Ervaringen met Condyline

podofyllotoxine

branderig gevoel gebied van rode huid

Condyloma (51 meningen)
Wratten (21 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (12 meningen)
Huiduitslag (0 meningen)

Aldara (71 meningen)
Formule W Wratten (31 meningen)
Prevner (11 meningen)
Aciclovir crème (10 meningen)
Zovirax (10 meningen)

04-10-2023 | Man | 53
podofyllotoxine (5mg/ml)
Wratten
Gebruik dit voor een wrat aan de zij- en onderkant van mijn middelste rechter teen. Door neuropathie niet tijdig opgemerkt. Ik ben dubbel transplantatiepatiënt, en loop nu al 4 jaar met een hardnekkige wrat op mijn teen. Ik kan er nagenoeg niet bij, en de standaard salicylzalf die er normaliter voor gebruikt wordt, is voor mij niet zelf aan te brengen. Hulp hierbij is n[lees meer...]iet te krijgen, en mijn probleem valt in geen enkele categorie voor de zorgverzekeraar (een wrat is te simpel, niet levensbedreigend etc). Deze tinctuur is een uitkomst, aangezien ik dit redelijk zelfstandig kan aanbrengen. Het spul is een zeer sterk zuur in vloeibare vorm, met een wattenstaafje aan te brengen. Dit wattenstaafje is klein, en zeer strak. Het is zeer nauwkeurig aan te brengen. Gebruik ofwel een speciale sticker om de aangetaste huid aan te stippen, of smeer er vaseline omheen, want het spul kan gaan spreiden naar de omringende gezonde huid! Bij mij betekent dit dat de omringende huid tevens geïnfecteerd wordt: Mijn immuunsysteem wordt door medicijnen onderdrukt. Ik gebruik dit nu alweer 9 weken, hiervoor gebruikte ik salicylzuur in zalf, heb ik laser geprobeerd (wordt niet vergoed) en heb ik zelfs een kwart van mijn teen laten wegsnijden. Dit zuur heeft dezelfde gemene werking als salicylzuur: na verloop van tijd krijg je allerlei krampen door je lijf, keelkramp, vocht vasthouden en andere wazige klachten die op ernstige vergiftigingsverschijnselen lijken. Zorg ervoor dat als je dit gebruikt, je je er even goed over laat informeren, en niet zomaar zonder voorbereiding beginnen. Bij mij is bijvoorbeeld ook al een keer het kleine potje omgevallen (!), dan moet je ook heel snel het spul kunnen opruimen. Er zijn ook kleine ronde pleisters te krijgen met een gaatje erin, zodat je de gezonde huid makkelijker kunt afschermen.

21-07-2017 | Vrouw | 69
podofyllotoxine (5mg/ml)
Het ergste vind ik dat het kleurloos is zodat het moeilijk is te doseren. Geeft jeuk en pijn.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum