Ervaringen met Condyline

podofyllotoxine

branderig gevoel gebied van rode huid

Condyloma (51 meningen)
Wratten (21 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (12 meningen)
Huiduitslag (0 meningen)

Aldara (71 meningen)
Formule W Wratten (31 meningen)
Prevner (11 meningen)
Aciclovir crème (10 meningen)
Zovirax (10 meningen)

07-01-2014 | Vrouw | 27
podofyllotoxine
Hallo.. Ook ik heb GW. Het waren er eerst 3. Gelijk naar huisarts gegaan. Wartec gekregen. Dat heeft twee van de drie wratjes weggehaald. met de laatste weer lanbgs huisarts gegaan. Toen het normale aanstip W-formule gekregen, Dit heeft niet geholpen. Had er inmiddels al weer 6!! Dussss weer naar de huisarts. Ben nu bezig met een 5 daagse kuur van tabletten. en met Condyl[lees meer...]ine. Ik heb de condyline nu drie dagen twee keer per dag gebruikt. zit nu op me eerste rustdag. sommige wratten zijn verdwenen. en anderen zijn "ingezakt". Er zitten nu wel gigantische "blaren"op me schaamlippen!! Dit doet echt heel erg veel pijn! Dus nouja hopen dat ik er snel van af ben!

19-09-2021 | Vrouw | 28
Wratten
Het begon met dat ik dacht scheerbultjes te hebben, tot ik zo ver was, waren de wratten rond mijn schaamlippen tot aan de anus. Van de huisarts condyline voorgeschreven gekregen. Ik was sceptisch door verschillende reacties hier maar ik moet zeggen dat ik vanaf ongeveer week 2 verschil begon te merken. In totaal ben ik 5 weken bezig geweest en zijn nu de wratten weg. I[lees meer...]k heb geen verschrikkelijke pijn gehad maar meer soort van jeuk en een rode huid.

02-08-2021 | Man | 28
Wratten
Tot mijn schrik voor het eerst een genitale wrat ontdekt. Gelukkig was ik er vrij snel bij en kon ik na 1,5 week na het constateren met Condyline beginnen. Eerste 2 dagen 2x aangestipt. De eerste dag heb ik aardig wat op de wrat gedaan, dit gaf een heel licht brandend gevoel, wat ik niet als storend heb ervaren en ook snel weg was. Op de tweede dag lag de wrat al op[lees meer...]en en na de ervaringen hier te hebben gelezen ben ik zinkzalf rondom gaan gebruiken. Op de 3e dag 1x de overgebleven randjes van de wrat aangestipt. 4e dag hele wrat is weg. Het is nu alleen nog een zweertje. (Zinkzalf op je eikel is niet ideaal. Het vervelendste was om de zalf weg te krijgen.)

01-06-2021 | Man | 28
Wratten
Dacht eerst heb een moedervlek/fibroom. Toen nog 1, en na scheren zag ik er nog paar in de schaamstreek. Had direct door dat dit GW zijn. Oei. Op naar de huisarts voor medicijnen. Op fora overal gelezen over dit medicijn, allemaal horrorverhalen over open wonden en bloedingen. Maar ook dat het heel effectief is. Ik heb het vervolgens precies zo aangewend als in de bijsl[lees meer...]uiter. Dag 1 zag ik niks, dag 2 ook niks, dag 3 ook helemaal geen verandering. Nada. Dus dacht doe ik nog halve dag erbij. Zit nu in de 3e rustdag, naast dat het beetje jeukt gebeurt er niks. Of ik ben letterlijk resistent voor dit medicijn, want ik heb dat halve potje inmiddels over me heen gegoten, of het komt doordat het bij mij niet op de slijmvliezen zit, maar daar waar schaamhaar zit en begin van de penis. In ieder geval ben ik helemaal verbaasd dat ik zo een andere ervaring heb, had liever dat het ff pijn deed en dat ze wel weg waren...

06-05-2020 | Vrouw | 28
Genitale wratten
Wat een drama in deze tijd.. Ik was onder behandeling in het ziekenhuis voor mijn gw. Ze werden met stikstof aangestipt. Dit was super effectief en helemaal niet zo pijnlijk. Helaas kwamen ze terug en vermeerderden zich snel. Door de Corona kon ik niet meer in het ziekenhuis terecht en moest ik maar wachten.. Binnen enkele weken zat het daar beneden helemaal onder! Ik was [lees meer...]zo verdrietig en ten einde raad. De ha schreef Veregen crème voor, wat voor geen meter werkte. Inmiddels was ik 2 maanden verder en die dingen bleven groeien. Toen de ha gebeld dat ik Condyline wilde proberen. Ik zag dat het heftig spul was, maar dat het wel effectief was. Ik had het er voor over. Dan maar al die bijwerkingen. Zolang die wratten maar weg gingen. EN ZE ZIJN WEG! Bij dag 3 begon het zeer te doen en de dagen daarna ging m’n huid open en stuk. Ik zacht echter wel de ene wrat na de andere wrat eraf vallen. Na ongeveer een week was mijn huid hersteld en was alles weg. Ik ben daarna nog een keer aan de slag gegaan omdat ik er zoveel had heb ik het in 2 etappes gedaan. Ook de tweede keer was succesvol! Alles is nu weg! Ja het gaat zeer doen en je loopt even moeilijk. Maar dat was het allemaal waard! Heel goed alleen de wratten aanstippen, waar het kan je goede huid beschermen en heel goed laten drogen voor je weer je slipje aantrekt en in beweging komt! Misschien komen ze weer terug. Maar nu kan ik het tenminste op tijd behandelen en wordt het niet zo’n groot oppervlak als voorheen. Ga als je ten einde raad bent voor dit spul! Het is even pijnlijk maar voor mij zeer effectief!

07-03-2020 | Vrouw | 28
Genitale wratten
afgelopen woensdag van de huisarts condyline gekregen. Woensdag avond eerste keer aangestipt. Voelde helemaal niks. Dacht dat ik iets fout deed. Dag erna iets harder gedrukt. Morgen eerste rustdag. Heb enorm veel pijn. De grotere wratjes lijken kleiner te worden, terwijl de kleinere wratjes nu juist groter lijken. Heel vreemd. Ik vind de bijsluiter onduidelijk. Moet je bij[lees meer...] elk wratje een nieuw wattenstaafje gebruiken? Hoevaak in de vloeistof dippen? Vaseline op de onaangetaste huid smeren vind ik ook lastig omdat het zo dicht bij elkaar zit en je mag niet op de wratten zelf smeren... hoop dat ik er snel vanaf ben met condyline. Dan zal ik weer mijn verhaal delen.

17-10-2012 | Man | 28
podofyllotoxine
Goed medicijn waarvan de werking prima is. De aandoening is lastig, je wilt er snel vanaf. Dit betekent niet dat je rijkelijk moet gaan smeren met de vloeistof! Ik heb geluisterd naar mijn eigen lichaam. toen de huid schraal begon te worden ben ik gelijk gestopt. De wratjes zijn nu ook weg,

24-03-2020 | Man | 29
Genitale wratten
Aanbrengen lijkt makkelijk maar de kunst is contact met gezonde huid vermijden. Ik had last van meerdere kleine wratjes waardoor het ondoenlijk was om eerst met vasaline te gaan smeren. Je wil immers niet de wratten zelf beschermen. Na ervaringen gelezen te hebben wel geprobeerd om zo voorzichtig mogelijk aan te stippen. Blijkbaar is dat niet gelukt, heel mijn geslachts[lees meer...]deel heeft vanaf de eerste rustdag zeker 3 tot 4 dagen gezweerd. Ik was blij dat ik vanwege corona al thuis werkte want een onderbroek dragen ging niet. Op advies van een verpleegkundige heb ik de zweren ingesmeert met nestosyl wondgel, dat deed wonderen. Nu is alles weer genezen maar er is vrij veel littekenweefsel ontstaan. Naast dat dit de boel ontsiert merk ik ook dat het tijdens de seks pijnlijk is. Alle wratten zijn weg maar indien ze terugkomen ga ik nooit meer zelf met dit spul aan de slag.

27-05-2019 | Man | 29
Genitale wratten
Naast alle nare berichten hier ook een bericht dat het allemaal mee valt. 3 dagen aanstippen en dan rustig wachten. Huid werd iets rood om de wratjes heen maar stelde weinig voor.

04-03-2016 | Man | 29
Genitale wratten
Eén belangrijke tip bij het gebruik van condyline: gebruik absoluut NIET teveel. Ik heb de aanstipvariant gebruikt en dacht de eerste dag dat het middel sterk genoeg is. Niets is minder waar. Het werkt traag, maar aan het eind van de tweede dag zal je huid flink rood worden en de derde dag kan er flinke zweervorming ontstaan. In eerste instantie voel je lichte branderighei[lees meer...]d, meer niet. De volgende dag kun je zomaar opstaan met vuurrode etterernde plekjes. Aanstippen dus, liefst met de huid eromheen beschermd met vaseline o.i.d. Zou me voor kunnen stellen wat een pijnlijke hel het zou zijn als ik de boel tot het extreme had aangestipt, gelukkig is dat niet gebeurd.

07-10-2022 | Vrouw | 30
Wratten
Doordat ik HPV drager ben 2 zeer grote wratten ontwikkelt die zo groot werden dat ze in elkaar over liepen. Door schaamte in eerste instantie niet naar HA gegaan. Toch over de schaamte heen gezet. Eerst hier gaan lezen en erg geschrokken van alle reacties! Ik durfde bijna niet meer te gebruiken, maar dacht: liever pijn en dat ding weg dan het achterwege laten en met dat mo[lees meer...]rmel blijven lopen. Ik heb de huid er omheen ingesmeerd met sudocreme, ook de plekken die andere huid aanraakte als ik weer zou gaan bewegen. Heel voorzichtig aangestipt. Ik merkte niet eens dat er iets op zat. Vervolgens 5 minuten blijven zitten met de beentjes wijd haha! Ik dacht na 4x aanstippen dat er niets gebeurde. Alles zag er hetzelfde uit en ik voelde helemaal NIKS! Geen tinteling, geen pijn, niks. Toen ik voor de 5e keer wilde gaan aanstippen, zag ik dat 80% van de wrat ineens weg was! Lijkt er spontaan af te zijn gevallen! Zonder enige pijn of wat dan ook! Huid er onder is wat rood, maar zeker niet pijnlijk! Ik ben ZO blij! Laat je aub niet afschrikken door de reacties, bescherm de gezonde huid goed en ben niet bang dat je te weinig er op doet! Dan werkt dit spul als een tiet!

17-09-2017 | Man | 30
podofyllotoxine (200mg/g)
Genitale wratten
Nadat ik 4 bobbeltjes achter mijn voorhuid te hebben ontdekt, besloot ik maar naar de huisarts te gaan. Hij bevestigde mijn vermoedens: genitale wratten. Omg, beschamend, maargoed meteen begonnen. De eerste 2 keer kietelt het spul een beetje, maar dan word het wat pijnlijker (voor mij dan) maar wel dragelijk. Voorvel licht opgezwollen. De laatste keer van de 3e dag zag i[lees meer...]k wel dat 2 wratjes al verdwenen waren, die plek heb ik dus maar overgeslagen met aanstippen. Nu 4 dagen rust. Ben benieuwd. Oja ik dacht eerst dat de wratjes misschien eraf zouden vallen, maar dat gebeurt niet, ze verdwijnen gewoon. Best goei spul.

25-08-2015 | Man | 30
Wratten
Dan deel ik mijn verhaal ook maar aan mijn lotgenoten... Dik een jaar geleden kreeg ik ineens een paar vlekjes op mijn piemel.. Wel gewoon puur op de huid waar de condoom eindigt ( die ik dus niet gebruikt heb toen :(. Half jaartje na die seks met haar kwam ik erachter dat ik kleine vlekjes kreeg, terwijl ik toen ook alweer een nieuwe vriendin had waar ik al seks mee had. [lees meer...]Op dat moment drong het niet echt tot me door dat het iets ergs zou zijn, dacht dat het door het scheren of iets kwam.. Half jaar verder leken die vlekken toch groter te worden. Nog enkele maandjes gewacht en al mijn moed bij elkaar geraapt om naar de (vrouwelijke) huisarts te gaan, waar ik toch al geen hoge pet van op had. Die verblijde me met het nieuws dat het slechts pigmentvlekken waren, wat ik zelf amper kon geloven na een avondje google. Maargoed, het toch maar laten lopen dat het pigmentvlekjes waren, ondanks dat het me toch dwars bleef zitten. Na zo'n ongeloofwaardig antwoord van mijn huisarts heb ik een andere huisarts gezocht, waar ik meteen bij mn 1e afspraak mn broekje naar beneden kon doen, en die vertelde me binnen een minuut dat het dus wel wratjes waren. (Het liefst klaag ik mijn vorige huisarts aan, in Amerika was ik nu miljonair.) Uiteindelijk was het toch een opluchting voor me en hij schreef me meteen Condyline voor die ik afgelopen weekend van vrijdag tot en met zondag gebruikt heb. Het is ff branderig in het begin maar daarna viel het enigszins mee. Leuk en aardig allemaal, maar afgelopen maandag, de 1e rustdag, moest deze jongen wel gewoon om 6 uur aan het werk. Toen ik opstond was het 1 groot drama, het was superrood, erg geirriteerd, witte aanslag en het werd een open wond, zodra je gaat douchen valt het er gewoon vanaf waardoor de wond groter word. Blijkbaar niet goed genoeg aangestipt of de omringende huid niet goed ingesmeerd. Het is vandaag (dinsdag) erger geworden en het is geen gezicht. Kan wel door de grond zakken hoe het er nu uitziet. En dan moet je ook gewoon werken waar ik veel moet bewegen, staan, zitten, bukken... Echt een drama! Maargoed, moet ik nu de huid laten herstellen of gewoon verder gaan met aanstippen komend weekend? Ik mag toch hopen dat de condyline uiteindelijk zijn werk doet en de wratten verdwijnen, zodat ik deze ellende dan nog enigszins voor lief neem. Ik moet alleen de overdrager niet tegenkomen.. Groetjes

15-11-2021 | Man | 31
podofyllotoxine (1,5mg/g)
Wratten
Let goed op met aanbrengen en wees geduldig. Je denkt al snel dat je er te weinig op doet. Gewoon aantippen is voldoende! Na 4-5 dagen waren de wratten dood of al verdwenen. Op één stuk zaten er meerdere bij elkaar en was ik te fanatiek met het aanbrengen van het middel. Met een soort branderige schaafwond op de gezonde huid als gevolg. Nogmaals, wees geduldig en er is hee[lees meer...]l weinig van dit spul nodig voor een top effect.

12-09-2019 | Vrouw | 31
Genitale wratten
Vorig jaar september voelde ik voor het eerst een bultje tussen mijn schaamlippen. Toen het in de loop van de maanden niet vanzelf weg ging en het er meet werden ging ik naar de huisarts. Dit was in april. Na een weekend aanstippen (had er inmiddels 6) verdwenen ze daarna tijdens de rustdagen. Wel oppassen dat je echt alleen het wratje aan stipt en de huid eromheen bescher[lees meer...]md met vaseline oid. Na dat weekend aanstippen werd het wel pijnlijk (branderig, jeuk, pijn bij het zitten en lopen) maar dat had ik er voor over. Ongeveer twee maanden later voelde ik opnieuw 2 kleine wratjes nu aan de andere kant van mijn schaamlip. Meteen weer 2 dagen aangestipt en binnen 3 dagen waren ze weg. Helaas in augustus nog 1 wratje. Na 1 dag aanstippen weer binnen 3 dagen weg. Hopelijk blijft het nu voorgoed weg en ruimt mijn lichaam het virus op. En verder zorg ik dat ik washandjes/handdoeken was op 90 graden, gooi ik scheermesjes na 1 keer gebruiken weg.

06-04-2013 | Vrouw | 31
podofyllotoxine
Condyline is bij mij is erg effectief. Meestal zijn wratjes na drie dagen (6x) aanstippen verdwenen. Mijn tip is wel om niet direct alle wratjes aan te stippen, maar te beginnen met twee in de eerste drie dagen. Als die weg zijn, kun je gedurende de volgende drie dagen twee nieuwe wratjes aanstippen, en zo verder. Het spul is namelijk vrij agressief (roodheid, zwelling, je[lees meer...]uk, wondjes) en door niet direct alles aan te stippen zijn de bijwerkingen veel beter te verdragen.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum