Azathioprine

azathioprine

Ziekte van Crohn (57 meningen)
Colitis ulcerosa (29 meningen)
Reuma (2 meningen)

Azathioprine (Imuran)

Bojan Nikolik (12-07-2015)

28-02-2015

Crohn

Ik slik dit nu 20 jaar. Ik heb nog 1 opleving gehad, maar sinds 15 jaar niet meer. Wel heb ik last van verminderde weerstan, vooral in de winter heb ik minimaal 6x griep. Ik ben hierdoor 1x gestopt, maar liept na een half jaar vast: ik was om 10 uur smorgens zo moe dat ik niets meer kon doen. Ik ben weer begonnen met azathioprine en na enkele weken functioneerde ik weer [lees meer...]normaal. Door de vele griep heb ik wel een slechtere conditie, maar dat weegt niet op tegen het wegblijven van Crohn. Ik ben heel dankbaar dat dit werkt. Ik heb ook 3 gezonde kinderen gekregen terwijl ik dit gebruikte.
12-02-2015

Azathioprine (azathioprine)

Ik heb een auto immuunziekte waardoor ik bloedarmoede krijg(AIHA). Ik maakte me veel zorgen over dit medicijn toen ik de bijsluiter las. Gelukkig heb ik geen last van bijwerkingen. En het is zeer effectief, dankzij dit middel ben ik bijna van de prednison af (wat wel veel bijwerkingen heeft). En de ziekte is al een half jaar niet meer actief.
18-11-2014

01-11-2014

Colitis ulcerosa

Dit medicijn is zo naar! Ik heb dit een week gebruikt om de opvlamming tegen te gaan en ik heb er 1 jaar na dato nog steeds last van nadat ik ben gestopt. Volgens de neuroloog heb ik een lichte vorm van neuropathie (zenuwbeschadiging) en het wordt vanzelf wel minder. Het lijkt heftiger te worden. Ik kan jullie zeggen dat het door dit medicijn komt. GEEN aanrader. Mijn v[lees meer...]ingers en tenen doen soms zo'n pijn dat het net een epileptische aanval lijkt, omdat ik gewoon GEK word. Vooral in de winter; van buiten naar binnen gaan: PIJN! Echt een nachtmerrie voor mij. Als ik ze kon aanklagen zou ik het doen!
15-10-2014

Azathioprine (azathioprine)

ik heb ziekte v. wegener en dit is een autoimuunziekte, ontsteking van de kleine bloedvaten en ik gebruik al 1 jaar immuran en het onderdrukt de ziekte prima maar heb jeu op de bovenarmen vooral snachts en heb hydrocortisonzalf maar dat werkt niet goed meer, ben op zoek naar ander zalf
18-09-2014

Ziekte van Crohn

Slik inmiddels 7 jaar dit medicijn, begreep dat het pas na 3 maanden innemen effectief wordt. Heb er ontzettend veel baat bij, geen opvlammingen meer gekregen. Kreeg het nadat prednison niet meer werkte. Geen bijverschijnselen, opvallend is wel dat ik na 2 dagen een goede nachtrust heb gekend normaal naar het toilet ga. Dit was altijd wel anders :-) Voor mij fijn spul!
03-09-2014

Crohn

In begin wat bijwerkingen, zoals misselijkheid en haaruitval, maar na enkele weken ging dat stukken beter. Nu bijna geen bijwerkingen meer. Alleen duidelijk gevoeliger voor ontstekingen . Slik het nu een half jaar, 50 Mg per dag, telkens voor het slapen gaan.
26-07-2014

Ziekte van Crohn

Bij mij heeft het medicijn geholpen. Nooit last gehad van bijwerkingen. Wel elke 3 week bloed prikken ivm verstoorde leverfuncties. Maar dit geeft geen problemen. Kleine afwijkingen kan/mag voorkomen. Wel moe maar dit komt miss door stress van studie en ivm crohn sneller vermoeid en mindere weerstand. Ben nu paar dagen gestopt. Gaat opzich goed alleen ineens wel last van[lees meer...] veel en dunne ontlasting en pijn als ik moet. Dit is wel zwaar vervelend. Heb 2 weken geleden videocapsule gehad en daaruit kwam dat mijn darmen er goed uitzagen en ik dus geen ontsteking had. Eerste jaar heb ik entrocort 3 capsules per dag gehad en daarna eerst half jaar erop 50mg en toen 75mg. Ben sinds crohn is ontdekt in 2012 en nu ruim 2 jaar later 4/5 kilo aangekomen.
23-07-2014

Crohn

Goedemorgen allemaal, Zoals mijn vorige blog had ik aangegeven dat ik aan de Aziothoperine zal beginnen, ik ben na 2 maanden gestopt met dit medicijn! Ik had zeer veel bijwerkingen, haaruitval oververmoeidheid nog meer diaree als toen ik geen medicijnen had.. Overal bultjes gekregen over mijn hele lichaam.. Mijn advies is om te stoppen zodra je merkt dat j[lees meer...]e lichaam tekens geeeft om te stoppen! Groet, Crohn patient
13-03-2014

Colitis ulcerosa

Ik heb colitis ulcerosa, en omdat ik veel ontstekingen had en de prednison niet aansloeg kreeg ik Azathioprine in combinatie met pentasa en remicade-infusen. Het hielp goed tegen de ontstekingen in mijn darmen. Maar al snel kreeg ik last van huiduitslag, jeuk, vermoeidheid, hartkloppingen, pijnlijke gewrichten en lage weerstand. Uit frustratie hierover ben ik op eigen hout[lees meer...]je gestopt met de Azathioprine. Vrij snel voelde ik me weer prima. Helaas kreeg ik na een half jaar weer ontstekingen en heeft mijn specialist me verteld dat ik toch weer aan de Azathioprine moest beginnen. Ik slik het nu weer zo'n 10 dagen en ja hoor: weerstand is slecht, erg moe, gewrichtspijn, en ik zit gewoon te wachten op de eerste huiduitslag. Heel fijn dat mn darmen zich zo rustig houden, maar ik baal ontzettend vd bijwerkingen.
22-11-2013

Ziekte van Crohn

Ik ben een vrouw van 56 en ook de ziekte van crohn. Ben vorig jaar met entocort begonnen, en dat werkte niet, toen met prednison en azathioprine. De arts begon met 25 Mg en nu zit ik op de 125. Dit werkt voor mij heel goed, ik gebruik alleen de azathioprine 125, ik moet alleen uit kijken met zieke mensen want als ik verkouden word dan blijft het wel 2 maanden hangen, i[lees meer...]k had ook last van blaasontstekingen. Verder gaat het heel erg goed mijn ontlasting is weer zoals het hoort, en ik ben ook weer aangekomen. En ik neem vitamines in.
28-09-2013

Alvleesklierontsteking

I.v.m. de ziekte van Crohn moest ik naast de Entocort beginnen met Azathioprine. De eerste 2 weken was de dosering 1 x daags 1 tablet. De waardes van het bloed waren na de 1e bloedafname goed. In overleg met de MDL-verpleegkundige kon ik de dosering verhogen naar 1 x daags 2 tabletten en 1 x daags 3 tabletten. De eerste dag van de inname van 2 tabletten 's avonds heel[lees meer...] erg ziek geworden, hele nacht zwaar liggen transpireren. Had een heftige stekende pijn in de maagstreek die naar boven het borstbeen in trok. Het leek net of ik een hartinfarct had, maar de overige tekenen wezen daar niet op. De volgende dag contact opgenomen met de MDL-arts en die avond werd ik opgenomen met een acute Alvleesklierontsteking. Mijn ervaring met de Azathioprine zijn dus zeer negatief - wat een gif !
21-09-2013

Azathioprine (azathioprine)

Hallo, ik gebruik sinds 2,5 week azathioprine. Maar heb sinds een paar dagen als ik mijn medicijnen heb genomen en dan m'n avondeten eet erg misselijk, en daarbij heb ik de hele dag door erg jeuk aan mijn benen.. Ik weet niet of dit jullie ook bekend voor komt?
12-07-2013

Ziekte van Crohn

Vorig jaar is in april bij mij de ziekte van Crohn vastgesteld. Eerst begonnen met Entocort, dat afgebouwd en tijdens het afbouwen de azathioprine opgebouwd. In de zomer kreeg ik erge last van zonne-allergie en haaruitval. De MDL arts stuurde mij door naar een dermatoloog, waar ik lichttesten heb ondergaan. Hier kwam idd zonne-allergie uit. Nu is het opnieuw zomer en is de[lees meer...] zonne-allergie volledig verdwenen. Ook mijn haar is gestopt met uitvallen. Toen ik hier last van kreeg kon ik erg weinig vinden op het internet hierover, dus ik hoop dat mensen die dezelfde bijwerkingen ervaren, hiermee iets meer hoop hebben dat bepaalde bijwerkingen ook weer kunnen verdwijnen. En ook ik ben erg moe, zoals voorgaande berichten, maar dat hoort volgens mij eerder bij het ziektebeeld dan bij de azathioprine.
16-03-2013

Ziekte van Crohn

Vanaf dag 1 van inname voel ik me meer energieker...beter...het enige nadeel...soort van zeg maar is dat ik nog geen grote boodschap heb gedaan...voorheen 2 lange jaren pruttel-poep...nu niets geen krampen geen eczeem aan de anus alles is zomaar weg.."genezen" is groot woord maar heb geen bijwerkingen....
22-02-2013

Colitis ulcerosa

Zeer veel energieverlies, was niet voldoende om gehele opvlamming binnen3 dagen te voorkomen, dit was vermoedelijk geen darminfectie.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum