estradiol / dydrogesteron

Overgang (107 meningen)
Premature menopauze (7 meningen)

08-06-2020 | Vrouw | 48
Gewrichtspijn
Sinds een week gebruik ik dit medicijn.nu krijg iknetelroos erbij. Iemand hiet ervaringen mee. Moet ik stoppen met het medicijn. Weet iemand of er een alternatief medicijn id

06-07-2018 | Vrouw | 48
Overgang
Mijn overgangsklachten begon zo rond een jaar geleden eerst gong het nog maar ze werden steeds erger en vooral het nachtzweten begon zijn tol te eisen want ik sliep nog nauwelijks. Geen libido meer wat natuurlijk ook niet bevordelijk is voor je relatie doe daar nog stemmingswisselingen bij en het drama is compleet.... ik had het gevoel dat ik pats noem in de overgang zat [lees meer...]en mijn lichaam zich zo snel niet kon aanpassen . Ik slik nu zo n twee maand femoston en wat ben ik blij dat ik die stap genomen heb want voel mij als herboren zelfs mijn huid knapt zienderogen op.... geen opvliegers meer en energie !! Waarom zou je jezelf kwellen ? Natuurlijk moet ik er ooit weer vanaf maar dat ga ik afbouwen door eerst de helft van tablet en zo verder..... maar voorlopig nog niet want voel me super goed!

24-05-2018 | Vrouw | 48
Overgang
Was 46 toen ik echt ontzettende overgangsklachten kreeg. Geen idee wat het toen was maar allerlei kwaaltjes. Alleen maar broers en geen moeder, en nog geen 50 dus overgang kwam bij mij niet als eerste boven. Heb mijn hele leven zeer intesief gesport maar werd me te veel. Extreem moe maar niet slapen. 24 uur per dag opvliegers, kort lontje, door slaapgebrek niet meer scherp[lees meer...] op mijn werk. Eerst maar homeopatische middelen en spiraal erin. Geen enkele verbetering. Door een collega (mannelijke militair, hoe grappig) werd ik op femoston geattendeerd want zijn vrouw ging er geweldig op. Bij mijn huisarts aangekaart. Na een week al effect 2/10. een nadeel is dat ik flink aangekomen ben en een opgeblazen buik heb. Dag sixpack !maar daar zit ik niet meer zo mee na alle ellende. Gebruik het nu ruim een jaar, maar ben beetje huiverig voor dat borstkanker verhaal. Wil een maand stoppen om te kijken of er verandering is opgetreden...maar de verhalen hierboven lezend zie ik dat niet zitten.

03-06-2021 | Vrouw | 49
Menopauze
Mijn ervaringen met deze medicijn zijn: Geen opvliegers meer ‘s nachts en overdag Goede nachtrust Ik voel me fit en energiek Uiterlijk zie ik er beter uit( qua huid en haar conditie en lichaam) Bijwerking die ik heb ervaarde is hoofdpijn zonder ik de progesteron tablet begin in te nemen en dat duurt een paar dagen.

26-07-2019 | Vrouw | 49
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Na 1 week reed ik op de fiets naar huis en ineens kwam er een gedachte in mijn hoofd van: "ik voel me goed, energiek en wat gaat het fietsen makkelijk" ook mijn hartkloppingen zijn verdwenen, mijn gedachten zijn weer zoals ik die herken en mijn spieren en gewrichten zijn veel minder stijf! Niet afl mijn opvliegers zijn weg maar het is nu af en toe een de nachten zijn niet [lees meer...]tot nauwelijks onderbroken. Kortom, voor mij echt een prima middel tot op heden.

05-05-2019 | Vrouw | 49
Overgang
sinds 1 jaar gestart met Femoston Continu ivm beginnende overgangsklachten zoals opvliegers en onregelmatige (heftige) menstruatie i.c.m. voorkomen van botontkalking door langdurig medicijngebruik(Prednison). Overgangsklachten zijn nagenoeg helemaal over en slaap goed. Enkele keer nog lichte menstruatie gehad paar dgn. Geen hoofdmijn meer. Wel opgezwollen en tintelende (bo[lees meer...]ven) benen.

07-12-2018 | Vrouw | 49
Overgang
Ik heb drie jaar geleden eierstok operatie gehad in cystes beide eierstokken zijn weggehaald waarna ik gelijk heftig in de overgang kwam arts stelde hormonen voor naar wilde het eerst natuurlijk proberen ik veranderde in een zekere vrouw naar onzeker het gevoel jezelf niet zo te kennen Het werd erger en zodoende maand geleden met femaston begonnen.klavhten verdwenen voel m[lees meer...]e stabieler maar mijn buik waar eierstokken ongeveer zaten kreeg menstruatie pijn en nu na drie jaar heb ik een bloeding schrok ervan en volgende week afspraak maken bij gynocoloog weet niet of het hiermee te maken heeft iemand misschien ervaringen?

30-06-2022 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Na ruim 2 maanden niet meer goed te kunnen slapen door de opvliegers, toch maar stappen genomen en een overgangsconsulent in de arm genomen, vervolgens met behandelplan naar huissarts die mij Femoston voor heeft geschreven. Op dag 2 voelde ik mij al wat slapjes, maar dag 3 sloeg de bom in. Kotsmisselijk wakker geworden, duizelig zodra ik rechtop was & heel erg slap en heel[lees meer...] erg labiel. Bij het minst geringste in tranen. De opvliegers zijn nog erger geworden dus het slapen nog steeds heel erg slecht. Ik kon niets meer, ben normaal een bezige bij, sportvrouw en daarnaast yogadocent. Een lange tijd kon ik eea opvangen met alles wat ik weet, maar het chronische slaaptekort begon mij op te breken. Geen geheugen meer, slechte motoriek, heel kort lontje en gewoon uitgeput/opgebrand. Daarom heb ik actie genomen, maar ik denk niet dat ik wel heel goed ga nadenken voordat ik weer wat ga nemen. Ben na vier dagen gestopt met Femoston en meteen met Heavy Metal Detox smoothie begonnen en voor betere slaap ben ik begonnen met een zeer goede CBD olie. Ik heb gisteren voor het eerst sinds maanden 5 uurtjes geslapen en kom langzaam weer terug bij mezelf. Ik ben een HSP en verder zeer gevoelig voor wat ik tot mij neem (letterlijk & figuurlijk) dus voor mij is Femoston niet de ‘way to go’, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het voor jou niet heel goed kan werken. (RED. mijnmedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

27-05-2019 | Vrouw | 50
Overgang
Ik slik 1 Mg / 10 Mg en vraag me af of een lichtere variant niet beter voor mij is. Ik kom daar nu achter via deze site. Heb geen last meer van stijve gewrichten maar een opgeblazen buik en s’nachts hartkloppingen. In de eerste week werd ik ongesteld ik ben af en toe ook wat misselijk. Dit weekend kreeg ik een blaasontsteking waar ik nu antibiotica voor slik. Hoop ni[lees meer...]et dat dat ook een bijwerking is. Ik slaap slecht. Het wordt aangeraden om door te slikken. Ik zit nu op dag 17

06-09-2018 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron (1/10)
slik nu 2,5 week Femoston. De hersenmist is weg, voel mij stabieler en minder moe, heb weer zin om dingen te ondernemen maar..... ik kom in rap tempo aan. Het is gewoon bizar hoe snel het gaat. Vooral op mijn buik, de heupen en rug. Ik sport 4x per week en heb een speciaal voedingsplan waardoor ik heel lang op hetzelfde gewicht bleef. Mijn borsten worden ook steeds groter.[lees meer...] Het aankomen is voor mij echt een no-go. Dit weegt niet op tegen de voordelen. Ik voel mij vreselijk hierdoor. Iemand dit ook gehad. Gaat dit nog over of beter stoppen met de pillen.

25-04-2018 | Vrouw | 50
Overgang
Ik gebruik nu 5 maanden Femoston na dat ik last had van alle mogeljke overgangsklachten. Heel snel waren alle klachten weg en ik was erg blij mee. Ik word wel iedere maand ongesteld maar dat vind ik niet heel erg. Wat ik wel erg vervelend vind is dat ik wel zwaarder ben geworden! Ik dacht eerst dat ik vocht vast houd maar het is niet zo, mijn voeten en benen zijn juist n[lees meer...]og dun. Ik ben vooral dikker in mijn billen en benen. Mijn borsten zijn ook met 2 maten groter geworden! Ik vraag me af, zijn er meer vrouwen die er last van hebben? Ik vind het zo vervelend maar ben bang om te stoppen en weer alle klachten terug te krijgen.

19-12-2017 | Vrouw | 50
Overgang
Na allemaal positieve verhalen gelezen te hebben, ben ik negatief. Ik slik het nu 5 maanden maar voel me vanaf het begin vreselijk nerveus en onrustig. Op advies van de overgangsconsulente ben ik erg op mijn voeding gaan letten maar nog steeds verschrikkelijk onrustig en last van stemmingswisselingen. Ik ga er dus mee stoppen. Ik had ook nog geen opvliegers maar wilde ze[lees meer...] slikken voor mijn onrust maar dat is alleen maar erger geworden. Nog 2 weken en dan mag ik stoppen. Ik ben wel heel bang voor wat er komen gaat.

22-06-2017 | Vrouw | 50
Overgang
Ik had al 4 jaar wisselend klachten, nachtelijk zweten en daardoor niet slapen was het ergst. Onregelmatig en hevige bloedingen. Op gegeven moment werd ik elke nacht om de 1,5 uur wakker van de hitte in mijn lijf. Viel weer in slaap, wakker worden van de kou zonder deken , weer slapen en zo maar door. Overdag erg vermoeid, slechte concentratie op mijn werk, ongeduldig en k[lees meer...]ortaf thuis. Toen via een fijne gynaecoloog aan de femoston begonnen. Eerste maand voelde ik me niet goed, af en toe duizelig, na mijn werk zo moe dat ik niets meer kon dan liggen. Maar na 3-4 weken ging het veel beter. Minder klachten, minder opvliegers, minder zweten, beter slapen. Ik ben nu 4 mnd bezig en voel me als herboren. Heb weer energie om dingen te ondernemen. Slaap meestal prima , in ieder geval zonder opvliegers! Mijn verhaal hier doe ik omdat ik zoveel negatieve ervaringen heb gelezen . De vrouwen bij die het goed gaat hoor je niet. Het is zoals bij alles, pas als het niet goed gaat worden er ervaringen gedeeld. Vandaar wil ik even moed inspreken voor iedereen. Hou een paar weken vol en kijk dan of het je helpt . En laat je niet gek maken door al diegenen die het zwart maken.

30-01-2017 | Vrouw | 50
Overgang
Ik was vroeg in de overgang. Pas toen mijn spiraal (Mirena) er uit ging en de menstruatie niet terugkwam, besefte ik waar mijn stemmingswisselingen en het enorme zweten en slecht slapen 's nachts vandaan kwam. In het ziekenhuis laten prikken toen bleek dat mijn oestrogeenaanmaak nihil was. Ik voelde me mezelf niet meer, slechte onbestemde gevoelens en zorgen om mijn botten[lees meer...] deden mij besluiten femoston te gaan gebruiken. Inmiddels minstens zeven jaar gebruikt met volle tevredenheid. Nu 50 jaar en gestopt omdat het risico op kanker vergroot na je 50ste en niet goed is voor je aderen etc. Zorg om botten blijft, hopelijk komen de klachten niet meer terug in die heftigheid van 8 jaar geleden.

17-02-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Met mijn overgangsklachten kon ik niet werken. Om de 5 minuten wel een hevige opvlieger en gevoel van angst. Verward gevoel, vergeetachtig en erge pijnlijke spieren en gewrichten. De arts stelde voor Femoston te gebruiken, de eerste maand namen de klachten af, na de tweede maand verdwenen de klachten volledig. Ik voel me weer fit, vrolijk, zonder pijn klachten. Voor mij to[lees meer...]taal geen bijwerken, een wonder middel. Ik gebruik het ruim 4 jaar met waarbij ik elke 3 maanden stop. Om te proberen of het ook zonder gaat.

12-08-2021 | Vrouw | 51
Overgang
Ik ben 51 en overgestapt van de anticonceptie pil naar femoston 0,5/2,5 op advies van de overgangsconsulent. Ik had ondanks de pil erg last van de overgang sliep niet meer, onrust in mijn lijf, en stemmingswisselingen .nu sinds 2 dagen aan de femoston heb wat last van misselijkheid en heb weinig energie. Ook wat somber . Hoop dat dit alleen in het begin is . En dat ik m[lees meer...]e snel weer mezelf voelt .

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum