Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

24-08-2021 | Man | 69
Geïrriteerde slokdarm

14-11-2018 | Man | 52
Maagklachten
Last van veel maagzuur, eerst kuur gehad met omeprazol. Daarna dagelijks gebruikt. Klachten zijn niet weer gekomen. Bij scherp eten 1 extra genomen. wel elke 2 a 3 jaar een maag onderzoek en of darm onderzoek.

11-09-2018 | Man | 76
Maagklachten
Ik gebruikte omecat om maagklachten en benauwd gevoel. Nadat ik bij herhaal recept deze niet kreeg een alternatief gekregen omdat zorgverzekeraar deze meer vergoed, Omeprazol Auro 20mg gekregen. Deze werkt averechts, de klachten werden alleen maar erger. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik gebruik in elk geval Omeprazol Auro niet meer.

09-08-2017 | Man | 63
Maagklachten
Slik al 6 jaar omeprazol, helaas heeft cz de goedkope uitvoering voorgeschreven, dit voor de vierde keer met mijn voorgeschreven medicijnen door mijn cardioloog. Nu erg veel last van misselijkheid. Zo gaat het nooit goed met je, oh ja nu slik ik ook medicijnen tegen misselijkheid. Dus het kost de verzekering toch meer.

26-07-2017 | Man | 50
Maagklachten
Na eerst een lichter medicijn tegen maagzuur klachten door huisarts omeprazol 40mg voorgeschreven gekregen. Dit medicijn bleek goed te werken, daarna herhaalrecept bij apotheek gehaald en kreeg ik Omecat mee. Na enkele dagen klachten weer volledig terug en ben ik naar apotheek teruggegaan. Bij navraag bleek dit op voorschrift van CZ. Nu weer Omeprazol meegekregen, zelf bet[lees meer...]aald want wordt niet vergoed. Gelijk na 2 dagen klachten weer onder controle.

13-05-2017 | Man | 32
Maagklachten
Ik gebruik nu al 5 jaar dagelijks omeprazol op advies van de maag lever darm arts (klep sluit niet goed). Zeer effectief medicijn zonder bijwerkingen. Het is zeer slecht om door te lopen met maagzuur. Rennies etc hielp niet. Voor mij het enige medicijn wat werkt tegen maagzuur / slokdarm klachten.

05-05-2017 | Man | 62
Maagklachten
Ik gebruik helaas al jarenlang Losec/Omeprazol vanwege een defecte maagklep. Bijwerkingen: verlaging b12 gehalte, gewrichtspijn.

25-11-2016 | Man | 55
Maagklachten
perfect om maagzuur te remmen had daarnaast keelklachten, oedeem vorming, keelpijn en slecht slikken. bij toeval gehoord dat t weleens door omeprazol kon komen en idd gestopt en keelpijn verdween.