Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

31-01-2016 | Vrouw | 70
Barrett's slokdarm
Nu na 5 jaar zelfs verbetering. Moet wel levenslang Omeprazol blijven slikken, maar tot nu toe geen bezwaar. Ook houd ik mijn vitamine B12 in de gaten en slik tabletten van Solgar. Zijn duur maar watergedragen en worden ook inderdaad opgenomen. Ook slik ik extra magnesiumtabletten. Omdat ik tabletten tegen hoge bloeddruk slik (chloortalidon), kan dit in combinatie met Omep[lees meer...]razol een tekort veroorzaken.

30-11-2021 | Man | 65
omeprazol (40mg)
Barrett's slokdarm
ik gebruik al 25 jaar dit medicijn 2 x 40 mg en de laatste drie jaar 2 x 40 mg en 1 x 20 mg voor mijn Barrett ontsteking in mijn slokdarm. Ik kan geen dag zonder anders heb ik problemen met oprispend maagzuur. Nu zijn er in mijn maag ook poliepen ontdekt bij het laatste Castroscopie onderzoek de uitslag moet ik nog krijgen. Wel een bijwerking van langdurig gebruik van [lees meer...]dit medicijn.

10-10-2017 | Man | 42
omeprazol (40mg)
Barrett's slokdarm
De precieze aanleiding weet ik niet meer. Plots lag ik op de onderzoekstafel van de internist (maagbreuk, maagzuur maar het ergst: verbrande slokdarm door maagzuur). In fine heb ik een haat/liefdeverhouding met Omeprazole. In de beginjaren werkte Omeprazole ook hongeropwekkend (en uiterst lastig bij de wens te vermageren). De huidige generatie lijkt deze bijwerking niet m[lees meer...]eer te hebben (of ik counter die met probiotica die hongerstillend werken). Na een periode 'enkel in geval van maagbelastende medicatie zoals Diclofenac' is de aandoening verergerd zodat ik weer dagelijks Omeprazole moet nemen.

04-07-2023 | Vrouw | 61
Barrett's slokdarm
Sinds gisteren gestart met deze vervanger voor Omeprazol Sandoz. Wat een ellende. En aangezien ik vakantie heb,kan ik niet even naar de apotheek terug. Bah!

01-11-2017 | Vrouw | 68
Barrett's slokdarm
Kwam terecht bij therapeut i .v.m. ernstige evenwichtstoringen en heftige aanvallen van duizeligheid en een zeer onrustig gevoel. Ook maakten mijn darmen een abnormaal hard geluid en kreeg laatste half jaar harde oorsuizingen. Voelde dat er iets met mijn lichaam aan de hand was waar ik geen vat op had. Toen mijn therapeut vroeg of ik medicijnen gebruik, werd ik plots heel [lees meer...]alert en ben thuis gaan googelen. Kan vertellen dat ik mij een hoedje schrok (en dan druk ik mezelf zacht uit). Ben acuut gestopt met omeprazol en naar huisarts. Zij gaf aan dat die bijwerkingen er inderdaad kunnen zijn, maar dan moest ik over op een andere pil. Nou niet dus...hebben allemaal die vreselijke bijwerkingen. Voel mij op dit moment stukken beter, darmen komen tot rust en heb geen evenwichtstoring. Ben af en toe nog wel duizelig, maar daar kan ik mee leven...althans proberen. Zit nu wel met een probleem want, nooit maagzuur gehad, maar nu dus wel. Daarvoor neem ik eenmaal per dag glas water met backing soda en pas beetje eetgewoonten aan. Dat gaat redelijk. Ook weet ik niet wat ik nu moet doen met die barrett slokdarm, want er zijn geen andere medicijnen buiten die enge pillen. Hoop dat er iemand nog andere tips heeft hierover. Een ding wil ik nog wel kwijt... hoeveel ouderen lopen er rond en bij de therapeut (die weten hier ook niets van) met evenwichtstoring en duizeligheid en weten niet dat het misschien aan die pillen ligt, terwijl dat het een van de meest gebruikte pillen is. Sterkte voor al die mensen die deze afschuwelijke bijwerkingen hebben. Gr..Tetje