estradiol / dydrogesteron

Overgang (102 meningen)
Premature menopauze (6 meningen)

07-10-2020 | Vrouw | 58
Menopauze
gestart 4 maanden geleden. Duurde wel 6 weken eer ik get zeer gunstige effect voelde: geen opvliegers meer, geen onderbroken nachtrust, geen warmteopwellingen en zweterige onderbroken nachten. Geen nevenwerking gehad tot nu :oogmigraine ( had ik ook vroeger toen ik de anticonceptiepil gebruikte) , wat gewichtstoename en soms wat lichte maag- en darmklachten. Voorlopig wege[lees meer...]n deze nevenwerkingen niet op tegen alle vervelende menopauzale klachten doe al vier jaar aanslepen.

29-03-2019 | Vrouw | 58
Overgang
Genomen ivm spier gewrichtspijn,opvliegers,slecht slapen. Helpt alleen voor minder spierpijn. Veel hoofdpijn. En misselijkheid. En na elke strip. Ongesteld. Ga er meen stoppen na 3 strips.

14-10-2018 | Vrouw | 58
Overgang
Femoston werkte na 2 weken, een zegen!!ik ben nu 58 en al ruim 10 jaar bezig met opvliegers. De laatste 4 jaar Elk uur dag en nacht. Een aanval op mijn lichaam. 3 jaar geleden met femoston begonnen en juli 2018 gestopt.omdat dat in bijsluiter staat.dat wordt aangeraden. De opvliegers zijn vrijwel direct teruggekomen. Nu een week met Clonidine begonnen. Maar dat helpt niet.[lees meer...] Ik slaap nu nog slechter. 3 uur wakker. Dasrmee gestopt. Ik heb t plan om weer met Femiston te beginnen. Maar kan je dat wel zo lang gebruiken? Er zou een kans kunnen zijn van borstkanker. Ik twijfel. Zijn er vrouwen die femoston voor lange tijd gebruiken?

21-07-2016 | Vrouw | 58
Menopauze
Na 11 jaar menopauze klachten en het uitproberen van allerhande natuurlijke middelen, ook acupunctuur had ik uiteindelijk besloten van toch maar over te gaan op medicatie. Ik was begin dit jaar gestart met Oestrogel in combinatie met Utrogestan en was in de wolken...geen opvliegers meer, boordevol energie, mijn geluk kon niet op tot ik bloedingen kreeg, net zoals vroeger[lees meer...] "pijnlijke maandstonden". Ik heb nog alle mogelijke combinaties met de Oestrogel en Utrogestan geprobeerd, en ook rustpauzes ingelast, maar was elke maand weer "ongesteld". Na samenspraak met de gynaecoloog met Femoston Low gestart, maar nu na 15 dagen voel ik mij compleet uitgeput, ik kom gewoon moe mijn bed uit en heb zeer pijnlijke spieren en gewrichten. Ik zou het liefst een hele dag in bed blijven liggen, want ik ben de moed zo stilaan kwijt.

09-06-2016 | Vrouw | 58
Overgang
Na 3 jaar aarzelen toch naar huisarts gestapt. Sliep zeer slecht, vele, vele opvliegers, maar vooral de nachten waren slopend. Nu na 3 weken fantastisch. Ik slaap weer goed, ben uitgerust!!! Enige nadeel is toch de doorbraakbloeding na 2 weken. Nu al 6 dagen weer tampon moeten gebruiken. Wie heeft hier ervaring mee?

09-10-2021 | Vrouw | 59
Overgang
Heerlijk, geen opvliegers meer, en ik slaap fantastisch!

08-04-2020 | Vrouw | 59
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Depressief
3 jaar geleden spiraaltje verwijderd. Na twee maanden begonnen de opvliegers, slecht slapen en afgelopen jaar last van depressieve gevoelens. Nu na 2 maanden Femoston alle klachten verdwenen. Soms iets last van buikpijn maar verder erg blij mee!

27-02-2019 | Vrouw | 60
Overgang
Door extreme opvliegers kreeg ik van de huisarts door middel voorgeschreven. Binnen een week waren de opvliegers weg. Sinds wat last van bloed verlies, maar alleen als ik niet precies was met innemen van de tabletten. Op een gegeven moment wilde ik toch even stoppen... maar binnen 1 week kwamen de opvliegers weer terug. Dus ben ik weer opnieuw begonnen, nu heb ik ne[lees meer...]rgens meer last van, ook niet meer van bloed verlies, zelfs niet als ik een dag oversla. Wondermiddel.

11-09-2018 | Vrouw | 60
Overmatig zweten
ik neem nu een 3tal weken fenoston low voorgeschreven door mijn huisarts na vele klachten over opvliegers en overmatig zweten. het zweten stopte reeds na enkele dagen maar de pijn in mijn borsten is nog steeds hetzelfde en ook in de onderbuik (denk eierstokken) heb ik veel last. Ik heb nu een afspraak gemaakt bij de gynecoloog voor 1/10/18 en hoop dat hij mij de gepaste ui[lees meer...]tleg en of oplossing kan geven.

23-02-2015 | Vrouw | 60
Menopauze
Ben twee jaar geleden gestopt met Angeliq (hormoonpreparaat) en dat is een jaar vrij goed gegaan. De menopauzale klachten (opvliegers, stemmingswisselingen, ...) waren zo goed als verdwenen. Een jaar geleden begon het in alle hevigheid terug. Toen heeft mijn gyn mij Femoston Low voorgeschreven. Al na een paar weken voelde ik een enorme verbetering. Ik neem het nu 3 maanden[lees meer...] en de klachten zijn zo goed als verdwenen.

15-07-2020 | Vrouw | 61
Overgang
10 jaar geleden gestart met femoston low. Na 8jaar adviseerde huisarts te halveren naar 2 a3 per week. Opnieuw opvliegers , slecht slapen....Deze week bij gynaecoloog geweest. Hij adviseerde om zeker niet te bezuinigen en elke 1 tabletje in te nemen.

01-08-2018 | Vrouw | 61
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
Gedurende 11 jaar gebruik ik Femeston. De laatste 3 jaar de versie LOW. Voel mij nog steeds opperbest, maar overweeg toch om te stoppen. Kan dit zomaar of is het beter geleidelijk af te bouwen. Heb de vraag gesteld aan de huisarts, maar hij zag geen reden om te stoppen. Iemand ervaring hiermee?

05-11-2017 | Vrouw | 63
Overgang
Hoi dames, ik slik Femoston al vanaf 2002. Tussendoor een keer gestopt, omdat de huisarts dat adviseerde, maar na een maand weer begonnen, omdat alle verschijnselen weer terug kwamen. Dan heb ik het over: depressief, vergeetachtig, slecht slapen, nergens zin in, en natuurlijk meer dan 25 opvliegers. Ik ben begonnen met 2/10 en nu de laatste 4 jaar zit ik op 1/10. Ik voel e[lees meer...]cht heel goed ermee. En ben van plan om het te slikken tot m'n pensioen. (ik ga zelf afbouwen. Eerst om de dag en dan om de twee dagen 1 tablet). Dames ik ben 63 en ik voel me 40. Ik zeg: heb je erg last van de overgang? Probeer Femoston. Groetjes.

05-04-2021 | Vrouw | 65
Stemmingswisselingen
mijn vraag was kan het zijn dat ik na jaren gebruik ineens een zeer zoute smaak in mijn mond heb?

26-08-2020 | Vrouw | 67
Lichen sclerosus
Vanaf 2008 Angelique geslikt vanwege Lichen sclerose en om hart en vaatziekten en osteoporose tegen te gaan. Dit op voorschrift van mijn toenmalige gynaecoloog. Dit geslikt tot ca 2015 en toen overgegaan op Femoston continu. Dat was beter gezien mijn leeftijd, die nu 67 is, volgens de arts. Omdat ik begin 2015 dikke enkels en benen kreeg, moest ik steunkousen. Flink balen[lees meer...]. Gevraagd aan de huisarts door welke medicijnen dit kon komen. Verschillende dingen uitgeprobeerd, maar Femoston bleef buiten schot. Intussen ben ik ook van gynaecoloog veranderd ongeveer 4 jaar geleden. Vandaag bij de praktijkondersteuner van mijn huisarts geweest en benoemd dat ik merk dat ik meer vocht vasthoud. Ook gezegd dat ik wel van de hormonen af wil. Na overleg met de huisarts werd nu wel Femoston genoemd als mogelijke boosdoener voor het vocht vasthouden. Ik heb mijn huidige gynaecoloog hierover gebeld. Ik wil weten of dit gebruik de oorzaak kan zijn en of ik nu zomaar stoppen mag met deze hormoonbehandeling zonder al te grote reacties in mijn lijf. Ik ben nog niet terug gebeld, maar ben benieuwd of iemand anders hier ook ervaring mee heeft.

24-10-2021 | Vrouw | 68
Overgang
Echt jaren en jaren geslikt....begon met 50 jaar in de overgang.na paar jaar ellende ,met femoston begonnen. Paar x gestopt.kwam in alle hevigheid terug. Nu ben ik bijne 69.op advies van arts gestopt.ik heb nu nog mega veel opvliegers dag en nacht.echt nat van zweet.en dan zegt huisarts kan niet meer als je 68 bent! Wat is het dan??? Was super blij met femoston.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum