omeprazol

Maagzuur (brandend) (143 meningen)
Maagzuur (117 meningen)
Middenrifsbreuk (37 meningen)
Maagbeschermer (24 meningen)
Reflux (22 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

31-05-2020 | Vrouw | 67
Maagklachten
De Antagel moet in de koelkast bewaard worden, maar als je het dan neemt is het heel koud en weer een aanslag op de maag. En als je erna drinkt krijg ik weer maagzuur. Er staat niets in de beschrijving hoe Lang je moet wachten met drinken na de inname! En zuur gevoel blijf ik houden. Is iemand hiermee bekend? Hoe werkt het met drinken tussendoor? Ook met snakken, of na[lees meer...] een poosje met je toetje... weer een uur wachten?

07-11-2019 | Vrouw | 68
Maagklachten
Ik heb een middenrifbreukje en gebruik al jaren Omeprazol 20mg. Ik moet dit gemiddeld 1 tot 2 keer per dag doen maar heb het afgebouwd naar af en toe als ik mijn maag voel opspelen. De ene keer helpt het de andere keer niet. Omdat ik nu al enkele weken hevige buikkrampen heb, adviseerde mijn huisarts mij om de maag even heel goed te beschermen en drie dagen achter elkaar 2[lees meer...]x2 tabletten per dag te nemen. De eerste avond twee tabletten genomen, 's ochtends weer twee en in de loop van de dag liep ik de slalommen alsof ik onder invloed van drugs of alcohol was. Ik kon me amper aan het winkelwagentje vasthouden en een aardige dame hielp mij de boodschappen in de auto te zetten. Ik durfde niet meer naar buiten. Ik hoorde van een buurvrouw dat zij zo duizelig werd van Omeprazol, dus ik heb vandaag niets ingenomen en de duizeligheid is behoorlijk verminderd.

24-08-2017 | Vrouw | 42
Maagklachten
2maanden Omeprazol gebruikt tegen maag- en darmkrampen, maar ik had steeds zuur, pijn en verkramping. Daarom heeft de MDL arts een switch naar Esomeprazol gedaan. Dat werkt ook niet bij mijn klachten.

07-01-2017 | Vrouw | 68
Maagklachten
Door medicatie gebruik omeprazol erg nodig. Wel de echte van het merk Sandoz, Omecat werkt niet, veel maagpijn/ maagzweer/ maagbranden

27-12-2016 | Vrouw | 45
Maagklachten
Het medicijn doet niets. Na een jaar krijg ik een nieuw onderzoek en hoop ik op een oplossing (betere medicijnen)

01-11-2016 | Vrouw | 50
Maagklachten
Verpakkingswijziging geneesmiddelen Actavis Overname door Aurobindo.. alleen de verpakking is veranderd niet het medicijn. Grrrrrr........ jaren lang heb ik het medicijn Omeprazol Actavis 20mg zonder problemen in kunnen nemen, nu over genomen is door Aurobindo heb ik een en al ellende.. ga je met je klachten naar de apotheek loop je met je kop tegen betonnen muur , nee[lees meer...]m je contact op met aurobindo loop je met je kop tegen betonnen muur .. onterecht moet ik nu naar maag, darm, leverarts, hoe ze hier in Nederland met medicijnen om gaan woord te voor woorden. je heb als gebruiker van medicijn geen poot om op te staan. Waar de apothekers en de fabrikanten goed in zijn zich zelf en andere bedonderen.. als er niks is veranderd aan medicijn, zou ik en zeker ook andere geen nare bijwerkingen hebben. degene die het medicijn slikt, heb de meeste ervaring.. waar niet naar geluisterd word etc...... ze stoppen het in de doofpot en klaar!!

30-10-2016 | Vrouw | 54
Maagklachten
Het wordt me steeds duidelijker dat Omeprazol niet zonder ook negatieve gevolgen is. Kreeg ik eerst dit jaar een longontsteking, heb ik tijdelijk Ranitidine gebruikt wat niet effectief genoeg is. Terug naar Omeprazol, wordt het hoesten erger en erger. Het gevoel alsof mijn longen haar elasticiteit verlies, met resultaat nare hoestbuien. Kreeg Activa, is sinds kort verander[lees meer...] in Auro. ( Heb Teva geweigerd vanwege mogelijke kankerverwekkende stoffen volg de E nummers). Het is een zoektocht om de juiste medicijnen te vinden.

24-11-2015 | Vrouw | 69

08-11-2015 | Vrouw | 56
Maagklachten
Jarenlang 1X per dag 1 tablet geslikt. Toen mijn spijsvertering door elkaar gegooid werd door de diagnose en behandeling van een andere ernstige ziekte in overleg met de huisarts naar 2X daags. Werkt goed en snel. Hoop over enige tijd weer naar 1X daags te gaan . Werkt wel iets verstoppen, maar niet problematisch.

14-10-2015 | Vrouw | 64
omeprazol (10mg)
Maagklachten
lijkt na 2 jaar, vreselijke maag-darmklachten, kijkoperatie en scan toch iets beter te zijn in combinatie met FODMAP, oplettend met soja en lactose. Dus Omeprazol heeft wel effect.

29-09-2015 | Vrouw | 44
Maagklachten
Omeprazol hielp wel enigszins tegen de maagklachten en het maagzuur, maar woog niet op tegen de bijwerkingen/nadelen. Ik werd er duizelig van en voelde me niet echt lekker. Nadeel was ook dat mijn schildkliermedicijnen minstens twee uur eerder dan de omeprazol ingenomen moest worden. Dat staat niet op de bijsluiter, maar daar kom je pas achter als je actief gaat zoeken naa[lees meer...]r mogelijke interactie. Vitaminen en mineralen worden minder goed opgenomen, dus ik ben overgestapt op gemberthee. Net zo effectief of zelfs beter en zonder misselijk en duizelig gevoel. En een stuk gezonder voor de opname van alle gezonde voedingsstoffen die ik binnen wil krijgen.

10-03-2015 | Vrouw | 56
Maagklachten
door sterke pijnstilling maagklachten gekregen, verholpen met omeprazol.

05-02-2015 | Vrouw | 61
Maagklachten
Ontzettende kramp in de maag vooral bij warm eten, koffie, chocolade. Uitstraling in de borstkas waardoor het net leek of ik ook hartklachten had. Hiervoor bij de cardioloog geweest waar alle testen prima waren. Eerst 2 weken omeprazol gebruikt om te kijken of het wel werkte voor mijn klachten. Het was een verademing want met 1 omeprazol kon ik weer gewoon warm eten en[lees meer...] een kopje koffie drinken. Daarom nu omeprazol voor 2 maanden gekregen. Ik ben blij!! En heb tot nu toe geen bijwerkingen.

04-09-2014 | Vrouw | 24
Maagklachten
Mijn maagklachten begonnen in 2012 toen ik erg last had van stress, daarna ben ik er nooit meer vanaf gekomen. De eerste keer dat ik aan omeprazol begon was ik heel misselijk maar dat was ik inmiddels gewend door de maagklachten. Mijn maagklachten bestaan uit misselijkheid, lucht in mijn maag en dus veel boeren. Ik heb een hele poos geen omeprazol geslikt omdat het toch[lees meer...] zorgt voor een verminderde aanmaak van maagzuur die belangrijk is voor het doden van bacterien en virussen. Ik ben nu opnieuw begonnen omdat ik weer wat meer stress heb. Ik ben tevreden met het medicijn maar weet dat ik mijn aandoening is ontstaan door stress en dus op te lossen is zonder medicijnen. Ik ga vandaag beginnen aan intensief yoga en hoop daar een groot deel van mijn lichamelijke klachten mee op te lossen. Heb je ook last van stress en veroorzaakt dat maagproblemen, verdiep je dan is in yoga, meditatie en ademhaling. Het kan je echt helpen!

14-11-2018 | Man | 52
Maagklachten
Last van veel maagzuur, eerst kuur gehad met omeprazol. Daarna dagelijks gebruikt. Klachten zijn niet weer gekomen. Bij scherp eten 1 extra genomen. wel elke 2 a 3 jaar een maag onderzoek en of darm onderzoek.

11-09-2018 | Man | 76
Maagklachten
Ik gebruikte omecat om maagklachten en benauwd gevoel. Nadat ik bij herhaal recept deze niet kreeg een alternatief gekregen omdat zorgverzekeraar deze meer vergoed, Omeprazol Auro 20mg gekregen. Deze werkt averechts, de klachten werden alleen maar erger. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik gebruik in elk geval Omeprazol Auro niet meer.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (544) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum