omeprazol

Maagbeschermer (24 meningen)
Reflux (23 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

27-09-2020 | Vrouw | 67
Maagzuur (brandend)
Ik gebruik dit medicijn al jaren en heb last gekregen van verstoppingen, ik moet stoppen want moest nu zakjes gebruiken om naar de toilet te kunnen gaan

11-04-2020 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
voor het maagzuur hielp het geweldig, maar binnen een paar dagen krijg ik opgezwollen benen dus moeten stoppen

21-02-2020 | Vrouw | 64
Maagzuur (brandend)
nav onderzoek advies van maag-darm-leverarts elke dag nodig voor altijd. Na jaren lichamelijke klachten kreeg ik van elke specialisten/ of alternatieve genezer te horen dat ik best eens last kon hebben vd gevolgen van langdurig gebruik van Omeprazol ( breekt andere funkties af waaronder bv af voeren vd afvalstoffen via de nieren en lever , waardoor verminderde enrgie en v[lees meer...]ermoeidheid en darmstoornissen en gewrichtsproblemen kan veroorzaken..... Wie kan mij zeggen dat dit ook echt zo is? want dan moeten we toch direkt ermee stoppen? Op deze manier werkt dit medicijn averechts immers? onze huisarts vermelde dat er nieuwe Omeprazol op de markt komt-reden?? zelf ben ik het al aan het afbouwen nav al die negatieve berichten

20-06-2019 | Vrouw | 19
Maagzuur (brandend)
Ik had al lange tijd last van brandend maagzuur. Elke keer Rennie's genomen tot deze niet meer effectief waren. Via de huisarts de Omeprazol Sandoz 40 mg gekregen. Dit werkte direct en vrijwel zonder bijwerkingen. Echter na een ruim jaar gebruiken kreeg ik meer bijwerkingen. de ergste zijn spierkrampen en vitamine te korten. Ook een in de war geschopte darmflora hoort hier[lees meer...] bij. Het maagzuur daar in tegen is wel helemaal weg als ik de omeprazol gebruik. voorheen kon ik niet eens een half glas wijn drinken, zo'n last van maagzuur. Ik zou het medicijn niet aanraden maar voor iemand zoals ik die chronisch last heeft van brandend maagzuur werkt het wel.

27-10-2018 | Vrouw | 51
Maagzuur (brandend)
door een reflux last van zuurbranden. Dit verminderde direct door de medicatie, maar zodra de capsule in mijn maag uiteen viel werd ik ontzettend misselijk en moest vaak overgeven.

21-10-2018 | Vrouw | 51
Maagzuur (brandend)
Door jarenlang gebruik van Omeprazol heb ik een te kort aan vitamines gekregen, waaronder B12. Allerlei vage klachten zoals schimmelinfecties, gist-infectie op de huid, haaruitval, vreselijke vermoeidheid en algehele verminderde weerstand. Dit komt doordat Omeprazol ervoor zorgt dat je vitamine-en mineralenhuishouding verstoord raakt. Ik kan helaas niet zonder, Hoop dat er[lees meer...] snel een goed alternatief komt. Alles al geprobeerd aan alternatieven...

05-03-2018 | Vrouw | 44
Maagzuur (brandend)
Jaren gebruikt , werkte steeds minder , moest steeds meer gebruiken. Kreeg ernstig haaruitval. Gezocht naar andere middelen. Bij mij helpt magere Franse kwark, 3 eetlepels bij het opstaan. Half uur er na pas koffie of eten. Na genoeg geen last meer en mijn ontlasting is bijna weer normaal

08-05-2017 | Vrouw | 44
Maagzuur (brandend)
Helpt gelijk tegen maagzuur! Alleen kreeg een paar weken giga hoofdpijn, toen 2 weken gestopt en was het weg. Weer begonnen en na een paar dagen weer hoofdpijn en raar drukkend gevoel in mijn voorhoofd net of mijn bloeddruk te hoog was, dat idee dus en een rood gezicht

15-04-2017 | Vrouw | 64
Maagzuur (brandend)
na bestraling ernstige maagzuur klachten (reflux). Door de huisarts omeprazol voor geschreven. gebruik dit middel nu ruim 2 jaar en heb geen maagzuur klachten meer.

07-04-2017 | Vrouw | 32
omeprazol (10mg)
Maagzuur (brandend)
Voorgeschreven gekregen door huisarts, maar na 1 dag al dusdanige gewichtstoename, dat ik er maar weer mee gestopt ben. Binnen 1 dag, woog ik ongeveer 10 kilo meer dan een jaar ervoor! Belachelijk, dat hier geen waarschuwing voor op de verpakking staat!

22-10-2019 | Man | 61
Maagzuur (brandend)
Ik heb ruim twee jaar omeprazol gebruikt tegen brandend maagzuur en zuur oprispingen, werkt perfect. Eerste jaar 1x dag 20mg, daarna 1x 20mg om de dag. Maar door veel bijwerkingen ben ik een maand geleden mee gestopt. En ja hoor, weer na elke maaltijd die vervelende brandende maagzuur terug. Ik probeer nu van alles en nog wat, behalve medicijnen. Maar jammer genoeg n[lees meer...]og geen resultaat.... Wel en gelukkig maar geen bijwerkingen meer.

25-06-2019 | Man | 31
Maagzuur (brandend)
GEBRUIK DIT NIET LANGER DAN 2 WEKEN!! De eerste weken werkte de tabletten goed tegen ernstige maagzuur klachten. Maar daarna werkte ze niet meer voldoende en kreeg ik ernstige bijwerkingen. Voelde mij verdoofd in het hoofd, duizelig, was erg onrustig en kreeg depressieve gedachtes. Ik stopte gelijk met de tabletten en deze klachten vloeide weg. Tip: gebruik deze tablette[lees meer...]n als het echt niet anders kan niet langer dan 2 weken als je een slokdarmontsteking of iets dergelijks hebt. Overal raden ze ook langer gebruik af. Deze tabletten worden in de bloedbaan opgenomen en kunnen dus bijwerkingen geven overal in je lichaam. Ga eerder opzoek naar de juiste maagzuurbinder. Bespreek ook met een arts hoe je het maagzuur tot een minimum kunt beperken door leefregels.

30-08-2018 | Man | 52
Maagzuur (brandend)
Al 15 jaar slik ik wegens dagelijkse maagzuurklachten en zelfs daarbij komende ongemerkte tandglazuur beschadigingen en caries omeprazol In de bijsluiter staat vermeld dat na langdurig gebruik (meer dan een paar maanden/jaar) tekorten kunnen ontstaan, met name Magnesium. Helaas geldt dat ook voor Vitamine B12 en D3. Je kunt extra slikken, maar helaas verstoort Omeprazol n[lees meer...]et als Esomeprazol ook de verwerking van die stoffen in je darmen, waardoor opname in je bloed nog wel lijkt te lukken, maar op de plekken waar ze nodig zijn (Magnesium bv overal, B12 in spieren en weefsels) komen ze moeilijk aan omdat ze minder in bruikbare vorm omgezet kunnen worden. En ik me maar afvragen waarom ik de laatste jaren zulke enorme krampaanvallen krijg...Waarvoor ik weer chronisch Diazepam moet slikken :) . Voor chronische (!) zuurbranden een oplossing met haken en ogen dus.

06-05-2018 | Man | 70
Maagzuur (brandend)
Als zuurremmer ok maar bijwerking onleefbaar

14-02-2018 | Man | 67
perfecte ervaring

27-01-2018 | Man | 57
Maagzuur (brandend)
Na enkele maanden geregeld maagzuur aanvallen te hebben gehad na vet eten en/of alcohol en/of te grote porties ben ik sinds n week aan de Nexium, onder andere vanwege de ervaringen op dit forum. Ik kreeg namelijk het idee dat er wat schade in mn maag zat, wat niet goed herstelde door teveel zuur. Kreeg het zuur dan alleen weg met natriumbicarbonaat, maar dat werkte dan m[lees meer...]aar kort. En wat n supermiddel zeg ! Ik gebruik slechts n halve pil per dag (20 mg) en alle zuurscheuten meteen de eerste dag al helemaal weg, en ook geheel geen bijwerkingen. Ik geef mn maag nog n extra week rust met deze pillen, eet dan ook wat kleinere porties, en probeer dan weer af te bouwen. Kijken of ik dan weer zonder pillen kan.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum