Ervaringen met Primolut N

norethisteron

gebrek aan concentratie Niet mezelf versuft depressief opgezette buik buikkrampen misselijkheid duizeligheid buikpijn

19-03-2024 | Vrouw | 39
Onregelmatige menstruatiecyclus

duizeligheid

Na alle verhalen was ik best bang voor alle bijwerkingen. Maar moet zeggen dat het me alles meevalt. Op de 1e dag wat duizelig en dagen erna soms wat. Maar verder voel ik me echt goed.

04-12-2023 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik ga richting overgang en bleef maar ongesteld, daarom Primolut gekregen.

25-04-2023 | Vrouw | 31
Uitstellen van menstruatie
Ik moest op 21-04-2023 ongesteld worden, maar ik wilde mijn menstruatie 2/3 dagen uitstellen. Op 18-4-2023 ben ik begonnen met 3 maal daags 1 tabletje en op donderdag 20-04 nam ik de laatste tabletjes. Ik had nauwelijks bijwerkingen en op 24-04 ben ik ongesteld geworden. Tot nu toe vind ik de menstruatie meevallen en heb ik geen last van erge buikpijn of hevig bloedverlie[lees meer...]s. Ik ben tevreden met hoe het is verlopen en ik zal het zeker in de toekomst nogmaals gaan gebruiken😇

21-12-2022 | Vrouw | 35
Uitstellen van menstruatie
Ik neem deze iedere jaar met kerst want zo of zo bin ik altijd met kerst ongesteld. Hij werkt goed, alleen mijn maag is best wel gevoelig en ik neem daarom 2 per dag aan plek van 3. Anders heb ik ook meer mijn bij mijn menstrutie .

11-11-2022 | Vrouw | 29
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik moet dit medicijn 2x per jaar omdat ik o.a. pcos heb. Nooit bijwerkingen gehad op deze keer een opgeblazen gevoel in mijn darmen na.

18-09-2022 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Ik gebruik dit medicijn 3 x per jaar als ik op vakantie ga en het werkt goed. Ik heb niet veel last van bijwerkingen, wel wat kramp soms maar dat heb ik voor mn menstruatie ook. Voor mij is het grote nadeel dat ik diabetes heb en door deze medicijnen schommelen mijn suikers enorm en heb ik veel meer insuline nodig dan normaal gesproken. Wat ik tegenwoordig doe als ik w[lees meer...]eet dat ik ongesteld moet worden op vakantie , is al de menstruatie voor de vakantie uitstellen zodat je je hele cyclus opschuift. Dan hoef je deze pillen niet te slikken op vakantie dus als je dan bijwerkingen hebt ben je gewoon lekker thuis.

21-08-2022 | Vrouw | 33
Uitstellen van menstruatie
4 dagen gebruikt. Menstruatie bleef uit. Tijdens gebruik weinig eetlust, gevoelige darmen al met al heb ik hier geen last van ondervonden. Wel één keer bijna flauwgevallen. Ik besefte pas later dat de eetlust en duizeligheid door het medicijn kwamen. Ongeveer 3 dagen na stop begon mijn menstruatie. Meteen heftig en de laatste dagen enorm veel krampen. Zo erg heb ik dat nor[lees meer...]maal niet

19-08-2022 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
3x per dag 1 pil. Vond ik soms lastig omdat ik op vakantie was. Na ongeveer een week voelde ik mij een aantal keer misselijk. Maar dit kan natuurlijk ook door het vreemde eten zijn gekomen of door de warmte oid. Ik heb mijn menstruatie probleemloos 10 dagen uit kunnen stellen, wat erg fijn is als je op vakantie bent. Verder helemaal geen klachten gehad.

01-10-2021 | Vrouw | 49
Uitstellen van menstruatie
Paar dagen voor verwachte menstruatie begonnen met slikken en dit 13 dagen gedaan. Nauwelijks bijwerkingen, misschien iets meer vocht vasthouden. Na het stoppen werd ik 3 dagen later ongesteld. Dit was normaal. Ook de menstruatie erna was normaal, al kwam deze 3 dagen eerder dan verwacht.

21-06-2021 | Vrouw | 45
Uitstellen van menstruatie
Gebruikt om menstruatie uit te stellen ivm vakantie en onregelmatige menstruatie. Geen bijwerkingen gehad, menstruatie kwam na 3 dagen op gang en verliep normaal. Voor mij dus een prima medicijn geweest.

24-11-2020 | Vrouw | 18
norethisteron (5mg)
Ik wilde mijn menstruatie uitstellen voor een week. Ik gebruik zelf geen hormonale anticonceptie dus dit vond ik het beste alternatief. Je moet dit 3 x op een dag nemen, ik heb de tijdstippen 12:00-16:00-20:00 aangehouden. Ik ben soms onregelmatig ongesteld dus ik ben ongeveer 4 dagen voor de verwachte menstruatie begonnen. De eerste 3 dagen merkte ik niks, maar daarna mer[lees meer...]kte ik dat ik wel wat meer moe was. Niet extreem hoor, maar gewoon een beetje extra moe. Ik had af en toe wat krampen alsof ik ongesteld zou worden, maar dat was maar heel even en het heeft mij niet gehinderd. Deze pil deed zijn werk , en ik werd 3 dagen erna weer ongesteld. Dit was een normale menstruatie maar dan met wat minder krampen. De maand erna werd ik 5 dagen te laat ongesteld, maar ik heb wel vaker last van onregelmatigheid. Mijn ervaring is positief en ik zal het zeker vaker gebruiken!

01-08-2020 | Vrouw | 21
Uitstellen van menstruatie
Ik heb dit medicijn meerdere malen gebruikt om mijn menstruatie uit te stellen voor kamp en vakantie. Het stelde inderdaad prima mijn menstruatie uit, al hoorde ik van anderen wel dat ik wat chagrijniger overkwam en ik had last van stemmingswisselingen (een beetje zo'n ongesteldheids chagrijnigheid). Na het stoppen met slikken kreeg ik wel een hele intense menstruatie met [lees meer...]veel meer pijn dan normaal, iets waarmee ik dus rekening hou als ik het gebruik.

09-07-2020 | Vrouw | 31
Uitstellen van menstruatie
Ik heb dit middel gebruikt om mijn menstruatie eenmalig uit te stellen. Vanwege de heftige pijnklachten gedurende mijn menstruatie, wilde ik niet ongesteld zijn op mijn eigen bruiloft. Aangezien ik verder geen pil oid gebruik, kreeg ik Primolut van de huisarts. 3x daags na het eten een tabletje innemen, ging prima. Erg gebruiksvriendelijk. Na de laatste 3 tabletten, duurd[lees meer...]e het een dag of 4, 5 toen mijn menstruatie weer op gang kwam. Het middel was dus effectief voor het doel waarvoor ik het gebruikte. Ik heb gedurende de 10 dagen wel wat lichte kramp in mijn onderbuik gehad, en wat hoofdpijn. De bijwerkingen waren in mijn geval licht in vergelijking met de Microgynon.

03-05-2020 | Vrouw | 34
Endometriose
Sinds ik Primaluut slik heb ik geen heftige krampen en bloedingen meer (vaginaal als rectaal ) Ik slik het nu 5maanden achter elkaar en heb sinds 6weken helemaal geen bloedverlies meer. Wel af en toe het gevoel dat het gaat door breken maar het gebeurt niet. Voor nu super blij met de Primalut.

15-07-2019 | Man | 37
norethisteron (10mg)
ik had sinds meerdere maanden een medium cyste op mijn eierstok en mijn eierstok was aanzienlijk vergroot. in een poging de cyste te doen verdwijnen en mijn eierstok te laten slinken kreeg ik Primolut N 10mg voorgeschreven. dagelijks gebruik voor 10 dagen vanaf dag 14 in de cyclus, 2 cycli. Ik vond het heftig, zeer veel stemmingswisselingen, 'mijn bloed kookte', ik sliep s[lees meer...]lecht door en had veel buikpijn. bij de tweede ronde voelde ik ook mijn eierstokken zitten als ik op mijn zij lag. Het heeft wel geholpen! de cyste is weg en mijn eierstok heeft een normale grootte. p.s. ik woon in Spanje, ik kon weinig vinden over dit medicijn 10mg in het Nederlands of van deze toepassing en ps 2, wij proberen zwanger te worden en ik ben ouder dan 35, daarom is gekozen voor een hormonale aanpak ipv operatief verwijderen.

02-03-2018 | Vrouw | 27
norethisteron (5mg)
Ik heb Primolut voorgeschreven gekregen om mijn menstruatie op te wekken. Dit heeft goed gewerkt, ik moest 10 dagen 2x per dag 1 tablet nemen, en inderdaad, 3 á 4 dagen na de kuur werd ik netjes ongesteld. Weliswaar op de 3e dag van de menstruatie behoorlijk heftig, maar ik ben wel gewend aan zware menstruaties door PCOS. Daarnaast heb ik tijdens het slikken van de Pr[lees meer...]imolut tabletten wel enkele vervelende bijwerkingen ervaren. Namelijk : erg pijnlijke en branderige borsten, wat hoofdpijn en stemmingswisselingen. Ook kwam ik tijdens het gebruik 1,5kg aan. Mijn buik was enorm dik, ik leek wel 10 kg aangekomen. Ik voelde me echt opgezet en dik. Gelukkig was dit tijdelijk, toen de kuur afgelopen was en mijn menstruatie op gang kwam, zat ik al snel weer op mijn oude gewicht. (Dit zal dus een bijwerking door de hormonen geweest zijn. Het staat ook in de bijsluiter dat dit kan.) Door de hormonen kreeg ik ook meer behoefte aan zoet en lekkers. Al bij al ben ik toch blij met dit middel ondanks de bijwerkingen die ik tijdens het gebruik had, omdat het gedaan heeft wat het moest doen, namelijk mijn menstruatie op gang brengen.