estradiol / dydrogesteron

Overgang (107 meningen)
Premature menopauze (7 meningen)

26-04-2019 | Vrouw | 52
Overgang
Alle nachten 5 of meer keer wakker worden door opvliegers. Natte washand in een schaal naast bed om te koelen. Niet te doen. Na 10 dagen Femoston zijn deze klachten verleden tijd. Nu alleen nog dealen met de bijwerkingen.......

18-02-2019 | Vrouw | 46
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Sinds ik Femoston gebruik zijn mijn overgangsklachten bijna allemaal weg. Geen opvliegers meer, geen nachtzweten, beter slapen, geen hartkloppingen, geen stemmingswisselingen. Ben opgewekt en uitgerust. Enig nadeel zijn de bloedingen, alsof ik weer ongesteld ben. Dit heb ik nu een keer gehad, vier dagen.

29-01-2019 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron
Menopauze
ik heb proberen er mee te stoppen maar na 3 weken ben ik in een depressie gekomen , vandaag terug herbegonnen , ben bang dat ik er niet meer vanaf zal geraken ... ik weet ook niet of ik beter af ben met antidepressiva ?

18-12-2018 | Vrouw | 52
Overgang
Eigenlijk geen klachten soms opvliegers. En veel meer trek in eten merk ook dat ik aangekomen ben voor mijn doen wel heel goed dat is wat ik ook graag wil.

04-11-2018 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Dit medicijn gekregen omdat ik veel last van overgangsklachten in combinatie met stress had. Was totaal uitgeput, opgejaagd gevoel. Intern trillen. Bijwerking: na 28 dagen (complete strip) zonder onderbreking aan de nieuwe strip te zijn begonnen heb ik abnormaal hevig bloedverlies gekregen.

01-08-2018 | Vrouw | 61
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
Gedurende 11 jaar gebruik ik Femeston. De laatste 3 jaar de versie LOW. Voel mij nog steeds opperbest, maar overweeg toch om te stoppen. Kan dit zomaar of is het beter geleidelijk af te bouwen. Heb de vraag gesteld aan de huisarts, maar hij zag geen reden om te stoppen. Iemand ervaring hiermee?

25-04-2018 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Ik gebruik nu 5 maanden Femoston na dat ik last had van alle mogeljke overgangsklachten. Heel snel waren alle klachten weg en ik was erg blij mee. Ik word wel iedere maand ongesteld maar dat vind ik niet heel erg. Wat ik wel erg vervelend vind is dat ik wel zwaarder ben geworden! Ik dacht eerst dat ik vocht vast houd maar het is niet zo, mijn voeten en benen zijn juist n[lees meer...]og dun. Ik ben vooral dikker in mijn billen en benen. Mijn borsten zijn ook met 2 maten groter geworden! Ik vraag me af, zijn er meer vrouwen die er last van hebben? Ik vind het zo vervelend maar ben bang om te stoppen en weer alle klachten terug te krijgen.

19-02-2018 | Vrouw | 37
Overgang
Ik voelde me neerslachtig, kon slecht slapen en die opvliegers waren al helemaal niet te harden. Had nergens geen zin meer in en was altijd moe. Na 6 weken gebruik leek ik wel weer herboren. Op wat bloedverlies na wat natuurlijk ook wat natuurlijk ook wel irritant is heb ik verder nergens geen last van.

30-01-2017 | Vrouw | 50
Overgang
Ik was vroeg in de overgang. Pas toen mijn spiraal (Mirena) er uit ging en de menstruatie niet terugkwam, besefte ik waar mijn stemmingswisselingen en het enorme zweten en slecht slapen 's nachts vandaan kwam. In het ziekenhuis laten prikken toen bleek dat mijn oestrogeenaanmaak nihil was. Ik voelde me mezelf niet meer, slechte onbestemde gevoelens en zorgen om mijn botten[lees meer...] deden mij besluiten femoston te gaan gebruiken. Inmiddels minstens zeven jaar gebruikt met volle tevredenheid. Nu 50 jaar en gestopt omdat het risico op kanker vergroot na je 50ste en niet goed is voor je aderen etc. Zorg om botten blijft, hopelijk komen de klachten niet meer terug in die heftigheid van 8 jaar geleden.

30-01-2017 | Vrouw | 44
Overgang
Vroeg in de overgang, veel klachten, opvliegers, buien, slecht slapen, neerslachtig. Femoston heeft deze klachten echt verlicht. Ondanks opnieuw menstrueren, ben ik er blij mee want ik voel me veel beter en kan het leven weer gewoon 'aan' ipv die continue struggle om het hoofd boven water te houden. Pijnlijke en zware borsten/ vocht vasthouden op onvoorspelbare momenten i[lees meer...]n de cyclus. Zo erg zelfs dat ik er er een zwangerschapstest voor deed. Opnieuw ongesteld, onregelmatig, wel net zo hevig als daarvoor.

17-02-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Met mijn overgangsklachten kon ik niet werken. Om de 5 minuten wel een hevige opvlieger en gevoel van angst. Verward gevoel, vergeetachtig en erge pijnlijke spieren en gewrichten. De arts stelde voor Femoston te gebruiken, de eerste maand namen de klachten af, na de tweede maand verdwenen de klachten volledig. Ik voel me weer fit, vrolijk, zonder pijn klachten. Voor mij to[lees meer...]taal geen bijwerken, een wonder middel. Ik gebruik het ruim 4 jaar met waarbij ik elke 3 maanden stop. Om te proberen of het ook zonder gaat.

23-11-2021 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Na stoppen met anticonceptie na 3 maanden typische overgangs klachten; Onrust, concentratie problemen, somberheid, slecht slapen. Via huisarts Femoston 1/10 mg voor geschreven gekregen.Nu anderhalve maand verder tussen de 1ste en 2de strip bloedverlies, en tijdens helft vd 2de strip zeer pijnlijke/ gevoelige borsten.Verder wat last van bovenste luchtwegen.Meer vrouwen die[lees meer...] daar last van hebben gehad?

24-10-2021 | Vrouw | 68
Overgang
Echt jaren en jaren geslikt....begon met 50 jaar in de overgang.na paar jaar ellende ,met femoston begonnen. Paar x gestopt.kwam in alle hevigheid terug. Nu ben ik bijne 69.op advies van arts gestopt.ik heb nu nog mega veel opvliegers dag en nacht.echt nat van zweet.en dan zegt huisarts kan niet meer als je 68 bent! Wat is het dan??? Was super blij met femoston.

09-10-2021 | Vrouw | 59
Overgang
Heerlijk, geen opvliegers meer, en ik slaap fantastisch!

07-10-2020 | Vrouw | 58
Menopauze
gestart 4 maanden geleden. Duurde wel 6 weken eer ik get zeer gunstige effect voelde: geen opvliegers meer, geen onderbroken nachtrust, geen warmteopwellingen en zweterige onderbroken nachten. Geen nevenwerking gehad tot nu :oogmigraine ( had ik ook vroeger toen ik de anticonceptiepil gebruikte) , wat gewichtstoename en soms wat lichte maag- en darmklachten. Voorlopig wege[lees meer...]n deze nevenwerkingen niet op tegen alle vervelende menopauzale klachten doe al vier jaar aanslepen.

04-08-2020 | Vrouw | 53
Overgang
Ik (53) ben vorig najaar gestopt met de pil (zoely) die ik slikte tegen overgangsklachten. Sindsdien toenemende overgangsklachten: opvliegers, slecht slapen, onverklaarbare maagklachten, zere botten en spieren, mijn haar werd dunner. Maar vooral er niet 'bij', alsof ik niet meer helder kon nadenken. Ik werd onzeker en somber. Ik slik sinds een maand Femoston en WAT een [lees meer...]verschil! Na 2-3 weken ben ik weer mezelf, ik voel me energiek en fit, slaap beter, geen opvliegers meer, haaruitval is stukken minder en ik ben weer in balans! Ben wel ietsje aangekomen maar niet noemenswaardig. Top medicijn!

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum