Ervaringen met Femoston

estradiol / dydrogesteron

verlies van smaak buikkrampen maagpijn voor misselijkheid/braken

Overgang (136 meningen)
Premature menopauze (7 meningen)

12-08-2021 | Vrouw | 51
Overgang
Ik ben 51 en overgestapt van de anticonceptie pil naar femoston 0,5/2,5 op advies van de overgangsconsulent. Ik had ondanks de pil erg last van de overgang sliep niet meer, onrust in mijn lijf, en stemmingswisselingen .nu sinds 2 dagen aan de femoston heb wat last van misselijkheid en heb weinig energie. Ook wat somber . Hoop dat dit alleen in het begin is . En dat ik m[lees meer...]e snel weer mezelf voelt .

02-08-2023 | Vrouw | 52
Overgang
Ik slik dit nu een paar maanden omdat ik zoveel last had van opvliegers, niet een paar per dag maar een paar per uur. Ik kan moeilijk zweten dus liep constant vuurrood aan vanaf mn kleine teen tot aan mn kruin. Kreeg er gewoon black-outs van omdat ik op kookpunt was wat betreft de warmte die ik niet kwijt kon. Ik ben blij dat ik dit middel voorgeschreven heb gekregen! Wat [lees meer...]een verademing, heb totaal geen opvliegers meer! Tot op heden ook geen bijwerkingen, oke..paar kilootjes erbij, maar daar word aan gewerkt, vind ik minder erg dan die verschrikkelijke opvliegers.

28-02-2023 | Vrouw | 52
Overgang
Ik ben het gaan gebruiken, omdat ik op mijn 41e vervroegd in de overgang kwam door chemo. Ik had opvliegers, verloor urine, was ongelukkig en lag badend van het zweet in bed. De gynaecoloog heeft mijn bloed getest (2x met enige tijd ertussen), waaruit bleek dat het niet meer goed kwam. Nadat ik femoston 1/10 heb voorgeschreven werd ik weer redelijk mezelf. Heerlijk! Ik sli[lees meer...]k het inmiddels 11 jaar en mag het van mijn gynaecoloog nog even doorslikken. Ik ben er zeer happy mee

19-09-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Ik ervaar heel veel last in mijn dagelijks leven door de overgang. Geen opvliegers maar veel pijn in mijn lijf, het voelt alsof ik heel de dag spierpijn heb en stijf ben. S'nachts doet zelfs omdraaien en lang in dezelfde houding liggen pijn. Mijn bekkengebied is heel gevoelig. Ik voel me moe en erg neerslachtig. Een maand de femoston 1/10 geprobeerd, huid en haar wordt er [lees meer...]mooi van, wat haaruitval, gewichtstoename en pijnlijke borsten en spierpijn lijkt erger te worden. Ik ben er weer mee gestopt. Ik hoor graag of anderen soortgelijke ervaringen hebben, voel me hier zo eenzaam en ellendig door, weet niet meer wat te doen en hoe de dag door te komen. Alvast dank voor het delen.

25-04-2022 | Vrouw | 52
Overgang
Heb heel er last van me onderrug trek door naar me bil en been Jeuk aan me oog galbulten Slaap slecht Heel veel aan gekomen Ik ga ermee stoppe en proberen weer afvallen

03-08-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Zweetaanvallen stukken minder, daarvoor in de plaats opgeblazen buik, gezicht, stemmingswisselingen, gewichtstoename

16-05-2021 | Vrouw | 52

11-02-2020 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron (2/10)
Overgang
Ik ben al 5 jaar bezig ik heb verschillende medicijnen geprobeerd Mijn menstruatie waren heel erg zoveel bloedverlies dat ik echt thuis moest blijven. Andere klachten gewrichtspijn heel erg bang Geen zin in het dagelijks leven verschrikkelijk moe Niet meer ergens naar toe willen alleen boodschappen doen en weer terug Eindelijk na verschillende sterkte femoston te h[lees meer...]ebben geprobeerd Die niet helemaal werkte kreeg ik de pil voorgeschreven Het ging echt goed Maar nu moest ik stoppen van mijn gynaecoloog De klachten begonnen graag gelijk weer. Gebeld met mijn gynaecoloog Nu heb ik weer femoston 2/10 Ik hoop dat het mij gaat helpen Anders weet ik het echt niet meer!!!!!!!

20-10-2019 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Ben nu bijna 2 maanden bezig met femoston 1/10. Ik had meer dan 25 opvliegers op een dag, s nachts kleddernat, slecht slapen , dat is geen leven. Samen met mijn huisdokter, ik had alles uitgezocht voor mezelf op internet, tot deze tabletten gekomen. Ik heb t gewoon weer normaal fris, raad echt elke vrouw met deze klachten deze medicijnen aan. Enige nadeel is dat ik weer m[lees meer...]enstrueer, dat was nu een jaar geleden. Maar daar weten wij vrouwen mee om te gaan toch? Liever dat dan die verschrikkelijke opvliegers, tis naar nat vies ongenakkelijk en doodvermoeiend. Echt, doe niet langer moeilijk. Als ik na langere tijd echt negatieve ervaringen nog ondervind, laat ik het hier weten.

06-10-2019 | Vrouw | 52
Duizeligheid
Ik werd vaak duizelig door de overgang. had ook problemen met mijn bloedsomloop. Femoston heilp daar goed tegen. Helaas kreeg ik er ook netelroos van. Had dat al eerder gehad, dus ik ben er extra gevoelig voor.

03-09-2019 | Vrouw | 52
Overgang
Wat ben ik blij met dit medicijn! Ik had veel last van opvliegers, slapeloosheid, gewrichts- en spierpijn, kortom; typische overgangsklachten. Ik heb een drukke, verantwoordelijke baan en twee inwonende, studerende kinderen en voelde me vaak zo moe, zeker ook doordat ik steeds zo slecht sliep. Al mijn klachten zijn verdwenen en daarnaast voel ik me opgewekt en energiek. [lees meer...]Voel me echt 10 jaar jonger, heb ook weer zin om te sporten, alleen maar positief wat mij betreft.

26-04-2019 | Vrouw | 52
Overgang
Alle nachten 5 of meer keer wakker worden door opvliegers. Natte washand in een schaal naast bed om te koelen. Niet te doen. Na 10 dagen Femoston zijn deze klachten verleden tijd. Nu alleen nog dealen met de bijwerkingen.......

13-01-2019 | Vrouw | 52
Overgang
Ik had veel last met de overgang: mislijkheid, duizelijkheid, vermoeidheid , depressie, opvliegers. Na een week van gebruik van deze medicatie waren alle klachten verdwenen. Ik ben heel erg blij!

18-12-2018 | Vrouw | 52
Overgang
Eigenlijk geen klachten soms opvliegers. En veel meer trek in eten merk ook dat ik aangekomen ben voor mijn doen wel heel goed dat is wat ik ook graag wil.

04-11-2018 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Dit medicijn gekregen omdat ik veel last van overgangsklachten in combinatie met stress had. Was totaal uitgeput, opgejaagd gevoel. Intern trillen. Bijwerking: na 28 dagen (complete strip) zonder onderbreking aan de nieuwe strip te zijn begonnen heb ik abnormaal hevig bloedverlies gekregen.

28-08-2018 | Vrouw | 52
Overgang
Ik ben al een paar jaar in de overgang. Na weken niet slapen door de opvliegers en teneinde raad de huisarts gevraagd om een middel, nu nauwelijks opvliegers meer en rust!