Ervaringen met Condyline

podofyllotoxine

branderig gevoel gebied van rode huid

Condyloma (51 meningen)
Wratten (21 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (12 meningen)
Huiduitslag (0 meningen)

Aldara (71 meningen)
Formule W Wratten (31 meningen)
Prevner (11 meningen)
Aciclovir crème (10 meningen)
Zovirax (10 meningen)

02-02-2021 | Man | 32
Genitale wratten
Omdat ik hier afgeschrokken ben van de reacties, schrijf ik zelf nu een aantal weken na mijn behandeling een eerlijke ervaring. Ik heb dit product voorgeschreven gekregen en voor gebruik op dit forum horrorverhalen gelezen over het opengaan en zweren van de huid. Daarom ben ik extra voorzichtig te werk gegaan en heb ik de huid eromheen heel goed met zinkzalf ingesmeerd, vo[lees meer...]orzichtig aangestipt en alles goed laten drogen. Ik kan er een stuk of 8 en na 3 weken behandelen kon ik niet meer zien of het wondjes of wratjes waren, daarom nog even ter controle naar de huisarts geweest. Op zijn advies nog een weekje doorgegaan en de boel daarna laten helen. Dat ging vrij snel wel duurde nog ongeveer een weekje. Tijdens de behandeling heb ik pijn gehad maar echt maar een paar dagen dat het erg was. Verder heb ik wel gewoon sex kunnen hebben, maar om alles te beschermen wel een condoom gebruikt. Uiteindelijk is alles weggegaan en nu ook 4 weken helemaal weg. Ik raad vooral aan goed zalf te gebruiken voor de behandeling voor de gezonde huid, want zelfs met de voorzichtigheid waarmee ik te werk gegaan ben, heb ik nog last gehad. Zelf heb ik om de wrat met een wattenstaafje zinkzalf gesmeerd. Als je voorzichtig doet en je aan de voorschriften houdt, val het allemaal reuze mee.

12-09-2019 | Man | 32
Genitale wratten
Van mijn kant een positief bericht over dit geneesmiddel. Ik liep al een tijdje rond met wratten omdat mijn oude huisarts had gezegd dat t niks was. Mn nieuwe huisarts constateerde meteen geniatle wratten. Eerst kreeg ik Aldara crème voorgeschreven maar dit hielp helemaal niks. Ik werd er alleen erg moe van elke dag. Na wat zoeken op internet kwam ik op Condyline uit. Aan [lees meer...]mijn huisarts gevraagd of hij dit kon voorschrijven. Ik moet zeggen dat de wratten niet na 1 week verdwenen waren, maar dat het wel 4-5 weken heeft geduurd. Nog steeds zijn er een paar wratten die hardnekkig zijn, maar de meeste zijn verdwenen. Het middel heb in gebruikt zoals in de bijsluiter aangegeven en heb er geen enkele bijwerking van gehad. De wratten verschrompelden en verdwenen daarna vanzelf. Tip is om de wratten heel nauwkeurig aan te stippen, maar wel goed nat te maken met de vloeistof. Dit werkt veel effectiever. Overigens heb ik geen vaseline of iets gebruikt om de huid eromheen te beschermen. Tot slot wil ik iedereen in dezelfde situatie adviseren om direct voor dit middel te gaan.

03-02-2022 | Man | 33
Wratten
Dit middel voorgeschreven gekregen voor wratjes. Na 3 dagen de wratjes 2 keer per dag aanstippen veranderden mijn eikel in een open wond, m’n halve eikel is weggebrand: Het is gaan ontsteken, en er komt veel geel vocht uit. Ook is de penis erg dik en pijnlijk. Ik snap niet dat dit middel zo maar voorgeschreven mag worden en er zo slecht gecommuniceerd wordt over de bij[lees meer...]werkingen. Ik mag maar hopen dat dit goed geneest, anders moet ik naar de plastisch chirurg. Zijn er mensen die in het zelfde schuitje zitten?

07-11-2017 | Man | 33
Genitale wratten
Had 6 wratjes op penis en 2 op balzak. 1ste dag aangestipt niks aan de hand niet eens een branderig gevoel niks. 2de dag aangstipt dacht doe beetje extra (veel)😏 voor de zekerheid. 3de dag word wakker 🤤🔥🔥🔥?!? Helemaal vol brandblaren omg.. Kon een week niet na mn werk! Kon niet meer lopen mijn broeken maakte het nog erger dus wilde het liefst hele dag naakt rondlopen [lees meer...]hahah.. maar pas op met dat spul dat is echt zwaar sterke shit ik raad je aan om alleen het wratje aan te raken met een tandestoker ipv dat aanstip dingetje wat je erbij krijgt anders ga je echt wat meemaken believe me!!!

29-06-2019 | Vrouw | 35
Genitale wratten
Vorige week begonnen met condyline, ik vond het dood eng om het aan te stippen omdat ik alle reviews hier had gelezen en las over brandwonden; blaren etc Ik begin vandaag met de 2de week en ik heb tot nu toe nergens tot weinig last van gehad. Laat je niet opschrikken door wat hier allemaal staat. Beetje branderig gevoel op sommige plekken maar geen wondjes gehad. Lee[lees meer...]s de gebruiksaanwijzing gewoon goed door en volg het op, smeer je gezonde huid in met die vaseline ( wattenstaafje ervoor gebruiken) en stip dan aan het begin met de bijgeleverde stokjes aan, en geef het een goede droogtijd, ik het 15 a 30 min laten drogen. De laatste dag van de 3 dagen heb ik het met een wattenstaafje gedaan maar toen brandde het wel om sommige wratjes maar dat komt omdat er dan meer vloeistof op komt. In de 4 dagen rust kregen sommige een zwart kopje en van de 6 wratjes heb ik er nog maar een paar over. Gebruik het zorgvuldig, smeer niet de hele wrat in, gebruik het bijgeleverde stokje eerst, en zorg dat je huid niet tegen elkaar aan komt na het aanbrengen.

02-11-2019 | Man | 36
Genitale wratten
Wat een ellende deze wratten al 2 jaren zijn we er al mee bezig om die krengen uit te roeien. Adara zalf en andere smeerseltjes van de huisarts werken niet. Nu al ruim een jaar bezig met aanstippen met Condyline. Ook dit helpt niet eerst dachten we dat sommige wratten wat losser waren geworden maar komen gewoon weer terug. en het worden er steeds meer. Zelfs weken met app[lees meer...]elazijn bezig geweest om te kijken of dit werkt. We weten het gewoon niet meer. We worden er moedeloos van. Ik zelf heb ze niet mijn partner wel. Al bijna 2.5 jaar geen seks meer vanwege de wratten. Het is de kop komen opsteken toen mijn partner met medicatie is begonnen die de weerstand naar beneden brengt. Mijn partner schaamt zich enorm om weer terug te gaan naar de huisarts. De Condyline wordt overigens wel steeds weer op herhaling uitgeschreven. Ik vraag me af er wordt gesuggereerd dat wratten na 2 jaren uit zichzelf verdwijnen, maar worden alleen maar erger. Ze veranderen ook van kleur van roze rood naar bijna zwart.

01-05-2023 | Man | 39
podofyllotoxine (5mg/ml)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Normaal gesproken geef ik geen review als mijn ervaring positief is, zoals de meeste mensen. Vandaar dat je allemaal rampverhalen hier leest. Dus bij deze toch mijn positieve ervaring. Ik had een wratje op de schacht van mijn penis en de huisarts stelde een genitale wrat vast. Dus hij schreef condyline voor. Ik heb de bijsluiter gelezen en vervolgens: -2x per dag, 3 dagen[lees meer...] achter elkaar, aanstippen van de wrat met de bijgeleverde plastic staafjes. (lees: aanstippen! niet smeren) -De huid om de wrat rijkelijk ingesmeerd met vaseline voordat ik ging aanstippen -geen bijwerkingen. Geen pijn of wat dan ook. -Ik zag de wrat wel wat opzwellen. -Op mijn eerste rustdag (dag 4 dus) zag ik dat mijn wrat zwart was verkleurd. -Op dag 5 viel de wrat van mijn schacht met daaronder een klein open wondje. -Klaar is kees. Geen bijwerkingen of pijn gehad.

03-08-2020 | Man | 39
Genitale wratten
Dit is echt een wonder middel. Bij mij waren ze gelukkig nog van die kleine bultjes. Na drie dagen aanstippen zijn ze gelukkig wel weg. Helaas komen ze naar een paar weken op andere plekken weer terug. Ja, bij de rust dag merk ik wel dat mijn huis brand. Maar dat is hooguit maar 2-3 dagen. Stip echt op de plekken waar nodig is. Niet smeren! Heb geduld in de rust dagen zi[lees meer...]e ik heel duidelijk dat ze langzaam verdwijnen. Suc6 iedereen.

01-07-2021 | Vrouw | 40
podofyllotoxine (5mg/ml)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ook ik las behoorlijk wat verschrikkelijke verhalen vóór gebruik van dit middel. Maar het is me 100% meegevallen. Ik had last van genitale wratten, een aantal rondom de anus en enkele bij de schaamlippen. Ik ben begonnen met het smeren van vaseline rondom de wratjes om ze vervolgens aan te stippen. Echter merkte ik na 2/3 dagen gebruik nog vrijwel niets, waardoor ik ging [lees meer...]vermoeden dat de vaseline de werking tegenhield. Immers, het is vrij lastig om met de vaseline de wratjes zélf niet te raken. Ik ben toen met de vaseline gestopt en heb gewoon heel erg gelet op het alléén aanstippen van de wratjes. Bij mij werden de wratjes in de rustdagen eerst wit, waarna ze vervolgens gewoon verdwenen. Omdat er nog enkele aanwezig waren (ook eerder onontdekte) ben ik na 4 rustdagen opnieuw begonnen en nu zit ik in de rustdagen van de 2e 'kuur'. Ook nu worden de aangestipte wratjes weer wit. Ik zie nu op de plekken waar de wratjes weg zijn rode huid, en soms wat witte huid. Ik denk dat dit gewoon nog verder moet genezen. Ik heb alleen een licht brandend gevoel ervaren, en het afvegen was gevoelig. Maar voor mij valt dit te verwaarlozen, pijn kun je het niet noemen. Ik ben dus erg tevreden over dit product, had het verschrikkelijk gevonden om alleen 'tijd' z'n werk te laten doen en er maanden mee te moeten hebben gelopen. Ik ga nu door tot ik niets meer zie, uiteraard rekening houdend met de maximale behandeltijd van 5 weken.

15-03-2017 | Man | 40
Condyloma
Ik heb al zeker 15 jaar 3 wratjes naast elkaar op mijn penis zitten, precies waar de ring van een condoom zou zitten. Het stoorde me nooit echt en mijn vrouw boeide het ook niet (zij heeft er dan ook geen last van), maar de laatste tijd jeuken ze soms en is er (@$#$%&) een nieuwe bijgekomen. Enfin ik ben nu 2 dagen aan het aanstippen met de bijgeleverde staafjes, en vooral[lees meer...]snog merk ik er geen pepernoot van. Vanmorgen heb ik het stokje meerdere malen in het flesje gedoopt en elke wrat meerdere malen aangestipt, merk er nog niks van en heb ik ook geen last ongemakken, maar wellicht dat dat nog gaat veranderen. En denk ik dat ik daarom nu nog geen goede mening kan geven...

30-07-2016 | Vrouw | 40
Condyloma
Zoals beloofd, mijn ervaring bij tweede ronde gebruik. Wat was ik blij dat na de eerste aanstipronde de wratjes bij mijn vagina verdwenen waren! Ik begon zodoende met goede moed aan de wratjes bij mijn anus. Zo tevreden als ik een paar weken geleden was, zo teleurgesteld ben ik nu. Niet alleen kwam ik er achter dat ik ook wratjes heb IN mijn anus (daar kan ik dus met geen [lees meer...]mogelijkheid bij) maar in de tussentijd kreeg ik ook weer nieuwe bij mijn vagina. Wel op een andere plek, dat dan weer wel... Toch maar doorgebeten en de wratjes bij anus en vagina behandeld. De drie aanstipdagen zitten er weer op. Maar goed ook, want de laatste twee aanstipmomenten waren erg pijnlijk. Bij mijn anus zijn ze nu weg, bij mijn vagina bijna, ik heb goede hoop dat het spul doorwerkt in de rustdagen en ook die laatste zullen verdwijnen. MAAR... ondertussen wel het gevoel dat ik aan het dweilen ben met de kraan open. Voor de wratjes IN mijn anus, zal ik weer langs de huisarts (en uiteindelijk dermatoloog?) moeten, want die kan ik zelf echt niet behandelen. En die zullen toch ook echt aangepakt moeten worden wil ik uiteindelijk helemaal "schoon" zijn. Maar ja, voor hoe lang? Triest dat we alleen de symptomen blijven aanpakken, terwijl er juist behoefte is aan een medicijn wat de oorzaak wegneemt... Maar dat is er dus (nog) niet. Helemaal zuur als je altijd veilige seks hebt gehad en gewoon pech hebt gehad...

08-07-2016 | Vrouw | 40
podofyllotoxine (0,5)
Genitale wratten
Fijn. Veertig en een soa... Ik dacht dat ik aambeien kreeg, aangezien ik anaal een bobbeltje voelde. En toen nog een. Baalde ik van, want eerder nog nooit gehad, zelfs niet in mijn zwangerschappen. Toen ik opeens ook bobbeltjes voelde bij mijn vagina, wist ik dat het in ieder geval geen aambeien konden zijn. Wat het uiteindelijk was, was nog veel minder fijn... Genitale wr[lees meer...]atjes. Mijn huisarts was/is super. De boel laten inspecteren is niet fijn, maar ze was gelukkig erg losjes. Condyline gehad en ik kon aan de slag. Ik had er vooraf veel rampverhalen over gehoord, dus ik was er niet enthousiast over, maar, het viel uiteindelijk erg mee. Ik heb besloten mijn thuisbehandeling in 2 delen te verdelen: eerst de wratjes (5) bij mijn vagina behandelen en daarna de overige (ook 5) rond mijn kringspier. Ik heb mijn vriend het aanstippen laten doen, aangezien het voor mezelf zelfs met een spiegel erg onhandig was goed te kunnen zien wat ik deed. Ok, het spul brandt. Elke dag een beetje meer, MAAR, na de 3 voorgeschreven aanstipdagen (2x daags) waren de wratjes wel weg! Die rustdagen zijn niet voor niets, want meer kon mijn huid daar ook niet aan. Ik heb goede hoop dat de wratjes bij mijn vagina nu weg zijn en ik begin na het weekend aan de wratjes op mijn kringspier. Als die ook na 3 dagen verdwenen zijn, dan was het me dat ongemak van het aanstippen en de milde pijn echt wel waard. Ik heb overigens aangestipt met een wattenstaafje en niet met de bijgeleverde plastic staafjes. Ik heb alleen op de eerste dag de omringende huid beschermd met crème. Het was wel beter geweest dat elke dag te doen (de boel is nu nogal rood). Ik zal na de tweede behandelronde opnieuw een post plaatsen. Hopelijk met hetzelfde goede resultaat.

02-06-2013 | Man | 44
podofyllotoxine
Nooit ergens last van gehad tot... genitale wratten. Wacht niet af en ga naar arts. Via GGD recept gekregen en overig advies. Gebruik goede handhygiene en washandjes ed alleen voor deze toepassing. Eerst zuiver maken, insmeren met vaseline (muv wratten) dan aanstippen, goed laten drogen. Op ochtend 3e dag kwamen wratjes los en is eigenlijk ook het velletje weg. Last van ma[lees meer...]tige zwelling en licht schrijnend gevoel, maar dit is na week over. Zeker 2 weken helemaal geen sex hebben en voorzichtig zijn ivm verspreiding op eigen lichaam en om herstel te bevorderen. Even vaseline blijven gebruiken voor bescherming, dit middel (condyline) is meestal 1e keus voor dit soort gevallen. Bij normale gezondheid grote kans dat het wegblijft.

21-10-2014 | Vrouw | 46
podofyllotoxine
Ik had zeker 40/50 wratten, verspreid over schaamlippen en richting anus. Het aanstippen viel dus niet mee omdat het er zoveel waren, vooral richting anus. Ik heb er dus een wattenstaafje voor gebruikt, en niet de aanstip staafjes die erbij zaten. Echt vreselijke last gehad, ik kon amper nog zitten, en lopen voelde ook niet erg prettig. Op de schaamlippen zaten grote w[lees meer...]itte stinkende plakkaten, hier heb ik de apotheek voor gebeld, ze vertelde me dat dit normaal is omdat de huid als het ware afsterft. In de 4 rustdagen sudocreme gesmeerd om de boel een beetje te verzachten. Vandaag met aanstip sessie 2 begonnen (3 dagen aanstippen, 4 dagen rust) en wonder boven wonder zag ik in de spiegel dat bijna alle wratten al weg zijn! :) Alleen bij mijn anus nog wat kleintjes die al verschrompeld zijn. Kortom, het is even door de zure appel heen bijten, maar deze vloeistof werkt voor mij super!

09-04-2023 | Vrouw | 47
Wratten
Ik had een GW binnen mijn schaamlippen. Wachtte 1 maand voordat ik naar HA ging en maakte mij ernstig zorgen er over. Deze middel werkt heel effectief. 2 weken gebruikt en het is helmaal weg. Geen vaseline gebruikt gezien dat het binnen mijn schaamlip en een moeilijk plek was. Heel voorzichtig aangestipt en geen problemen ervaren.

23-05-2019 | Vrouw | 51
Genitale wratten
Ik heb maar 1 wrat. Maar als ik het erop doe brandt het totaal niet. Ik gebruik die kleine watten staafjes. Dienin het doosje zatten. Doe ik iets verkeerd

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum