapen. Maar door de bijwerkingen voel ik mij nog slechter. Iedereen zegt dat ik mezelf niet meer ben. Ik ga stoppen. Liever opvliegers dan wat ik nu allemaal ervaar.

25-10-2022 | Vrouw | 50
Overgang
Ik werd heel geïrriteerd en gestressed zonder andere oorzaak dan dat er een correlatie met mijn periode was. Sinds ik femoston gebruik is dat over. Helaas heb ik sindsdien ook slaapproblemen. Het gebeurt vaak dat ik me ‘s nachts heel wakker voel, ook als ik vroeg naar bed ben gegaan omdat ik zo moe was. Vroeger had ik dat hoogstens twee keer per jaar, altijd op een omsla[lees meer...]gpunt van mijn periode: hetzij als ik ongesteld moest worden hetzij rond mijn ovulatie. Verder heb ik de laatste 5 jaar heel vaak spierpijn in mijn bovenbenen, zo erg dat ik er wakker van wordt. Daar heeft de femoston NIET tegen geholpen. Ik overweeg om te stoppen met femoston en te kijken of ik dan wel kan slapen.

19-09-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ik ervaar heel veel last in mijn dagelijks leven door de overgang. Geen opvliegers maar veel pijn in mijn lijf, het voelt alsof ik heel de dag spierpijn heb en stijf ben. S'nachts doet zelfs omdraaien en lang in dezelfde houding liggen pijn. Mijn bekkengebied is heel gevoelig. Ik voel me moe en erg neerslachtig. Een maand de femoston 1/10 geprobeerd, huid en haar wordt er [lees meer...]mooi van, wat haaruitval, gewichtstoename en pijnlijke borsten en spierpijn lijkt erger te worden. Ik ben er weer mee gestopt. Ik hoor graag of anderen soortgelijke ervaringen hebben, voel me hier zo eenzaam en ellendig door, weet niet meer wat te doen en hoe de dag door te komen. Alvast dank voor het delen.

12-08-2021 | Vrouw | 51
Overgang
Ik ben 51 en overgestapt van de anticonceptie pil naar femoston 0,5/2,5 op advies van de overgangsconsulent. Ik had ondanks de pil erg last van de overgang sliep niet meer, onrust in mijn lijf, en stemmingswisselingen .nu sinds 2 dagen aan de femoston heb wat last van misselijkheid en heb weinig energie. Ook wat somber . Hoop dat dit alleen in het begin is . En dat ik m[lees meer...]e snel weer mezelf voelt .

11-05-2021 | Vrouw | 34
estradiol / dydrogesteron (1mg/10)
Premature menopauze
Ik ben bijna 35 en na 30ste last van overgang en na 2 jaar van bloed onderzoeken in 2 ZH, interne en extrerne echo's is er POI/POF vastgesteld. Ging periode van acceptatie en verwerking in en wilde geen pillen en dat zeker 2 jaar na diagnose volgehouden, Nu toch 8 feb begonnen met Femeston 1/10, voorgeschreven door gyn. Nu dacht dat ik me beterder voelde maar vind ik last[lees meer...] heb van bijwerkingen: (Vagina schimmel in begin,)hoofdpijn,misselijk,vreselijk intens moe waardoor ik leven zwaar vind. Gevoel van zwakte en vermoeidheid. Lees er weinig over, meer mensen met die ervaring?

31-10-2020 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Na jaren van mezelf niet meer zijn anti depressiva verkeerde diagnose,werd ik 3 week terug ineens heel somber in het hoofd ,ik dacht dat ik gek werd.Ik wist dit is hormonaal,en de volgende dag een afspraak gemaakt.Normaal praten kon niet meer en barste ik in janken uit.Ik vroeg naar hormonen en heb femoston 1/10 gekregen.savonds mee begonnen.Het gaat iets beter vooral de [lees meer...]gejaagdheid is minder.Toch heb ik afgelopen week een overgang consulente gebeld,omdat mijn eierstokken zijn verwijderd en ik sinds 4 jaar geleden gestopt ben met estradiolpleisters,maakt mijn lichaam geen hormonen meer aan.Ze hoorde mijn verhaal aan en ze vond het vreselijk.Omdat ik zo angstig was,enz.enz.heb ik toch maar gebeld voor deskundig hulp.Ik heb voedings supplementen gekregen ,ook de bloedwaarden bekijkt ze.Ik ga eerst nog door met deze femoston zodra ik me weer wat beter voel,gaat ze over op estradiol en oestrogeen want dat is dat belangrijke hormoon.Misschien dat iemand hier iets aan heeft,en niemand is hetzelfde en reageerd anders.Ik ben wel naar een overgang specialiste gestapt want ik ben dat jaren gesukkel meer dan zat,door haar uitleg weet ik tenminste wat er aan de hand is!

08-06-2020 | Vrouw | 48
Gewrichtspijn
Sinds een week gebruik ik dit medicijn.nu krijg iknetelroos erbij. Iemand hiet ervaringen mee. Moet ik stoppen met het medicijn. Weet iemand of er een alternatief medicijn id

29-12-2019 | Vrouw | 54
Menopauze
Ik heb veel jaren nuvaring genomen nu ben ik juist gestopt.en naar femoston low ik ben nu 7 dagen bezig .

16-10-2019 | Vrouw | 53
Overgang
Tijdens gebruik van Femostone weren opvliegers bijna volkomen verdwenen maar mijn rug deed zo veel zeer dan ik moet stoppen met de pil. Na 3 pil-vrije dagen was de rugpijn weg.

06-10-2019 | Vrouw | 52
Duizeligheid
Ik werd vaak duizelig door de overgang. had ook problemen met mijn bloedsomloop. Femoston heilp daar goed tegen. Helaas kreeg ik er ook netelroos van. Had dat al eerder gehad, dus ik ben er extra gevoelig voor.

10-07-2019 | Vrouw | 54

07-06-2019 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
Lange tijd het gevoel gehad alsof ik mezelf niet meer was. Angst en depressieve gevoelens , en overal tegenop zien. Was mezelf gewoon kwijt. Gebruik nu 1,5 maand Femoston. Werkelijk heel fijn dat ik weer helder kan denken, mezelf weer voel en geen angst of depressie meer ervaar! Jammergenoeg krijg ik nu gewrichts klachten en heb na een halve dag enorme pijn in benen, heupe[lees meer...]n alsof ik gesport heb en in de splagaat heb gelegen. Wordt zo moe ervan dat ik overweeg geen Femoston meer te nemen maar de natuurlijke “rodiola” weer op te pakken.

07-05-2019 | Vrouw | 53
Overgang
Ik gebruik femoston nu een maand en heb erg veel last van mijn benen. Prikken en zwar gevoel. Ook het gevoel dat ik spierpijn heb. Mijn overgangsklachten zijn helemaal weg, dat is wel heel fijn!

24-04-2019 | Vrouw | 40
Eierstokkanker
Sinds de verwijdering van mijn eierstokken (40 jaar oud) heb ik dit medicijn gekregen. Het valt me op dat de datum aanduiding ineens is verdwenen van de verpakking waardoor ik t moeilijk vind steeds terug te tellen of ik niet een pil vergeet Is dit jullie ook opgevallen? De mijne zijn van bgp products

11-04-2019 | Vrouw | 56
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
nu na 1 strip, alle klachten van de overgang verdwenen al na 3 dagen slikken. Nu de eerste keer weer ongesteld, deze is erg pijnlijk en duurt nu al 1 week in erge mate. Hoop dat dit beter wordt, anders is het voor mij een wondermiddel!