Ervaringen met Condyline

podofyllotoxine

branderig gevoel gebied van rode huid

Condyloma (51 meningen)
Wratten (21 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (12 meningen)
Huiduitslag (0 meningen)

Aldara (71 meningen)
Formule W Wratten (31 meningen)
Prevner (11 meningen)
Aciclovir crème (10 meningen)
Zovirax (10 meningen)

13-10-2010 | Vrouw
Genitale wratten
Ik gebruik momenteel ook condyline. 3 weken lang nu. En ik vraag me af of het wel helpt. Ik stip het gewoon 2x per dag 3 dagen achter elkaar aan met zon plastic staafje dat erbij zit. Echter merk ik geen verschil, krijg er steeds meer wratjes bij. Zo is het bijna niet meer bij te houden. En van branderig gevoel ofzo heb ik ook geen last. Ik gerbuikte aanvankelijk nog vas[lees meer...]eline, maar dat is helemaal niet nodig, het brandt totaal niet bij mij. Dus daarom vraag ik me ook af of het wel werkt. Als het na volgende week nog niet over is dan vraag ik toch maar aan de huisarts of dit normaal is.

29-09-2010 | Man
Genitale wratten
de huisarts gaf direct aan dat je het het beste met een wattestaafje kan aanbrengen. dit werkt prima. laat het daarna wel goed drogen voordat je ondergoed aantrekt anders kan je je op andere plekken weer besmetten. de bijwerkingen die ik op internet last vielen bij mij reuze mee. heb zeker geen pijn gehad. na de 3 dagen kuur is de huid wel rood en schraal en komt e[lees meer...]r op de wrat een korst. enkele dagen daarna is de wrat weg. vervelende van deze soa is wel dat als je denk dat alles weg is en je voelt daarna nog is erg nauwkeurig je er zo weer 1 of 2 kan ontdekken. je bent dus wel aardig wat weken zoet voordat je er hopelijk voorgoed vanaf bent.

21-05-2010 | Man
podofyllotoxine
Aanvankelijk werd de wrat wel kleiner, maar kwam na verloop van tijd terug en verspreidde zich over een nog groter gebied. De onderliggende en omringende huid wordt na verloop van tijd steeds sneller dunner (ik gebruik het nu al langer dan een jaar in een cyclus van 3 dagen op en 4 dagen af). Ik krijg vrij grote en diepe open wonden in het omringende gebied van ondanks dat[lees meer...] ik deze bescherm met vaseline. De wonden zijn zeer pijnlijk. Ik ga nu Aldara proberen ...

01-12-2009 | Man

25-11-2009 | Man
Wratten in gezicht
Aandoening begon met één wrat op kin, maar verspreidde zich door het scheren naar andere plekken op het gezicht. Aanbrengen: 2 maal per dag vloeistof aanstippen op wrat. Bijwerkingen: ik kreeg een erg gevoelige en droge huid. Op bepaalde plekken onstonden er grote zweren, wat erg ontsierend is in het gezicht. Een gebied van 1 a 2 cm rond de wrat werd rood en ging ook[lees meer...] zweren. Na verloop van tijd ontstonden er op de plek waar in de vloeistof aan had gebracht huidschilfers, die in combinatie met de roodheid en zweren erg lijken op het hebben van krentebaard. Mijn arts zei dat dit niet het geval was. Houd rekening met zeker een maand last van rode plekken, zweren en huidschilfers.

09-01-2021 | Man | 18
Genitale wratten
Maanden terug eerste keer last gehad van genitale wratten. Heb een vaste vriendin en sindsdien kreeg ik na een paar maand last van wratten. Naar huisarts geweest en condyline mee gekregen. Rustig aanstippen en na aantal weken was het weg. Helaas kwam het na een maandje ongeveer weer terug. Nu is het echt verschrikkelijk erg veel en het doet niet normaal veel pijn. Hele hui[lees meer...]d blijft openscheuren als ik deze naar achtertrek.

09-05-2019 | Vrouw | 18
Genitale wratten
Ik heb al een half jaar genitale wratten. Toen ik voor het eerst hiervoor naar de huisarts ging kreeg ik Wartec om op de wratten te smeren. Afgelopen 6 maanden werkte het wel, maar dit keer gaan de wratten gewoon niet weg. Ik ben naar de huisarts geweest en kreeg Condyline 0,5% (podophyllotoxine 5 mg per ml). 2 keer per dag aanbregen, 3 dagen per week, max. 5 weken lang. D[lees meer...]e eerste dag merkte ik niks helemaal niks. Geen verschil, geen pijn. De tweede dag deed het zo veel pijn. Het brandde heel erg, maar toch geen verschil qua uiterlijk. Het is mijn derde dag vandaag, laatste dag van de week en het brandde veel erger dan gister. Ik wist niet eens dat het mogelijk was. Vanochtend voordat ik naar stage ging snel, maar zorgvuldig aangestipt. Ik had zoveel pijn dat het lastig was om me verder klaar te maken. Ik bleef maar schelden. Het ziet er ook niet uit. Er zijn nog dezelfde hoeveelheid wratten, maar ze zijn erg groot geworden. Daarnaast zijn ze ook wit-grijs en hard. En nu doen ze ook pijnlijk, niet alleen bij het aanstippen meer. Maar ik heb gehoord dat dit betekend dat de wratten na een tijdje gaan weg vellen, wat een goede teken is. Nauw, ik hoop dat ze zo snel mogelijk weg gaan. Ookal weet ik dat ik de virus voor een tijdje heb, en heb het ook geaccepteerd; elke keer wanneer de wratten terugkomen en ik kijk in de spiegel ernaar moet ik huilen. M'n vagina ziet er dan niet meer aantrekkelijk uit. De wratten komen ook altijd precies bij de vaginale opening. Maar ja, er bestaat (nog) geen geneesmiddel voor deze virus

31-05-2021 | Vrouw | 19
podofyllotoxine (3,5mg/g)
Condyloma
Meest verschrikkelijke wat ik ooit heb gedaan. Eerste dag met de applicator maar voor mijn gevoel deed dat niks. Dan maar een kwastje gebruiken en over alle wratjes (aangezien ik er enorm veel had, bedankt ex!) ik ben op mijn 2e rustdag. Ik kan niet zitten, lopen, fietsen en slapen. Zoveel pijn dat ik misselijk wordt en bijna moet overgeven. Maar goed, ik zie dat het ook e[lees meer...]norm is door gedringt door mijn gezonde huid, dus meteen van plan om sudocreme te smeren! Doe aub voorzichtig want zelfs het opstaan uit me bed is niet te doen! Kwa verandering zie ik een klein beetje ze zijn nog enorm wit en heb er wel een stuk of 20 wat nu een dikke platte hoopje is

15-05-2020 | Man | 19
Genitale wratten
Ook ik heb de loterij gewonnen met mn 19 jaar en jawel: Genitale wratten. Eerst waren het nog helemaal geen wratten maar eerder kleine bultjes waarvan ik dacht van goh die zijn zo weer weg, ongeacht wat het was. Door corona weinig seksueel actief en daarom ook niet echt geschoren tot drie weken geleden. Alles begon te bloeden, en toen al het haar weg was trof ik tal van vi[lees meer...]eze grote sponsachtige wratten aan. Na allerlei geklungel met wrat bevries shit heb ik mijzelf behoorlijk verminkt en ben ik naar de huisarts gegaan. Hij schreef mij condyline voor en jawel, net zoals elke andere stakker hier in het rijtje ben ik de eerste week als een 'bezetene' hele gebieden gaan behandelen met die bende. Na 3 dagen nog 0 verschil, niks noppes nada. Totdat mijn 1e rustdag aanbrak. Koleeere wat deed het pijn. En dat tot zeker wel de 4e rustdag. Net als ieder ander niet kunnen zitten, fietsen, lopen, niks. Ik raad aan om (als het je lukt) je gezonde huid echt in te smeren met vaseline, of je bent nog lang niet jarig. STEL jij hebt nu pijn omdat je net zo snugger als ik niet naar je dokter hebt geluisterd om 't in te smeren met vaseline, smeer het dan tijdens je rustdagen en voor het slapengaan in met sudocreme! Het verzacht/verkoeld en repareert je huid. Al met al was ik na 1 week bijna alles kwijt. Inmiddels ben ik aangekomen aan mijn eerste rustdag van week 3 en er zijn nog een stuk of 2/3 plekjes die hardnekkig lekker blijven zitten of telkens terugkomen, maar als die er volgende week nog zitten ga ik die lekker laten wegbranden door mijn huisarts. Ik maak me wel erg zorgen over hoe de rest van mijn leven eruit gaat zien. Ik was voor deze ellende een hele leuke praatgrage jongen maar zit momenteel erg met mezelf. Het lijkt wel alsof ik me vies voel in mijn eigen lichaam. Ik hoop dat ik één van de gelukkigen mag zijn waar het na ongeveer 2 jaar voor altijd weg zal zijn :) Voor iedereen met vragen of dergelijke: De komende weken zal ik af en toe ff kijken of er hier op gereageerd word zodat ik diegene te woord kan staan in geval dat nodig is. Ik ben blij dat ik hier mijn hart heb kunnen luchten :') .

22-04-2020 | Vrouw | 19
podofyllotoxine (1,5mg/g)
Genitale wratten
Top spul, 3 dagen aangestipt en toen pauze genomen. Bij de 3e rustdag waren de wratten weg. Wel had ik er erg weinig en waren ze ook nog redelijk klein. Ik voelde de 1e 2 dagen geen/weinig pijn/branderig gevoel tijdens het aanstippen. Tijdens en na de 3e dag irriteerde het bij het zitten. Ik vond dit niet zeer pijnlijk maar ik heb ook een hoge pijngrens. Zeer effectief en [lees meer...]aan te raden!

21-02-2020 | Man | 19
Genitale wratten
Kwam erachter dat ik last had van genitale wratten. Naar de huisarts gegaan en condyline voorgeschreven gekregen. Stip alleen het wratje aan en ga niet enthousiast smeren. Dit voorkomt jeuk, een brandend gevoel, blaren, wondjes die opengaan etc. Erg heftig spul, mee uitkijken dus!

14-08-2019 | Vrouw | 19
Genitale wratten
Nadat ik enkele bobbeltjes heb ontdekt bij m’n vagina verspreidde de bobbeltjes in een korte naar meerdere bobbeltjes. Het zag er niet uit en het waren er hartstikke veel. Al snel kwam ik uit na wat zoekwerk op het internet dat ik genitale wratten had. Ik heb contact opgenomen met de huisarts en zij heeft bevestigd dat het inderdaad genitale wratten zijn. Ik heb dit middel[lees meer...] gekregen die ik 2x op een dag 3 dagen achterelkaar moest gebruiken gedurende 5 weken. Na de 1e dag had ik al een brandende gevoel en deed het pijn. Na de 2e dag was mijn hele vagina rood en brandde het maar ik ben verder gegaan. Na de 3e dag merkte ik al dat de wratten kleiner werden en na dag 4/5 (rustdagen) waren de wratten al helemaal verdwenen. Het is inmiddels dag 6 en de schaafwondjes die ik had zijn weg. Het huid is van donkerrood naar lichtroze gegaan dus dat herstelt ook. Het brand en het doe pijn, maar hij doet wat ‘ie moet doen. Het is zeer effectief en ik heb het geluk gehad dat ik snel resultaat merkte. Ik ga nog wel contact opnemen met de huisarts omdat ik dus niet weet of ik verder moet met de behandeling, want alle wratten zijn al verdwenen na de 1e week.

28-10-2014 | Vrouw | 19
Wratten
Ik ben voor het eerst begonnen met het aanstippen van condyline, het is nu mijn 1e rust dag Maar het brandt verschrikkelijk, ook als ik het aanraakt doet het pijn Zitten en lopen dat doet zeer Dat het brandt en wit wordt betekent het dat het werkt? 1 genitale wrat is wel weg en nu nog hopen dat de andere zachtjes verdwijnen Heb hier geen ervaring mee. Voor het ee[lees meer...]rst maak ik dit mee Groetjes

16-06-2013 | Vrouw | 19
podofyllotoxine
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik gebruik het nu drie dagen en ik moet zeggen dat ik er wel last van heb. Als ik het net heb aangestipt brand het enorm de eerste paar seconden. Sowieso moet je het goed laten opdrogen en dan brand het wel wat minder. Verder heb ik er wat last van bij het zitten. Maar dat het brand betekend wel dat de condyline zijn werk goed doet, aangezien het een erg bijtend middel is.[lees meer...] Ik heb er dus wel het vertrouwen in dat m'n wratjes binnen een paar weken helemaal weg zijn!

12-06-2013 | Man | 19
podofyllotoxine
Ik gebruik al een jaar Humira ( immun suppressiva ) wegens een zeldzame reuma aandoening. Mijn weerstand is daardoor drastisch verlaagd. Hierdoor konden vele virussen en bacteriën verschijnen die mijn afweer normaal gesproken kon doden. Een voorbeeld was dat ik plotseling binnen 1 week verschrikkelijk veel ( 50-100 ) genitale wratten rondom de anus kreeg! Ik schrok me te p[lees meer...]letter en ging naar de soa centrum. Deze verwees me naar een dermatoloog en kreeg condyline. De dermatoloog was niet echt optimistisch dat de wratten zouden verdwijnen, maar ik moest toch proberen om 2 maande lang condyline te gebruiken, en als ze niet verdwijnen zou ik voor een middag op de operatie tafel moeten liggen om alles weg te snijden :S Nou dames en heren... 95% van de wratten verdwenen na 3 dagen!!!! 2 maanden was helemaal niet nodig! Het doet nu wel heel erg zeer, en gebruik lidocaine ter verdoving , maar mijn huid ziet er gwn tamelijk normaal uit! Geen littekens niets! Ik sta gewoon verstelt... ik had gewoon echt misschien wel 100 wratten (met een paar echt mega groot :S ) en ze verdwenen gewoon allemaal! Ik was zo bang dat conyline niet zou helpen... ik kreeg een soort wattestaafje bij om de wratten "aantestippen", maar als je rond de honderd wratten hebt is dat nogal moeilijk... Ik maakte mijn vinger top met wat condyiline nat en wreef gewoon op alle gebieden met wratten. het prikt wel even, maar liever even prikken en pijn voelen dan als een freak lopen! Dit was heeeeel effectief. Pff ik kan mijn vreugde gewoon niet verworden nu haha

17-05-2011 | Vrouw | 19
Genitale wratten
Ik heb condyline 2 weken gebruikt en de wratten zijn tot nu toe niet meer terug gekomen. Het is wel heel erg pijnlijk. Als je het nauwkeurig doet dan ben je er snel vanaf. Het liefst kun je er beter hulp bij gebruiken. Alleen is het haast niet te doen!!! Groetjes en succes allemaal