Ervaringen met Femoston

estradiol / dydrogesteron

Overgang (135 meningen)
Premature menopauze (7 meningen)

16-08-2023 | Vrouw | 54
Overgang
Opvliegers ,a volonte Emotioneel , pijnlijke gewrichten .

09-04-2023 | Vrouw | 54

29-11-2022 | Vrouw | 54
Overgang
Van eindeloos veelopvliegers, niet slapen, pijn in de gewrichten naar een fit mens. Was ik maar jaren eerder naar arts gegaan!

28-03-2022 | Vrouw | 54
Overgang
In verband met overgangsklachten zoals hevige migraine ben ik dit gaan slikken. Het duurde heel lang voor ik verschil merkte. Na 2 jaar bleek ik borstkanker te hebben. Moest er direct mee stoppen

08-03-2022 | Vrouw | 54
Overgang
Ik slik nu 1 mnd femoston 1/10 Opvliegers zijn veeeel minder, Niet helemaal verdwenen. Ik slaap zo goed dat ik niks meer slik om te slapen. Zin in seks is terug.

03-12-2020 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron (10)
Overspannen/burn-out
Ik zat in een burn-out, en kreeg het advies om te stoppen met de anticonceptiepil, ik kreeg veel klachten, continu opvliegers, Nachtzweten, niet meer slapen, onrustig en bang. Met femostan begonnen en na 2 weken weinig opvliegers meer, beter slapen. Alleen last van stemmingswisselingen, voel me vaak depressief en angstig .weet niet of dat overgaat, ik hoop het, maar ve[lees meer...]rder voel ik mij wel beterder

31-10-2020 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Na jaren van mezelf niet meer zijn anti depressiva verkeerde diagnose,werd ik 3 week terug ineens heel somber in het hoofd ,ik dacht dat ik gek werd.Ik wist dit is hormonaal,en de volgende dag een afspraak gemaakt.Normaal praten kon niet meer en barste ik in janken uit.Ik vroeg naar hormonen en heb femoston 1/10 gekregen.savonds mee begonnen.Het gaat iets beter vooral de [lees meer...]gejaagdheid is minder.Toch heb ik afgelopen week een overgang consulente gebeld,omdat mijn eierstokken zijn verwijderd en ik sinds 4 jaar geleden gestopt ben met estradiolpleisters,maakt mijn lichaam geen hormonen meer aan.Ze hoorde mijn verhaal aan en ze vond het vreselijk.Omdat ik zo angstig was,enz.enz.heb ik toch maar gebeld voor deskundig hulp.Ik heb voedings supplementen gekregen ,ook de bloedwaarden bekijkt ze.Ik ga eerst nog door met deze femoston zodra ik me weer wat beter voel,gaat ze over op estradiol en oestrogeen want dat is dat belangrijke hormoon.Misschien dat iemand hier iets aan heeft,en niemand is hetzelfde en reageerd anders.Ik ben wel naar een overgang specialiste gestapt want ik ben dat jaren gesukkel meer dan zat,door haar uitleg weet ik tenminste wat er aan de hand is!

25-03-2020 | Vrouw | 54
Overgang
Heel snel van klachten af. Al na een ppar dagen een hele verbetering. Dacht dat anti-depresdiva niet meer werkte. Na femoston weer bijna geheel klachtenvrij. Heerlijk

06-01-2020 | Vrouw | 54
Overgang
Sinds gebruik zijn opvliegers weg . Stemming is niet verbeterd. En nu heb ik een slaapprobleem erbij.zit ik op een te lage dosering?

06-01-2020 | Vrouw | 54

29-12-2019 | Vrouw | 54
Menopauze
Ik heb veel jaren nuvaring genomen nu ben ik juist gestopt.en naar femoston low ik ben nu 7 dagen bezig .

10-07-2019 | Vrouw | 54

07-06-2019 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
Lange tijd het gevoel gehad alsof ik mezelf niet meer was. Angst en depressieve gevoelens , en overal tegenop zien. Was mezelf gewoon kwijt. Gebruik nu 1,5 maand Femoston. Werkelijk heel fijn dat ik weer helder kan denken, mezelf weer voel en geen angst of depressie meer ervaar! Jammergenoeg krijg ik nu gewrichts klachten en heb na een halve dag enorme pijn in benen, heupe[lees meer...]n alsof ik gesport heb en in de splagaat heb gelegen. Wordt zo moe ervan dat ik overweeg geen Femoston meer te nemen maar de natuurlijke “rodiola” weer op te pakken.

22-05-2019 | Vrouw | 54
Overgang
Veel pijn in heup en rug onstaan na 12 dagen gebruik. Lichte afname van opvliegers, maar zeker niet verdwenen. Depressieve gevoelens terwijl ik die anders nooit heb! Ontzettend moe. Voor mij géén hulpmiddel, eerder het tegenoversgestelde.

29-01-2019 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron
Menopauze
ik heb proberen er mee te stoppen maar na 3 weken ben ik in een depressie gekomen , vandaag terug herbegonnen , ben bang dat ik er niet meer vanaf zal geraken ... ik weet ook niet of ik beter af ben met antidepressiva ?

16-07-2018 | Vrouw | 54
Overgang
Wat een uitvinding, na jaren aanmodderen met slecht slapen, gewrichts- en spierpijn, moe en nog eens moe zijn, en als laatste erbij gekomen begin dit jaar de opvliegers, was ik er helemaal zat van. Nu ben ik halverwege strip 2 en het leven is weer terug gekomen. Na 3 pillen waren de opvliegers weg. De energie is weer teruggekomen, nog nooit zo heerlijk - of eigenlijk als v[lees meer...]roeger- tijdens de laatste vakantie met de fiets de bergen opgereden en hardgelopen.. Ik slaap weer een zeer groot deel van de nacht, ipv elk uur zeiknat wakker vd opvliegers en de bijkomende gejaagdheid. Het terugkeren vd menstruatie was even een minpuntje, maar voor de rest is het geweldig zo!