omeprazol

Maagzuur (brandend) (150 meningen)
Maagzuur (121 meningen)
Middenrifsbreuk (42 meningen)
Reflux (28 meningen)
Maagbeschermer (26 meningen)
Maagzweer (19 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

27-08-2022 | Vrouw | 52
Maagklachten
Dokter gaf me telkens iets om zuur om te zetten in lichaam eigen sappen maar dat werkte averechts. Na het eten van te pittig, veel voedsel en schillen van bijvoorbeeld aardappel, tomaat, paprika, druiven, appel, abrikoos, nectarine had ik dagen lang pijn in mijn maag, soort van messteken en krampen. Na jaren kwam ik erachter dat mijn lichaam te weinig tot geen zuur aanmaak[lees meer...]te en was Omeprasol (maagbeschermer) het juiste medicijn. Ben begonnen met een kuur en heden neem ik het als ik mijn maag weer opspeelt. Na inname verdwijnt de pijn binnen 15 minuten.

28-06-2021 | Vrouw | 20
Maagklachten
Al een tijdje heb ik maagklachten, echt een branderig stekend gevoel. Nu ongeveer vijf weken verder met omeprazol 40 MG. De laatste dagen voel ik me zo onrustig, ik weet niet of het door het medicijn komt.. gelukkig gister de laatste tablet gehad. Mijn klachten zijn nog het zelfde als eerst, het heeft me niet geholpen. Volgende week een echo van mij bovenbuik, ik den[lees meer...]k niet dat er wat uitkomt, maar ergens hoop ik het wel! Iemand ervaring met je onrustig voelen en wanneer na het stoppen verdwijnt dit?

01-12-2020 | Vrouw | 69
Maagklachten
heb ook hele slechte ervaring met deze tablet. ben ook duizelig en alles wat er bij de bijwerkingen staat heb ik ook . heel akelig allemaal. ben er nu een paar dagen mee gestopt maar merk dat nog niet.

31-05-2020 | Vrouw | 67
Maagklachten
De Antagel moet in de koelkast bewaard worden, maar als je het dan neemt is het heel koud en weer een aanslag op de maag. En als je erna drinkt krijg ik weer maagzuur. Er staat niets in de beschrijving hoe Lang je moet wachten met drinken na de inname! En zuur gevoel blijf ik houden. Is iemand hiermee bekend? Hoe werkt het met drinken tussendoor? Ook met snakken, of na[lees meer...] een poosje met je toetje... weer een uur wachten?

07-11-2019 | Vrouw | 68
Maagklachten
Ik heb een middenrifbreukje en gebruik al jaren Omeprazol 20mg. Ik moet dit gemiddeld 1 tot 2 keer per dag doen maar heb het afgebouwd naar af en toe als ik mijn maag voel opspelen. De ene keer helpt het de andere keer niet. Omdat ik nu al enkele weken hevige buikkrampen heb, adviseerde mijn huisarts mij om de maag even heel goed te beschermen en drie dagen achter elkaar 2[lees meer...]x2 tabletten per dag te nemen. De eerste avond twee tabletten genomen, 's ochtends weer twee en in de loop van de dag liep ik de slalommen alsof ik onder invloed van drugs of alcohol was. Ik kon me amper aan het winkelwagentje vasthouden en een aardige dame hielp mij de boodschappen in de auto te zetten. Ik durfde niet meer naar buiten. Ik hoorde van een buurvrouw dat zij zo duizelig werd van Omeprazol, dus ik heb vandaag niets ingenomen en de duizeligheid is behoorlijk verminderd.

24-08-2017 | Vrouw | 42
Maagklachten
2maanden Omeprazol gebruikt tegen maag- en darmkrampen, maar ik had steeds zuur, pijn en verkramping. Daarom heeft de MDL arts een switch naar Esomeprazol gedaan. Dat werkt ook niet bij mijn klachten.

07-01-2017 | Vrouw | 68
Maagklachten
Door medicatie gebruik omeprazol erg nodig. Wel de echte van het merk Sandoz, Omecat werkt niet, veel maagpijn/ maagzweer/ maagbranden

27-12-2016 | Vrouw | 45
Maagklachten
Het medicijn doet niets. Na een jaar krijg ik een nieuw onderzoek en hoop ik op een oplossing (betere medicijnen)

01-11-2016 | Vrouw | 50
Maagklachten
Verpakkingswijziging geneesmiddelen Actavis Overname door Aurobindo.. alleen de verpakking is veranderd niet het medicijn. Grrrrrr........ jaren lang heb ik het medicijn Omeprazol Actavis 20mg zonder problemen in kunnen nemen, nu over genomen is door Aurobindo heb ik een en al ellende.. ga je met je klachten naar de apotheek loop je met je kop tegen betonnen muur , nee[lees meer...]m je contact op met aurobindo loop je met je kop tegen betonnen muur .. onterecht moet ik nu naar maag, darm, leverarts, hoe ze hier in Nederland met medicijnen om gaan woord te voor woorden. je heb als gebruiker van medicijn geen poot om op te staan. Waar de apothekers en de fabrikanten goed in zijn zich zelf en andere bedonderen.. als er niks is veranderd aan medicijn, zou ik en zeker ook andere geen nare bijwerkingen hebben. degene die het medicijn slikt, heb de meeste ervaring.. waar niet naar geluisterd word etc...... ze stoppen het in de doofpot en klaar!!

30-10-2016 | Vrouw | 54
Maagklachten
Het wordt me steeds duidelijker dat Omeprazol niet zonder ook negatieve gevolgen is. Kreeg ik eerst dit jaar een longontsteking, heb ik tijdelijk Ranitidine gebruikt wat niet effectief genoeg is. Terug naar Omeprazol, wordt het hoesten erger en erger. Het gevoel alsof mijn longen haar elasticiteit verlies, met resultaat nare hoestbuien. Kreeg Activa, is sinds kort verander[lees meer...] in Auro. ( Heb Teva geweigerd vanwege mogelijke kankerverwekkende stoffen volg de E nummers). Het is een zoektocht om de juiste medicijnen te vinden.

24-11-2015 | Vrouw | 69

08-11-2015 | Vrouw | 56
Maagklachten
Jarenlang 1X per dag 1 tablet geslikt. Toen mijn spijsvertering door elkaar gegooid werd door de diagnose en behandeling van een andere ernstige ziekte in overleg met de huisarts naar 2X daags. Werkt goed en snel. Hoop over enige tijd weer naar 1X daags te gaan . Werkt wel iets verstoppen, maar niet problematisch.

14-10-2015 | Vrouw | 64
omeprazol (10mg)
Maagklachten
lijkt na 2 jaar, vreselijke maag-darmklachten, kijkoperatie en scan toch iets beter te zijn in combinatie met FODMAP, oplettend met soja en lactose. Dus Omeprazol heeft wel effect.

29-09-2015 | Vrouw | 44
Maagklachten
Omeprazol hielp wel enigszins tegen de maagklachten en het maagzuur, maar woog niet op tegen de bijwerkingen/nadelen. Ik werd er duizelig van en voelde me niet echt lekker. Nadeel was ook dat mijn schildkliermedicijnen minstens twee uur eerder dan de omeprazol ingenomen moest worden. Dat staat niet op de bijsluiter, maar daar kom je pas achter als je actief gaat zoeken naa[lees meer...]r mogelijke interactie. Vitaminen en mineralen worden minder goed opgenomen, dus ik ben overgestapt op gemberthee. Net zo effectief of zelfs beter en zonder misselijk en duizelig gevoel. En een stuk gezonder voor de opname van alle gezonde voedingsstoffen die ik binnen wil krijgen.

24-08-2021 | Man | 69
Geïrriteerde slokdarm

14-11-2018 | Man | 52
Maagklachten
Last van veel maagzuur, eerst kuur gehad met omeprazol. Daarna dagelijks gebruikt. Klachten zijn niet weer gekomen. Bij scherp eten 1 extra genomen. wel elke 2 a 3 jaar een maag onderzoek en of darm onderzoek.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum