Omeprazol

omeprazol

Maagzuur (brandend) (140 meningen)
Maagzuur (115 meningen)
Middenrifsbreuk (36 meningen)
Maagbeschermer (22 meningen)
Reflux (19 meningen)
Maagzweer (16 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

11-09-2018

Maagklachten

Ik gebruikte omecat om maagklachten en benauwd gevoel. Nadat ik bij herhaal recept deze niet kreeg een alternatief gekregen omdat zorgverzekeraar deze meer vergoed, Omeprazol Auro 20mg gekregen. Deze werkt averechts, de klachten werden alleen maar erger. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik gebruik in elk geval Omeprazol Auro niet meer.
24-08-2017

Maagklachten

2maanden Omeprazol gebruikt tegen maag- en darmkrampen, maar ik had steeds zuur, pijn en verkramping. Daarom heeft de MDL arts een switch naar Esomeprazol gedaan. Dat werkt ook niet bij mijn klachten.
25-11-2016

Maagklachten

perfect om maagzuur te remmen had daarnaast keelklachten, oedeem vorming, keelpijn en slecht slikken. bij toeval gehoord dat t weleens door omeprazol kon komen en idd gestopt en keelpijn verdween.
01-11-2016

Maagklachten

Verpakkingswijziging geneesmiddelen Actavis Overname door Aurobindo.. alleen de verpakking is veranderd niet het medicijn. Grrrrrr........ jaren lang heb ik het medicijn Omeprazol Actavis 20mg zonder problemen in kunnen nemen, nu over genomen is door Aurobindo heb ik een en al ellende.. ga je met je klachten naar de apotheek loop je met je kop tegen betonnen muur , nee[lees meer...]m je contact op met aurobindo loop je met je kop tegen betonnen muur .. onterecht moet ik nu naar maag, darm, leverarts, hoe ze hier in Nederland met medicijnen om gaan woord te voor woorden. je heb als gebruiker van medicijn geen poot om op te staan. Waar de apothekers en de fabrikanten goed in zijn zich zelf en andere bedonderen.. als er niks is veranderd aan medicijn, zou ik en zeker ook andere geen nare bijwerkingen hebben. degene die het medicijn slikt, heb de meeste ervaring.. waar niet naar geluisterd word etc...... ze stoppen het in de doofpot en klaar!!
30-10-2016

Maagklachten

Het wordt me steeds duidelijker dat Omeprazol niet zonder ook negatieve gevolgen is. Kreeg ik eerst dit jaar een longontsteking, heb ik tijdelijk Ranitidine gebruikt wat niet effectief genoeg is. Terug naar Omeprazol, wordt het hoesten erger en erger. Het gevoel alsof mijn longen haar elasticiteit verlies, met resultaat nare hoestbuien. Kreeg Activa, is sinds kort verander[lees meer...] in Auro. ( Heb Teva geweigerd vanwege mogelijke kankerverwekkende stoffen volg de E nummers). Het is een zoektocht om de juiste medicijnen te vinden.
27-12-2016

Maagklachten

Het medicijn doet niets. Na een jaar krijg ik een nieuw onderzoek en hoop ik op een oplossing (betere medicijnen)
29-09-2015

Maagklachten

Omeprazol hielp wel enigszins tegen de maagklachten en het maagzuur, maar woog niet op tegen de bijwerkingen/nadelen. Ik werd er duizelig van en voelde me niet echt lekker. Nadeel was ook dat mijn schildkliermedicijnen minstens twee uur eerder dan de omeprazol ingenomen moest worden. Dat staat niet op de bijsluiter, maar daar kom je pas achter als je actief gaat zoeken naa[lees meer...]r mogelijke interactie. Vitaminen en mineralen worden minder goed opgenomen, dus ik ben overgestapt op gemberthee. Net zo effectief of zelfs beter en zonder misselijk en duizelig gevoel. En een stuk gezonder voor de opname van alle gezonde voedingsstoffen die ik binnen wil krijgen.
07-09-2015

Maagklachten

Effectief tegen de klacht, maar met ernstige bijwerking die lijkt op hartproblemen. Dat wil zeggen plotseling opkomende pijn midden op de borst, beklemmend gevoel rond de hals, pijn uitstralend naar tussen schouderbladen en algeheel niet welbevinden. na gestopt te zijn waren de klachten na ca. 5 dagen geheel verdwenen.
29-07-2014

Maagklachten

jammer genoeg heeft dit geneesmiddel helemaal niets voor mij betekend. Integendeel werd de kwaal erger. Erge maagpijnen, misselijkheid en duiziligheid. Ben sinds vandaag 29/7 gestopt met het gebruik van het geneesmiddel en het lijkt of de maagpijn en misselijkheid minder is geworden. Heb gelijk mijn huisarts gebeld om verslag te doen en hij stelde voor om mij toch door[lees meer...] te verwijzen naar een maag/darm en leverspecialist voor verder onderzoek. Hier moet ik even over nadenken.
09-08-2017

Maagklachten

Slik al 6 jaar omeprazol, helaas heeft cz de goedkope uitvoering voorgeschreven, dit voor de vierde keer met mijn voorgeschreven medicijnen door mijn cardioloog. Nu erg veel last van misselijkheid. Zo gaat het nooit goed met je, oh ja nu slik ik ook medicijnen tegen misselijkheid. Dus het kost de verzekering toch meer.
10-11-2015

04-09-2014

Maagklachten

Mijn maagklachten begonnen in 2012 toen ik erg last had van stress, daarna ben ik er nooit meer vanaf gekomen. De eerste keer dat ik aan omeprazol begon was ik heel misselijk maar dat was ik inmiddels gewend door de maagklachten. Mijn maagklachten bestaan uit misselijkheid, lucht in mijn maag en dus veel boeren. Ik heb een hele poos geen omeprazol geslikt omdat het toch[lees meer...] zorgt voor een verminderde aanmaak van maagzuur die belangrijk is voor het doden van bacterien en virussen. Ik ben nu opnieuw begonnen omdat ik weer wat meer stress heb. Ik ben tevreden met het medicijn maar weet dat ik mijn aandoening is ontstaan door stress en dus op te lossen is zonder medicijnen. Ik ga vandaag beginnen aan intensief yoga en hoop daar een groot deel van mijn lichamelijke klachten mee op te lossen. Heb je ook last van stress en veroorzaakt dat maagproblemen, verdiep je dan is in yoga, meditatie en ademhaling. Het kan je echt helpen!
26-07-2017

Maagklachten

Na eerst een lichter medicijn tegen maagzuur klachten door huisarts omeprazol 40mg voorgeschreven gekregen. Dit medicijn bleek goed te werken, daarna herhaalrecept bij apotheek gehaald en kreeg ik Omecat mee. Na enkele dagen klachten weer volledig terug en ben ik naar apotheek teruggegaan. Bij navraag bleek dit op voorschrift van CZ. Nu weer Omeprazol meegekregen, zelf bet[lees meer...]aald want wordt niet vergoed. Gelijk na 2 dagen klachten weer onder controle.
05-05-2017

Maagklachten

Ik gebruik helaas al jarenlang Losec/Omeprazol vanwege een defecte maagklep. Bijwerkingen: verlaging b12 gehalte, gewrichtspijn.
07-01-2017

Maagklachten

Door medicatie gebruik omeprazol erg nodig. Wel de echte van het merk Sandoz, Omecat werkt niet, veel maagpijn/ maagzweer/ maagbranden
24-11-2015

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase