omeprazol

Maagzuur (brandend) (149 meningen)
Maagzuur (120 meningen)
Middenrifsbreuk (42 meningen)
Reflux (28 meningen)
Maagbeschermer (26 meningen)
Maagzweer (19 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

29-09-2015 | Vrouw | 44
Maagklachten
Omeprazol hielp wel enigszins tegen de maagklachten en het maagzuur, maar woog niet op tegen de bijwerkingen/nadelen. Ik werd er duizelig van en voelde me niet echt lekker. Nadeel was ook dat mijn schildkliermedicijnen minstens twee uur eerder dan de omeprazol ingenomen moest worden. Dat staat niet op de bijsluiter, maar daar kom je pas achter als je actief gaat zoeken naa[lees meer...]r mogelijke interactie. Vitaminen en mineralen worden minder goed opgenomen, dus ik ben overgestapt op gemberthee. Net zo effectief of zelfs beter en zonder misselijk en duizelig gevoel. En een stuk gezonder voor de opname van alle gezonde voedingsstoffen die ik binnen wil krijgen.

07-09-2015 | Man | 66
Maagklachten
Effectief tegen de klacht, maar met ernstige bijwerking die lijkt op hartproblemen. Dat wil zeggen plotseling opkomende pijn midden op de borst, beklemmend gevoel rond de hals, pijn uitstralend naar tussen schouderbladen en algeheel niet welbevinden. na gestopt te zijn waren de klachten na ca. 5 dagen geheel verdwenen.

01-12-2020 | Vrouw | 69
Maagklachten
heb ook hele slechte ervaring met deze tablet. ben ook duizelig en alles wat er bij de bijwerkingen staat heb ik ook . heel akelig allemaal. ben er nu een paar dagen mee gestopt maar merk dat nog niet.

11-09-2018 | Man | 76
Maagklachten
Ik gebruikte omecat om maagklachten en benauwd gevoel. Nadat ik bij herhaal recept deze niet kreeg een alternatief gekregen omdat zorgverzekeraar deze meer vergoed, Omeprazol Auro 20mg gekregen. Deze werkt averechts, de klachten werden alleen maar erger. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik gebruik in elk geval Omeprazol Auro niet meer.

24-08-2017 | Vrouw | 42
Maagklachten
2maanden Omeprazol gebruikt tegen maag- en darmkrampen, maar ik had steeds zuur, pijn en verkramping. Daarom heeft de MDL arts een switch naar Esomeprazol gedaan. Dat werkt ook niet bij mijn klachten.

25-11-2016 | Man | 55
Maagklachten
perfect om maagzuur te remmen had daarnaast keelklachten, oedeem vorming, keelpijn en slecht slikken. bij toeval gehoord dat t weleens door omeprazol kon komen en idd gestopt en keelpijn verdween.

01-11-2016 | Vrouw | 50
Maagklachten
Verpakkingswijziging geneesmiddelen Actavis Overname door Aurobindo.. alleen de verpakking is veranderd niet het medicijn. Grrrrrr........ jaren lang heb ik het medicijn Omeprazol Actavis 20mg zonder problemen in kunnen nemen, nu over genomen is door Aurobindo heb ik een en al ellende.. ga je met je klachten naar de apotheek loop je met je kop tegen betonnen muur , nee[lees meer...]m je contact op met aurobindo loop je met je kop tegen betonnen muur .. onterecht moet ik nu naar maag, darm, leverarts, hoe ze hier in Nederland met medicijnen om gaan woord te voor woorden. je heb als gebruiker van medicijn geen poot om op te staan. Waar de apothekers en de fabrikanten goed in zijn zich zelf en andere bedonderen.. als er niks is veranderd aan medicijn, zou ik en zeker ook andere geen nare bijwerkingen hebben. degene die het medicijn slikt, heb de meeste ervaring.. waar niet naar geluisterd word etc...... ze stoppen het in de doofpot en klaar!!

30-10-2016 | Vrouw | 54
Maagklachten
Het wordt me steeds duidelijker dat Omeprazol niet zonder ook negatieve gevolgen is. Kreeg ik eerst dit jaar een longontsteking, heb ik tijdelijk Ranitidine gebruikt wat niet effectief genoeg is. Terug naar Omeprazol, wordt het hoesten erger en erger. Het gevoel alsof mijn longen haar elasticiteit verlies, met resultaat nare hoestbuien. Kreeg Activa, is sinds kort verander[lees meer...] in Auro. ( Heb Teva geweigerd vanwege mogelijke kankerverwekkende stoffen volg de E nummers). Het is een zoektocht om de juiste medicijnen te vinden.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum