omeprazol

Maagbeschermer (24 meningen)
Reflux (22 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (14 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

20-06-2019 | Vrouw | 19
omeprazol (40mg)
Maagzuur (brandend)
Ik had al lange tijd last van brandend maagzuur. Elke keer Rennie's genomen tot deze niet meer effectief waren. Via de huisarts de Omeprazol Sandoz 40 mg gekregen. Dit werkte direct en vrijwel zonder bijwerkingen. Echter na een ruim jaar gebruiken kreeg ik meer bijwerkingen. de ergste zijn spierkrampen en vitamine te korten. Ook een in de war geschopte darmflora hoort hier[lees meer...] bij. Het maagzuur daar in tegen is wel helemaal weg als ik de omeprazol gebruik. voorheen kon ik niet eens een half glas wijn drinken, zo'n last van maagzuur. Ik zou het medicijn niet aanraden maar voor iemand zoals ik die chronisch last heeft van brandend maagzuur werkt het wel.

05-04-2017 | Man | 27
Maagzuur (brandend)
Mijn ervaring: Ik heb wel eens vaker erge last gehad van zuurbranden in de bovenmaag, bij de huisarts zeggen ze altijd teveel maagzuur en schrijven ze omeprazol voor. Ik ben zelf eens op internet gaat zoeken naar mensen die hetzelfde ervaren, daar kwam ik vaak tegen dat mensen juist vaak te weinig maagzuur aanmaken en dus het verkeerde medicijn voorgeschreven krijgen[lees meer...]. Ik ben namelijk 5 dagen terug begonnen met Betaine HCL (met pepsine) Elke keer als ik een maaltijd eet, neem ik na een aantal happen 2 Betaine HCL tabletten in, sinds een aantal dagen geen last meer van zuurbranden. Te weinig maagzuur behandelen: Betaine Hydrochloric Acid (HCL) voor te weinig maagzuur Betaïne HCL supplementen die 30 of 40 mg pepsine bevatten worden ten zeerste aanbevolen. Wanneer dit bij maaltijden wordt genomen, kan betaïne helpen meer maagzuur te produceren. Het gebruik van betaïne kan je maag helpen om uit zichzelf meer maagzuur te produceren. Ga dus altijd eerst even goed na of je te veel of te weinig maagzuur aanmaakt, dit is te testen door een lepel citroensap in te nemen. Als het zuurbranden minder word heb je te weinig maagzuur, word het brandende gevoel erger dan heb je teveel maagzuur.

25-06-2019 | Man | 31
omeprazol (40mg)
Maagzuur (brandend)
GEBRUIK DIT NIET LANGER DAN 2 WEKEN!! De eerste weken werkte de tabletten goed tegen ernstige maagzuur klachten. Maar daarna werkte ze niet meer voldoende en kreeg ik ernstige bijwerkingen. Voelde mij verdoofd in het hoofd, duizelig, was erg onrustig en kreeg depressieve gedachtes. Ik stopte gelijk met de tabletten en deze klachten vloeide weg. Tip: gebruik deze tablette[lees meer...]n als het echt niet anders kan niet langer dan 2 weken als je een slokdarmontsteking of iets dergelijks hebt. Overal raden ze ook langer gebruik af. Deze tabletten worden in de bloedbaan opgenomen en kunnen dus bijwerkingen geven overal in je lichaam. Ga eerder opzoek naar de juiste maagzuurbinder. Bespreek ook met een arts hoe je het maagzuur tot een minimum kunt beperken door leefregels.

07-04-2017 | Vrouw | 32
Maagzuur (brandend)
Voorgeschreven gekregen door huisarts, maar na 1 dag al dusdanige gewichtstoename, dat ik er maar weer mee gestopt ben. Binnen 1 dag, woog ik ongeveer 10 kilo meer dan een jaar ervoor! Belachelijk, dat hier geen waarschuwing voor op de verpakking staat!

05-03-2018 | Vrouw | 44
Maagzuur (brandend)
Jaren gebruikt , werkte steeds minder , moest steeds meer gebruiken. Kreeg ernstig haaruitval. Gezocht naar andere middelen. Bij mij helpt magere Franse kwark, 3 eetlepels bij het opstaan. Half uur er na pas koffie of eten. Na genoeg geen last meer en mijn ontlasting is bijna weer normaal

08-05-2017 | Vrouw | 44
Maagzuur (brandend)
Helpt gelijk tegen maagzuur! Alleen kreeg een paar weken giga hoofdpijn, toen 2 weken gestopt en was het weg. Weer begonnen en na een paar dagen weer hoofdpijn en raar drukkend gevoel in mijn voorhoofd net of mijn bloeddruk te hoog was, dat idee dus en een rood gezicht

27-10-2018 | Vrouw | 51
Maagzuur (brandend)
door een reflux last van zuurbranden. Dit verminderde direct door de medicatie, maar zodra de capsule in mijn maag uiteen viel werd ik ontzettend misselijk en moest vaak overgeven.

21-10-2018 | Vrouw | 51
Maagzuur (brandend)
Door jarenlang gebruik van Omeprazol heb ik een te kort aan vitamines gekregen, waaronder B12. Allerlei vage klachten zoals schimmelinfecties, gist-infectie op de huid, haaruitval, vreselijke vermoeidheid en algehele verminderde weerstand. Dit komt doordat Omeprazol ervoor zorgt dat je vitamine-en mineralenhuishouding verstoord raakt. Ik kan helaas niet zonder, Hoop dat er[lees meer...] snel een goed alternatief komt. Alles al geprobeerd aan alternatieven...

14-04-2017 | Man | 51
Maagzuur (brandend)
Gebruik het medicijn al 10 jaar en het werkt goed. Enkele malen getracht te stoppen, maar dat ging niet goed. In het allereerste begin wel enkele bijwerkingen, maar zoals met bijna alle medicijnbijwerkingen, verdwijnen die vanzelf na enkele weken gebruik.

30-08-2018 | Man | 52
Maagzuur (brandend)
Al 15 jaar slik ik wegens dagelijkse maagzuurklachten en zelfs daarbij komende ongemerkte tandglazuur beschadigingen en caries omeprazol In de bijsluiter staat vermeld dat na langdurig gebruik (meer dan een paar maanden/jaar) tekorten kunnen ontstaan, met name Magnesium. Helaas geldt dat ook voor Vitamine B12 en D3. Je kunt extra slikken, maar helaas verstoort Omeprazol n[lees meer...]et als Esomeprazol ook de verwerking van die stoffen in je darmen, waardoor opname in je bloed nog wel lijkt te lukken, maar op de plekken waar ze nodig zijn (Magnesium bv overal, B12 in spieren en weefsels) komen ze moeilijk aan omdat ze minder in bruikbare vorm omgezet kunnen worden. En ik me maar afvragen waarom ik de laatste jaren zulke enorme krampaanvallen krijg...Waarvoor ik weer chronisch Diazepam moet slikken :) . Voor chronische (!) zuurbranden een oplossing met haken en ogen dus.

06-10-2017 | Man | 52
Maagzuur (brandend)
Soms als ik te veel eet of te laat alcohol drink krijg ik last van maagzuur. Ik neem dan een Omeprazol met een rennie, en kan d nacht door zonder wakker te worden van brandend maagzuur

11-04-2020 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
voor het maagzuur hielp het geweldig, maar binnen een paar dagen krijg ik opgezwollen benen dus moeten stoppen

27-01-2018 | Man | 57
Maagzuur (brandend)
Na enkele maanden geregeld maagzuur aanvallen te hebben gehad na vet eten en/of alcohol en/of te grote porties ben ik sinds n week aan de Nexium, onder andere vanwege de ervaringen op dit forum. Ik kreeg namelijk het idee dat er wat schade in mn maag zat, wat niet goed herstelde door teveel zuur. Kreeg het zuur dan alleen weg met natriumbicarbonaat, maar dat werkte dan m[lees meer...]aar kort. En wat n supermiddel zeg ! Ik gebruik slechts n halve pil per dag (20 mg) en alle zuurscheuten meteen de eerste dag al helemaal weg, en ook geheel geen bijwerkingen. Ik geef mn maag nog n extra week rust met deze pillen, eet dan ook wat kleinere porties, en probeer dan weer af te bouwen. Kijken of ik dan weer zonder pillen kan.

16-07-2017 | Man | 58
Maagzuur (brandend)
Gestopt met dit medicijn kreeg uiteindelijk meer last van maagzuur en maagproblemen hoge bloeddruk, impotentie

11-05-2017 | Man | 58
Maagzuur (brandend)
Neem sinds een half jaar Omeprazol. Eén capsule van 20 mg om de twee dagen. Nam vroeger bijna elke dag Gaviscon tablet. Maagzuur klachten volledig verdwenen. Nog geen bijwerkingen ondervonden. Buiten iets gewichtstoename. Maar dat komt niet door het medicijn zelf maar door het feit dat ik nu meer goesting heb om te eten. Voordien meed ik vooral zoetigheden omdat dit gegara[lees meer...]ndeerd maagzuur opleverde. Mijn leven is veranderd met Omeprazol !

23-04-2017 | Man | 60
Maagzuur (brandend)
Nadat mijn maagklepje defect was geworden, jarenlang Rennies gebruikt voor slapengaan. Dit hielp niet meer. Na ong een half jaar maagzuur branden nachts omeprazol gaan gebruiken. Vanaf dat moment nooit geen last meer gehad. Wel af en toe proberen te minderen, maar dan begon maagzuur branden weer. Geen bijwerkingen.

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum