Ervaringen met Femoston

estradiol / dydrogesteron

Overgang (135 meningen)
Premature menopauze (7 meningen)

03-06-2021 | Vrouw | 49
Menopauze
Mijn ervaringen met deze medicijn zijn: Geen opvliegers meer ‘s nachts en overdag Goede nachtrust Ik voel me fit en energiek Uiterlijk zie ik er beter uit( qua huid en haar conditie en lichaam) Bijwerking die ik heb ervaarde is hoofdpijn zonder ik de progesteron tablet begin in te nemen en dat duurt een paar dagen.

16-05-2021 | Vrouw | 52

05-04-2021 | Vrouw | 65
Stemmingswisselingen
mijn vraag was kan het zijn dat ik na jaren gebruik ineens een zeer zoute smaak in mijn mond heb?

03-12-2020 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron (10)
Overspannen/burn-out
Ik zat in een burn-out, en kreeg het advies om te stoppen met de anticonceptiepil, ik kreeg veel klachten, continu opvliegers, Nachtzweten, niet meer slapen, onrustig en bang. Met femostan begonnen en na 2 weken weinig opvliegers meer, beter slapen. Alleen last van stemmingswisselingen, voel me vaak depressief en angstig .weet niet of dat overgaat, ik hoop het, maar ve[lees meer...]rder voel ik mij wel beterder

16-10-2020 | Vrouw | 55
Overgang
Had veel last van stemmingsklachten, spier en gewrichtsklachten, concentratie problemen, geheugen stoornissen, darmklachten, mondbranden, nachtelijke opbliegers en allerlei andere onverklaarbare lichamelijke en mentale klachten, die sterk wisselden. Door de femoston is dit allemaal wat voorspelbaarder en kan ik erop anticiperen. Maar een feest is de overgang niet en ik er[lees meer...]vaar het zeker niet als iets wat er bij hoort.

08-09-2020 | Vrouw | 41
estradiol / dydrogesteron (2/10)
Vervroegde menopauze
Tijdens waarschijnlijk een burn out, maar ook veel hormoon gerelateerde klachten via via bij een menocare afdeling in het ziekenhuis terecht gekomen. Wat fijn dat mijn klachten meteen erkend werden! Ik moest met de anticonceptiepil stoppen en kreeg eerst hormoonpleisters. Verschillende merken en doses geprobeerd; ze leken heel snel te werken om vervolgens net zo snel weer [lees meer...]totaal niet te werken. Toen overgestapt op Femoston 1/10. Daarbij duurde het iets langer voor het ging werken, maar dat vond ik op dat moment juist een goed teken. De 1/10 hielp nog niet afdoende, dus overgegaan naar de 2/10. Geweldig! Voelde me eindelijk sinds jaren weer mezelf, zonder onrust/gejaagdheid, angst, veel stemmingswisselingen etc. Fibromyalgieklachten namen zienderogen af en wat ze al voorspeld had: Mijn weerstand werd stukken beter. Ik gebruik er ook Vitals elke dag, visolie en magnesium bij op aanraden van het ziekenhuis. Echt een verademing. Ook ik kan niet goed tegen suikers en koolhydraten en ik las hier dat dit misschien met elkaar te maken heeft. Op dit moment voel ik me weer veel minder goed helaas. In juli is ons condoom gescheurd, waarna ik een morning after pil heb genomen. Daarna begon de ellende.. Femoston werkt haast niet meer en ik heb net 4 weken achter elkaar gemenstrueerd. Nu weet ik niet zeker of dit nog komt door die m.a.pil, want het kan ook zijn dat ik straks volledig in de overgang zit en dit het onregelmatige stukje is wat daaraan vooraf gaat. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb de neiging om er een halve pil Femoston extra bij te nemen om het weer aan de gang te krijgen, omdat ik nu te veel klachten krijg..

02-09-2020 | Vrouw | 57
Overgang
Had zo,n 30 opvliegers per dag en Chagrijnig. Gestart met femoston 1/5 maar heel veel bloedingen op onverwachte momenten. Huisarts schreef toen 1/10 voor. Duurt 14 dagen voordat echt goed aanslaat. Na 28 dagen nu elke keer 4 dagen flinke bloeding, dus weer aan de tampons en maandverband. Dat vind ik minder leuk maar het helpt wel goed tegen de opvliegers. Nog zo,n 2 opv[lees meer...]liegers per dag dus ik ben tevreden en ik ben vrolijker. Moet nu wat meer op gewicht letten. Ik kan het aanbevelen.

29-08-2019 | Vrouw | 53
Overgang
Ging pas werken na 4 weken. Opvliegers zijn afgenomen tot een aanvaardbare hoeveelheid. Vooral het feit dat ik weer kan slapen zonder veel opvliegers is heel fijn! Na half jaar gebruik wel nog steeds last van pijnlijke borsten. Vooral aan één kant, daar maak ik me toch een beetje zorgen over. Het is soms een stekende pijn. Ik heb net van huisarts toestemming gekregen om d[lees meer...]it middel nog een jaar te gebruiken. Ik voel me er veel beter door (ik slaap weer) dus wil er niet mee stoppen voorlopig. Alleen die pijn in m'n borst, hoort dat erbij ook al slik ik het al een half jaar? Kan iemand mij adviseren? Mijn huisarts weet niets van overgangsklachten dus van hem krijg ik geen nuttig antwoord.

12-08-2019 | Vrouw | 53
Overgang
Het was een enorme opluchting toen dit begon te werken - na anderhalve week waren mijn opvliegers bijna helemaal weg. Daarvoor had ik elk uur een opvlieger, waarvan sommige zo sterk dat ik het gevoel had dat mijn hoofd ontplofte. Die opvliegers waren vervelend, maar helemaal rampzalig was dat ik heel slecht sliep - maanden lang. Alle andere plantaardige of homeopathische [lees meer...]middelen werkten niet, leefstijl aanpassing ook niet. Nu na 3 maanden nog geen negatieve effecten ondervonden.

30-05-2019 | Vrouw | 56
Overgang
Ik gebruik het sinds 17 maanden. Vond het een openbaring binnen de kosrtste keren geen opvliegers meer..gewoon door slapen in de nacht . Je weer normaal voelen. Wel af en toe wat bloedverlies . En nu sinds 2 weken weer wat opvliegers..is er iemand die dat ook heeft of wel eens heeft gehad?

05-05-2019 | Vrouw | 49
Overgang
sinds 1 jaar gestart met Femoston Continu ivm beginnende overgangsklachten zoals opvliegers en onregelmatige (heftige) menstruatie i.c.m. voorkomen van botontkalking door langdurig medicijngebruik(Prednison). Overgangsklachten zijn nagenoeg helemaal over en slaap goed. Enkele keer nog lichte menstruatie gehad paar dgn. Geen hoofdmijn meer. Wel opgezwollen en tintelende (bo[lees meer...]ven) benen.

26-04-2019 | Vrouw | 52
Overgang
Alle nachten 5 of meer keer wakker worden door opvliegers. Natte washand in een schaal naast bed om te koelen. Niet te doen. Na 10 dagen Femoston zijn deze klachten verleden tijd. Nu alleen nog dealen met de bijwerkingen.......

18-02-2019 | Vrouw | 46
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Sinds ik Femoston gebruik zijn mijn overgangsklachten bijna allemaal weg. Geen opvliegers meer, geen nachtzweten, beter slapen, geen hartkloppingen, geen stemmingswisselingen. Ben opgewekt en uitgerust. Enig nadeel zijn de bloedingen, alsof ik weer ongesteld ben. Dit heb ik nu een keer gehad, vier dagen.

29-01-2019 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron
Menopauze
ik heb proberen er mee te stoppen maar na 3 weken ben ik in een depressie gekomen , vandaag terug herbegonnen , ben bang dat ik er niet meer vanaf zal geraken ... ik weet ook niet of ik beter af ben met antidepressiva ?

18-12-2018 | Vrouw | 52
Overgang
Eigenlijk geen klachten soms opvliegers. En veel meer trek in eten merk ook dat ik aangekomen ben voor mijn doen wel heel goed dat is wat ik ook graag wil.

04-11-2018 | Vrouw | 52
Overgang
Dit medicijn gekregen omdat ik veel last van overgangsklachten in combinatie met stress had. Was totaal uitgeput, opgejaagd gevoel. Intern trillen. Bijwerking: na 28 dagen (complete strip) zonder onderbreking aan de nieuwe strip te zijn begonnen heb ik abnormaal hevig bloedverlies gekregen.