azathioprine

Ziekte van Crohn (58 meningen)
Colitis ulcerosa (32 meningen)
Lupus (3 meningen)
Reumatoïde artritis (2 meningen)
Orgaantransplantatie (2 meningen)

24-11-2010 | Vrouw
SLE en niertransplantatie

27-10-2010 | Vrouw
Ziekte van Crohn
Ik slik een aantal maanden en gaat steeds slechter met mij zelf, en met mijn darmen blijft het het zelfde. Bijwerkingen geirriteerde ooglede en rondon mijn neus. vermoeidheid en zeer licht ontvlambaar zwaar geirriteerd dus slaap slecht veel nacht merrie's. en een zeer droge huid. Ga snel contact op nemen met mijn arts want dit gaat niet goed. Groetjes.

18-10-2010 | Man
Crohn
Ik gebruik dit middel vanaf januari 2010 Ik had daarvoor al zoveel medicatie gehad voor de crohn en niets was efficient. Dit is werkelijk een wondermiddel voor mij en ben geheel van mijn buikklachten af. Wat ik wel heb sindsdien is huiduitslag, ik wordt gek van de jeuk op mijn rug. Ik weet niet of deze medicijnen dat veroorzaken maar had daarvoor geen last daarvan. In[lees meer...] november weer op controle bij mijn MDL arts, en zal hem dit vragen. Mag je bij imuran je wel laten vacineren tegen de griep?

09-10-2010 | Vrouw
Uveitis

22-09-2010 | Vrouw
Reuma-auto-immuum hepatitis
Na een hevige aanval van auto-immuum hepatis schreef de MDL-arts mij dit medicijn voor in samenwerking met Prednison. Bij de apotheek kreeg ik maar de helft van de medicijnen omdat de bijwerkingen dusdanig zouden kunnen zijn dat ik dit niet meer mocht gebruiken. Het ging ruim 4 weken goed, nu word ik na het eten van een boterham 's morgens al kotsmisselijk en dat blijft [lees meer...]dan de rest van de dag. Herkent iemand dit?

21-09-2010 | Vrouw
Colitis ulcerosa
Ik gebruik het nu zo´n anderhalf jaar, dosering later nog een keer verhoogd en sindsdien geen ernstige klachten meer gehad. Makkelijk om in te nemen.

20-09-2010 | Man
Colitis ulserosa
nou ik gebruik het nou twee weken, en begin last te krijgen van: pijnlijke knieen. misselijkheid, slecht slapen. hoofdpijn,groene ochtend urine, en koorts ,maar dat moet nog uitwijzen als het van de medicijn komt. {zie bijsluiter} dus bij elkaar is het gewoon troep die je vreet, kan toch niet zo zijn ,dat het waarvoor bedoeld is, je andere gezonde organen er op den duur [lees meer...]ook ziek van worden ?nou lekker spul ? het zou verboden moeten worden!

26-07-2010 | Vrouw
Longfibrose
Nadat prednisolon geen kalmerend effect op de ontstekingen in mijn longblaasjes hadden, is een immunosuppressor voorgeschreven: azathioprine. Behalve sneller en heviger spierpijnen als ik maar iets simpels doe (iets langer met een iets zwaardere boodschappentas lopen bijv.) en wat darmklachten (kramp) en duizeligheid in de eerste weken, ben ik al een lange tijd 'bijwerking[lees meer...]envrij'. Wel vermoed ik versneld 'verouderen' van mijn ogen. De vergeetachtigheid en verminderde concentratie wijt ik eerder aan de prednisolon dan aan de azathioprine, alhoewel dit meer een gevoel is dan een feit. De vermoeidheid en futloosheid is logischerwijs het gevolg van de verminderde zuurstofdiffusie.

10-06-2010 | Man
Crohn
Helemaal geen problemen meer met de darmen. Maar ik heb heel veel uitslag in mijn gezicht en op mijn rug heel vervelend. Weet iemand of dat ook nog weg gaat de uitslag?

09-06-2010 | Man
Colitis Ulcerosa
Goede ervaring met het medicijn, na de remicade behandeling overgegaan op dit medicijn. Bijwerkingen zijn minimaal. Nadeel is het niet mogen gebruiken van Alcohol, niet teveel zon en geen levende vaccins.

09-06-2010 | Vrouw
Myasthenia gravis
deze medicijnen zouden de werking van mijn andere medicijnen; mestinon versterken??!!

18-05-2010 | Man
Ziekte van crohn

27-04-2010 | Vrouw

27-04-2010 | Vrouw
Ziekte van crohn
ik gebruik het sinds januari jl en ben nu van mijn klachten af. Dit komt mede door een prednison kuur

24-04-2010 | Vrouw
Ziekte van Crohn
De verschillende bijwerking die ik ondervind is, het steeds erger worden van spier- en gewrichtspijnen.

24-04-2010 | Man